Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2016: Fiat Tipo – Tři, nebo čtyři hvězdy?

Organizace Euro NCAP pro Fiat Tipo zveřejnila dvě různá hodnocení, které se od sebe liší pouze výsledky na základech vybavenosti systémy AEB.
Zpět na článek
26. 10. 2016 18:02
26. 10. 2016 18:18
26. 10. 2016 19:16
26. 10. 2016 21:51
26. 10. 2016 21:48
27. 10. 2016 18:15
28. 10. 2016 12:38
1. 11. 2016 17:40
27. 10. 2016 12:38
Avatar - Twingo
26. 10. 2016 18:02
Překvapení
já bych čekal 5 nebo přinejhorším 4 hvězdy. Dost mě to překvapilo protože mi přijde že Fiat na tento model docela sází tak by měl zabrat nenabízet asistenty jen za příplatek.
Rozbalit vlákno
23
26. 10. 2016 18:18
Re: Překvapení
veď má 4, tak aký problém?
26. 10. 2016 18:21
Re: Překvapení
Má i 3 hvězdy a to není ideální.
Avatar - miromen
26. 10. 2016 19:16
Re: Překvapení
Tipo je lowend a zde ztrata hvězdy tolik bolet nebude.
Avatar - twistedTSD
26. 10. 2016 21:08
Re: Překvapení
Za ten lowend si to tady ještě slízneš... :-O
Avatar - miromen
26. 10. 2016 21:51
Re: Překvapení
Pokud to prezentuje samotny vyrobce a tim nemyslim jen to jak je to naznačovano v reklamach , pak tomu tak bude.
26. 10. 2016 21:48
Re: Překvapení
Lowend je pro mě Dacia, ale rozhodně ne Tipo! 8-s
27. 10. 2016 11:57
Re: Překvapení
Hlavně asi málokdo bude řešit NCAP hvězdy, až si půjde Tipo koupit. ;-)
Avatar - twistedTSD
27. 10. 2016 16:48
Re: Překvapení
Proč myslíš? Ne náhodou má NCAP už 20 let ohromný vliv na výrobce a vývoj nových aut pro Evropu. Naopak se obávám, že takový výsledek mu marketingově uškodí.
27. 10. 2016 20:41
Re: Překvapení
v minulosti NCAP odráželo bezpečnost auta. Dneska jsou všechny auta postavený tak aby při tomto syntetickém testu podala co nejlepší výsledek, takže figuríny jsou vesměs zelený max žlutý. Hvězdičky se už dávají za výbavu. Tak proč by to mělo Fiatu marketingově uškodit?
27. 10. 2016 11:56
Re: Překvapení
Je nepodstatný kolik má hvězd. Auto je bezpečný furt stejně. EURO NCAP už úplně pozbyl významu. Místo bezpečnosti se teď hraje na výbavu.
Avatar - 3_diamanty
26. 10. 2016 19:04
Re: Překvapení
na nizkonakladove auto je to podla mna ok a nevidim zadrhel .... tu stejne 5 hviezd necakal asi nikto
26. 10. 2016 22:06
Re: Překvapení
Hvězdy nemají správnou vypovídací schopnost - zde se přičítají různé systémy a připravenosti. Pravda je v probarvení figurín - a tady jsou vrchní dvě barvy. Rovněž ochrana chodců je dobrá - málo které auto neobsahuje červenou na čele (hlavně nad maskou chladiče) a na okrajích kapoty (nad podběhy).

Je třeba poznamenat, že EuroNCAP už se dost odchýlil od původních čistě fyzikálních zkoušek a klade jim čím dál menší váhu.
Nepřidal k nim už ani např. velmi frekventovaný typ málo přesazeného čelního nárazu, který zkouší Volvo a má na něj v autech jednoduchou a účinnou obranu.
Dále třeba už EuroNCAP nezkouší náraz s chodcem celistvou figurínou, ale rozdělenými částmi "těla", čímž nejenže nezjistí kvalitu položení postavy na kapotu a čelní sklo vozu, ale vůbec neodliší odhození postavy od vysoké přídě - tím i vysoká SUV dopadají podobně slušně, jako nízké vozy, což je hloupost.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2016 22:38
Re: Překvapení
Asi tak.
:-)

Mně taky stačí ten obrázek.. a pak to video. Auto se nebortí = drží pohromadě.

Nemám strach v něm jezdit.

