Je to podobné jako v případě Punta, Giulietta je už docela staré auto a byla konstruovaná s ohledem na jinou metodiku hodnocení bezpečnosti. Už by potřebovala nástupce.
Lenze az teraz zistili, ze jej chyba obmedzovac rychlosti. A to sa neodpusta. To treba zakazat, a trestat! To by tak bolo, aby si tu jazdili auta bez obmedzovaca rychlosti...
u mě EuroNCAP kleslo na dno. Dvakrát bouchnou tím samým autem o zeď, jednou když se začíná vyrábět, jednou když je ke konci výrobního cyklu. Jednou je to za pět hvězdiček, podruhé za nula a to jenom z důvodu, že uprostřed hry mění pravidla? No to jděte do háje.
Ta asi nebudeš chytrej viď....je to jenom informace, jak na tom je daný typ auta s ochranou, která by měla být standartem pro rok 2018.Je to pro zákazniky a není o soutěži mezi automobilkami.Myslím že jako informace pro zákazniky je to dobře. Ano prozatím je to kapku zmatečné, ale směr dobrý.Snad se toho nebude zneužívat.
Tohle mi nevadí.
Vadí mi 2 věci u té metody u ENCAP a jedna věc u výrobce.
1) Že míchají aktivní a pasivní bezpečnost dohromady podle mne neslučitelným způsobem, což pro jisté zákazníky je poměrně matoucí.
2) Že berou auta údajně v základní výbavě, ale nevím podle čeho??? Podle kterého trhu, protože sem si už mnohokrát všiml, že ta jejich základní výbava našemu trhu zásadně neodpovídá. Xkrát u italského auta (jako třeba teď) penalizují za abcensi něčeho, co ale u nás třeba v nabídce je (i v základu) a třeba kdysi u nějaké škodovky (ale to by asi šlo dohledat) údajné systémy v základu byly, ale body za to dostala (byť u nás to v základu nebylo), vždyť ani dnes co testovali koncernový auta nemají dle ceníku všechny ty auta v základu to, co oni bonifikují. Tam by mne tedy zajímalo, ktrerý trh berou jako výchozí, protože základní výbavy se časem mění a např. u těchto výběhových modelů je jasné, že s ohledem na cenu ta výbava třeba i klesá a je to prostě nefér. Zvlášť když mi přijde, že u některých aut výbavu cena od nevemou v potaz, ale u jiných ano, a nebo třeba, když automobilka počká na test... a pak teprve uvede na trh auta s výbaou cena od (což třeba jen tak náhodou platí u všech modelů škoda, kde se vymlouvají, že o levné modely není zájem a tey upřednostňují jen ty s dražší výbavou, byť v ceníku ty auta už jsou... Ne nadarmo se říká, že všechno souvisí se vším.
A u Fiatu obecně. Auto na trhu prodává, musí se tedy snažit ho udržet aktuální po celou dobu, co ho prodávají..., takže tady omluva neexistuje a je to průšvih. Giulietta není low end, ta má mít 5 hvězd kontinuálně a nebo to mají už stánout z prodeje.
Měla by to být ta nejchudší bezpečnostní výbava z celé EU, možná i EFTA. Takže stačí, aby například pro UK s volantem na druhé straně chyběl kolenní airbag a už se nesmí počítat. Nicméně je otázkou, jak moc do důsledku to berou, odkud mají informace (jestli se spoléhají na automobilku). Asi se dá čekat, že země, které mají v EuroNCAP nějaké zastoupení (přes ministerstvo nebo autoklub), si to můžou na svém trhu hlídat. Vzpomínám si, že kdysi byl takový případ s Fordem, kdy zjistili, že mu snad v UK chybí airbag, a muselo se testovat znovu, právě s britskou verzí. Známou slabinou tohoto systému je, že automobilky můžou po otestování ořezat výbavu. Tohle z pohledu EuroNCAP není žádoucí. Ale zatím proti tomu nebojují, pokud vím.
