Diskuse

Euro NCAP 2017: Dacia Duster – Novinka rozhodně nezazářila

13.12.2017

Dacia Duster ve své druhé generaci v případě testů organizace Euro NCAP nepřekonala výsledky generace první a dosáhla pouze na stejný počet hvězd.

 

  • 92 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 13.12.2017  18:09

    Výsledek

    Na low-endové auto to není špatný výsledek. Majitel nového Dusteru si určitě polepší, nová Dacia je o mnoho bezpečnější, než staré auto z bazaru, u kterého navíc hrozí, že je nekvalitně opravené po nehodě, tudíž jeho další nehoda může být pro posádku opravdu poslední.
    Navíc jsem někde četl, že řidiči Dacií jsou dobří a opatrní, málo se prý vyskytují v řebříčcích nehodovosti.
    • 20 Reagovat !

      foto narona

      narona 13.12.2017  19:17

      « Re: Výsledek

      Řidiči dacii můžou být dobří, ale to jím není moc platné (i když trochu taky) pokud do nich narazí nějaký ze sorty méně opatrných.
      Na druhou stranu ta kastle zdá se býti vcelku pevná, tak to těm oatrným řidičům možná může stačit.
    • 30 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 13.12.2017  21:55

      « Re: Výsledek

      ... okrem bratislavských taxikárov za 5€ na Loganoch! To je naozaj banda, ktorá za volant nepatrí!
      • 11 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 13.12.2017  21:56

        « Re: Re: Výsledek

        Za volant nepatrí drvivá väčšina všetkých bratislavských taxikárov, nie len tých 5 €.
    • 02 Reagovat !

      foto FaustEric

      FaustEric 13.12.2017  22:32

      « Re: Výsledek

      Na autě z druhé ruky máte navíc 90% šanci, že airbagy buď nebudou funkční, nebo jsou nahrazeny odpory. Někde jsem četl, že by se měly airbagy měnit po dvou letech, ale neznám nikoho, kdo by to dělal.

      • 50 Reagovat !

        foto megacruiser

        megacruiser 13.12.2017  23:52

        « Re: Re: Výsledek

        Co je to za kravinu? Po 2 letech měnit airbag? A pásy pro jistotu měnit každej měsíc, ne? :no:
        • 00 Reagovat !

          foto qp

          qp 14.12.2017  12:00

          « Re: Re: Re: Výsledek

          V manuálu jsem četl, že životnost airbagů je 15 let (pokud nebyly použity). Pásy mají životnost do jejich užití jako zadržného systému (stejně jsou potom nepoužitelné, protože se zaseknou).
    • 22 Reagovat !

      foto frite

      frite 14.12.2017  07:42

      « Re: Výsledek

      Za dobrý výsledek nehodovosti Dacií může hlavně fakt že vesměs jde o soukromá auta a jejich řidiči najezdí velké prd. Vidím to na svém otci, co se Sanderem pohybuje jen mezi Kauflandem a lekarnou a za rok najezdí tolik do já za dva týdny.
      Je mi toho auta skoro líto protože se asi ani jednou nedostalo na provozní teplotu..
      • 32 Reagovat !

        foto eFeFeF

        eFeFeF 14.12.2017  09:33

        « Re: Re: Výsledek

        ...a ešte sú aj nejaké ďalšie činnosti, ktoré robí tvoj otec a teda podľa ktorých posudzuješ celé ľudstvo?
        • 01 Reagovat !

          foto frite

          frite 14.12.2017  10:04

          « Re: Re: Re: Výsledek

          Kde vidíš že bych posuzoval lidstvo? Jen jsem popsal jak otec používá svou Dacii. A že se většina Dacií prodává do soukromých rukou (zatímco např 80 % škodovek do firem) je prostě fakt.
          • 00 Reagovat !

            foto eFeFeF

            eFeFeF 14.12.2017  11:39

            « Re: Re: Re: Re: Výsledek

            Tu: "...jejich řidiči najezdí velké prd. Vidím to na svém otci, co se Sanderem pohybuje jen mezi Kauflandem..."
      • 10 Reagovat !

        foto peterle

        peterle 14.12.2017  22:38

        « Re: Re: Výsledek

        Veľa Dacií jazdí ako taxi
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 15.12.2017  07:58

          « Re: Re: Re: Výsledek

          Nebo jako pracovní auta v různých firmách, u lesníků a podobně.
    • 00 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 15.12.2017  10:09