;-)
26. 10. 2016 22:57
Re: Překvapení
Tak tak - "klec" pro lidi zůstává celistvá.

Rovněž se neudávají maximální zpoždění - natož křivky zpoždění v čase - aspoň při čelním nárazu. Tady bychom žasli, jaké až násobky zemského zrychlení g to běžně jsou při oněch zkoušených pouze cca 60 km/h (řádově desítky!). Určitě koncepce s motory napříč, která má poměrně velkou deformační zónu před ním, vychází nejlépe.

Srovnání velikosti násobků g a jejich průběhů by bylo pro výběr vozu určitě zajímavé - a důležité.

Stále se omílá úloha airbagů, ale vnitřnosti včetně mozku zmíněná ohromná zpoždění stejně zažijí a pocítí. Navíc: airbagy vzadu se vůbec "nenosí".
27. 10. 2016 18:15
Re: Překvapení
Pro člověka nejsou nebezpečné "géčka" v řádech desítek. Jde ale o to, jak dlouho takové přetížení působí a jak rychle vyleze na svoje maximum. A motor napříč nebo podél - to je fuk. Motor jako takový je dost pevný ("tuhý") na to, aby velikost zpomalení zvyšoval.

Ač jsem fiatista tělem i duší, tak tohle Fiat pěkně pos..l. Jde právě o "probarvení" figurín. Mne je srdečně jedno, jestli to auto má nějakou blbost, která pomáhá v malé rychlosti včas zastavit. A je mi jedno, jaká je ochrana chodců. Jako řidiče mne zajímá úroveň ochrany cestujících. Tam by dnes měla být po celé figuríně zelená. A nezáleží na tom, jestli to je auto pro "socky" nebo pro "vyvolené".

Uvažoval jsem o Tipu SW. Po pořádné prohlídce Tipa u prodjce je mimo hru. Málo místa vzadu, vzhledem k nabízené technologii je předražené a teď crashtest....
Avatar - Ja Prvni 123
27. 10. 2016 19:40
Re: Překvapení
A u kterého prodejce jsi v SW seděl?
28. 10. 2016 12:38
Re: Překvapení
Ne v SW, ale v hatchbacku. Jako řidič (po nastavení na moji postavu) nemám připomínky. Ale vzadu se potom vejdu jen tak tak, na kolena moc místa nezůstalo (mám 178 cm) a hlavně je nepříjemně málo místa pod přední sedačkou, protože preferuju za volantem co nejnižší posez. A na šířku je vzadu místo jen pro dva dospělé.

Sedan jsem "vyškrtnul" kvůli zaměření na "socky" (nic ve zlém, ale jediný konkurent je Dacia). Kvůli velikosti kufru jsem tedy chtěl SW. Jenže když si prohlížím fotky a videa, tak ten kufr není nic extra a jediná výhoda je přístup.
A cena vs. nabízená technika? Stačí si porovnat Tipo a třeba novou Corollu....

Prolezl a vyzkoušel jsem si 500L Living - jestli rodinné auto, tak tohle než Tipo. A mne se moc líbí 500X.
31. 10. 2016 14:53
Re: Překvapení
Tak to teda nevím. To si to zkoušíš nějak divně a zřejmě si toho moc jiného nenasedal.
1. 11. 2016 17:40
Re: Překvapení
Divně ?! Jak se dá "divně" nastavit sedačka řidiče na svoji postavu ?
Jediná divná věc je, že je pod tou sedačkou málo místa, pokud je v nejnižší poloze. Když to upřesním, tak v Linei je vzadu víc prostoru než v Tipu (HB). Bohužel.
Nemůžu říct, že bych se do Tipa vzadu nevešel, ale na delší cestu to bude nepohodlné.
Tady to je pěkně vidět: https://youtu.be/NwEpaE_DDeM?t=2m27s

A přiznávám, že jsem toho moc "nenasedal". Zhruba padesát vozů, co jsem sám řídil plus pár dalších desítek, co jsem vyzkoušel staticky....
14. 11. 2016 00:11
Re: Překvapení
Ty si nejaky divny, musis mat nohy ako topmodelka.
Predvcerom som sedel v Tipo HB a ked nastavim sedacku na seba (185cm), tak vzadu pred kolenami mam ca 5cm.
Ak sedis so sedackou uplne dole, mas problem v takmer kazdom aute formatu HB.

