Euro NCAP 2017: Nissan Micra – Dva výsledky dle výbavy

 

Organizace Euro NCAP pro Nissan Micra zveřejnila dvě různá hodnocení, které se od sebe liší pouze výsledky na základech vybavenosti systémy AEB.

Nissan Micra sice ve standardu disponuje inteligentním nouzovým brzděním, ale systém inteligentního nouzového brzdění s detekcí chodců a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu jsou k dispozici pouze jako součásti příplatkové výbavy v rámci Safety Pack. Proto si podle současných pravidel Euro NCAP zaslouží dvě hodnocení.

Euro NCAP od loňského roku nově zveřejňuje dvoje hvězdičkové hodnocení podle výbavy vozu, přičemž Nissan Micra je jedním z vozidel, kterého se toto dvojí bodování týká. Se standardní výbavou má tento model čtyři hvězdičky, zatímco při doplnění výše zmíněných systémů získává plný počet pěti hvězd.

Organizace provádějící nárazové zkoušky chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu byl Nissan Micra 0.9 Acenta s karoserií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 1098 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro první i druhou řadu sedadel. Volitelnou výbavou v rámci Safety Pack jsou systémy inteligentního nouzového brzdění s detekcí chodců a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax Römer KidFix XP a pro desetileté Takata Maxi.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Nissan Micra prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byl dobře chráněn řidič. Figuríně cestujícího na zadním sedadle ovšem proklouzla pánev pod bezpečnostním pásem a ochrana této části těla u ní byla označena jako špatná. Bez zmíněného podklouznutí by byla hodnocena jako dobrá nebo dostatečná.

Při bočním nárazu byly všechny kritické části těla figuríny dobře chráněny a Nissan Micra získal maximální počet bodů. Při náročnějším bočním nárazu na sloup byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná a ochrana ostatních částí dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech, ale na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Nissan Micra ve standardu disponuje inteligentním nouzovým brzděním, pracujícím při nízkých rychlostech typických pro městský provoz. Tento systém fungoval v testech Euro NCAP dobře a zabránil kolizím ve většině rychlostí, při nichž byl testován.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,86,915,51,62,834,691%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte vyhodnocena ve všech kritických oblastech jako dobrá. V případě figuríny šestiletého dítěte byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní a ochrana ostatních kritických částí těla jako dobrá.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla obou figurín dobrá a Nissan Micra získal maximální počet bodů.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasné informace o jeho aktuálním stavu.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,1881239,179%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu a rovněž dobrá ochrana je u nového Nissanu Micra poskytnuta i pánevní oblasti chodců ve všech testovaných místech přídě vozu.

Nissan Micra má autonomní systém nouzového brzdění, který detekuje chodce pouze jako součást příplatkové výbavy Safety Pack. Systém v testech Euro NCAP fungoval dobře.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,8660/4,628,8/33,468/79

Asistenční systémy

Standardní výbavou je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Další standardní výbavou je inteligentní systém nouzového brzdění, který byl testován při rychlostech běžných pro dálniční provoz a podal dobrý výkon. Standardem je i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Součástí příplatkové výbavy je pak systém inteligentního nouzového brzdění s detekcí chodců a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu, který se jemně snaží vrátit vůz zpět do jeho jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,530/2,71,56,5/8,749/72

Celkový výsledek: Čtyři a pět hvězd

Nissan Micra byl testována ve standardním provedení i s volitelnou výbavu Safety Pack, zahrnující systém inteligentního nouzového brzdění s detekcí chodců a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Díky tomu je pro něj uváděno dvojí hodnocení.

V případě nárazových testů si nová generace malého japonského hatchbacku vedla dobře v ochranně dospělých i dětských cestujících a dobré výsledky předvedl i v ochraně chodců, kde exceloval díky výsledkům v ochraně pánevní oblasti.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3591%39,179%28,8/33,468/796,5/8,749/7276/82
Počet hvězd****/*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Nissan Micra – Čtyři hvězdy (2017)

Euro NCAP Nissan Micra – Pět hvězd (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Nissan Nové modely Video Malé vozy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS – Dva revolucionáři Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS – Dva revolucionáři

Každý z našich dnešních vozů přistupuje k revoluci po…

Nissan Micra: Přeplňovaný tříválec je dynamický, ale je současně i úsporný? Nissan Micra: Přeplňovaný tříválec je dynamický, ale je současně i úsporný?

Po premiéře v Chorvatsku jsme dostali možnost vyzkoušet…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…