Jinak metodiky/ protokoly mají popsané, takže se to dá dohledat. A můžeš je upozornit.
Jsem si jistý, že u některé škodovky testovali základ (myslím že Fabie III) a už tehdy tam měli prekolizní systém, přičemž tady teda v základu nebyl ani náhodou. Byl za rel. malý příplatek (asi 6000), ale v základu nebyl, přičemž ho testovaná škdvka měla a měla za něj body.
Takže tak...
Takže jo, je to férovka, jako všchno ostatní v tomto.
Teď jde o to, jestli tehdy musel být předkolizní systém v základu (tedy vyžadovali 100% "fitment" = v podstatě vybavenost). Jak jsem buď tady, nebo pod Puntem psal, elektronika se posuzuje nezávisle a zápočet se řídí tím, jaký podíl prodaných aut ten systém má (což není exaktní věda, protože jde o budoucí prodeje). Před několika lety v základu být nemusel. Ale postupně se požadovaný podíl zvedá až na 100 %. Teoreticky by to měly automobilky sledovat i u stávajících modelů, ne jen u nových, jinak riskují, že dostane nižší hodnocení. Jen se spoléhají na to, že je ta šance malá. Proto nelze hodnocení z různých let jen tak srovnávat. Když auto dostane 5 hvězdiček v roce 2015, tak to platí pro rok 2015, ne 2017.
Ty podíly se pro různé systémy můžou lišit. Podle toho, v jaké fázi náběhu jsou. To, že u airbagů koukají jen na základ (v podstatě vyžadují 100% fitment), nic neříká o různé elektronice.
Co pak odkazuješ, je úplně něco jiného. To jsou ocenění za pokrok, když to tak řeknu, které nemají nic společného s požadavky pro udělení hvězdiček.
To možná platí o aribagu, ale třeba nouzové brzdění se může počítat i pokud v základu není. Myslím, že jsem viděl nějakou větičku, že se "dá očekávat, že u většiny aut bude" nebo tak něco.
Ano, psal jsem o pytlích. Pytle jsou stará věc, tam je to z jejich strany "no BS". Není důvod, aby je to auto nemělo. U asistentů typicky volí režim postupného náběhu. Nehodí na ně z roku na rok, že musí být v základní výbavě. Ale časem to k tomu dojde (tedy prakticky, protože budou chtít 100% vybavenost daným systémem).
Tím brzděním bych si pro 2017 jistý nebyl, ale nechce se mi otevírat jejich protokol. Dříve to tak určitě bylo. Ale jak říkám, postupně se to zvedá.
Ta auta dojela na to, že jsou na trhu dlouho. Normálně by neplýtvali prostředky na test auta, které už otestované mají. Tohle totiž těžko sponzoroval sám Fiat.
Když si vezmu Punto, tak to, které testovali letos, mělo horší bezpečnostní výbavu než to, které testovali v roce 2005. I airbagů mělo tehdy víc (další airbagy jsou volitelné, ale testuje se základ), nejde jen o "blbostičky". Pokud jsem to dobře pochopil, pointou by tu víceméně mělo být, že jsou to stará auta. Běžný kupec (který se tedy vůbec o auta nezajímá) si to nemusí uvědomit. A technicky vzato by klidně automobilka mohla mít v brožuře, že získalo X hvězdiček. Ale před Y lety. Není to srovnatelné.
Ono je dané, že se pravidla pravidelně mění. Je to naplánované na roky dopředu. Automobilky jen počítají s tím, že auto projde testy ze začátku výroby. A většinou to tak je. Ale to auto můžou otestovat kdykoli. Čím déle je tedy na trhu, tím větší je šance, že se mu znovu podívají na zoubek. Ví se, že na to automobilky někdy hřeší a dělají takové triky, jako že pro první rok uvedou na trh bohatší základní výbavu, aby dosáhly lepšího hodnocení. A pak ji v tichosti ořežou. Pointou tu je zajistit, aby ta bezpečnostní výbava byla v autech, která se kupují. Ne schovaná někde v nejvyšší výbavě, nebo za mastné příplatky.