No a sirka " jen pro dva dospělé." je cisty nonsens; je to auto sirsie, nez okta3, v podstate ma skoro sirku aut strednej triedy.
31. 10. 2016 15:01
Re: Překvapení
Máte o nárazech zkreslené představy.
27. 10. 2016 11:59
Re: Překvapení
Naprosto přesně napsáno. :yes: :yes:
Avatar - euro89
27. 10. 2016 12:38
Re: Překvapení
Ja si zase myslim, ze by se mel na EURO NCAP vykaslat uplne a delat auta tak, jak je chteji lidi. Ja treba zadne podobne systemy v aute nechci a uz tak je dnes v autech hromada nesmyslu, ktere bych ve svem aute nechtel mit uz z principu.
Ruku na srdce, pasivni bezpecnost posadky je dneska u vsech renomovanych znacek na urovni peti hvezd a strhavani bodu za ochranu chodcu ci ruzne elektronicke blbosti obtezujici zivot me opravdu nezajima. I proto ma u me v poslednich letech EURO NCAP podobnou vahu, jako anketa o evropsky vuz roku - zadnou. :-!
26. 10. 2016 18:15
Lepší to mohlo být.....
No lepší to mohlo být.....problém to ale není.

Fiaťaci budou tvrdit, že když testují FIAT, tak to rozjedou rychlejc, než koncern. ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2016 22:50
Re: Lepší to mohlo být.....
>:D

Ne,, to si fakt nemyslím... taky to auto není víc zničené, než Golf.

Ani % hodnocení se moc neliší... výsledek je lepší zejména díky elektronickým serepetičkám - což je přesně to, co v autě nechci.

Takže je vlastně všechno v pořádku. Kdo je tam chce, tak si je může koupit.
Avatar - pumpkin
26. 10. 2016 18:48
Divná stratégia
Ono sa to auto hrá trochu na viac ako v skutočnosti je, ale nemyslím to vyslovene v zlom, len ma to hodnotenie crash testu neprekvapuje. Zatiaľ čo Mégane už mieri vyššie aj vo verzii sedan, tak v prípade Tipa zrejme ostáva rovnaká klientela akú mala Linea, ale zároveň by hatchom a kombi chceli konkurovať Astre. Neviem, či je to dobrá taktika, hlavne keď ponúknu najprv sedan.

U nás je cenový rozdiel medzi Tipom sedan a hatch momentálne okolo 6-tisíc eur. Viem, je to Opening Edition a aj som sa v tom odviezol, ale fakt zatiaľ nevidím dôvod dať za kompaktný Fiat 20-tisíc eur. Nevidím jediný dôvod neodísť ku konkurencii a vybrať napríklad spomínanú Astru.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - 3_diamanty
26. 10. 2016 19:06
Re: Divná stratégia
vravis mi z duse... pozeral som tipo ale hatch pod nejakych 15 -16 tisic ani nemas... ako nic v zlom ale za 16 tisic mozes mat vitaru v 4x4... alebo ASX ... alebo elegantnu mazdu 3 .. genialnu astru... exkluzivny civic .... skratka auta z uplne ineho sveta a ovela lepsim imidzom

mne pride tipo celkovo hodne drahe na to ze je to v podstate nizkonakladovka a la rapid... asi aj preto ich na cestach u nas nadalej moc nevidiet... hatch a kombik som u nas v premavke stale este vobec nevidel... len par sedanov a to je vsetko .. akoze tie ceny tipa to je uplne ze nechapacka ... preco je vlastne taky drahy? .. lebo za 10 tacov by to bolo fajn auto ale za 16 ozaj mas uz ine vozy presne tak
Avatar - pumpkin
26. 10. 2016 22:04
Re: Divná stratégia
Tak skúšajú a nie sú jediní. Robí to napr. aj Renault, lenže tam tomu cenovému posunu zodpovedá aj ten kvalitatívny a to pri Tipu trochu pokulháva.
Ale ktovie, možno sa im Opening Edition osvedčil pri 500X, neviem aký bol o to záujem.
Avatar - twistedTSD
26. 10. 2016 21:08
Re: Divná stratégia
Taky nerozumím těm čachrům s Open Edition. Může být výhodná, ale Fiat přichází o cílovou skupinu, která hledá výhodný kup na spodní hranici segmentu. Právě tam by mělo být Tipo nejsilnější. Takhle jeho příchod na trh víceméně vyšuměl do prázdna. Zkrátka OO by měla být doplňkem k normální široké nabídce výbav.
26. 10. 2016 21:32
Re: Divná stratégia
Uprimne ja byt ve vedeni fiatu, tak marketing pro cz/sk vyhodim na hodinu. Asi ty opening edition maji nakazane globalne, ale to byl takovej preslap, ze mezitim co se tipo dostane na nejakou cenovou hladinu kolik by v CR (SK) melo stat, uz budou mit vsichni koupeno jinde a prijde nejaka krize :-)
Na druhou stranu, me osobne to nejak zasadne neva, ale verim ze za dobrou cenu (coz proklamovali uplne VSUDE) by si to kupcu naslo u nas dost. Ale za 15k euro (hatch za 20) je to uplny vtip.
Dekujeme, nashledanou.
26. 10. 2016 21:51
Re: Divná stratégia
Bohužel máte s tou cenou naprostou pravdu, tak brutální nárůst ceny hatchbacku oproti sedanu je neomluvitelný a není rozhodně dán jen silnější benzinovou motorizací. Už teď se děsím, jak napálí cenu kombíku SW... :'-(
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2016 22:41
Re: Divná stratégia
No - ale víš, že to není tak, jak říkáš, že jo?

