Euro NCAP 2017: Seat Arona – Malý crossover kopíruje výsledky modelu Ibiza

 

Organizace Euro NCAP malé SUV Seat Arona nepodrobila kompletní sadě svých testů, ale využila letošních výsledků modelu Ibiza a provedla několik doplňkových testů.

Organizace Euro NCAP na úvod testů malého SUV Seat Arona umístila prohlášení, že tento model je po technické stránce téměř shodný s aktuální generací modelu Ibiza, jejíž nejnovější výsledky z nárazových testů byly zveřejněny v létě letošního roku.

Díky tomu nepodstoupil Seat Arona kompletní sadu testů, ale jen několik doplňkových testů a Euro NCAP pro tento model použil video i sérii snímku z testování modelu Ibiza. Samotné hodnocení malého SUV pak vychází z výsledku sesterského hatchbacku a provedených dodatečných testů.

Předmětem testu byl Seat Arona 1.0 TSI Excellence s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1112 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti a rovněž omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté Takata Maxi.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Seat prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těl figurín řidiče a spolujezdce dobrá nebo dostatečná. Euro NCAP uvádí, že zde Arona získala lepší hodnocení než Ibiza.

 [555×192]

Při testech s bočním nárazem byla zjištěna dobrá ochrana všech kritických částí těl figurín a Seat Arona získal maximální počet bodů.

Při náročnějším bočním nárazu na sloup byly síly působící na hrudníky figurín vyhodnoceny jako dostatečné a ochrana všech ostatních částí jejich těl dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Seat Arona je standardně vybaven systémem automatického nouzového brzdění, jehož funkci při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,57,715,62,3336,195%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá. U figuríny šestiletého dítěte byla hrudníku vyhodnocena jako slabá, krku mezní a hlavy dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako špatná, zatímco hlavy a krční páteře dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13,4771239,480%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu. K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá a oproti modelu Ibiza je v některých partiích i o něco lepší.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců zvládne vedle chodců detekovat i další vozidla a při testech předvedl dobrý výkon, když při většině zkušebních scénářů v různých rychlostech zamezil nebo zmírnil kolizi.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,64,765,232,577%

Asistenční systémy

Seat Arona je standardně vybaven systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti byl u testovaných vozidel součástí standardní výbavy, ale chyběl v ní systém sledování jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,5302,87,360%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Seat Arona získal od organizace Euro NCAP stejně jako sesterský model Ibiza pět hvězd. Shodné jsou u těchto vozů bodové výsledky v ochraně dospělých cestujících i kategorii asistenčních systémů.

Malé SUV má pak na rozdíl od výchozího hatchbacku o něco vyšší bodové hodnocení v ochraně dětských cestujících a chodců.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3695%39,480%3377%7,360%81%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Seat Arona (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Maláčovou Zeman jmenuje 30. července, oznámil Hrad Maláčovou Zeman jmenuje 30. července, oznámil Hrad

Prezident Miloš Zeman jmenuje Janou Maláčovou (ČSSD)…

Marchionne skončil kvůli zdraví v čele Fiatu. Nahradí ho Manley z Jeepu Marchionne skončil kvůli zdraví v čele Fiatu. Nahradí ho Manley z Jeepu

Generální ředitel automobilky Fiat Chrysler Automobiles…

Německou armádu trápí nedostatek vojáků, chce rekrutovat i cizince Německou armádu trápí nedostatek vojáků, chce rekrutovat i cizince

Německá armáda zvažuje možnost přijímání cizinců ze zemí…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků Opel Corsa GSi má českou cenu. Jednu z nejnižších v rámci rychlých hatchbacků

Corsa se stejně jako Insignia vrací k označení GSi. A…

 



Jízdní dojmy se Seatem Arona: Móda funguje Jízdní dojmy se Seatem Arona: Móda funguje

Segment malých SUV za posledních šest let vyrostl o sedm…

Známe cenu nejlevnějšího Seatu Arona. Má 95 koní a může vypadat takto Známe cenu nejlevnějšího Seatu Arona. Má 95 koní a může vypadat takto

České zastoupení automobilky Seat rozšířilo konfigurátor…

 



 
12 největších skandálů, které zahýbaly automobilovým světem

12 největších skandálů, které zahýbaly automobilovým světem

Dnes 18:37

Jako ve všech odvětvích, i v automobilovém se občas objeví nějaký skandál, který zamává výsledky značky a někdy ji i celou potopí.




Blesk.cz

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“, autoři chystají turné

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“,…

Karikaturu amerického prezidenta Donalda Trumpa v podobě balonu znázorňujícího šéfa Bílého domu jako mimino v…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc odpalů, další načal homerunem

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc…

Za svůj první homerun musel poručit rundu fernetů. Druhou tisícovku úspěšných odpalů oslavil baseballista Aleš…

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín otočil s Boleslaví z 0:2

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín…

První kolo fotbalové Fortuna ligy má za sebou pět zápasů. V páteční předehrávce zvítězila mistrovská Plzeň na…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…