Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Totální propadák v Euro NCAP 2017: Fiat Punto nedostal ani jednu hvězdičku!

Fiat Punto bude s nulovým počtem hvězd bezpochyby nejhůře hodnoceným vozem v letošních testech organizace Euro NCAP.
Zpět na článek
13. 12. 2017 14:59
13. 12. 2017 15:08
13. 12. 2017 15:39
13. 12. 2017 15:47
13. 12. 2017 16:01
13. 12. 2017 16:30
13. 12. 2017 18:52
14. 12. 2017 19:25
13. 12. 2017 15:14
13. 12. 2017 15:21
13. 12. 2017 16:02
14. 12. 2017 10:59
13. 12. 2017 16:28
13. 12. 2017 16:59
13. 12. 2017 22:07
14. 12. 2017 00:01
13. 12. 2017 22:22
13. 12. 2017 23:23
13. 12. 2017 23:54
14. 12. 2017 09:40
14. 12. 2017 09:46
14. 12. 2017 10:13
14. 12. 2017 11:23
14. 12. 2017 15:29
14. 12. 2017 15:58
14. 12. 2017 17:51
15. 12. 2017 11:57
15. 12. 2017 23:49
16. 12. 2017 20:24
17. 12. 2017 22:54
21. 12. 2017 21:02
Avatar - praděda7
13. 12. 2017 14:59
Fiat
Zdá se, že je na tom Fiat už hodně špatně, když nemá ani peníze na "podmáznutí" taškáře z NCAPu..... ;-)
Rozbalit vlákno
7
13. 12. 2017 15:08
Re: Fiat
Alebo je to tak, ze skratka nedava natvrdo do auta tie takzvane "asistencne systemy", z ktorych vacsina ide ludom aj tak len na nervy.

A to treba potrestat, to sa predsa nesmie. To by tak bolo, aby v aute nebol obmedzovac rychlosti alebo pripomienkovac pasov! Este to tak. Takze mu dame nula bodov. Je to predsa hrozne nebezpecne auto, urcite zerie male deti na chodniku, a cyklistov zaziva spaluje v katalyzatore...
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 15:39
Re: Fiat
Nevím, proč rozebíráš omezovače rychlosti, když Puntu v první řadě schází airbagy.
13. 12. 2017 15:47
Re: Fiat
v Puntu muzes mit az 8 nebo 9 Airbagů >:-[]
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 16:01
Re: Fiat
A ne náhodou 15 nebo 20?
13. 12. 2017 16:30
Re: Fiat
třeba 40, když si tam dáš péřovou deku wole >:D
13. 12. 2017 18:52
Re: Fiat
Tak je fakt, že omezovač rychlosti je naprostá kravina. Ać ho v autě mám, nikdy nebyl důvod jej použít, tj je to v podstatě nesmysl. Nemít alespoň 6 pytlů je u nového auta napováženou.... ;-)
14. 12. 2017 19:25
Re: Fiat
... za omezovac rychlosti by spis meli body ubirat. to je spise nebezpecny prvek.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 14:59
a pritom sa mi pacilo
ked som ho pred vyse rokom skusal.. samozrejme predsatva ze ma len jediny zastaraly motor.. a celkova moralna zastaralost ... tusil som uz vopred ze v nom neskoncim ale aj tak je to stale moc pekne a prakticke auto... co sa deje? alebo co sa stalo s tou bezpecnostou punta? z roka na rok hviezdy fuc?
Rozbalit vlákno
11
13. 12. 2017 15:03
Re: a pritom sa mi pacilo
no uz nastal cas na nove punto, toto je uz na trhu veelmi dlho..
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 15:05
Re: a pritom sa mi pacilo
tak iste mu nevymakli plechy.. to bude zase nejaka papierova saskaren.. sused ma cierne punto.. snad to necita..
Avatar - Avanti
13. 12. 2017 16:01
Re: a pritom sa mi pacilo
Zmenili sa podmienky hodnotenia, to uz by si mal snad vediet. V dobe uvedenia na trh mal 5*. Ak by tvoje Polo preslo tym istym, dostalo by mozno 1*. To je vsetko. :no:
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 16:57
Re: a pritom sa mi pacilo
cele to "hodnotenie" je saskaren.... je mi to davno jasne... nie som tu prvy den ;-)

tomu sucasnemu Euro NCAP by som nezveril ani termosku s cajom ....
Avatar - Avanti
13. 12. 2017 17:13
Re: a pritom sa mi pacilo
Tak co su to potom za komentare?

"tak iste mu nevymakli plechy.. to bude zase nejaka papierova saskaren.. sused ma cierne punto.. snad to necita.."

Potrebujes byt zaujimavy alebo koho tym chces zaujat?
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 17:17
Re: a pritom sa mi pacilo
co su to za otazky... si este ok? som na strane punta tak neviem ci to nevidis
Avatar - miromen
13. 12. 2017 17:57
Re: a pritom sa mi pacilo
Ty se ještě ptač, po tom co si za hovadiny vyplodil, co jsou to za otazky ? Jsi vubec svepravny ?
13. 12. 2017 18:59
Re: a pritom sa mi pacilo
Je to saskarna, kdyz pulku hodnoceni (mohna i vic) tvori ochrana chodcu a asistencni systemy... A kdo vi, kam posunuli kriteria hodnoceni zateze figurin...
13. 12. 2017 20:16
Re: a pritom sa mi pacilo
H/K_svwet , to Punto je na platforme Opel Corsa C. A tá sa vyrábala už v roku 2000!
Avatar - Ja Prvni 123
13. 12. 2017 22:30
Re: a pritom sa mi pacilo
:-)
Drobný detail: Opel Corsa je na podvozku Fiatu Punto...
;-)
14. 12. 2017 09:11
Re: a pritom sa mi pacilo
Když, tak na platformě corsy D. A přesněji, corsa D je na platformě grande punta. A současná corsa pořád používá stejnou platformu.
13. 12. 2017 15:14
debilita na ntou
...punto je moře roků staré auto. Dejte tam stejně starou fabii a bdue to ten istý průser. Kdo kupuje ted punto s timhle proste musi pocitat. navic je to zkreslené hodnocení. auto muze byt sebepevnejsi, ale hodnoceni mu srazí to, že potřebujeme mit v dnesni dobe tri pr*ele systemu, co hlídají to, že manželky poslanců z EU neumí řidit a že chodci a cyklisti jsou koko*i co nekoukají kam šlapou

X let jsem pracoval v servisu FIAT / LANCIA / AR a viděl mraky nabouraných Punt/GrandePunt/Evo a to auto je na svoji velikost a rok výroby resp. vzniku dostatečně bezpečné vozidlo. Stejně stará auta od koncernu dopadají výrazně hůře (a to nic proti koncernu, sam jedno od vw mám).

Ale tohle je proste jen pakoidní kravina, kterou si konkurence objednala, bo mu asi punto někde trošku zatápí. Sám jsem měl služební 3 Grande Punta, všechna najeto už skoro půl milionu a s těmi auty nejsou problémy, samozřejmě při dodržování naplánovaných servisních prohlídek, výměn opotřebených dílů atp. Jediné co stále v pi*i jsou žárovky no >:D

Ale tohle hodnocení prostě vážně brát nejde... >:D Za chvilku se budou strhávat hodnocení i za to, že airbag měl jiný odstín bílé barvy, než měl mít, nebo to, že krev na airbagu se rozprskla do jiného, než určeného tvaru >:D
Rozbalit vlákno
31
13. 12. 2017 15:21
Re: debilita na ntou
Punto je v prvom rade spolahlive auto..a z motorom 1,2 Fire...menit olej a jazdit 10 rokov...bez asistencnych nezmyslov typu start - stop... :yes: >:-[]
13. 12. 2017 15:32
Re: debilita na ntou
...jak koukam na ten crash test, jediny, co se tím potvrdilo je, že PUNTO je sakra dobře postavené auto a to i po těch letech, co se již vyrábí. Tam, kde se moderní auta šrotují a vlní se jim plechy jak harmonika, nebo se dostane destrukce až k pedálům je Punto v pohodě. Takže dle mě to nejdůležitější, pevnost a robustnost auta, co mě zachrání víc, než kde jaká kamera na chodce je splněna na víc než výbornou >:-[]

absolutně bych neměl problém si punto koupit... I právě možno proto, že je trochu zastaralé, ale o to víc ještě poctivěji udělaná auto, co v sobě nemá hromadu omezujících kravin >:-[] Ba naopak je úspěch, že se pořád může pyšnit poměrně slušnými prodejními čísly, byť jsou změny pro uživatele spíš kosmetické. Věřím, že kdyby se tu prodávala i FL verze, coe pro jižní eeemeriku, že by to byl taky úspěšný model...