Za "brutálním nárůstem ceny" není sedan versus 5porte... ale motorizace a výbava.

Jestli to je dobře nebo není nevím... na to tam mají někoho jiného. Možná chtějí odlepit ze hatchbacku a kombíka právě tu nálepku "low cost", co je na sedanu...
Avatar - Plautus
26. 10. 2016 23:34
Re: Divná stratégia
To je v poriadku, že chcú z HB a kombi odlepiť nálepku "low cost". Na to ale zase nebolo potrebné nastaviť cenu na neprimeranú úroveň. Čo sa motorizácií týka, tak tam nedávajú to naj, čo majú...ak by tam pri tej cene bol Multiair (140 a 170 koní), tak nepoviem ani slovo. Ale T-Jet (s dnes už oproti konkurencii nie až tak presvedčivým výkonom 120 koní) nie je žiadna "novinka". Takže to chcelo cenový jemnocit...ale veď oni snáď časom naozaj precitnú a zľavnia. Za tieto ceny sa zákazníci pohrnú (žiaľ pre FIAT) inam...
Avatar - Ja Prvni 123
27. 10. 2016 19:44
Re: Divná stratégia
120 koní je zcela dostatečných...
Že to není novinka považuji za výhodu.
A hlavní důvod je ten, že menší motory nestačí vyrábět.

Souhlasím s tím, že výbava, která je tam nasypaná je fakt "přes hranu" a tohoto typu auta vůbec nedává smysl.
Ale jejím úkolem je odlepit tu nálepku.
Někde jsem slyšel, nebo četl, že "normálně" začne Fiat 5porte prodávat až někdy na jaře... a SW ještě později.

To byl i důvod, proč jsem vzal to iXko - ale dneska jsem rád. Už jsme si na sebe zvykli.
:-)
Avatar - Plautus
28. 10. 2016 13:46
Re: Divná stratégia
Netvrdím, že 120 koní nie je dostatočných. Na nižšiu strednú triedu to postačuje, ale je to motorizácia pre uspokojenie, nie pre nadšenie :-) Hlavne to bolo myslené tak, že vzhľadom na nastavené ceny je tých 120 koní "málo". To, že je ten motor technologicky "starší" môže niekto považovať za výhodu, ale Multiair je na trhu už tiež pár rokov a čo sa týka spoľahlivosti, tak za T-Jet-om zatiaľ nijak nekríva.
Obávam sa, že Tipo pri daných cenách a tom, čo ponúka, nedá mnohým kupujúcim zmysel. A potom je tu práve 500X, ktorá pri porovnateľnej cene dokáže dnes ponúknuť lepšiu motorizáciu, lepšiu zadnú nápravu, "lepší image", ...
Preto si myslím, že si spravil dobre a k správnej voľbe Ti možno len pogratulovať ;-)
Avatar - pumpkin
26. 10. 2016 22:16
Re: Divná stratégia
Presne to mi napadlo. Hlavne som bol prekvapený, že je už vôbec hatch na Slovensku. Viezol ma tým mechanik domov, kým bolo Sedici v servise a na STK. Dokonca čo je dosť fail, že ani na oficiálnej stránke sk Fiatu o hatchbacku nie je zmienka (alebo som slepý) a až na stránke predajcu som našiel cenník.