      « Re: Výsledek

      Řidiči dacií že jsou dobří? Chlape tys zabil. Co tak vídám na silnicích (a že řídím každý týden 360-400km, žádný víkendovky), tak řidiči dacií se možná snaží být opatrní, ale jsou absolutně nepředvídatelní a nezkušení a dělají dost začátečnických chyb. Často neodhadnou apex, kde jsou v pruhu, jak se vyhnout překážce a někdy i zdržují provoz. Taky často jezdí stylem brzda plyn a neumí předpovídat dopravní situaci. Navíc mám osobní averzi k daciim jako k autům, jsou to mr*ky a radši než si koupit dačku a pak řešit nízkou trvanlivost snad všeho na autě by si chudší lidé měli spíš koupit ofci, passata, golfa, Toyotu atd. Bezpečností, kvalitou a pohodlím jsou to o dost lepší auta než Dacie, který se daj srovnat s autama, kde ještě byly listový pera...
      • 00 Reagovat !

        foto eFeFeF

        eFeFeF 19.12.2017  11:29

        « Re: Re: Výsledek

        ...ty si klasický príklad obete marketingu a krčmových rečí - povedal by som, že hádam aj ich etalón!
        ...a o vodičoch áut VW group škoda hovoriť. Zrovna včera jeden superman v Passate sa mi po tme nalepil na zadok s diaľkovými a za boha nie prepnúť na stretávačky, tak som dal pravý blinker zašiel som ku kraju a pozvoľna spomalil. V momente, keď ma predbehol som pridal a spravil mu to isté. Vystrčil z okienka fakera, tak som mu stlmil a preblikol... ...len neviem prečo sa mu to celé nepáčilo... >:D
  • 110 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 13.12.2017  18:30

    Klasika...

    V podstate velmi dobry vysledok, ktory je umelo zrazeny koli tomu ze v aute nebol asistent pre jazdu v pruhoch a autonomne brzdenie. Dve veci, ktore by som ja osobne ani v aute nechcel (ak by sa nedali natrvalo vypnut).

    Pamatam si ako som sa raz "pretahoval" o volant s autom z pozicovne, ked sa na dialnici nahle objavili okrem bielych aj zlte pruhy. A tiez si spominam na zdesenie ktorehosi testera (tusim to bolo tu na tomto webe?), ked predbiehal auto, a system automatickeho brzdenia spanikaril a dupol mu na brzdu lebo usudil ze hrozi naraz. Dakujem, neprosim. A Dacii davam palec hore za dobry vysledok...
    • 00 Reagovat !

      foto pali-sk

      pali.sk 14.12.2017  07:52

      « Re: Klasika...

      no neviem neviem, v tom celnom naraze figurina sofera sa zasunula pod volant a pri spatnom pohybe si zlomila vaz o opierku ... to neviem ci je umele ...

      prvy pouzitelny Duster s klimatizaciou stoji 12.090 eur to uz az taky lowend nie je, ovela lepsie vybavena Vitara stoji 14.200 a ma 5 hviezd.

      Samozrejme vdaka takymto testom ma aj "lowend" Dacia lepsiu bezpecnost ako keby testy neboli. O tom ziadna.
  • 17 Reagovat !

    foto free78

    free78 13.12.2017  19:11

    náraz na sloup (nebo strom) = smrt

    Z videa je patrné, že náraz na sloup, nebo strom již ve 32km/h je pro řidiče smrtící. Mezi fotky tento fatální výsledek raději nebyl přidán. Je jen ve videu.
    Já mám jasno. Daciu, ač na jiné nové auto nemám, ne.
    • 08 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 13.12.2017  19:14

      « Re: náraz na sloup (nebo strom) = smrt

      Mysleli jste si "nové auto" - a on to byl zase jen rendlík >:D :no:
    • 22 Reagovat !

      foto eFeFeF

      eFeFeF 14.12.2017  09:38

      « Re: náraz na sloup (nebo strom) = smrt

      Dacia je nebezpečné auto akurát ako konkurencia pre predražený podvodný koncern, ktorý keby podvádzal aj pri testoch Euro NCAP, tak by som sa tomu neviem prečo ani nedivil...
      • 11 Reagovat !

        foto free78

        free78 14.12.2017  11:59

        « Re: Re: náraz na sloup (nebo strom) = smrt

        Schytal jsem hromady mínusů, ale protinázory celkem nikde. Opravdu jsem vážně uvažoval o koupi, hned jak to bude na českém trhu možné. Video při nárazu na sloup mne ale dost děsí. Tím více, že je to jen ve 32km/h. Vám se to zdá jako vpoho, že sloup vjede půl metru dovnítř auta? Fakt je problém ve mě?
        K podvodům ostatních - vím o konkrétním podvodu při schvalování Euro NCAP Škody Octavia (ach to bude zase mínusů...). A-sloupek co dostala Octavia určená pro crash test nebyl tak úplně ten stejný, co dostávají všechny octavie v sériové výrobě.
        • 30 Reagovat !