Nehledě k tomu, že je znát italská ruka designu, i po letech to auto vypadá stále dobře...

Třeba tato verze, byť upravená by se mi hoooodně líbila :-) [odkaz]
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 15:49
Re: debilita na ntou
Jenže to, co se dnes prodává, je osekaná socka bez motoru a bez výbavy. Jsem výbalý Fiaťák, ale Puntem bych se dnes už nezabýval.

A ta jihoamerická (?) FL verze je něco příšerného. Fiat dobře ví, proč ji nechává daleko od Evropy.
13. 12. 2017 15:53
Re: debilita na ntou
meleš blbosti. objednat si dnes muzes v klidu full vybavu. skladem jsou samozrejme hlavne socky ale i u smazika bez problemu najdes v evropskem skladu full verze... proste si pockas o tyden dyl, to je celý.
13. 12. 2017 15:54
Re: debilita na ntou
bez motoru??? se podivej, co tam dava ta tvoje škodovka, to nejsou zadne motory >:D Fiat sice ma i sockoidní motor, ale taky má pořad klasiky v podobě 1.2, 1.4 a hodně dobrře osvědčeného 1.3 MJet >:-[] kams e na to hrabe škodovka s těmi jejich prdítky >:-[] co se vysypou na 100000km zatímco Punta jezdí v klidu dál >:D
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 16:00
Re: debilita na ntou
Vycházím z konfigurátoru Fiatu, žádnou vyšší výbavu nenabízí.

O motorech mě nepoučuj, 1.2 FIRE jsem několik let měl.
13. 12. 2017 16:01
Re: debilita na ntou
konfigurátor fiat je k ničemu, už roky je to njede*ilnější konfigurátor, co jsem kdy viděl >:D je neaktuální a spoustu věcí neumožňuje tak, jak se to dá u prodejce přímo. NAvíc tak často mění názvy packetů, že už ani prodejci sami se v tom nedokáží vyznat 8-s
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 16:03
Re: debilita na ntou
Jestli si neumí udělat pořádek ani ve webové prezentaci, to není můj problém.
13. 12. 2017 16:29
Re: debilita na ntou
...tak se tu pak ne*er do něčeho, v čem ty nemáš jasno >:D
13. 12. 2017 17:36
Re: debilita na ntou
V tejto chvily strielas mimo. V sucasnosti kopa ludi hodi okom na web a podla toho sa rozhodne ci vobec vlezie do predajne....Mozno tym uplne zbytocne odradi moznych zakaznikov
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 18:25
Re: debilita na ntou
Jasno v tom evidentně - jak sám píšeš - nemá fiat. :no:
13. 12. 2017 19:24
Re: debilita na ntou
mám 3dverko punto evo, tak bud v klidu blb*čku >:-[]
13. 12. 2017 16:03
Re: debilita na ntou
Přesně tak, Punto III není jen stále krásné, bezpečné a vzorně prostorné auto, ale je také nesmírně spolehlivé. Nezdolné čtyřválce Fire mají odolnost a výdrž, o které mohou dnešní nadopované tříválcové motůrky jenom snít! >:D A zřejmě tato takta, která jsou automobilovým znalcům dobře známá, někomu pěkně leží v žaludku! 8-s
Avatar - Ada je zase tady
13. 12. 2017 17:01
Re: debilita na ntou
Nemohu soudit, nikdo z věrohodných lidí to nemá. Jezdil jsem s tím jen na dovolené a mohu pouze konstatovat, že nové Punto s tím motorem 1,2 je z hlediska dynamiky naprosto tragické vozítko. Trabant byl v porovnání s tím trhač asfaltu...

Co se týká těch hvězd: z výsledku je krásně vidět, jaké je to hodnocení blbé. Důležité je, jak je to auto konstruované, že se při nárazu nebortí podlaha a sloupky karosérie, že jdou otevřít dveře, že to nezačne hořet, volant nepropíchne řidiče, že správně vystřelí airbagy, že bezp. pásy mají předpínače a sedadla správné hlavové opěrky... jestli tam něco pípá nebo nepípá, to jsou už jen kraviny. Důležitější je, jestli strukturální pevnost karosérie bude dostačující i po 300 tis km a deseti letech na zasolených silnicích! A to si už Fiat naštěstí docela pořešil. Když v tom bude adekvátní motor, určitě bych raději koupil Fiata, než nějakou francouzskou kreaturu s umělými 5 hvězdami.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 12. 2017 22:32
Re: debilita na ntou
No.. a i bezpečné. Z toho videa je patrné, že je to tvrdé auto.,. dveře u řidiče se ani nehnou.. střecha se ani nezavlní...

Jak píšou "Nulový výsledkem v kategorii asistenčních systémů je však důvodem, proč Punto v roce 2017 nezískalo žádnou hvězdu."... a přesně proto si ho hodlám na jaře koupit.
Dokud se ještě prodává.
;-)
Avatar - wakantanka
13. 12. 2017 16:47
Re: debilita na ntou
Skelet je urcite super postaveny ked z neho vychadzajuca Corsa s asistentami nema problem. Cely ten test je v podstate o nicom.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 15:38
Re: debilita na ntou
pokial ide start-stop vypnut.. tak este je dobre... horsie bude ak ani to uz nebude mozne ;-)
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 15:43
Re: debilita na ntou
Punto zatápí? Asi těžko. Prodeje jsou hluboko na historickém minimu.
13. 12. 2017 15:48
Re: debilita na ntou
...hele ty škodovkáři, ne*er se tu do diskuze, když nemáš nic přínosného, kromě de*ilnch českých kydů o howně >:D
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 15:51
Re: debilita na ntou
Jediný, kdo se tu baví o ho*nech, jsi ty. Já normálně diskutuji a nenapsal jsem nic, co by nebyla pravda.
13. 12. 2017 15:52
Re: debilita na ntou
ty haníš dobré auto, to není diskuze ale i dle tveho avataru jakési škodovky je zcela jasné, pro koho lobuješ >:D
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 15:57
Re: debilita na ntou
Ale ne, tím avatarem jen rád prudím zaslepence, jako jsi ty.
13. 12. 2017 16:02
Re: debilita na ntou
ja a zaslepenec? to težko ty joudu >:D a me to neprudi >:D me je to naprosto volný >:-[]
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 15:58
Re: debilita na ntou
nikdy sa nehadaj s fanusikom alfy alebo fiatu... inak myslim ze uz tu prichadzaju ;-)
Avatar - lamal
13. 12. 2017 16:43
Re: debilita na ntou
tak zrovna ty si priklad fanusika H/K ktory sa zmutoval na sVWet ... taketo mutacie mozu byt este zradnejsie ako tie od kt vies co cakat >:D
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 16:59
Re: debilita na ntou
virus ktory mutuje je najnebezpecnejsi to je fakt... ;-)
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 18:22
Re: debilita na ntou
Sorry, ale kulový. Píšeš "auto muze byt sebepevnejsi, ale hodnoceni mu srazí to, že potřebujeme mit v dnesni dobe tri pr*ele systemu". Viděls ty figuríny? Pro srovnání mr...ka i20 : [odkaz]
Bourat v tom autě, budeš na tom zkrátka hodně špatně. Nic jinýho ten test neříká, takže nechápu, co vám všem vadí. Zakázali to auto vyrábět? Zavírají majitele? Ne. Otestovali auto skoro bez airbagů a to auto dopadlo mizerně. Pokud si ho chceš koupit, můžeš na ten test kouknout a k výsledku přihlédnout. Nebo nemusíš.
Kategorie asistenty - pro mě zbytečná, vůbec mě nezajímají kraviny typu "omezovač rychlosti" páč nejsem retardovanej a vím, k čemu je plyn a tachometr, ale auto nepohořelo zdaleka jen na asistentech.

