Diskuse

Euro NCAP 2017: Fiat 500 – Ministylovce se hodně nedařilo

2.3.2017

Fiat 500 v roce 2007 získal plný počet pěti hvězd a o deset let později se ve své aktuální podobě dočkal výsledku v podobě pouhých tří hvězd. Co se stalo?

 

  • 50 Reagovat !

    foto 695

    695 02.03.  15:39

    stále veľmi bezpečné!

    ak beriem, že sa metodika HODNOTENIA viac zameriava na chodcov a asistenčne systémy, nečudo že také hodnotenie auto získalo.
    / absence systémů autonomního brzdění a varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu/...

    Vo svojej podstate pasívnej bezpečnosti je auto stále veľmi bezpečné a schopné aj u konkurencie. :yes: Neviem, či by som spoliehal na možné zlyhavky roznych elektronických systémov. Radšej poriadna konštrukcia ako tisíc serepetičiek.
    • 20 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 02.03.  16:03

      « Re: stále veľmi bezpečné!

      Jj, figurky jsou zelené a žluté, tj. žádný problém.
      • 02 Reagovat !

        foto Barry-Lyndon

        Barry Lyndon 02.03.  16:09

        « Re: Re: stále veľmi bezpečné!

        má snad někdo v roce 2017 i oranžové a červené figurky?
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 02.03.  17:29

          « Re: Re: Re: stále veľmi bezpečné!

          Třeba Suzuki Ignis má řidiče hnědého. Pak je tam teda ještě jeden obrázek z nárazu s plným překrytím, ten už vypadá u F500 hůř.
          • 00 Reagovat !

            foto sendador

            sendador 03.03.  07:08

            « Re: Re: Re: Re: stále veľmi bezpečné!

            ty cerveny figurky nevypadaj moc dobre ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto Mike-C

          Mike_C 03.03.  13:44

          « Re: Re: Re: stále veľmi bezpečné!

          Třeba Ford Ka+
    • 01 Reagovat !

      foto berann

      berann 02.03.  17:28

      « Re: stále veľmi bezpečné!

      Já tam vidím u plné zdi červenou hlavu řidiče a červenou hlavu i hrudník zadního cestujícího.

      Nějak tam autorovy z obrázku vypadly informace oproti ofiko stránkám.

      [odkaz]
      • 02 Reagovat !

        foto Gvick2

        Gvick2 02.03.  21:01

        « Re: Re: stále veľmi bezpečné!

        Přesně tak, v pasivní bezpečnosti 500 totálně vyhořela, ochrana dospělých jenom 66%, ochrana dětí 49%, hromada červeně obarvených figurek (tedy nedostatečná ochrana). I kdyby se asistenční systémy vůbec nehodnotily, tak samotné nárazové testy jsou na 3*, takže existence či neexistence nějakého asistenta v tomto případě na výsledné hodnocení neměla absolutně žádný vliv.
        • 00 Reagovat !

          foto 695

          695 03.03.  20:56

          « Re: Re: Re: stále veľmi bezpečné!

          ...ale ved to vobec nie je pravda, v samotnom texte máš popísané že práve pre absenciu týchto systémov bolo hodnotenie aké bolo...
  • 30 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 02.03.  18:28

    ncap *

    skelet je prikladne tuhy, na miniauto skvele, nech si ncap strci tie svoje asistencne s.racky a autonomne brzdenie, to nie su veci ktore realne robia bezpecny hardware

    ncap je dalsia vykastrovana organizacia podporujuca tlacenie s.raciek do aut a prispieva tak ich upadku na ukor poctivej mechaniky
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 02.03.  20:06

      « Re: ncap *

      Podle toho testu je očividně příliš tuhý.

      Takže si myslíš, že spíš vyrobíme a prodáme malé auto, které zvládne ustát náraz do velkého, než uděláme pomocný systém, který takové nehodě zvládne se slušnou úspěšností zabránit?
      • 20 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 02.03.  20:18

        « Re: Re: ncap *

        ano presne tak, komu tie asistencne systemu pomozu ? blbcom co nedavaju pozor pri soferovani ? a koho tieto systemy vychovaju ? takychto blbov zeby ?

        s nadsazkou je to to iste ako male turbomotory vychovali vodicov co nevedia radit a pracovat s motorom, lebo to maju vsetko zadarmo bez namahy... ale tak mysli si co chces ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 02.03.  22:35

          « Re: Re: Re: ncap *

          ...a proč by se měl člověk namáhat, když potřebuje výkon?
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 03.03.  10:37

          « Re: Re: Re: ncap *

          Takže až takového blbce potkáš v protisměru v zatáčce, radši se rozmázneš, než aby aby obě auta začala sama brzdit a zvýšila tak tvou šanci na přežití? Tobě by skutečně nepomohl?

          Jak se v tomhle liší aktivní ochrana od pasivní? Ve vyšších rychlostech asi nedosáhneme toho, aby auto zastavilo. Tedy pořád dojde ke srážce a ke škodám na majetku. Jen to spíš přežiješ. Tedy výsledek prakticky stejný, jako s lepší pasivní ochranou. Jo, ve městě je to horší, protože člověk může uvěřit, že to ochrání majetek a chodce; hned je o dva důvody méně dávat pozor. To je hlubší problém.

