Euro NCAP 2017: Dacia Duster – Novinka rozhodně nezazářila
13.12.2017Dacia Duster ve své druhé generaci v případě testů organizace Euro NCAP nepřekonala výsledky generace první a dosáhla pouze na stejný počet hvězd.
- Výsledek 13.12.2017 18:09 dr.biker
- Klasika... 13.12.2017 18:30 _Teddy_
- náraz na sloup (nebo strom) = smrt 13.12.2017 19:11 free78
- PR článek Škodovky 13.12.2017 19:48 Joky
- Duster 13.12.2017 20:09 Googlit
- Vysledek 14.12.2017 09:16 Michal220
- Na "autosalonu" na výstavišti v Lysé n./l, 14.12.2017 09:23 swifter
- nesmyslný systém hodnocení 14.12.2017 11:55 xpaja
- 4 hvězdy 14.12.2017 13:19 tomkite
-
-
-
-
frite 14.12.2017 07:42
« Re: Výsledek
Za dobrý výsledek nehodovosti Dacií může hlavně fakt že vesměs jde o soukromá auta a jejich řidiči najezdí velké prd. Vidím to na svém otci, co se Sanderem pohybuje jen mezi Kauflandem a lekarnou a za rok najezdí tolik do já za dva týdny.
Je mi toho auta skoro líto protože se asi ani jednou nedostalo na provozní teplotu.. -
JiRkA997CZ 15.12.2017 10:09
« Re: Výsledek
Řidiči dacií že jsou dobří? Chlape tys zabil. Co tak vídám na silnicích (a že řídím každý týden 360-400km, žádný víkendovky), tak řidiči dacií se možná snaží být opatrní, ale jsou absolutně nepředvídatelní a nezkušení a dělají dost začátečnických chyb. Často neodhadnou apex, kde jsou v pruhu, jak se vyhnout překážce a někdy i zdržují provoz. Taky často jezdí stylem brzda plyn a neumí předpovídat dopravní situaci. Navíc mám osobní averzi k daciim jako k autům, jsou to mr*ky a radši než si koupit dačku a pak řešit nízkou trvanlivost snad všeho na autě by si chudší lidé měli spíš koupit ofci, passata, golfa, Toyotu atd. Bezpečností, kvalitou a pohodlím jsou to o dost lepší auta než Dacie, který se daj srovnat s autama, kde ještě byly listový pera...-
eFeFeF 19.12.2017 11:29
« Re: Re: Výsledek
...ty si klasický príklad obete marketingu a krčmových rečí - povedal by som, že hádam aj ich etalón!
...a o vodičoch áut VW group škoda hovoriť. Zrovna včera jeden superman v Passate sa mi po tme nalepil na zadok s diaľkovými a za boha nie prepnúť na stretávačky, tak som dal pravý blinker zašiel som ku kraju a pozvoľna spomalil. V momente, keď ma predbehol som pridal a spravil mu to isté. Vystrčil z okienka fakera, tak som mu stlmil a preblikol... ...len neviem prečo sa mu to celé nepáčilo... >:D
-
-
_Teddy_ 13.12.2017 18:30
Klasika...
V podstate velmi dobry vysledok, ktory je umelo zrazeny koli tomu ze v aute nebol asistent pre jazdu v pruhoch a autonomne brzdenie. Dve veci, ktore by som ja osobne ani v aute nechcel (ak by sa nedali natrvalo vypnut).
Pamatam si ako som sa raz "pretahoval" o volant s autom z pozicovne, ked sa na dialnici nahle objavili okrem bielych aj zlte pruhy. A tiez si spominam na zdesenie ktorehosi testera (tusim to bolo tu na tomto webe?), ked predbiehal auto, a system automatickeho brzdenia spanikaril a dupol mu na brzdu lebo usudil ze hrozi naraz. Dakujem, neprosim. A Dacii davam palec hore za dobry vysledok...-
pali.sk 14.12.2017 07:52
« Re: Klasika...
no neviem neviem, v tom celnom naraze figurina sofera sa zasunula pod volant a pri spatnom pohybe si zlomila vaz o opierku ... to neviem ci je umele ...
prvy pouzitelny Duster s klimatizaciou stoji 12.090 eur to uz az taky lowend nie je, ovela lepsie vybavena Vitara stoji 14.200 a ma 5 hviezd.
Samozrejme vdaka takymto testom ma aj "lowend" Dacia lepsiu bezpecnost ako keby testy neboli. O tom ziadna.
-
-
free78 13.12.2017 19:11
náraz na sloup (nebo strom) = smrt
Z videa je patrné, že náraz na sloup, nebo strom již ve 32km/h je pro řidiče smrtící. Mezi fotky tento fatální výsledek raději nebyl přidán. Je jen ve videu.
Já mám jasno. Daciu, ač na jiné nové auto nemám, ne.-
-
free78 14.12.2017 11:59
« Re: Re: náraz na sloup (nebo strom) = smrt
Schytal jsem hromady mínusů, ale protinázory celkem nikde. Opravdu jsem vážně uvažoval o koupi, hned jak to bude na českém trhu možné. Video při nárazu na sloup mne ale dost děsí. Tím více, že je to jen ve 32km/h. Vám se to zdá jako vpoho, že sloup vjede půl metru dovnítř auta? Fakt je problém ve mě?
