Euro NCAP 2017: Citroën C3 – Čtyři hvězdy kvůli maličkosti

 

Citroën C3 nabízí ve své třetí generaci velmi slušnou ochranu své posádce, ale na pět hvězd nedosáhl. Důvodem je absence systému autonomního brzdění.

Citroën C3 se stal předmětem nárazových testů Euro NCAP již potřetí. Poprvé je absolvovala jeho první generace v roce 2002, která tehdy dosáhla jen na čtyři hvězdy. Stejného výsledku se dočkala i druhá generace v roce 2009 a nyní i třetí generace, přestože ochrana cestujících i chodců je u tohoto vozu na dobré úrovni.

Předmětem testu byl Citroën C3 1.2 PureTech 82 FEEL, s karosérií pětidveřový hatchback a pohotovostní hmotností 1072 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka ROMER Kidfix XP a pro desetileté GRACO booster.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Citroën prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu čelního nárazu celou šíří byla ochrana hrudníku a krku řidiče i zadních cestujících přiměřená a v ostatních kritických částech těla byla dobrá.

Citroën C3 získal v testu bočního nárazu maximální počet bodů za ochranu všech důležitých částí těla. Dokonce i při těžším nárazu na sloup byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná a ochrana ostatních částí těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a na základě geometrie se předpokládá stejný stupeň ochrany i na zadních sedadlech.

Citroën C3 v nárazových testech Euro NCAP nebyl vybaven autonomním nouzovým brzdovým systémem.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,57,515,82,7033,588%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu bylo napětí v oblasti šíje figuríny desetiletého dítěte a tlak na hrudník figuríny šestiletého dítěte vyhodnocen jako mezní. Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla obou figurín dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí14871241,083%

 [555×192]

Ochrana chodců

Citroën C3, resp. jeho přední kapota poskytuje v případě srážky s chodcem dostačující ochranu jeho hlavě. Špatné výsledky byly zaznamenány kolem základny čelního skla a jeho sloupků.

Ochrana pánevní oblasti byla dobrá a stejného výsledku dosáhl Citroën C3 i v oblasti ochrany dolních končetin chodců.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců1366025,059%

Asistenční systémy

Standardní výbavou je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém varování řidiče před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu byl u vozu v testech Euro NCAP rovněž součástí standardní výbavy.

ConnectedCam využívá kameru pro detekci rychlosti a řidič může podle jejich informací manuálně nastavit omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,531,507,058%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Citroën C3 sice získal v testech Euro NCAP pouze čtyři hvězdy, ale zároveň dosáhl dobrých výsledku v ochraně dospělých i dětských cestujících a nejhůře si nevedl ani v oblasti ochrany chodců.

Za absencí páté hvězdy tak stojí kategorie asistenční systému. Zde je totiž podle hodnocení Euro NCAP zásadním nedostatkem chybějící systém autonomního brzdění v krizových situacích.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3488%4183%2559%758%75%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Citroën C3 (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Milek odvolal ředitele Výstaviště České Budějovice Leoše Kutnera Milek odvolal ředitele Výstaviště České Budějovice Leoše Kutnera

Ministr zemědělství Milek (za ANO) odvolal ředitele…

Průměrná sazba hypoték v květnu zůstala na 2,51 procenta Průměrná sazba hypoték v květnu zůstala na 2,51 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték letos v květnu zůstala na…

Zápisník Jana Pavce: Babiš a Agrofert Zápisník Jana Pavce: Babiš a Agrofert

Tituly z vydavatelství Mafra, které má premiér Andrej…

Nacher, Hřib nebo Svoboda: kdo všechno bude bojovat o post pražského primátora Nacher, Hřib nebo Svoboda: kdo všechno bude bojovat o post pražského primátora

Komunální volby v Praze proběhnou 5. a 6. října 2018.…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 



Citroën i přes svou účast v rallye neplánuje žádný hot hatch Citroën i přes svou účast v rallye neplánuje žádný hot hatch

Francouzská značka Citroën pokračuje v rozdvojování své…

Kris Meeke se kilometr před cílem ztratil na parkovišti, přesto v Mexiku vyhrál Kris Meeke se kilometr před cílem ztratil na parkovišti, přesto v Mexiku vyhrál

Třetí soutěž letošního mistrovství světa v automobilových…

 



 
Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Dnes 07:46

Nejmenší hatchback se čtyřmi kruhy ve znaku se představuje. Má dynamické proporce i odvážný design. Technika je ale poměrně standardní.




Blesk.cz

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300 milionů! Podívejte!

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300…

Svatba je výjimečnou událostí v životě, tak proč do toho nevrazit co nejvíc peněz? Zvlášť když jste ruský…

Oběť před smrtí netrpěla, tvrdí obžalovaný z vraždy v Doubici. Chce hodit vinu na přeživší?

Oběť před smrtí netrpěla, tvrdí obžalovaný z vraždy…

Rodině dívky, z jejíž vraždy je obviněný, napsal, že byla velmi statečná. V úterý pak u soudu Martin Ch. (36)…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon proti Senegalu

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon…

Pod titulkem „Hrozný zápas“ referuje list Gazeta Wyborcza o prohře polské fotbalové reprezentace v prvním utkání…

 

Reflex.cz

Za zážitky do Peru: Pobyt mezi domorodci, žvýkání koky či extrémní downhill

Za zážitky do Peru: Pobyt mezi domorodci, žvýkání…

„Anito, koukej vstávat!“ Uši by nejradši neslyšely, oči neviděly. Ale nedá se nic dělat. Je půl šesté ráno a do…

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by patrně uměl, jen kdyby na to dostal dotace

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by…

Podle základních parametrů, které v úterý schválila vláda, bude mít státní kasa na rok 2019 příjmy 1432 miliard…