P.S. Ochrana dospělých: 51%, ochrana dětí 43% - fakt je to nedůležitý?
13. 12. 2017 19:25
Re: debilita na ntou
sklapni kdyz tomu nerozumis.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2017 19:39
Re: debilita na ntou
Jj, sorry, to byl omyl.
On sem chodí jeden normální kluk s nickem Devil007, a já si vás spletl. Nechápu, jak se mi to mohlo stát, když on je normální. Na tebe bych nereagoval, tupane.
Avatar - vabis
13. 12. 2017 15:17
drama jak na TV Nova
Totalni propadak byla S120 >:D Toto je pouze slabsi, jak je naraz malinko jinak nez konstrukteri zamysli, ihned se poradi uspesnosti muze prohodit jedna dve. Na druhou stranu velka ocekavani k malemu Fiatu asi nepatri
Rozbalit vlákno
0
13. 12. 2017 15:26
Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
1) Co je to za debilní nápad, hodnotit podle současné metodiky auto, vyráběné bez zásadnějších konstrukčních změn od roku 2005?!! To si objednala nějaká konkurence, kterou štve, že se i tak letitého auta loni prodalo ještě 50 000 ks?
2) Proč nehodnotili verzi se 7 airbagy, kterou Punto může mít?
3) Na přítomnost či nepřítomnost nově vyžadovaných asistenčních systémů, upozornění a pípáků naprosto s.e.r.u., důležitá je účinnost deformačních zón a pevnost skeletu, a tyto parametry má Punto pořád na velmi dobré úrovni - i na snímcích je zřejmé, že sloupek A s navazující střechou i celkový tvar prahu se ani nehnul!!!
4) Je mi jasné, s jakou radostí tento canc zdejší redakce zveřejnila. Pokud by se netýkala Itala, ale nějakého modelu z portfolia koncernu VW, asi by se to zde ani neobjevilo... :-O Konec konců, ten ubohý bulvární titulek svědčí o úrovni autora tohoto hanopisu...
Rozbalit vlákno
19
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 15:46
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Pokud je mi známo, 7 airbagů dnes mít nemůže. Aspoň ne u nás.
13. 12. 2017 15:50
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Může jich mít 8 >:-[] Kamarádka si teď nechávala zadat auto do výroby a má jich tam naobjednaných 8 takže ti není známo naprosto nic >:D
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 15:56
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Podíval jsem se do ceníku a samozřejmě lžeš, je jich max 6. Osm jich Punto nemělo nikdy.
13. 12. 2017 16:03
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
nelžu >:D dej mail, pošlu ti tam její objednanou výbavu >:-[]
13. 12. 2017 16:04
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
8 opravdu ne, ale 7 ano. Alespoň je mám ve svém autě, tedy vč. kolenního pro řidiče! (foto jako důkaz viz má recenze na mojeauto.cz) :-)
13. 12. 2017 16:07
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
chjo, objednávala teď před měsícem, 1.4 se vším, co se tam dalo dát. Specielně bude měsíc navíc čekat kvůli velkoplošnýmu střešnímu oknu a tomu, že chtěla mít vzadu ta světla z EVA, bo to není v běžném ceníku Fiatu, ale dá se to objednat. A těch 8 airbagů tam vážně má, jakože beze srandy, taky jsem na to čučel. Třeba to ale dělají až teď nějak nově, hodně výrobců auta inovuje v průběhu prodeje...
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 16:09
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
a ten osmý má kde?
14. 12. 2017 09:25
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Záclony jsou pro přední a zadní řadu společné. Takže optikou reálných čísel je těch pytlů 6. Optikou toho, jak se to běžně počítá, 8.
13. 12. 2017 16:10
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
tak ten osmý je kolenní airbag u spolujezdce, lze obejdnat od 6/2017 pro EU resp. od 8/2017 v ČR / SK. Je tam ale jiná přihrádka, resp. taková menší, vlastně je prý úplně k ničemu >:D Ale je tam, takže jich je fakt 8. Auto bude mít až na jaře tuším že říkala, takže pak určitě s ní dáme sem recenzi a tam to bude jasne vidět, že jich je 8
>:-[]
13. 12. 2017 17:08
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Super, těším se na recenzi a gratuluji ke skvělé volbě znalců! :-) :yes:
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 22:01
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Pokud nekecáš, tak tedy aspoň nějaká přínosná informace v téhle brutální diskusi. :-!
14. 12. 2017 00:24
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Pokud se mýlím, tak mě opravte, ale Punto je v současné doběš asi jediný hatchback segmentu B s možností montáže 8 airbagů! To nemá ani většina o třídu či dvě větších modelů, nemluvě o generaci mladších konkurentů!!! :-) :yes: Je vidět, že Fiat pasivní bezpečnosti dává velkou prioritu i u svých starších modelů. :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2017 10:08
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
No prioritu...problém Fiatu je, že dlouhodobě nedává bezp. výbavu do základu, takže většina aut se prodá bez nich. Dnes je to možná lepší, ale zrovna u Punta ani ne.
13. 12. 2017 16:11
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Kamarádka přičetla vlastní.
13. 12. 2017 22:48
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Je v prodeji? Je. Představ si, že občas testují i starší auta. Metodiky se mění, stará hodnocení nejsou srovnatelná.

