Diskuse

Euro NCAP 2017: Škoda Kodiaq získala pět hvězd bez zaváhání

31.5.2017

Škoda Kodiaq je v pořadí již desátým zástupcem své značky, který si z testů Euro NCAP odváží plný počet hvězd.

 

  • 112 Reagovat !

    foto Switch007

    Switch007 31.05.  12:03

    Bez zaváhání?

    Jakýpak bez zaváhání? Vždyť se to auto při boční nárazu málem převrátilo! Aha, já zapomněl, je to škodovka. Kdyby to nebyl koncern, nadpis by zněl asi takhle "Ostuda pro XYZ! Při crash testu euroNCAP se málem převrátilo!"
    • 100 Reagovat !

      foto sargis

      sargis 31.05.  12:14

      « Bez zaváhání?

      Nechapem co nechapes....ved sa bez zavahania skoro prevratila...niektore auta vahaju kym sa prevratia :-!
      • 80 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 31.05.  12:16

        « Bez zaváhání?

        Skor mezni ochrana hrudnika vodica nie je bez zavahani, toto sa strasne vycitalo fiatu 500 dopadol rovnako pri celnom naraze, ale tu je to bez zavahani..
        • 05 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 31.05.  12:29

          « Re: Bez zaváhání?

          "rovnako" = 7.3 vs 0 bodů za čelní náraz s plným překrytím. Ok.
          [odkaz]
          • 30 Reagovat !

            foto Somewhere-je-uz-prec

            Somewhere je už preč 31.05.  12:32

            « Re: Re: Bez zaváhání?

            Medzné zaťaženie hrudníka nevadí, vyvážili to viditeľné nápisy a označenia...
          • 40 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 31.05.  13:03

            « Re: Re: Bez zaváhání?

            tak je chyba v clanku, podla stranky v NCAP ma vodic v predu pri plnom celnom naraze adekvatnu ochranu a v clanku ACZ je mezni...

            AUTO CZ SKODI SKODE KODIAQ

            škandal... rychlo opravit, PR dostane penale z Boleslavi

            ´´Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako mezní, v případě ostatních důležitých částí těla byla ochrana jak řidiče, tak cestujícího na zadním sedadle dobrá nebo dostatečná.´´

            [odkaz]
            • 20 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 31.05.  13:13

              « Re: Re: Re: Bez zaváhání?

              Pořád... mezní je za 3. 500 měla za 5 (poor).

              Samozřejmě, už i ta oranžová je... no, mezní. Když je tam jen žlutá a zelená, tak to považuju za výborný výsledek.

              GOOD (zelená) - ADEQUATE (žlutá) - MARGINAL (oranžová) - WEAK (hnědá) - POOR (červená)

              PS: já si teda už nepamatuju, co se vyčítalo nebo nevyčítalo... ale červená by tam být neměla.
              • 10 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 31.05.  13:17

                « Re: Re: Re: Re: Bez zaváhání?

                ano je to OK, ja som to schvalne trochu nafukol, pokial by bola mezni tak uz to nie je moc dobre a fiat bol sice horsi ale uz nie o moc v tomto konkretnom smere, tak do diskusie by to bolo dobré želiezko >:D
                • 20 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 31.05.  13:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Bez zaváhání?

                  Mezní je Kodiaq u částečného překryvu... a ne, není to ideál. Rozdíl mezi trojkou a pětkou je ale pořád... no, jako ve škole :-)
        • 30 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 31.05.  13:11

          « Re: Bez zaváhání?

          500 měla problém s čelním nárazem s plným překrytím. U řidiče hlava, u zadního pasažéra hlava a hrudník, navíc podklouzla pod pásem. Tam byly figuríny červené...
    • 70 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 31.05.  12:48

      « Re: Bez zaváhání?

      ještě k tomu převrácení - nechápu, co je to teď u Škodovky za módu, cpát tak široká auta na tak úzké rozchody (když konečně přestali cpát dlouhá auta na krátké rozvory). Tuhle za mnou jel právě Qodiaq a musel jsem se tomu až smát, jak komicky to auto ve zpětném zrcátku vypadalo. Tohle se vidí snad jen u veteránů. U Qodiaqa by ani vytažení o 2 x 15 mm ala O3 nepomohlo, u něj by to chtělo minimálně 2 x 30 mm. Takže ať se Kabaň snažil s kastlí sebevíc, ten uzoulililinký podvozeček zabije spolehlivě jakýkoliv design, snazší převrácení je pak už jen jako bonus.

      (mimochodem ve srovnání s Qaroqem je Qodiaq širší o 41 mm, ale rozchod přední nápravy má větší jen o 10 mm a to ten Qaroq taky není žádný rozchodový lumen)
  • 110 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 31.05.  12:06

    Konečně

    můžu jít dnes v klidu na oběd! :-|
    • 80 Reagovat !

      foto Somewhere-je-uz-prec

      Somewhere je už preč 31.05.  12:33

      « Re: Konečně

      Počkaj, keď prídu za pár rokov s novou generáciou, až potom zistíš, koľko nedostatkov to auto v skutočnosti má.
      • 10 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 31.05.  13:52

        « Re: Re: Konečně

        tak to chodi, zakaznici odtestuju a v ramci moznosti facelift upravi...

        inak MQB je docela varena pecena, v tomto je to vyhoda, uz je nejaky ten piatok vonku, takze tieto novsie modely uz stavali na nejakych skusenostiach
  • 110 Reagovat !

    foto Pepek

    Pepek 31.05.  12:33

    Jenom 5

    Já čekal od nadauta alespoň 8 >:D
  • 61 Reagovat !

    foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

    Ada - stop rendlíkovskému odpadu 31.05.  12:53

    Kokodák

    dokvokal >:D
  • 30 Reagovat !

    foto robert78

    robert78 31.05.  13:31

    ...ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako mezní...

