Euro NCAP 2015: Suzuki Vitara pět hvězd, Mazda 2 a Fiat 500X po čtyřech

 

Nejnovější sada zveřejněných testů Euro NCAP obsahuje kromě Renaultu Espace ještě trojici dalších vozů, jimiž se rovněž podařilo dosáhnout poměrně slušných výsledků.

Vedle velkého francouzského MPV Renault Espace si z posledních testů Euro NCAP odvezla plný počet hvězd i Suzuki Vitara, která překvapila především v oblasti ochrany dospělých cestujících při čelním i bočním nárazu.

Mazda 2 a Fiat 500X si odvážejí po čtyřech hvězdách, což s ohledem na současný systém jejich přidělování rovněž není úplně nejhorší hodnocení.

Suzuki Vitara: Pět hvězd

Testy absolvovala Suzuki Vitara s motorem 1.6 VVT a pohotovostní hmotností 1114 kg, která získala v ochraně dospělých cestujících 89 %. V případě čelních i bočních nárazů se jednalo o maximální počet bodů a mezi nedostatky tak patří jen skutečnost, že autonomní nouzový brzdový systém není součástí standardní výbavy. V ochraně dětských pasažérů dosáhla Suzuki na 85 %.

 [555×192]

V ochraně chodců získala Vitara 76 % a to především za ochranu nohou ve všech testovaných oblastech, zatímco v oblasti pánve se jednalo o hodnoty mezní. Povrch kapoty pak poskytuje dobrou ochranu pro hlavy chodců. Standardem pro Vitaru je ESC i připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti a autonomní nouzový brzdový systém jsou k dispozici bohužel jen na přání.

Euro NCAP 2015 - Suzuki Vitara
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3489%4285%2876%1075%84%
Počet hvězd*****

Euro NCAP Suzuki Vitara (2015)

Video

Mazda 2: Čtyři hvězdy

Hatchback Mazda 2 s motorem o objemu 1,5 litru a pohotovostní hmotností 1027 kg sklízel úspěchy zejména v ochraně dospělých cestujících (86 %) a ochraně dětí v autosedačkách (85 %). Skóre kazil výsledek ochrany krční páteře řidiče při čelním nárazu (průměrná) a u cestujících na zadním sedadle (špatná) při nárazu zezadu.

 [555×192]

V ochraně chodců (84 %) získal nárazník maximum bodů, zatímco kapota poskytovala ochranu dobrou až dostatečnou, jedinou výjimkou byla oblast kolem A sloupků.

V bezpečnostní výbavě zcela chybí systém autonomního brzdění a omezovač rychlosti i sledování jízdního pruhu nejsou ve standardní výbavě, což se negativně projevilo i na získaných bodech (64 %) a především konečném skóre v podobě čtyř hvězd.

Euro NCAP 2015 - Mazda 2
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3386%38,578%3084%864%78%
Počet hvězd****

Euro NCAP Mazda 2 (2015)


Mazda 2
 

Fiat 500X: Čtyři hvězdy

Do testů Euro NCAP zamířil Fiat 500X se vznětovou šestnáctistovkou pod kapotou a pohotovostní hmotností 1386 kg. V ochraně dospělých cestujících (86 %) i ochraně dětí v autosedačkách (85 %) dosáhl tento model velmi dobrých výsledků a slušnou ochranu poskytuje i chodcům (74 %).

 [555×192]

Fiat 500X je vybaven oceněnými systémy autonomního brzdění a systém sledování jízdních pruhů. Druhý jmenovaný však nesplnil požadavky Euro NCAP, protože se nepředpokládá, že by se prodával ve větším měřítku.

Podobně jako u Mazdy 2 i u tohoto modelu je absence jedné hvězdy způsobena z pohledu Euro NCAP nekompletní výbavou asistenčními systémy a nikoliv nedostatky v pasivní ochraně cestujících v případě nehody.

Euro NCAP 2015 - Fiat 500X
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3386%4285%2674%864%77%
Počet hvězd****

Euro NCAP Fiat 500X (2015)


Fiat 500X
 

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů Ministerstvo mírní přísná pravidla pro STK. Platila jen několik týdnů

Novela silničního zákona platí od začátku října a již…

Uber prodal své první dluhopisy, zájem výrazně překonal nabídku Uber prodal své první dluhopisy, zájem výrazně překonal nabídku

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber prodal…

Poslední článek saúdského novináře: Arabský svět nejvíce potřebuje svobodu slova Poslední článek saúdského novináře: Arabský svět nejvíce potřebuje svobodu slova

Americký list The Washington Post (WP) vydal poslední…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Suzuki Vitara pět hvězd,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Suzuki Vitara 2019: Omlazený zlaťák s novou technikou sází na turbomotory Suzuki Vitara 2019: Omlazený zlaťák s novou technikou sází na turbomotory

Japonský crossover přijíždí po čtyřech letech v čerstvém…

Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč

Suzuki na českém trhu rozšiřuje nabídku verzí SUV Vitara…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…