Z hlediska ochranných prvků by se měla hodnotit ta nejhorší verze z celé EU (tedy ze základních verzí; kdyby ses toho mohl volitelně vzdát, snad by jim to nevadilo). Vzpomínám si, že u Fordu takhle jednou museli opakovat zkoušku, protože zjistili, že daný model na nějakém trhu nemá v základní výbavě kolenní airbag a Ford jim to snad zatajil (bylo to snad v UK a britské ministerstvo dopravy je jedním z členů EuroNCAP, dokonce myslím zakládající člen).
Avatar - KubikCv
13. 12. 2017 23:57
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
euroNCAP je komedie :-) Automobilky se rychle přizpůsobily ... náraz zepředu jde přímo na nosník,při bočním nárazu upravili sloupky a prahy a přidali okenní pytle. Ani ADAC nemá koule na to aby udělal porovnávací test aut která měla 5hvězd třeba po pěti letech provozu...zmůžou se snad jen na test starý Sierry proti nový Fiestě... S klasickým crashtestem zamávali amíci,když jejich NHTSA udělala "small overlap crashtest" čili,bariérová zkouška s malým přesahem...kdy při čelním nárazu překážka mine nosník a náraz jde do ramene a A sloupku. Úředníci se soustředí na bariérové zkoušky...místo toho aby se víc zaměřili na dopravní infrastrukturu. ACZ a ostatní média skočí jak slepice po flusu po crashtestu auta které se vyrábí několik let,místo toho aby se novináři zaměřili třeba na stav našich silnic..nebezpečné úseky,chybějící vodorovné značení...poddimenzované silnice prvních tříd apod. Nedá mi to si nevzpomenout když jsem v Superbu3 zkoušel asistent jízdy v pruzích..zmizela krajnice a auto si to málem namířilo do příkopu >:D
14. 12. 2017 09:23
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Sice je pravda, že jejich metodika není dokonalá a nedokáží auto prověřit komplexně, ale pochopitelně sledují a vychází ze statistik. Kdyby ta vylepšení nefungovala, věděli by to a pracovali by na řešení. Proto třeba nemáme small overlap (který dělá IIHS [v podstatě pojišťovny], ne NHTSA [vládní organizace]). Ve statistikách jim to nevychází jako dostatečně závažný problém, aby se mu teď věnovali. A ani bych nemluvil o úřednících. Sice je za EuroNCAP několik ministerstev z různých zemí (a mám takový pocit, že dohoda tří ministerstev dopravy ho odstartovala), ale měla by to být spíš spotřebitelská organizace. Že by se třeba policie nebo úřady obcí s rozšířenou působností měly zamyslet nad stavem značení, to je pravda. Pro ně je však "lepší" měřit rychlost. ;-) Nicméně ČR ani v EuroNCAP neparticipuje, pokud vím (a to nijak, ani český autoklub tam není, na rozdíl od jiných).
Avatar - KubikCv
14. 12. 2017 23:23
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Ajo..seknul jsem se..
Bohužel,stav značení je tristní...stejně tak umisťování dočasných rychlostních omezení (30ka,..frézování vozovky apod). Osobně si myslím,že i tyto nedostatky mají zásadní vliv na bezpečnost provozu :-(
15. 12. 2017 09:19
Re: Idiotská demagogie a sprosté házení špíny na Fiat!
Souhlasím. Také to má vliv na respekt ke značení a tedy jeho dodržování.
13. 12. 2017 15:53
Důležitá kritéria.
Stokrát raději absolvuji havárii v autě, které nemá ani jednu hvězdu, když z něj vystoupím maximálně s odřeninou, než v autě, které sice díky pípákům a různým otravným systémům dostane 4 hvězdy a chodec bude jako v peřinách, ale já po ráně budu na JIPce.

Ať jsou kritéria Euro NCAP sebe důkladnější a sebe obsáhlejší, o vlastní bezpečnosti, možná právě kvůli složitosti a až zbytečné komplexnosti, podávají zkreslený pohled.
Rozbalit vlákno
1
13. 12. 2017 23:18
Re: Důležitá kritéria.
nejako som nezachytil vztah, ze cim viac hviezdiciek tym horsia bezpecnost pri naraze >:D >:D >:D ako toto je top >:D >:D >:D
Avatar - Hanson
13. 12. 2017 15:59
Fiat je autem pro rozumné řidiče
nepotřebuje mít tři p.dele asistentů, mraky airbagů - stačí si se spolehlivým atmosferickým motorem, líbivým vzhledem a rozumnou cenou. Jen pitomec potřebuje asistenta pro jízdu z kopce i do kopce, snímače tlaku v pneu a podtlaku v peněžence. Takoví jednodušší lidé ať si koupí přehnaně vychvalovanou krabici od koncernu VW. Tenhle článek je pouze špínou člověka, který nemá Fiaty rád. ;-) Až Vám někde na cestě klekne turbo, přeskočí řemen zamávám vám ze svého Punta s 8 ventily.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 16:02
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
a skoda alebo ford su pre dementov? ci ako to mame chapat ;-)
13. 12. 2017 16:05
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
ty nechapej radsi nic ty hákáčko >:D
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 17:02
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
nezavid >:D
13. 12. 2017 19:27
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
nezavidim ani kdybych musel >:D
Avatar - Hanson
13. 12. 2017 16:12
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
to jste řekl Vy, řidič, který umí jezdit nepotřebuje asistenta pro rozjezd do kopce. Pásy zapínám po nastartování už od autoškoly, nepotřebuji zbytečný "pípák" a kontrolu - už rozumíte ?? A když sedí za volantem blbec, tak mu na sněhu nepomůže ani svěcená, natož ESP. >:D
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 17:05
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
ja ho nepotrebujem... ale proste ho v aute mam .. jazdil som 16 rokov predtym feldou a to bolo docela jednoduche mechanicke auto ( nic pre barbiny neboj ) .. ale inak je asistent rozjazdu fajn vec .. skus si to... velakrat vie zjendodusit a pomoct... ocenujem ho... akurat start-stop system ten by som vyhodil.. este ze ho viem kedykolvek vypnut ;-)

pozri tiez nepotrebujem tempomat a mam ho... dodnes som ho nepouzil... chapeme sa... dnes mnoho veci uz dostavas v aute ktore mozno ani nechces ... ale holatka uz kupit nejde... a inak ano vzdy je to o cloveku... lebo clovek nikdy nevie co sa moze stat hoci moze davat akykolvek super pozor ... k tomu premavka je stale hustejsia... aut viacej... ludia vselijaki.. ved to pozname
Avatar - Hanson
13. 12. 2017 17:39
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
Já ti rozumím, aj keď sa rozprávaš peknou slovenčinou. Aj ja som mal fildu GLS s ABS stavitelnou sedačkou v elektrike. To auto kdyby bylo v pozinku, tak by jezdilo dodnes.Je pravdou, že v autě je spousta věcí, které řidiče spíš rozptylují než aby mu život na cestě ulehčily. edám dopustit na klasický motor bez turba, jezdil jsem v Puntu 1,6 a to bylo letadlo. Nikdy jsem nepotřebal slyšet dunivý výfuk jako magoři od starých BMW. Stačil mi šíbr, pohodlná sedačka a ABS, to je jediný pomocník, kterého mám rád >:D Vrátil jsem se k Fiatu do staré dobré Bravy. Jsou tam jistě přešlapy jako kliky u dveří, ale nikdy se mi nevysype turbo za x tisícovek.Jak jsou někteří blbí do VW já ujíždím na Fiatech. A každé auto se kazí na značce nezáleží.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 17:56
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
hlavne rejd mala felda uzasny >:D ... k tomu ked si este nemal posilnovac ( mala ho tusim len 1,6tka a dizel 1,9... ta 1,3 50KW verzia ale az za mastny priplatok ) ... tak to si vychadzal z parkoviska ako s kamionom .. ale clovek to casom berie uplne v pohode a s autom sa zladi tak dokonale ze to vlastne uz ani neberie ako nejaku nevyhodu alebo abnormalitu... miloval som to auto... a lepsie uz mat nebudem.. bolo zabavne .. priestranne... vyhlad vyborny... take ludske mi prislo.... dozadu som dal aj gumeny kajak .. drevene vesla .. horsky bajk... vsetko voslo.. stacilo nahodit 14tky.. mal som biele krytky smeroviek.. a netrebalo uz nic...vyzeralo pekne... vo vnutri panasonic s dvomi reprakmi ktory sice nebol tak kvalitny ako mark levinson ale cloveku k jazde predsa netreba 14 reprakov nie? Som nenarocny zakaznik a keby som mohol tak aj z terajsieho mojho pola par veci hned vyhodim.... len mi urcite akurat dvihli cenu vozu ale su k nicomu.. nemam ich kde vyuzit.. lenze bez nich to zase nejde... to je ta genialita dnesnej vybavy automobilek... nacpu ti tam 1000 veci .. pritom ty v reale pocas jazdy pouzivas povezdme 10 ... ale nejde kupit auto len s tymi 10 vecami ktore presne chces... to je ta finta na ludi