To asi ne, pořád jich má víc než Punto. Ale předpokládám, že wolff reagoval na "I airbagů mělo tehdy víc (další airbagy jsou volitelné, ale testuje se základ)," ne na nějaké asistenty.
No, ale při hodnocení na počtu airbagů zase tak nezáleží pokud má 0 boduů za asistenty dostane automaticky 0 hvězd jako Punto. Pokud by tomu tak nebylo0 Punto by mělo 2 hvězdy za nárazové zkoušky.
No já si pamatuji jak O3 byla testována s aktivní kapotou (pyropatrony v zámcích kapoty které ji při nárazu přizvedli aby byla měkčí) a ve standardu ji mělo pár prvních aut pak byla potichu vyřazena z nabídky, ale hodnocení už zůstalo.
Po podrazu s Puntem III mě už podobná všivárna s Giu nemůže překvapit. Cílem je prostě znechutit zákazníkům starší, ještě řidičsky a životnostně dobře udělaná auta bez sračkových tříválcových motorů (takže s vyššími normovanými emisemi CO2) a bez spousty stupidních řidičských elektronických omezovačů. Styďtě se, pánové, odporný levičácký neomarximus pronásledující evropských automobilový průmysl už dorazil i do Euro NCAP! :'-(:no::no::no: Pro mě je prostě Giu i Punto III pětihvězdičkově bezpečné auto a basta!
Kdyby ses nekoukal jen na znáčky na kapotě, mohl by sis všimnout, jak blbě dopadly u Punta figuríny. U Giulietty dobře, u Punta blbě. To nebylo jen o asistentech.
Ale pro tebe je Punto pětihvězdičkové a basta. :no:
A kdyby ty sis přečetl text toho testu, tak bys věděl, že to Punto schválně otestovali jen se 2 airbagy, zatímco v roce 2005 měl testovaný exemplář airbagů 6. A v současnosti je možné jej objednat dokonce s 8 airbagy. Ale to Euro NCAP samozřejmě nezajímá... :-O A o "znáčky na kapotě" mi opravdu nejde, testovat po letech auta starší konstrukce podle nových metodik protežující asistenční systémy apod. je prostě podpásovka!
A kdyby sis ty přečetl v této diskuzi příspěvek od _MT_, zjistil bys, že se testují nejnižší výbavy.
"schválně otestovali" - to je vtip dne. "oni" se spikli proti končícímu Puntu.
A v čem to má být podpásovka? On po testu někdo Punto zakázal?
A ještě jednou, opakovaně - Punto dopadlo blbě nejen v asistenčních systémech (který já taky považuju minimálně za diskutabilní).
A když se do výsledků podíváš, tak zjistíš, že ve výpisu airbagů jsou ty volitelné označené jako volitelné. Jen jich tam nebudou mít osm. Kolenní mají označené jako nedostupné a ty myslím DEVIL uváděl. Je otázka, z čeho vycházeli. Když tu tak DEVIL psal, že konfigurátor je na nic, ceník je na nic, jsou věci, které ti prozradí leda prodejce.
Viz příspěvek MT. Punto III bylo pětihvězdičkové před 12 lety, kdy se neřešil třeba whiplash apod. Dnes při nezapočítání asistenčních systémů dosahuje na dvě hvězdy. Iluminátské konspirační spiknutí bych v tom nehledal.
Tenkrát se také připomínač pásů počítal do ochrany dospělých (a Punto za něj tenkrát body dostalo), dnes je to v asistentech. Mělo boční a hlavové airbagy, takže se dělal i náraz na kůl, teď v základu nejsou, takže ho ani nedělali (tedy 0 bodů). Tenkrát nebyl náraz se 100% překryvem. Dost se toho změnilo. A dost možná se měnilo i vyhodnocování - tedy jaké mezní hodnoty jsou přípustné.