Diskuse

Euro NCAP 2017: Fiat 500 – Ministylovce se hodně nedařilo

2.3.2017

Fiat 500 v roce 2007 získal plný počet pěti hvězd a o deset let později se ve své aktuální podobě dočkal výsledku v podobě pouhých tří hvězd. Co se stalo?

 

  • 50 Reagovat !

    foto 695

    695 02.03.2017  15:39

    stále veľmi bezpečné!

    ak beriem, že sa metodika HODNOTENIA viac zameriava na chodcov a asistenčne systémy, nečudo že také hodnotenie auto získalo.
    / absence systémů autonomního brzdění a varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu/...

    Vo svojej podstate pasívnej bezpečnosti je auto stále veľmi bezpečné a schopné aj u konkurencie. :yes: Neviem, či by som spoliehal na možné zlyhavky roznych elektronických systémov. Radšej poriadna konštrukcia ako tisíc serepetičiek.
    • 20 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 02.03.2017  16:03

      « Re: stále veľmi bezpečné!

      Jj, figurky jsou zelené a žluté, tj. žádný problém.
      • 02 Reagovat !

        foto Barry-Lyndon

        Barry Lyndon 02.03.2017  16:09

        « Re: Re: stále veľmi bezpečné!

        má snad někdo v roce 2017 i oranžové a červené figurky?
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 02.03.2017  17:29

          « Re: Re: Re: stále veľmi bezpečné!

          Třeba Suzuki Ignis má řidiče hnědého. Pak je tam teda ještě jeden obrázek z nárazu s plným překrytím, ten už vypadá u F500 hůř.
          • 00 Reagovat !

            foto sendador

            sendador 03.03.2017  07:08

            « Re: Re: Re: Re: stále veľmi bezpečné!

            ty cerveny figurky nevypadaj moc dobre ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto Mike-C

          Mike_C 03.03.2017  13:44

          « Re: Re: Re: stále veľmi bezpečné!

          Třeba Ford Ka+
    • 01 Reagovat !

      foto berann

      berann 02.03.2017  17:28

      « Re: stále veľmi bezpečné!

      Já tam vidím u plné zdi červenou hlavu řidiče a červenou hlavu i hrudník zadního cestujícího.

      Nějak tam autorovy z obrázku vypadly informace oproti ofiko stránkám.

      [odkaz]
      • 02 Reagovat !

        foto Gvick2

        Gvick2 02.03.2017  21:01

        « Re: Re: stále veľmi bezpečné!

        Přesně tak, v pasivní bezpečnosti 500 totálně vyhořela, ochrana dospělých jenom 66%, ochrana dětí 49%, hromada červeně obarvených figurek (tedy nedostatečná ochrana). I kdyby se asistenční systémy vůbec nehodnotily, tak samotné nárazové testy jsou na 3*, takže existence či neexistence nějakého asistenta v tomto případě na výsledné hodnocení neměla absolutně žádný vliv.
        • 00 Reagovat !

          foto 695

          695 03.03.2017  20:56

          « Re: Re: Re: stále veľmi bezpečné!

          ...ale ved to vobec nie je pravda, v samotnom texte máš popísané že práve pre absenciu týchto systémov bolo hodnotenie aké bolo...
  • 30 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 02.03.2017  18:28

    ncap *

    skelet je prikladne tuhy, na miniauto skvele, nech si ncap strci tie svoje asistencne s.racky a autonomne brzdenie, to nie su veci ktore realne robia bezpecny hardware

    ncap je dalsia vykastrovana organizacia podporujuca tlacenie s.raciek do aut a prispieva tak ich upadku na ukor poctivej mechaniky
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 02.03.2017  20:06

      « Re: ncap *

      Podle toho testu je očividně příliš tuhý.