PS: este pred predajom feldy v lete som najprv predal jej disky ( uz sa jazdilo len na zimacoch do leta ) ... slo o ENZO H 14tky.. 4 srubove roztec 100.... ozval sa mi chlapik ze sa mu hodia na bravu prvej generacie .. tak som mu ich nakoniec dal sa super smiesnu cenu.. bolo vidiet ze mu pasuju tak nech si ich berie... ;-) ...
13. 12. 2017 18:28
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
Kamarát, tak potom nevieš, ako vyzerá pekná slovenčina. Ten slovný hnoj, čo tu H/K_svwet produkuje, je urážkou slovenského jazyka. Veď nie je schopný písať ani obyčajné vety, o interpunkciách už radšej pomlčím. Pletie dve na tri, a keď sa nechá uniesť, tak sa to jeho lečo nedá ani čítať.
Avatar - Hanson
13. 12. 2017 19:50
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
>:D >:D >:D no už je to chvilku co jsem jezdíval na Oravu, ale slovenčina je pěkná, vyrůstal jsem na Elánech ale to sem nepatří.
14. 12. 2017 12:23
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
:-) :yes:
13. 12. 2017 23:05
Re: Fiat je autem pro rozumné řidiče
Sice si také nemyslím, že potřebuji kontrolu pásu pro sebe. Ale už se mi podařilo vyjet s vypnutými světly (pochopitelně tomu předcházela nestandardní situace, kdy můj normální nastupovací a startovací rituál nebyl aplikovatelný). Nebude vyloučené, že se mi povede nezapnout si pás (i když je to bez pásu divný pocit). Kde se to však hodí, jsou ostatní sedadla, hlavně vzadu. Když jsem měl vzadu babičku, která s pásy už bojovala, tak bylo fajn vědět, že je správně zapnutý. S dětmi to určitě nepřijde na zmar.
13. 12. 2017 16:02
asi přání
Zřejmě nemohlo projít s více bodama, páč nemá ani hvězdu, ani ledvinky, ani neni concernwagen...
Takže je potřeba nastolit jednotný řád, co a jak se má mít, a čím víc drátků s vysíračema a kurvítkama, tím líp...
Hlupózní ovádi slepí a hluší však naskakují do výše popsaných vlaků nesmyslů, a ještě slastně kvičí, jak jim to vše vyhovuje.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
14. 12. 2017 10:59
Re: asi přání
Ani mne takový stupidní zavádějící test neoslovil. :no:
Punto je sakra dobré auto..
Podobně jako Corsa..na stejné platformě se prodává dodnes.
Až z ní nově PSA udělá francouze , bude to mít Opel mnohem těžší.
Avatar - Avanti
13. 12. 2017 16:04
zmenili sa kriteria hodnotenia
Ale to odbornici z auto.cz musia okamzite vyuzit. V dobe uvedenia na trh malo GP 5*. Kto si pozrie video, sam vidi robustnost Punta, ktora je este dnes uctyhodna a ani medzi dnesnymi autami sa nestrati.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - lamal
13. 12. 2017 16:47
Re: zmenili sa kriteria hodnotenia
tak ACZ je blesk na kolach, co si cakal ? konecne poriadna kačica, komentare a kliky pribudaju...

punto je na svoju dobu velmi robustne, prekvapuje ako v tej dobe dokazali udrzat nizku hmotnost a urobit tak pevny skelet... poctive co dodat normalny sofer nepotrebuje sra čky na to aby sledoval premavku a spetaky...
Avatar - wakantanka
13. 12. 2017 16:57
Re: zmenili sa kriteria hodnotenia
Corse ta sama konstrukcia nevadi,akurat ma tych asistentov.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 17:35
Re: zmenili sa kriteria hodnotenia
corsa ma novy podvozok... aj nove napravy.... a vlastne aj takmer vsetky diely... a tie vedia vylepsit bezpecnost ... povodny ostal len skelet...
Avatar - wakantanka
13. 12. 2017 18:13
Re: zmenili sa kriteria hodnotenia
No nehovor? Aky maju vplyv na hodnotenie tie napravy? Zaklad je to gro. Asistenti su len nadstavba.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 18:21
Re: zmenili sa kriteria hodnotenia
ovplyvnuju celkovu bezpecnost vozu.... uz len ich ulozenie a sposob uchytenia ... pouzite technicke riesenie aj materialy... vsetko tu so vsetkym suvisi...
13. 12. 2017 18:24
Re: zmenili sa kriteria hodnotenia
Ale prd ovplyvňujú. Alebo minimálne, konštrukčné vylepšenia na nápravách sa robia kvôli iným veciam, kvôli bezpečnosti sa len dodržujú určité zásady. Nemudruj o veciach, o ktorých nič nevieš.
13. 12. 2017 18:22
Re: zmenili sa kriteria hodnotenia
Čo sa tak blbo pýtaš, však nápravy sú pri hodnotení bezpečnosti úplne kľúčové, však Punto má staré a preto v nárazovom teste prepadol... >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - lamal
14. 12. 2017 11:18
Re: zmenili sa kriteria hodnotenia
corsa stoji na rovnakej platforme ako minula corsa = punto, podvozok ten isty, preladeny... to si jako myslis, ze budu menit iny typ vlečky v zadu na tak starej platforme ? a v predu iny mcpherson ? aky novy mcpherson teda ma corsa ? napis...
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 22:06
Re: zmenili sa kriteria hodnotenia
Jak to můžeš vědět? Už na bezpečnosti Corsy B se v průběhu výroby výrazně zapracovalo a byla kvůli tomu opakovaně testována. V rámci tak razantní modernizace se mohlo změnit leccos.
13. 12. 2017 16:28
Punto
Nelze než souhlasit s výše uvedenými názory, že to je absolutní fraška, ale současně také nelze opomenout, že je to 12let staré auto a nástupce nikde 8-s

Výsledek bych označil jako obří :yes: pro Punto, jak je stále bezpečné a pohledné, a současně velký :no: pro Fiat, že nebyl schopen celé desetiletí vytvořit nový model, který by opět patřil k prodejní špičce a srovnal krok.
Rozbalit vlákno
3
13. 12. 2017 16:59
Re: Punto
fiat neriesi punto lebo predava mraky roznych verzii 500ky
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 22:07
Re: Punto
Po Puntu zůstala pěkně velká mezera. Dávno měl být nástupce.
Avatar - KubikCv
14. 12. 2017 00:01
Re: Punto
zůstala...ale vůbec to není špatné auto a i po letech neztratilo svoje kouzlo. Ale se stoupající oblibou crossoverů se nedivím,že se Fiat soustředí na deriváty 500L .
Avatar - euro89
13. 12. 2017 16:47
Euro-NCAP-komedie vs realita
Auto, ktere v dobe uvedeni na trh, v casech, kdy jeste hrala pri hodnoceni roli skutecna bezpecnost auta, dostalo plny pocet 5*, je na jednou dneska, v casech, kdy se hvezdy rozdavaji za nesmyslne zivot otravujici asistenty a ochranu pesaku skakajicich ridicum pod auta, nejnebezpecnejsim autem a propadakem roku. >:-[] Euro NCAP neuznavam uz nekolik let, ale tentokrat soudruzi prekonali vsechna ma ocekavani. >:D
Ja jsem se s Puntem Evo r.v. 2011 neco najezdil, kdyz jsem ho mel jako sluzebak. Auto melo krome ESP plnou bezpecnostni vybavu vcetne kolenniho airbagu, zaroven vsak neotravovalo ridici zivot tema pi*ovinama, jako dnesni auta.
Jednou jsem se s nim i roztocil na zledovatele silnici, kdyz jsem se potreboval prudce vyhnout nejakymu idiotovi v Tiguanu, ktery jel prostredkem silnice a neragoval ani na probliknuti a zatroubeni, aby se vratil na svou stranu... vysledkem byla efektni piruetka, naraz predkem do sloupku plotu a od nej odrazeni bokem na strom a nasledne zahuceni zadkem do skarpy. Nebylo to sice ve vysoky rychlosti, takze ani airbagy nevystrelily, ale i tak jsem ocekaval mnohem vetsi vizualni poskozeni vozu, nez me po vystoupeni z auta cekalo. Ja i pritelkyne sedici na miste spolujezdce na strane, ktera bouchla bokem do stromu, jsme byli samo sebou taky v poradku bez jediny modriny.
Rozhodne bych nemel strach v Puntu bourat ani dnes. Na pomery malych aut povazuju Punto po vsech strankach za povedene a bezpecne aut i 13 let po jeho uvedeni na trh. :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2017 17:30
Re: Euro-NCAP-komedie vs realita
uz som o tom pisal davno ze to dnesne hodnotenie je uz o nicom .. casy ked megane 2 megane ziskal 5 hviezd to bolo este fakt hodnotenie na urovni... ale poslednych aspon 5-6 rokov je to uz saskaren ktoru nikto neberie vazne.. no a co ze ma mustang 3 hviezdy alebo kolko ... v podstate to nicomu nevadi lebo je to uz taka sakaren chaos a nezmysel takyto sposob hodnotenia ze to hodnotenie vo vysledku nic seriozne nepovie ... v reale kazdy uz moze tie ich hviezdy vieme co ...
13. 12. 2017 23:40
Re: Euro-NCAP-komedie vs realita
V tiskové zprávě napsali, že za ochranu dospělých, dětí a chodců si zaslouží alespoň dvě hvězdičky. Když tedy pominou tu nulu za asistenty, protože i na jednu jedinou hvězdičku je nastavené minimum, které je třeba získat v každé kategorii.