K podvodům ostatních - vím o konkrétním podvodu při schvalování Euro NCAP Škody Octavia (ach to bude zase mínusů...). A-sloupek co dostala Octavia určená pro crash test nebyl tak úplně ten stejný, co dostávají všechny octavie v sériové výrobě.-
tomkite 14.12.2017 13:07
« Re: Re: Re: náraz na sloup (nebo strom) = smrt
Taky ti dám mínus, ale i zdůvodním. Maximální počet bodů za náraz z boku je 16b. Z toho Duster získal 15.7b. To je skoro maximum. Třeba taková Škoda Karoq získala 15.6b.
Bohužel náraz z boku do sloupu je docela tragedie vždy - prakticky žádné deformační zóny. Z tohoto důvodu si myslím, že by měly být stromy v těsné blízkosti cesty (mimo obec) zabezpečeny svodidly.
-
-
-
Joky 13.12.2017 19:48
PR článek Škodovky
v podání lokajů Emisoleváckého koncernu... Kdo se kouká po Dacii tak má stejně jiné priority než test NCAP..-
FaustEric 13.12.2017 22:37
« Re: PR článek Škodovky
V jiném PR Škoda článku dnes zdrbli Fiat Punto, kterému nedali eurofašisté ani 1 hvězdu. Jeden čas jsem jezdil se starším Puntem, denodenně. Když muselo Punto na pár dní do servisu a já musel jezdit s náhradní škodovkou, tak to bylo utrpení. Vrátit se ze škodovky do Punta bylo, jako když si doma přezujete nohy, z těsných lyžáků, do měkkých bačkor.
-
megacruiser 14.12.2017 00:11
« Re: Re: PR článek Škodovky
To hodnocení Punta je podobně nesmyslné jako čachry s hlasy pro Ortel na Slavíku - prostě když je potřeba někoho strhat, tak se to musí udělat za každou cenu. Hvězdičky Euro NCAP už mají nulovou vypovídací hodnotu, jedná se jen o marketingový flusanec. Je úplně mimo tvrdit, že je auto bezpečnější s milionem nesmyslných elektronických kravin, které spíše nebezpečné situace vyvolávají. Třeba já nezapomenu jak půjčené auto vyhodnotilo, že se snažím brzdit na maximum a já jsem 5 metrů od přechodu málem vyletěl oknem když mi pomocník zašlápl brzdy. Dodnes nechápu, jak to borec v náklaďáku za mnou ubrzdil, pruhy od kol jsou tam ještě teď. Nebo si v klidu Xarou projíždím zatáčku a najednou ESP brutálně zabrzdilo kolo a auto tak rozhodilo, že jsem fakt nechápal. Naštěstí tam ještě šlo ESP vypnout. Další sranda s Opelem a čtením značek - děcko se "stopkou" na fotce na billboardu a auto se z toho mohlo posr*t.
-
-
-
Googlit 13.12.2017 20:09
Duster
Však co. Duster je stejně pracant pro lidi, kterým je beztak jedno jestli při nehodě zemřou nebo ne. A v tom kontextu jsou tři hvězdy nadstandard.
Mimochodem v té první verzi člověk musel vystoupit z Dusteru aby si mohl seřídit výšku sedadla. Tady už to jde i bez vystupování? -
-
swifter 14.12.2017 09:23
Na "autosalonu" na výstavišti v Lysé n./l,
šla žena okolo Dusteru a zkusila otevřít a zavřít zadní dveře - "To se teď dělá z kartonu?" ptala se... :-| :-| -
xpaja 14.12.2017 11:55
nesmyslný systém hodnocení
Ty Euro NCAP jsou dnes nastavený úplně zcestně.
ad1) Asistenti mají nesmyslné vysoký podíl na celkovém hodnocení a ještě jsou podivně vybrány. Třeba hlídání pruhů je ve srovnání s hlídáním mrtvého úhlu celkem k ničemu.
ad2) Hodnocení hvezdičkama už je zcela devalvované, protože se neustále mění kritéria.
To ať raději udělují hodnocení písmenkama jako u ledniček, ale obráceně A nejhorší a E nejlepší, s tím že jednou se dojde až k Z.
ad3) Řeší se blbosti jako elektroničtí asistenti, ale vůbec neřeší jak auta svítí. Stačí se kouknout na americké crashtesty, kde to hodnotí, kolik evropských aut má problém projít i s Full LED a to jde vesměs o premii. -
tomkite 14.12.2017 13:19
4 hvězdy
Bez započítání asistenčních systémů by Duster získal 4 hvězdy.
Pro získání 4 hv. je potřeba:
Ochrana dospělých 70%
Ochrana dětí 60%
Ochrana chodců 50%
No a Duster získal (postupně): 71%, 66%, 56%.
Jako problém vidím náraz celou přídí. Čelní airbag řidiče nějak nezachytil nebo pás nezadržel? To by měli přepracovat a jít na testy znovu (a rovnou přidat pár procent (např. 10) i dětem).
Navíc jsem někde četl, že řidiči Dacií jsou dobří a opatrní, málo se prý vyskytují v řebříčcích nehodovosti.