          foto tomkite

          tomkite 14.12.2017  13:07

          « Re: Re: Re: náraz na sloup (nebo strom) = smrt

          Taky ti dám mínus, ale i zdůvodním. Maximální počet bodů za náraz z boku je 16b. Z toho Duster získal 15.7b. To je skoro maximum. Třeba taková Škoda Karoq získala 15.6b.
          Bohužel náraz z boku do sloupu je docela tragedie vždy - prakticky žádné deformační zóny. Z tohoto důvodu si myslím, že by měly být stromy v těsné blízkosti cesty (mimo obec) zabezpečeny svodidly.
          • 01 Reagovat !

            foto free78

            free78 14.12.2017  14:06

            « Re: Re: Re: Re: náraz na sloup (nebo strom) = smrt

            Však ten náraz zboku (jakože autem) byl celkem OK, jenom překvapila hloubka průniku sloupu do auta.
            "Stromy by měly..." - no měly, ale často nejsou.
            • 10 Reagovat !

              foto peterle

              peterle 14.12.2017  22:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: náraz na sloup (nebo strom) = smrt

              Tak ako, keď ti to vysvetlili? Stále máš jasno, že Dacia nie? :-)
  • 63 Reagovat !

    foto Joky

    Joky 13.12.2017  19:48

    PR článek Škodovky

    v podání lokajů Emisoleváckého koncernu... Kdo se kouká po Dacii tak má stejně jiné priority než test NCAP..
    • 33 Reagovat !

      foto FaustEric

      FaustEric 13.12.2017  22:37

      « Re: PR článek Škodovky

      V jiném PR Škoda článku dnes zdrbli Fiat Punto, kterému nedali eurofašisté ani 1 hvězdu. Jeden čas jsem jezdil se starším Puntem, denodenně. Když muselo Punto na pár dní do servisu a já musel jezdit s náhradní škodovkou, tak to bylo utrpení. Vrátit se ze škodovky do Punta bylo, jako když si doma přezujete nohy, z těsných lyžáků, do měkkých bačkor.
      • 40 Reagovat !

        foto megacruiser

        megacruiser 14.12.2017  00:11

        « Re: Re: PR článek Škodovky

        To hodnocení Punta je podobně nesmyslné jako čachry s hlasy pro Ortel na Slavíku - prostě když je potřeba někoho strhat, tak se to musí udělat za každou cenu. Hvězdičky Euro NCAP už mají nulovou vypovídací hodnotu, jedná se jen o marketingový flusanec. Je úplně mimo tvrdit, že je auto bezpečnější s milionem nesmyslných elektronických kravin, které spíše nebezpečné situace vyvolávají. Třeba já nezapomenu jak půjčené auto vyhodnotilo, že se snažím brzdit na maximum a já jsem 5 metrů od přechodu málem vyletěl oknem když mi pomocník zašlápl brzdy. Dodnes nechápu, jak to borec v náklaďáku za mnou ubrzdil, pruhy od kol jsou tam ještě teď. Nebo si v klidu Xarou projíždím zatáčku a najednou ESP brutálně zabrzdilo kolo a auto tak rozhodilo, že jsem fakt nechápal. Naštěstí tam ještě šlo ESP vypnout. Další sranda s Opelem a čtením značek - děcko se "stopkou" na fotce na billboardu a auto se z toho mohlo posr*t.
        • 00 Reagovat !

          foto swifter

          swifter 14.12.2017  09:25

          « Re: Re: Re: PR článek Škodovky

          ENCAP pro rok 2020: na pět hvězd dosáhne jen auto a autonomním řízením :-!
          • 12 Reagovat !

            foto eFeFeF

            eFeFeF 14.12.2017  09:45

            « Re: Re: Re: Re: PR článek Škodovky

            ...a v popise bude: posádka by bola síce mŕtva, ale k piatim hviezdam dopomohli všetky elektronické asistenčné systémy, dva filtre pevných častíc, ekoairbagy, ekobrzdy a členstvo šéfa koncernu v rozpočtovej komisii EÚ pre Euro NCAP...
            • 11 Reagovat !

              foto JirkaX

              JirkaX 14.12.2017  11:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: PR článek Škodovky