Mně hlavně přijde, že je to daň za špatnou základní výbavu. Ano, bez asistentů to v současném hodnocení nejde. Ale zbytek výsledků by vypadal lépe. Když se podíváš na výsledky z roku 2005, tak i figuríny vypadají hůř (v roce 2005 mělo nejhůř žlutou, tedy adekvátní - také tehdy mělo víc airbagů; dostalo myslím body i za kontrolu pásů a teď píší, že v základu je kontrola jen u řidiče).
14. 12. 2017 15:21
Re: Euro-NCAP-komedie vs realita
V roce 2005 se bouralo v nižší rychlosti proto ty rozdíly. Myslím že dříve v 50km/h a dnes 65 km/h.
14. 12. 2017 16:02
Re: Euro-NCAP-komedie vs realita
Vážně? Myslel jsem, že i dříve používali vyšší rychlost. Pointou je dodat té srážce tolik energie, jako by tam byla dvě auta, každé jedoucí cca. 50 km/h.

Nicméně v roce 2005 mělo testované Punto boční i okenní airbagy. Teď je nemá, proto se ani s kůlem neobtěžovali.
Avatar - KANKUNEN
13. 12. 2017 17:07
Bazalka klub zase jede
V reálu Fiat už nedokáže udělat auto do kategorie Fabie, tak aby byli skutečnou konkurencí. A já vím kdo za to může, VW a Putin.
Rozbalit vlákno
2
13. 12. 2017 21:49
Re: Bazalka klub zase jede
já vím , Ty víš, Kankunene, Ty a tvoje Impreza víte a umíte všechno na světě :-) To mi stačilo jednou, už víc říkat nemusíš.

Vůbec to nesouvisí s Fiatem, teda souvisí, protože Punto je ať je jaké je, tak staré. A někomu to asi vadí.

Už to tady zaznělo několikrát a celkem jasně - pokud je auto a figurínky uvnitř po nárazu "v pořádku" a dá se k nim dostat, tak je to OK, to je oč běží. Vše ostatní jsou blbosti, je třeba uvědomit si, že každý účastník provozu má svoji zodpovědnost. Není možné se více a více vymlouvat na ostatní účastníky, auto, výrobce, dodavatele, subdodavatele, rolníky co vypěstovali špatnou pšenici, potom z toho pečiva dělníky na montážní lince bolelo bříško a auto je proto nekvalitní...

Řidič, který potřebuje asistenta pro řízení, není způsobilý řídit vozidlo a měl by být podroben přezkoušení.

Řidič, který vyžaduje asistenta řízení pro řízení vozidla, by měl být podroben zkoušce svéprávnosti.

Kdokoliv jiný, kdo požaduje, aby někoho jiného auto něco dělalo nebo nedělalo, je člověk, který není ochoten nést zodpovědnost za svoje jednání a měl by být zbaven svéprávnosti, protože je společensky nebezpečný.

Tolik můj názor na asistenty asistentů.
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2017 17:49
Re: Bazalka klub zase jede
Hodnocení crash testů od klávesnice podle toho, jestli jsou figuríny na sra*ky nebo ne (jak je vidět v polovině příspěvků), je nesmyslné. Na Puntu můžeš vidět, že figuríny i přes na pohled velmi pěkný výsledek dostaly docela zabrat a např. whiplash dopadl tragicky. To bych na lehkou váhu nebral.
Avatar - Dejf94
13. 12. 2017 19:14
Moje Punto mi teda nebezpečné nepřijde!
Mám Punto Evo r. 2010 s téměř plnou náloží, komfortní i bezpečnostní. Tak robustně působící auto s tak tuhou kabinou abyste pohledali! Interiér je z tvrdých plastů ale kabina se nehne ani o píď, a tak nic nevrže. Tenhle článek a hlavně verdikt NCAP je pro mě zbytečná špína, která můj pohled na auto nijak nemění. Naprosto vypovídající je i fakt, že při nárazu v původním testu zůstalo čelní sklo zcela celistvé a sloupky se skoro ani nehnuly. To už o něčem vypovídá. Přitom je hezké, nejsou s ním velké problémy a nabídne spoustu prostoru a váží jen něco málo přes tunu. Jedinou elektrickou serepetičkou je tam stop-start, který vždy vypnu. Které malé auto tohle dnes umí?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
14. 12. 2017 11:01
Re: Moje Punto mi teda nebezpečné nepřijde!
Mám takový dojem , že u Fiatu jde debilní start stop vypnout trvale?
14. 12. 2017 15:22
Re: Moje Punto mi teda nebezpečné nepřijde!
Jak v kterém modelu v Doblu nikoliv v osobácích většinou ano.
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2017 22:22
Hodnocení
Kdyby to někoho zajímalo, mimo ty bezpečnostní asistenty by hodnocení zřejmě stačilo na 3 hvězdy.[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
13. 12. 2017 23:23
Re: Hodnocení
Myslím, že nestačilo, hned první disciplína ochrana dospělé posádky za 51% stačí jenom na 2* a tudíž celkové hodnocení by bylo maximálně 2*. Minimální limity pro zisk hvězd při ochraně dospělé posádky v nárazovém testu jsou následující:
méně než 40% je 0*
40% je 1*
50% jsou 2*
60% jsou 3*
70% jsou 4*
80% jsou 5*
Takže i kdyby se vyškrtla poslední disciplína el. asistentů by to bylo za 2* kvůli výsledku v nárazovém testu.
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2017 10:03
Re: Hodnocení
Aha, já čerpal u z nějakého PDF s metodikou a pro rok 2017 tam byla jen předpokládaná. Každopádně se nedá říct, že bezpečnost Punta je na úrovni moderní konkurence, i když robustní je až až. Vzhledem k věku je to normální, v roce 2005 byly crash testy méně obsáhlé.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 12. 2017 22:39
Prohlídnul jsem si video... a utvrdil se, že právě tohle aut
Dokud se prodává... je to mohykán, vzpomínka na lepší časy.

"Nulový výsledkem v kategorii asistenčních systémů je však důvodem, proč Punto v roce 2017 nezískalo žádnou hvězdu."... a právě proto ho chci.

Jen ho chci s 1.4, a s plnou výbavou. Jediný, co mě mrzí, je omezená nabídka barev.. ale co už teď, stávají se horší věci.