      Takže si myslíš, že spíš vyrobíme a prodáme malé auto, které zvládne ustát náraz do velkého, než uděláme pomocný systém, který takové nehodě zvládne se slušnou úspěšností zabránit?
      • 20 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 02.03.2017  20:18

        « Re: Re: ncap *

        ano presne tak, komu tie asistencne systemu pomozu ? blbcom co nedavaju pozor pri soferovani ? a koho tieto systemy vychovaju ? takychto blbov zeby ?

        s nadsazkou je to to iste ako male turbomotory vychovali vodicov co nevedia radit a pracovat s motorom, lebo to maju vsetko zadarmo bez namahy... ale tak mysli si co chces ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 02.03.2017  22:35

          « Re: Re: Re: ncap *

          ...a proč by se měl člověk namáhat, když potřebuje výkon?
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 03.03.2017  10:37

          « Re: Re: Re: ncap *

          Takže až takového blbce potkáš v protisměru v zatáčce, radši se rozmázneš, než aby aby obě auta začala sama brzdit a zvýšila tak tvou šanci na přežití? Tobě by skutečně nepomohl?

          Jak se v tomhle liší aktivní ochrana od pasivní? Ve vyšších rychlostech asi nedosáhneme toho, aby auto zastavilo. Tedy pořád dojde ke srážce a ke škodám na majetku. Jen to spíš přežiješ. Tedy výsledek prakticky stejný, jako s lepší pasivní ochranou. Jo, ve městě je to horší, protože člověk může uvěřit, že to ochrání majetek a chodce; hned je o dva důvody méně dávat pozor. To je hlubší problém.

          I u přeplňovaného motoru musíš řadit, když chceš to maximum. Lidé opakující tyhle hlouposti jen ukazují, že sami neví a neumí. Jen to v běžném provozu není třeba tak často. Mně třeba přijde komické, když motor řve a auto pořád nejede. I atmosférický motor to umí, jen musí mít patřičný objem. Co však naděláš s tím, že to lidé moc nekupovali. A pokud se nezmění předpisy, ta doba se už nevrátí. Kdo nechce řadit, může si koupit samočinnou převodovku.
          • 00 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 03.03.2017  12:20

            « Re: Re: Re: Re: ncap *

            problem na cestach su ludia nie auta, z psychologickeho hladiska je to spatne a vychova to este vacsich blbcov...

            a vec druha, co ti autonomne brzdenie pomoze, ked sa ti v zakrute v protismere vyruti nejaky idiot a naperie to do teba ? bud zareagujes ty, alebo nikto iny, nejake autonomne brzdenie v tejto situacii je to na co sa spolahnes ? ... velmi blby priklad, ani to neobhajuj, nie predomnou... autonomne brzdenie navyse vobec nie je primarne vyvijane na to aby riesilo situacie kedy to do teba naperie niekto v protismere v zakrute ... to si taky isty fanusik autonomneho riadenia ? bravo..

            ad tvoje riadky o turbe, to nie je zrovna to o com som sa chcel v tejto teme bavit, uviedol som to len ako priklad, toho ako niektore systemy vychovaju priemerneho vodica
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 03.03.2017  18:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: ncap *

              Nejde o to, že by ses na to ty spolehl. Jde o to, jestli může pomoci. Pokud už k nárazu má dojít, tak je lepší, aby brzdili oba (mluvím tedy o čelních). Jestli tam teď jsme, je bezpředmětné.

              Jen si uvědomuji, že jsou limity, kam lze s pasivní bezpečností dojít. Je tedy logické se podívat na tu aktivní, když chceš bezpečnost dál zvyšovat.
              • 00 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 05.03.2017  12:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ncap *

                ja ti rozumiem, ale ide o ludi a to aktivne predchadzanie nehodam, by nemalo vychadzat z toho, ze ten system bude nieco robit za ludi a oni tak budu stale menej a menej koncentrovani a bohuzial to tak funguje snad so vsetkym... maly turbo motor bol len priklad a nie to, ze to je zla vec to iste mas ESP a postupne vymieranie mechanickej vazby madzi vodicom a autami... rychlo dokaze ist kazdy, hned a prakticky zadarmo, ale ked sa nieco poserie ti soferi absolutne nevedia co sa bude diat, co maju robit a ani kedy sa to stane lebo nemaju ziadnu predstavu ci skusenost kde je hranica adhezie..

                a to nie su iba moje dojmy, alebo teorie to vidim denne a takych vodicov i poznam a zazil som si to s nimi
      • 00 Reagovat !

