Se článkem o Superbu, kterej dopadl ve všech směrech ohledně ochrany posádky hůř:)
[odkaz]
Report Levorg: [odkaz]
Report Superb: [odkaz]
Hehe, nadpis Superb "Velikán z Kvasin". Nadpis Levorg: "Co ta ochrana posádky".
Chlapci chlapci..:)
Jo, na to, na co jsem reagoval - tenhle článek, jsem přišel až potom, co jsem si to tady mohl přečíst. Jako mohl jsem na to přijít už před tejdnem, což by ovšem vyžadovalo funkční křišťálovou kouli, případně aspoň stroj času, kterýmižto artefakty žel momentálně nedisponuju:)
Chlapci to máte jedno. Renault Scenic získal v NCAP 5 hvězd s výsledkem 90% a doteď jsem se o tom na auto.cz nedočetl, asi ještě nevymysleli nadpis který by Renault potopil až na dno.
Tu sa toho clovek nedozvie omnoho viac...Hy Grand Santa Fe dostal najvyssie ohodnotenie v bezpecnosti a redakcia sa vehementne brani na to poukazat [odkaz]
Vždyť je to vysvětlené - není v základní výbavě ve všech zemích.
"An autonomous emergency braking system is available on the Superb, as standard in some countries and as an option in others. Its performance in Euro NCAP's low-speed 'city' tests was good but the system did not qualify for scoring as it is not standard equipment throughout Europe."
A u Fabie: "An autonomous emergency braking system is available as an option. This works at low speeds typical of city driving but as it is not standard equipment it was not included in the assessment."
Díky za konstruktivní kritiku. Já čtu, že ochrana dospělejch pasažérů je u Levorgu 92%, u Superbu 86%. Pokud to znamená, že je Superb vlastně lepší, asi je v tý metodice něco dost blbě, žejo.
EDIT: Leč pravdou je, že celý tři body získal Levorg oproti Superbu za auto brždění, toho jsem si všiml až teď. Takže oprava, Levorg čistě v nárazu nedopadl líp, ale srovnatelně, případně kapku hůř než Superb.
Proto, jak jsou testy nastavené, se vyplatí podívat na ně podrobně, ne jen se nechat vést hvězdičkami a procenty. Vždy mi ta metodika připadala zvláštní. Testy jsou ovlivněny také např. těmi elektronickými systémy. Navíc do toho vstupuje faktor velikosti aut, jak upozorňuje samotný Euroncap. Auta nejsou zařazena do stejné kategorie, takže výsledky se nedají plně porovnat. Pěkný den.
Tiez je dolezite pozriet si aj videa, lebo pri mnohych autach po naraze so 40% prekritim dojde ku kontaktu hlavy vodica a B stlpiku, ale tento sekundarny naraz uz nie je hodnoteny. Niektore auta pri silnom celnom naraze rozbinu aj zavesove airbagy, prave koli tomu aby hlavy cestujucich neprisli ku kontaktom so stlpikmi.