:-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KubikCv
14. 12. 2017 00:06
Re: Prohlídnul jsem si video... a utvrdil se, že právě tohle
poslední "normální" auto...solidně postavené...bez tříválce v základu...prostorné a i po letech líbivé. Grande Punto se mi líbí už od jeho premiéry a ani se základní 1.2 to není špatné auto. Pokud ten motor porovnám se škodováckým HTP...ač je ten motor starej snad sto let,pořád je to důstojná a spolehlivá základní motorizace
Avatar - Ja Prvni 123
14. 12. 2017 11:26
Re: Prohlídnul jsem si video... a utvrdil se, že právě tohle
Jo, ve srovnání s HTP je dobrej snad každej motor... a 1.2 Fiatu je opravdu příkladně spolehlivá a překvapivě úsporná... ale připouštím, že "Grande" je přece jen větší, než původní Punto, kde byla 1.2 úplně v pohodě...

Proto chci do toho svého 1.4. Výkon o moc větší není, ale rozdíl v momentu je fakt znát.. a zejména ve snížení vlivu zatížení auta.
Aby pak hrdí majitelé Lady Vesta nemuseli psát takový blbosti... i když je fakt, že v jistém ohledu nejlepší, bezkonkurenční auto byla třeba i Praga V3S...
Avatar - KubikCv
14. 12. 2017 23:53
Re: Prohlídnul jsem si video... a utvrdil se, že právě tohle
rozdíl mezi 1.2 Grande a starším Puntem je jen v kratší převodovce..přecijen je GP těžší.. Spotřeba je pořád hodně přijatelná a překvapivě se třeba narozdíl od haťapky nemění skokově při vyšší zátěži. Navíc ten 4 válec je kultivovanější a v zátěži má příjemný zvuk. Srovnávačka Fabie3 se základním tříválcem a výběhového Punta by mohla bejt zajímavá :-)
13. 12. 2017 23:31
Nedávna skúsenosť to potvrdzuje
Ja Fiat Punto nemám, ale majú ho svokrovci. Poviem vám, že toto auto je síce päťdverové, ale určite nie päťmiestné. Keď sme tam sedeli štyria už šúchalo zásterky. Keď si pozriete pružiny a tlmiče na nápravách, tak sú tak slabé, že jazda na tom aute sa dá považovať za POKUS O SEBEVRAŽDU z nevedomosti. U nás v Dubnici v smere od Trenčína bola nedávno nehoda dvoch aut, obaja vodiči našťastie vyšli z aut po svojich, ale tretí nestranný účastník nehody na aute Fiat Punto ZOMREL!!!
Ja jazdím na aute Lada Vesta Luxe a možno si poviete, že to tiež nieje výhra, ale ja som videl tie nápravy tohto auta a je to neporovnateľne lepšie ako v Punte. Jazdím na ňom už štvrtý mesiac a som spokojný...
Rozbalit vlákno
5
14. 12. 2017 00:32
Re: Nedávna skúsenosť to potvrdzuje
Sorry, ale tento vejšplecht s absurdními závěry a rusofilním zakončením se fakt slušně nedá komentovat.... ;-\ :-O 8-s
14. 12. 2017 00:56
Re: Nedávna skúsenosť to potvrdzuje
Keď sa ti zdá byť pravda a reálna skúsenosť absurdná, tak potom neviem čomu veríš. Kámoš čo má servis mi tiež hovoril, že v poslednej dobe mení pružiny na tých malých autách ako na bežiacom páse. Tie auta sú lacné, ale aj poriadne nebezpečné. Keď som si kúpil Ladu s poctivým odpružením, chváleným aj v teste Světa motorú, tak som rusofil >:D
Možno som len rozumný človek, čo nemá rád šmejdy!!!
Avatar - Jaros71
14. 12. 2017 11:04
Re: Nedávna skúsenosť to potvrdzuje
Na tankodromy Slovenska , hlavně na venkově , bude Lada ideální vozidlo.
O tom žádná..
Avatar - Ja Prvni 123
14. 12. 2017 11:35
Re: Nedávna skúsenosť to potvrdzuje
Reálná zkušenost?
Plácáš tady jak mladá vrána... tcháni prý mají Punto... a když se úplně naloží, tak klesnou pružiny... kamarád vyprávěl, že viděl v servisu a nešťastník v Punto, co asi nebyl účastníkem nehody, když se srazili dva pánové, co odešli, tak umřel na infarkt?

Prostě kecáš.
Já mám doma Fiat Punto 1,2 už devět let... a měnil jsem jen brzdový kotouče, výfuk .. a ložisko v předním kole - ale to bylo po zapadnutí v hluboké zamrzlé louži.. kde to stálo asi dvě hodiny, než se podařilo sehnat traktor na vytažení. Ostatně to se podepsalo i na tom výfuku - opřelo se to o něj o led.. jak přední kolo zapadlo.

Ve stejné době jsem ale jezdil služebním Passatem... s asi pětinásobnou cenou. Byl jsem výhradním řidičem, měl jsem ho i pro soukr použití... a naštěstí jsem faktury ze servisu neplatil, ale jen podepisoval.

Ano, byl v tom i jeden poškozený přední nárazník odlétntým kusek gumy z kamionu na dálnici.. za to Passat nemohl.
Ale i tak bych za cenu těch oprav a servisů v prvních 4 letech provozu koupil to Punto nový.

Howgh.
14. 12. 2017 20:14
Re: Nedávna skúsenosť to potvrdzuje
njn... ja mam sluzebniho passata dva a pul roku, najeto 85000 km a nula zavad. tak uvidime co dalsi rok a pul, nez mi ho vymeni za jiny povoz...
13. 12. 2017 23:54
a čo tak...
A čo tak sa vykašlať nachvíľu na ncap a spraviť štatistiku koľko úmrtí v Európe pripadá na ktoré auto? Percentuálne podľa predaja samozrejme aby neboli znevýhodnené "úspešné" značky... to by asi malo oveľa ale oveľa väčšiu výpovednú lehotu ako testy dákych pípačov či senzorov zastavenia ktoré fungujú niekedy podľa počasia!
Rozbalit vlákno
3
14. 12. 2017 00:36
Re: a čo tak...
V Evropě takovou statistiku nikdo nedělá, ale tady je z USA. Největší "zabijáci jsou Hyundai Accent a Kia Rio (v EuroNCAP má 5*), obecně vzato malá auta jsou na tom většinou dost blbě i když výjimky se najdou, takový Ford Mustag je také pěkný "vrahoun". Jsou auta, která mají bezpečnost řešenou jenom pro efekt a aby prošly nárazovými testy, ale v praxi v nich skape hromada lidí (viz ta Kia Rio) a na druhé straně jsou auta, kde v reálu nenatáhne brka skoro nikdo, takže evidentně dělaná pro bezpečnost posádky, nikoliv pro nějaké hvězdy v nárazových testech. Kupodivu třeba Volvo mezi nejlepšími vůbec není přestože všude dává na odiv bezpečnost svých aut.
[odkaz]
Avatar - dochtor
14. 12. 2017 09:40
Re: a čo tak...
Pekná štatistika, ale má (ako každá) svoje slabšie miesta. Otázne je, koľko km tie auta do roka urobia a najmä aký umelec ich riadi.
Tak sa môže Tiguan ocitnúť medzi najbezpečnejšími (nič proti nemu, ale určite nie je), lebo je ich buď šialene málo, alebo vďaka dieselgate jednoducho nejazdí.
Pritom Golf, ktorý má k Tigimu technicky pomerne blízko, je na opačnom konci...
Popravde, aj ja pokladám vytuneného Golfa zo zatmavenými sklami za jedno z najnebezpečnejších :-!
14. 12. 2017 09:46
Re: a čo tak...
Tak v USA je slušná šance, že se srazíš s něčím jako F150 (o 5+ metrových SUV nemluvě), což pro malé auto těžko dopadne dobře. Celá tahle kategorie tam má relativně špatné výsledky. Mimochodem, to Rio je sedan a to se tu snad neprodává (a i kdyby to byl HB, není zaručeno, že mají stejnou konstrukci). Pochybuji tedy, že ho EuroNCAP testoval.