          I u přeplňovaného motoru musíš řadit, když chceš to maximum. Lidé opakující tyhle hlouposti jen ukazují, že sami neví a neumí. Jen to v běžném provozu není třeba tak často. Mně třeba přijde komické, když motor řve a auto pořád nejede. I atmosférický motor to umí, jen musí mít patřičný objem. Co však naděláš s tím, že to lidé moc nekupovali. A pokud se nezmění předpisy, ta doba se už nevrátí. Kdo nechce řadit, může si koupit samočinnou převodovku.
          • 00 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 03.03.  12:20

            « Re: Re: Re: Re: ncap *

            problem na cestach su ludia nie auta, z psychologickeho hladiska je to spatne a vychova to este vacsich blbcov...

            a vec druha, co ti autonomne brzdenie pomoze, ked sa ti v zakrute v protismere vyruti nejaky idiot a naperie to do teba ? bud zareagujes ty, alebo nikto iny, nejake autonomne brzdenie v tejto situacii je to na co sa spolahnes ? ... velmi blby priklad, ani to neobhajuj, nie predomnou... autonomne brzdenie navyse vobec nie je primarne vyvijane na to aby riesilo situacie kedy to do teba naperie niekto v protismere v zakrute ... to si taky isty fanusik autonomneho riadenia ? bravo..

            ad tvoje riadky o turbe, to nie je zrovna to o com som sa chcel v tejto teme bavit, uviedol som to len ako priklad, toho ako niektore systemy vychovaju priemerneho vodica
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 03.03.  18:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: ncap *

              Nejde o to, že by ses na to ty spolehl. Jde o to, jestli může pomoci. Pokud už k nárazu má dojít, tak je lepší, aby brzdili oba (mluvím tedy o čelních). Jestli tam teď jsme, je bezpředmětné.

              Jen si uvědomuji, že jsou limity, kam lze s pasivní bezpečností dojít. Je tedy logické se podívat na tu aktivní, když chceš bezpečnost dál zvyšovat.
              • 00 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 05.03.  12:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ncap *

                ja ti rozumiem, ale ide o ludi a to aktivne predchadzanie nehodam, by nemalo vychadzat z toho, ze ten system bude nieco robit za ludi a oni tak budu stale menej a menej koncentrovani a bohuzial to tak funguje snad so vsetkym... maly turbo motor bol len priklad a nie to, ze to je zla vec to iste mas ESP a postupne vymieranie mechanickej vazby madzi vodicom a autami... rychlo dokaze ist kazdy, hned a prakticky zadarmo, ale ked sa nieco poserie ti soferi absolutne nevedia co sa bude diat, co maju robit a ani kedy sa to stane lebo nemaju ziadnu predstavu ci skusenost kde je hranica adhezie..

                a to nie su iba moje dojmy, alebo teorie to vidim denne a takych vodicov i poznam a zazil som si to s nimi
      • 00 Reagovat !

        foto Freddka

        Freddka 03.03.  08:46

        « Re: Re: ncap *

        Ja to vidim stejne - prilis tuhy, proto kratka draha pro deformaci a prilis velke pretizeni pro posadku.
        Ovsem ono se to v malych autech tesko resi, asi radsi tvrdsi a funkcni i ve vetsich rychlostech.
        Spis si rikam kde asi by skoncil puvodni (nebo i soucasny?) Smart. Ten byl tvrdy jak skala, cili pretizeni posadky prece muselo jit do nebeskych vysin... :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 03.03.  11:44

          « Re: Re: Re: ncap *

          Problém je, že se tu bavíme o riziku vnitřních zranění. To je prevít. A s vyšší rychlostí to podle mne lepší nebude. Tenhle test souvisí s tím, že se dlouhodobě testoval částečný přesah. Což vedlo k tužším karoseriím. Možná až příliš tuhým, když jim dáš větší kontaktní plochu. Tohle je prakticky modelový příklad. Hodně záleží, jak překážku trefíš.
  • 20 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 02.03.  21:30

    Fyziku nelze oklamat

    Vzhledem k tomu, jak je F 500 maličké a lehké autíčko, jsou jeho výsledky v testech Euro NCAP ještě docela slušné. Hlavně, že dokáže zajistit prostor pro přežití posádky! :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 03.03.  13:32

    v podstate dobré

    tiež eliminujem asistentov a ochranu chodcov, tieto 2 kategórie sú pre úradníkov, aby mohli na schódzi prezentovať. Ochrana chodcov je komická, keď mi každú minútu prefičí okolo hlavy 2 metre vysoké suv, ktoré by zo mňa pri prvom kontakte urobilo masný fľak, ale 500 je pre chodcov hotový strašiak :-O Od malého auta nemôže nikto čakať vatu jak v éčku.
  • 10 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 03.03.  13:56

    Slušný výsledok

    Na 10-ročné auto je to veľmi pekný výsledok. Taký Smart má možno pevnejšiu klietku, ale pri búračke vo veľkej rýchlosti ani to nepomôže. Sú to jednoducho mestské autá a bolo by fajn, ak by sa dala čo najviac eliminovať hrozba stretu s veľkým SUV.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…