Euro NCAP 2017: Mitsubishi Eclipse Cross – Pět hvězd s dobrou ochranou chodců

 

Mitsubishi Eclipse Cross v testech organizace Euro NCAP dosáhlo dobrých výsledků a pozornost si zaslouží jeho výsledky v kategorii ochrany chodců.

Mitsubishi Eclipse Cross jako zcela nový zástupce své značky získalo v testech organizace Euro NCAP maximální možný počet hvězd. Crossover dosáhl dobrých výsledků v ochraně cestujících i chodců a bodoval i díky bohaté standardní výbavě asistenčními systémy.

Předmětem testu bylo Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 4x2 Invite s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1425 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy i kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax KidFix XP a pro desetileté Nania/OSANN Dream.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Mitsubishi Eclipse Cross prokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče i spolujezdce na zadním sedadle hodnocena jako dobrá. Výjimkou jsou jejich hrudníky, kdy je u řidiče uvedena dostatečná a u zadního cestujícího mezní ochrana.

V testech bočního nárazu i náročnějšího nárazu bokem na sloup byla ochrana všech kritických části těla figuríny řidiče dobrá a Mitsubishi Eclipse Cross získalo maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Mitsubishi Eclipse Cross v testech Euro NCAP mělo ve standardní výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech odpovídajících městskému provozu zamezil kolizím.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých87,3162,7337,097%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte vyhodnocena ochrana krční páteře jako slabá a všech ostatních kritických části těla dobrá, zatímco u figuríny šestiletého dítěte byla ochrana dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla dostatečná.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Euro NCAP uvádí, že univerzální zádržné systémy pro dětské cestující, které využívají bezpečnostní pás pro dospělé, by neměly být používány na prostředním zadním sedadle, ale jinak lze na zadní sedadla umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí138611,338,378%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou a po stranách dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou je okolí A sloupků karoserie, kde je hodnocena jako slabá a špatná.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu a získal maximální počet bodů.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že je dobrá s výjimkou jednoho místa ve středu přídě, kde je dostatečná.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců při testech fungoval dobře.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,15,963,733,780%

Asistenční systémy

Mitsubishi Eclipse Cross má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech, systém sledování jízdního pruhu i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém automatického nouzového brzdění, který je rovněž součástí standardní výbavy předvedl v testech provedených při dálničních rychlostech podobně pozitivně hodnocené výsledky jako v nízkých rychlostech.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,531,53,58,571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mitsubishi Eclipse Cross v testech Euro NCAP předvedlo převážně dobrou ochranu dospělých cestujících na předních i zadních sedadlech. V případě ochrany dětských cestujících snižuje celkové hodnocení výsledek ochrany figuríny desetiletého dítěte při čelním nárazu.

V ochraně chodců má Mitsubishi Eclipse Cross dobré výsledky a to z testů nárazů nohou a pánví na příď vozu.

V kategorii asistenčních systémů si vůz japonské značky vedl rovněž dobře a to díky rozsáhlé standardní výbavě i funkčnosti jednotlivých systémů.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3797%38,378%3480%971%85%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Mitsubishi Eclipse Cross (2017)

Video

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru

Ceny ropy zahájily týden růstem, ke kterému přispělo…

Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně

Tradiční stavební materiály se ke slovu dostávají stále…

Retrostroje: Československý Rolls Royce. Připomeňte si, jak vypadala produkce slavné waltrovky Retrostroje: Československý Rolls Royce. Připomeňte si, jak vypadala produkce slavné waltrovky

Hluk je v podstatě jen důkaz mechanických nepřesností a…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek.…

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

 






 
Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Dnes 19:50

Elektromobily se stávají součástí policejních flotil po celém světě. Ne všude ale nákup poměrně drahého zboží vítají s nadšením.




Blesk.cz

Zimola nasadil růžové brýle a říká: Vláda s podporou KSČM? Rozhodneme v referendu

Zimola nasadil růžové brýle a říká: Vláda s podporou…

Čtyři měsíce uplynou za pár dní od voleb do Poslanecké sněmovny. Česko má sice vládu, ale ta nezískala důvěru, a…

Drtí vás rýma a nachlazení? 4 zázračné rady našich babiček na uzdravení

Drtí vás rýma a nachlazení? 4 zázračné rady našich…

Oči pálí, plný nos a největším kamarádem je vám kapesník? Nejvyšší čas dát rýmě sbohem. Poradíme, osvědčené babské rady.

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu postoupili přímo do čtvrtfinále, když bez…

Nová výzva pro Kempného. Opouští trápící se Chicago, míří do Washingtonu

Nová výzva pro Kempného. Opouští trápící se Chicago,…

Český hokejový obránce Michal Kempný se v NHL stěhuje z Chicaga do Washingtonu. Sedmadvacetiletého odchovance…

 

Reflex.cz

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška Kaplicky-Fuchsová jedou MHD a mudrují, jak zachrání Prahu

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška…

Praha kolabuje. Na to, aby se zastavilo celé město, stačí v nadsázce dva pomalu jedoucí taxíky. Jen tak spadla…

Porody pod vlivem zombie drogy. Sen amerických feministek, který se změnil v noční můru

Porody pod vlivem zombie drogy. Sen amerických…

„Možná se dítě narodí už zítra,“ říkala si Charlotte Carmodyová. V příštím okamžiku si uvědomila, že se cítí…