U takové statistiky je problémem, že různá auta přitahují různé lidi. Také vyvolávají, nebo motivují jiné chování. Jsou auta, která jsou rizikovější ne kvůli konstrukci karoserie, ale pro to, čím jsou. A pak je to třeba normalizovat ne počtem aut, ale expozicí riziku.
14. 12. 2017 00:44
Je jedno kolik má auto hvězdiček
v nesmyslném testu, v praxi stejně záleží jen na štěstí. Náraz o 5 cm jinak než s tím počítají konstruktéři a z 5* auta taháš posádku po částech. Není žádným tajemstvím, že auta se dnes konstruují pouze s ohledem na výsledek v těchto přesně definovaných testech. Já považuji za mnohem důležitější aktivní bezpečnost - hlavně požaduji perfektní výhled z auta, protože plno nehod je z důvodu, že řidič něco přehlédnul. Neméně důležité je předvídat...
Punto má velmi pevnou konstrukci, díky velmi moderním a pevným A sloupkům. Hodnocení Euro NCAP bylo zkreslené vždy, protože od začátku jsou jiná kritéria na auta podle velikosti a není jasné jaký je "přepočet" - jinak řečeno, prdítko do města s 5* mělo třeba zhruba stejnou bezpečnost jako těžký offroad s 2*. Ale aby se lidé kupující malá auta necítili blbě, dostali hvězdiček víc... Dnes už je to s těmi otravnými asistenty úplně celé mimo a počet hvězdiček je už jen marketingová lež.
Rozbalit vlákno
2
14. 12. 2017 10:03
Re: Je jedno kolik má auto hvězdiček
Přepočet není žádný. To by museli dělat crash testy auto proti autu (pohybující se překážce), ne do statické překážky. Slabinou současného systému je to, že pomíjí otázku kompatibility. To je značný problém hlavně u rozdílně vysokých aut. Třeba taková Honda má předky řešené tak, že by měly fungovat univerzálněji.

Jenže ten otravný asistent je jediná realistická šance, jak zajistit bezpečnost posádky toho malého auta při střetu s něčím velkým. Protože i kdyby to bylo vůbec fyzicky možné, bude neekonomické to udělat pasivně. Spíš jde o to, aby asistenty opravdu důkladně testovali a tlačili tak na výrobce, aby je dobře odladili a byly užitečné.
Avatar - KubikCv
16. 12. 2017 12:54
Re: Je jedno kolik má auto hvězdiček
i když jsem zapřísáhlý nepřítel elektronických pomocníků ( ESP může být do určité rychlosti fajn..ale zkuste si ho zapnout na okruhu ) tak opravdu šikovná věc je hlídání mrtvého úhlu. Ale díky těmto vychytávkám se postupně vytrácí umění opravdu řídit auto.Bohužel ještě dost řidičů těmto asistentům bezmezně věří.
14. 12. 2017 10:13
Ostuda
Je to ostuda pro Fiat. Jaká jsou nová kritéria Euro NCAP věděli a že tam dodali auto, které je nesplňuje, je jejich problém. A nic na tom nemění fakt, že má jinak snad tuhou karoserii a že špatný výsledek je dán hlavně absencí asistentů, airbagů(které je ale možno objednat) a pro řidiče nezajímavou ochranou chodců.

Ve výsledku si každý laik přečte 0 hvězd a Fiatu to jen uškodí. Když už stále vyrábí 13 let staré auto, mělo ho modernizovat, aby se tohle nestalo.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
14. 12. 2017 11:23
Re: Ostuda
No, nemusíš tady věšet, že vůbec nevíš, jak tohle funguje... "Nezávislá autorizovaná zkušebna" provádějící testy zakoupí anonymně vůz.
Čímž je zaručen náhodný výběr vozu a je vyloučeno ovlivnění ze strany automobilky.

Takže Fiat se o tom dozvěděl až v minulém čase... a výběr holé verze svědčí o tom, že ta nezávislost bude relativní... i když, je fakt že ti asistenti nejsou ani u těch vybavenějších.. naštěstí...
Minimálně pytlů tam může být mnohem víc.. a popravdě, pomocník při rozjezdu do kopce j v každodenním životě mnohem užitečnější, než senzor bdělosti řidiče, rozsvěcující kontrolku ve tvaru kávového hrníčku .. nebo informace o tom, že opouštím jízdní pruh.
14. 12. 2017 15:29
Re: Ostuda
No hlavně, že ty to víš jak to funguje >:D Zkušebna vezme základní model daného výrobce a ten otestuje pokud má daný model nějaké příplatkové asistenty tak tento model také otestuje a výsledek zveřejní. Třeba Fiat Tipo má tři hvězdy bez radaru, verze s radarem má čtyři.
14. 12. 2017 15:58
Re: Ostuda
Oni schválně kupují holé verze. Pro různé prvky se můžou pravidla lišit, ale pro airbagy platí, že se počítá jen to, co je v základní výbavě (a měl by se brát průnik nabídky v celé EU, tedy společné minimum). Na tom, jestli auto, s kterým třískli do bariéry, mělo nějaký asistent, nutně nezáleží. Ty se vyhodnocují zvlášť.

U asistentů obecně mají určeno, jaký minimální podíl aut se s daným systémem musí prodat. A postupně se to zvedalo. U jednoho může být určeno, že v letošním roce je třeba 100 %, u druhého to může být 50 %. Dá se to dohledat v jejich dokumentech. Automobilka jim musí dát k dispozici dostatek dat, aby je přesvědčila, že tomu tak bude.

Asi nelze předpokládat, že by tenhle test sponzoroval sám Fiat. To se dá čekat u nových aut. I pak se kupují náhodně, ale automobilka o tom ví.
Avatar - twistedTSD
14. 12. 2017 17:51
Re: Ostuda
EuroNCAP nemůže za to, že Fiat v roce 2017 prodává auto se dvěma pytli.
15. 12. 2017 11:57
Divne
Ked si pozriete, ako to nabija s figurinami v Troc, a ake je posunutie interieru, vyzera to zhruba rovnako [odkaz]
Z pohladu samotnej tuhosti karosenie tu ziadny problem nevidiet, akurat to nevypluje 500 airbagov, tak odretie figuriny moze byt horsie, ako vo vypolstrovanom interieri.
Podobne je na tom Polo, velkostou rovnake auto ako punto [odkaz]
Podla coho hodnotia naraz virtualnej nohy na predny naraznik ani boh netusi.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2017 23:49
Re: Divne
Zní to, jako bys degradoval airbag na jakýsi polštář proti poškrábání, přitom jde o jeden z nejdůležitějších bezpečnostních prvků vůbec. Prodávat dnes auto se dvěma je ostuda.
16. 12. 2017 20:24
Re: Divne
Tvaris sa akoby si mal dlhe vedenie a pritom vies, ze to auto sa predava s viac bagmi uplne bezne. Mali otestovat o stupen vyssiu vybavu a malo by kolko? 3-4 hviezdy? a senzacia by sa nekonala.
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2017 22:54
Re: Divne
O stupeň vyšší výbavu? To by nějaká musela být. Na ČR trhu jsou boční airbagy příplatková výbava. A to je jen a pouze blbost Fiatu. Kromě toho Punto ztroskotalo na něčem úplně jiném.
21. 12. 2017 21:02
Punta
No, prostě je to fajn autíčko, co spolehlivě a dobře jezdí a ne pípající tablet na kolečkách. Pro toho, kdo chce jezdit a né se pořád s někým a něčím spojovat, je dost dobré. Pro ty ostatní je třeba fabia.
Rozbalit vlákno
0