Euro NCAP 2017: Nissan Micra – Dva výsledky dle výbavy

 

Organizace Euro NCAP pro Nissan Micra zveřejnila dvě různá hodnocení, které se od sebe liší pouze výsledky na základech vybavenosti systémy AEB.

Nissan Micra sice ve standardu disponuje inteligentním nouzovým brzděním, ale systém inteligentního nouzového brzdění s detekcí chodců a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu jsou k dispozici pouze jako součásti příplatkové výbavy v rámci Safety Pack. Proto si podle současných pravidel Euro NCAP zaslouží dvě hodnocení.

Euro NCAP od loňského roku nově zveřejňuje dvoje hvězdičkové hodnocení podle výbavy vozu, přičemž Nissan Micra je jedním z vozidel, kterého se toto dvojí bodování týká. Se standardní výbavou má tento model čtyři hvězdičky, zatímco při doplnění výše zmíněných systémů získává plný počet pěti hvězd.

Organizace provádějící nárazové zkoušky chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu byl Nissan Micra 0.9 Acenta s karoserií pětidvéřový hatchback a pohotovostní hmotností 1098 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro první i druhou řadu sedadel. Volitelnou výbavou v rámci Safety Pack jsou systémy inteligentního nouzového brzdění s detekcí chodců a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax Römer KidFix XP a pro desetileté Takata Maxi.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Nissan Micra prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byl dobře chráněn řidič. Figuríně cestujícího na zadním sedadle ovšem proklouzla pánev pod bezpečnostním pásem a ochrana této části těla u ní byla označena jako špatná. Bez zmíněného podklouznutí by byla hodnocena jako dobrá nebo dostatečná.

Při bočním nárazu byly všechny kritické části těla figuríny dobře chráněny a Nissan Micra získal maximální počet bodů. Při náročnějším bočním nárazu na sloup byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná a ochrana ostatních částí dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech, ale na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Nissan Micra ve standardu disponuje inteligentním nouzovým brzděním, pracujícím při nízkých rychlostech typických pro městský provoz. Tento systém fungoval v testech Euro NCAP dobře a zabránil kolizím ve většině rychlostí, při nichž byl testován.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,86,915,51,62,834,691%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte vyhodnocena ve všech kritických oblastech jako dobrá. V případě figuríny šestiletého dítěte byla ochrana hrudníku hodnocena jako mezní a ochrana ostatních kritických částí těla jako dobrá.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla obou figurín dobrá a Nissan Micra získal maximální počet bodů.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasné informace o jeho aktuálním stavu.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,1881239,179%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu a rovněž dobrá ochrana je u nového Nissanu Micra poskytnuta i pánevní oblasti chodců ve všech testovaných místech přídě vozu.

Nissan Micra má autonomní systém nouzového brzdění, který detekuje chodce pouze jako součást příplatkové výbavy Safety Pack. Systém v testech Euro NCAP fungoval dobře.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,8660/4,628,8/33,468/79

Asistenční systémy

Standardní výbavou je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Další standardní výbavou je inteligentní systém nouzového brzdění, který byl testován při rychlostech běžných pro dálniční provoz a podal dobrý výkon. Standardem je i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Součástí příplatkové výbavy je pak systém inteligentního nouzového brzdění s detekcí chodců a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu, který se jemně snaží vrátit vůz zpět do jeho jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,530/2,71,56,5/8,749/72

Celkový výsledek: Čtyři a pět hvězd

Nissan Micra byl testována ve standardním provedení i s volitelnou výbavu Safety Pack, zahrnující systém inteligentního nouzového brzdění s detekcí chodců a systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Díky tomu je pro něj uváděno dvojí hodnocení.

V případě nárazových testů si nová generace malého japonského hatchbacku vedla dobře v ochranně dospělých i dětských cestujících a dobré výsledky předvedl i v ochraně chodců, kde exceloval díky výsledkům v ochraně pánevní oblasti.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3591%39,179%28,8/33,468/796,5/8,749/7276/82
Počet hvězd****/*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Nissan Micra – Čtyři hvězdy (2017)

Euro NCAP Nissan Micra – Pět hvězd (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka

Dosavadní předseda dozorčí rady Letiště Praha Petr…

Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany? Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany?

Katolička se silným sociálním cítěním, které nevadí…

Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí

Čtvrtou sobotu v řadě protestovali lidé po celé Francii…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Nissan Nové modely Video Malé vozy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou…

 



Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí? Nissan Micra 0.9 IG-T vs. Seat Ibiza 1.0 TSI – Vzájemná výměna rolí?

S novinkami mezi malými vozy se letos roztrhl pytel a…

Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS – Dva revolucionáři Nissan Micra IG-T 90 vs. Suzuki Swift 1.0 BoosterJet SHVS – Dva revolucionáři

Každý z našich dnešních vozů přistupuje k revoluci po…

 



 
Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Včera

Právě představený Kodiaq GT je už druhý model Škody nabízený výhradně na čínském trhu, a tedy navržený podle tamního vkusu. Tomu se ale musí přizpůsobit i nám důvěrně známé škodovky, chtějí-li uspět.




Blesk.cz

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

Čechům hrozí nižší důchody. Experti: Možná se „přiškrtí“ kvůli stárnutí a dluhům

Čechům hrozí nižší důchody. Experti: Možná se…

Během půlstoletí bude bezmála třetina Čechů starší 65 let, což extrémně navýší výdaje států na důchody. A…

 

iSport.cz

Costa vyzývá k větší bojovosti: Bodů se vzdáváme příliš snadno

Costa vyzývá k větší bojovosti: Bodů se vzdáváme…

Deprese, zmar, nechápavé kroucení hlavou. V totálním rozkladu končila znovu po týdnu svůj ligový zápas Sparta.…

Král: Krize Sparty? V autobuse byla dobrá nálada, Hejkal věděl i sestavu

Král: Krize Sparty? V autobuse byla dobrá nálada,…

Patřil k nejlepším hráčům na hřišti. Teplický stoper Alex Král (20) pomohl v nedělním utkání proti Spartě k…

 

Reflex.cz

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda, samá velká pátrání

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda,…

V kinech teď pořád někdo něco hledá. Krásnou sousedku, padoucha šéfujícího městu na kolečkách, vánoční světlo,…