              Ty jseš zralej pro Chocholouška. Zplodit tolik nesmyslů pod jedním článkem, to už opravdu vyžaduje vyjímečný talent.
        • 10 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 14.12.2017  17:10

          « Re: Re: Re: PR článek Škodovky

          "když je potřeba někoho strhat" - co tím konkrétně myslíš? Punta se za 2016 prodalo 62tis., za 2017 je ve své kategorii v prodejích 14. Kdo měl podle tebe potřebu ho strhat? Komu dělalo takové vrásky, že uplatil NCAP aby ho strhali?
      • 11 Reagovat !

        foto frite

        frite 14.12.2017  07:45

        « Re: Re: PR článek Škodovky

        Počůvajte, Fausteric, čo si predstavujetě pod takým eurofašistom?
        Přečtěte si jak funguje Euro NSAP.. Ale asi to neuspokojí vaší potřebu si kopnout za každou cenu do čehokoliv co zavání evroskou unií, co ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto peterle

        peterle 14.12.2017  22:44

        « Re: Re: PR článek Škodovky

        Punto je nehanebná starina, koho by akože zaujímal?
  • 16 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 13.12.2017  20:09

    Duster

    Však co. Duster je stejně pracant pro lidi, kterým je beztak jedno jestli při nehodě zemřou nebo ne. A v tom kontextu jsou tři hvězdy nadstandard.

    Mimochodem v té první verzi člověk musel vystoupit z Dusteru aby si mohl seřídit výšku sedadla. Tady už to jde i bez vystupování?
  • 26 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 14.12.2017  09:16

    Vysledek

    Za malo penez malo bezpecnosti.Proste rakev na kolech
    • 10 Reagovat !

      foto peterle

      peterle 14.12.2017  22:46

      « Re: Vysledek

      Aj si čítal článok?
      Málo hviezd má, lebo v základe nemá asistenčné systémy. V nárazových testoch dopadla dobre.
      Ty rakev >:D
  • 13 Reagovat !

    foto swifter

    swifter 14.12.2017  09:23

    Na "autosalonu" na výstavišti v Lysé n./l,

    šla žena okolo Dusteru a zkusila otevřít a zavřít zadní dveře - "To se teď dělá z kartonu?" ptala se... :-| :-|
    • 13 Reagovat !

      foto eFeFeF

      eFeFeF 14.12.2017  09:47

      « Re: Na "autosalonu" na výstavišti v Lysé n./l,

      ...a čo si s nimi šuchla po umelých kozách a ty si si myslel, že hovorí o tých dverách?
  • 20 Reagovat !

    foto xpaja

    xpaja 14.12.2017  11:55

    nesmyslný systém hodnocení

    Ty Euro NCAP jsou dnes nastavený úplně zcestně.
    ad1) Asistenti mají nesmyslné vysoký podíl na celkovém hodnocení a ještě jsou podivně vybrány. Třeba hlídání pruhů je ve srovnání s hlídáním mrtvého úhlu celkem k ničemu.
    ad2) Hodnocení hvezdičkama už je zcela devalvované, protože se neustále mění kritéria.
    To ať raději udělují hodnocení písmenkama jako u ledniček, ale obráceně A nejhorší a E nejlepší, s tím že jednou se dojde až k Z.
    ad3) Řeší se blbosti jako elektroničtí asistenti, ale vůbec neřeší jak auta svítí. Stačí se kouknout na americké crashtesty, kde to hodnotí, kolik evropských aut má problém projít i s Full LED a to jde vesměs o premii.
  • 40 Reagovat !

    foto tomkite

    tomkite 14.12.2017  13:19

    4 hvězdy

    Bez započítání asistenčních systémů by Duster získal 4 hvězdy.
    Pro získání 4 hv. je potřeba:
    Ochrana dospělých 70%
    Ochrana dětí 60%
    Ochrana chodců 50%
    No a Duster získal (postupně): 71%, 66%, 56%.
    Jako problém vidím náraz celou přídí. Čelní airbag řidiče nějak nezachytil nebo pás nezadržel? To by měli přepracovat a jít na testy znovu (a rovnou přidat pár procent (např. 10) i dětem).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

 

iSport.cz

Olomouc je ve čtvrtfinále poháru. Slaví i Liberec, za který rozhodl Potočný

Olomouc je ve čtvrtfinále poháru. Slaví i Liberec,…

Fotbalisté Olomouce v osmifinále MOL Cupu doma porazili Zlín 2:1 a postoupili do čtvrtfinále pohárové soutěže.…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…