Ešte zrejme chystajú kampaň, ale ako píšeš, zabitý príchod na trh. Na Pandu sa tiež akosi pozabudlo a po úspešnej predošlej generácii je to u nás vyslovene exot.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2016 22:43
Re: Divná stratégia
Hledej: vpravo záložka modely - druhý od vrchu je tipo hatchback... je to stejné, jako u nás.
;-)
Avatar - pumpkin
26. 10. 2016 22:54
Re: Divná stratégia
Vľavo, nie? >:D Ale dík. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
27. 10. 2016 19:45
Re: Divná stratégia
No, jo... vlevo.
>:D
Avatar - Plautus
26. 10. 2016 22:48
Re: Divná stratégia
[odkaz]
[odkaz]
"Alebo si slepý"...ale pravdou je, že príprava konfigurátoru im ako obvykle trvá pre nový model vždy dlho a pre hatchback nie je ešte k dispozícii. Importér má naše trhy "na háku" a s cenami je to tiež hrôza, to je fakt. Chcelo by to vytriezvieť.
Avatar - pumpkin
26. 10. 2016 22:51
Re: Divná stratégia
Fúú, to sa mám hrabať v záložkách?! >:D Okej, nevšimol som si, dík.
Avatar - Plautus
26. 10. 2016 23:35
Re: Divná stratégia
Nemáš začo ;-)
26. 10. 2016 23:51
Re: Divná stratégia
Ano, Panda se neměla měnit. Nová už je větší a ztratila tak trochu svou přednost malého a uvnitř velkého a využitelného. Fiat ji kupodivu nijak nevystrkuje - ani nevystavuje.Zahozené peníze na vývoj a uvedení do výroby!
U nás ji zcela zastínila Škoda Citigo, která je díky Giugiarovi (jeho nápadu a vymyšlení - VW Up!) velmi velmi povedená - uvnitř až dospělá.

Rovněž Punto je od Fiatu opomíjené. A přitom je stále i po těch letech jedno z nejpovedenějších a nejhezčích aut 4-metrové třídy - i bezpečné.

Pan Marchionne už delší dobu mrhá s odvedenou a zaplacenou prací: hotové věci nejenže nepropaguje, ale většinou ruší! Znamená snad Tipo a Giulia nějaký obrat? Kéžby.
26. 10. 2016 23:59
Není potřeba stěžovat si
na EuroNCAP, že hodnotí el. pomocníky, když se el. asistenti odmyslí (druhé hodnocení bez nich), tak zásadním nedostatkem je ochrana dětí při čelním nárazu, tam Tipo propadlo, protože na 5* je potřeba získat alespoň 75% hodnocení a Tipo dosáhlo jen 60%, což je dolní hranice pro získání 4*. Takže i při hodnocení bez el. pomocníků Tipo dosáhlo na 4* doslova jen o prsa korejské sprinterky. A rodinné auto s tak špatnou ochranou dětí, to není zrovna dobrá vizitka pro prodeje.
Rozbalit vlákno
1
27. 10. 2016 10:35
Re: Není potřeba stěžovat si
Tady bude důvod (Fiatu se ale nezastávám):

Citace:
"Fiatu však byly strženy body za to, že zádová část dětské sedačky se oddělila od své základny. "

Tomuhle nerozumím. Jaký vliv na to, jestli se oddělí a nebo neoddělí má vliv Fiat (potažmo výrobce auta)? Když se dívám na to video, tak mi přijde, že je ta sedačka jednoznačně blbě upevněná (A nebo nezafungoval bezpečnostní pás, o čemž se nezmiňují).
Normálně bych čekal, že by testování měli provádět se sedačkami s ISOFIXEM (je-li jím vozidlo vybaveno) a isofixové sedacky mají ještě takový ten upevňovací pás vzadu, plus je možné je připásat bezpečnostím pásem. Tak jak to je na tom videu ke konci se mi vůbec nelíbí, to by normálně kvalitní autosedačka neměla udělat ani v "blbém" autě.

Závěr (můj):
Pokud by naměřili přetížení větší než povolené za normálních okolností, neřeknu popel. Ale i na tom videu je vidět, že se ta sedačka rozlomí v podstatě vejpůl, což by se u té sedačky rozhodně stát nemělo a v tuto chvíli si to osobně neumím vysvětlit. Možná se k tomu třeba ještě Fiat vyjádří, případně EuroNCAP, co za tím bylo.