        foto Freddka

        Freddka 03.03.2017  08:46

        « Re: Re: ncap *

        Ja to vidim stejne - prilis tuhy, proto kratka draha pro deformaci a prilis velke pretizeni pro posadku.
        Ovsem ono se to v malych autech tesko resi, asi radsi tvrdsi a funkcni i ve vetsich rychlostech.
        Spis si rikam kde asi by skoncil puvodni (nebo i soucasny?) Smart. Ten byl tvrdy jak skala, cili pretizeni posadky prece muselo jit do nebeskych vysin... :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 03.03.2017  11:44

          « Re: Re: Re: ncap *

          Problém je, že se tu bavíme o riziku vnitřních zranění. To je prevít. A s vyšší rychlostí to podle mne lepší nebude. Tenhle test souvisí s tím, že se dlouhodobě testoval částečný přesah. Což vedlo k tužším karoseriím. Možná až příliš tuhým, když jim dáš větší kontaktní plochu. Tohle je prakticky modelový příklad. Hodně záleží, jak překážku trefíš.
  • 20 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 02.03.2017  21:30

    Fyziku nelze oklamat

    Vzhledem k tomu, jak je F 500 maličké a lehké autíčko, jsou jeho výsledky v testech Euro NCAP ještě docela slušné. Hlavně, že dokáže zajistit prostor pro přežití posádky! :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 03.03.2017  13:32

    v podstate dobré

    tiež eliminujem asistentov a ochranu chodcov, tieto 2 kategórie sú pre úradníkov, aby mohli na schódzi prezentovať. Ochrana chodcov je komická, keď mi každú minútu prefičí okolo hlavy 2 metre vysoké suv, ktoré by zo mňa pri prvom kontakte urobilo masný fľak, ale 500 je pre chodcov hotový strašiak :-O Od malého auta nemôže nikto čakať vatu jak v éčku.
  • 10 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 03.03.2017  13:56

    Slušný výsledok

    Na 10-ročné auto je to veľmi pekný výsledok. Taký Smart má možno pevnejšiu klietku, ale pri búračke vo veľkej rýchlosti ani to nepomôže. Sú to jednoducho mestské autá a bolo by fajn, ak by sa dala čo najviac eliminovať hrozba stretu s veľkým SUV.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Google rozšiřuje univerzální sdílení. Teď už to umí i fotky

Google rozšiřuje univerzální sdílení. Teď už to umí i fotky

Google testuje App Messaging Preview API již nějakou tu dobu, zatím se ale nedostalo z uzavřeného testování. Od…

Česko vydatně zasype sníh. Na Šumavě ho napadá až 15 centimetrů

Česko vydatně zasype sníh. Na Šumavě ho napadá až 15…

V České republice začne v sobotu odpoledne od jihozápadu sněžit. V jižní polovině území může do nedělního…

 

iSport.cz

Kladenský kapitán o ataku na Jágra: Nikdo nám ho nebude mlátit!

Kladenský kapitán o ataku na Jágra: Nikdo nám ho…

Vyhráli před vyprodanou halou, přesto zažili děsivý šok. Kladenským hokejistům se během utkání proti Havířovu,…

Bank otevřeně o zlaté Ledecké, slzách, tušení i předčasné radosti soupeřů

Bank otevřeně o zlaté Ledecké, slzách, tušení i…

PŘÍMO Z KOREJE | Celou kariéru jezdil na hraně a snažil se urvat velkou medaili. Několikrát byl Ondřej Bank…

 

Reflex.cz

Revoluce v medicíně zvaná BonoFill: Izraelská firma vypěstovala lidské kosti v laboratoři

Revoluce v medicíně zvaná BonoFill: Izraelská firma…

Izraelská biotechnologická společnost Bonus BioGroup právě vkročila do druhého kola testů klinické studie,…

Nenechte si ujít: Česko vs. Švýcarsko. Reflex bude komentovat zápas našich hokejistů na olympiádě

Nenechte si ujít: Česko vs. Švýcarsko. Reflex bude…

Předvedou naši borci dostatečně kultivovaný výkon? Budou si na střídačce a trestné lavici číst knihy? Zápas…