Číňany vlastněná britská značka dnes v Evropě prodává svá auta jen v Británii, chce se ale vrátit i na kontinent. Podle výsledků modelu ZS v testech organizace Euro NCAP, ale bude muset MG na svých vozech ještě zapracovat.
Značku MG proslavily především její sportovní roadstery, ale dnes jsou v její nabídce na britském trhu jen kompaktní SUV a malý hatchback. Nejmladším jejím zástupcem je pak model ZS, který byl na jaře letošního roku představován nejprve jako XS.
Předmětem testu bylo MG ZS s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1204 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla a omezovač rychlosti.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a řešení palubní desky může způsobit zranění řidiči nebo spolujezdci na předním sedadle. Při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku cestujícího na zadní sedadle hodnocena jako nedostačující.
+
V bočních nárazových testech získalo MG ZS maximální bodové hodnocení a poskytovalo při nich dobrou ochranu cestujícím.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test
Čelní - deformace
Čelní - celá šíře
Boční
Whiplash
AEB city
Celkem
Jednotky
body
body
body
body
body
body
%
Ochrana dospělých
6,1
3,9
16
1,3
0
27,3
71%
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte nedostačující ochrana krku a mezní ochrana hrudníku, zatímco u figuríny šestiletého dítěte byla slabá ochrana hrudníku i krku. Při bočním nárazovém testu byla nedostačující ochrana hlavy figuríny desetiletého dítěte.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test
Čelní náraz
Boční náraz
Bezpečnostní výbava
Upevnění
Celkem
Jednotky
body
body
body
body
body
%
Ochrana dětí
5,6
4
5
10,5
25,1
51%
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostačující ochranu s výjimkou míst kolem A sloupků karoserie. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců, ale v oblasti pánve byla ochrana vyhodnocena jako převážně nedostačující.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test
Hlava
Pánev
Nohy
AEB
Celkem
Jednotky
body
body
body
body
body
%
Ochrana chodců
17
2,1
6
0
25,1
59%
Asistenční systémy
MG ZS bylo v testech Euro NCAP vybaveno pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech a omezovačem rychlosti. Další asistenční systémy ve standardní výbavě chybí.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-
Omezovač rychl.
Připomínač pásů
Jízdní pruhy
AEB Interurban
Celkem
-
body
body
body
body
body
%
Asistenční systémy
1,5
2
0
0
3,5
29%
Celkový výsledek: Tři hvězdy
MG ZS je sice letošní novinkou, ale podle výsledků v testech Euro NCAP nabízí pasivní i aktivní ochranu svým cestujícím na podobné úrovni jako automobily z počátku desetiletí.
Celkové hodnocení pak vedle nedostatků zaznamenaných při nárazových testech výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačující standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.
K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?