    A to je bez zaváhání??? 8-s
  • 10 Reagovat !

    foto unicorn64

    unicorn64 31.05.  13:35

    Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

    Pri prednom naraze s ciastocnym prekrytim sa auto po naraze ciastocne skrizi a hlava dietata leti MIMO zadnej opierky, co moze byt fatalne pre krcne stavce, vid. Kodiaq [odkaz]
    Neplati to len pre Kodiaq, ak si pozrieme "Best Class 2016" [odkaz] alebo aj ine auta na Euro NCAP, okrem vynimocnych pripadov vzdy leti hlava dietata na podsedaku MEDZI bocnu zadnu opierku a strednu opierku. Je to dane tym, ze podsedak nie je PEVNE spojeny so zadnou sedackou a ked sa auto po naraze vychyli o maly uhol, podsedak aj s dietatom zostava v povodnom priamom smere, ale zadna opierka vratane auta uz je MIMO a detska hlava leti presne do medzery.
    Inymi slovami, DETSKE PODSEDAKY ZAKAZAT a pouzivat len detske sedacky s OPOROU HLAVY.
    • 01 Reagovat !

      foto mrazik

      mrazik 31.05.  13:52

      « Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

      A jak to vyresis u deti, ktere meri vice jak 150 cm a prerostou tim padem autosedacku s oporou hlavy ?
      • 01 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 31.05.  14:03

        « Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

        Třeba tak jako u Mini a Nissanu Micra který byly testovaný současně = a dopadly líp ;-)
        • 40 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 31.05.  14:09

          « Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

          Ty zase nevíš o čem se mluví.

          Při čelním nárazu s překryvem je dětská figurína na podsedáku vržena dopředu a při zpětném pohybu jde hlava díky rotaci auta mimo opěrku... i u Micry a Countrymana
          [odkaz]
          [odkaz]
          • 02 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 31.05.  14:16

            « Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

            Tak teď tě fakt nechápu = Micra i Mini sou v ochraně dětí celkově prostě lepší. O co ti de?

            U Kaďáku je riziko poranění krční páteře vysoký, Micra a Mini sou na tom v tomhle směru líp a lepší v ochraně dětí i celkově = jasná odpověď na mrazíka :-!

            Nevíš o čem mluvíš? Fakt nechápu

            Třeba ti udělá radost že Swift byl eště o něco horší než Kodiaq? :-)

            Za ty prachy celkově Nissan Micra Safety Pack :yes:
            • 01 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 31.05.  14:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

              Já vím o čem mluvíš ty, ale ty nevíš, o čem mluvíme my ;-)

              Pusť si to video s Microu a uvidíš, o čem začal mluvit unicorn - ne o ratingu, ale o tom, že hlava dítěte při zpětném rázu míjí opěrku hlavy. Jak přesně to dopadne je pak už trochu náhoda, záleží na velikosti dítěte a překryvu auta a tím způsobené rotaci a dalších faktorech, ale základní problém je stejný - hlava letí mimo opěrku.
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 31.05.  14:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                Viděl sem = dost možná eště před tebou

                Zatim mám furt pocit že se snažíš okecávat = záleží hlavně na autě ;-)

                Titulek jako obvykle = místo: Ve škodovce děti radši nevozte, nebo: Škoda v bezpečnosti dětí zaváhala či: Micra a Mini sou pro děti bezpečnější, nebo aspoň: Swift byl eště horší = je tu ACZ klasika :-)
                • 30 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 31.05.  14:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                  Příspěvek unicorna není o Kodiaqu nebo o tom, jestli někdo získal o 2% víc nebo míň, ale o obecném problému, který je stejný u většiny aut.

                  BTW, u Micry si můžeš všimnout, že se pás sesmekne z ramene figuríny... to asi taky není ideál... ale body se za to nestrhávají ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 31.05.  14:47

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                    Ne tak přesně = napsal: Neplatí jen pro Kodiaqa ;-)

                    Má odpověď mrazíkovi furt sedí
          • 11 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 01.06.  11:25

            « Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

            nerieš, on/ona dosť často netuší kde je sever. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 01.06.  11:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

              Vypatláno? >:D

              Přečti si diskuzi = seš víc mimo než asi tušíš ;-)

              A i když mi tě je trochu líto [odkaz] SKLAPNI >:-[]
              • 01 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 01.06.  13:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                keď máš krámy, zober si tabletku >:D a zas mi podozrivo cuká prostredníkom
      • 10 Reagovat !

        foto unicorn64

        unicorn64 31.05.  14:57

        « Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

        Zakon: "Pokud je vozidlo kategorie M1, N1, N2 nebo N3 vybaveno zádržným bezpečnostním systémem, smí řidič přepravovat dítě, jehož tělesná váha nepřevyšuje 36kg a výška nepřevyšuje 150cm, pouze za použití dětské autosedačky. Při této přepravě musí být dítě umístěno v dětské autosedačce, která odpovídá jeho hmotnosti a tělesným rozměrům." [odkaz] To znamena, ze nad 150cm nepotrebuju autosedacku/podsedak.
        Este dodavam, ze som sa MYLIL, ze pomoze pevne spojenie podsedaka. Na Euro NCAP pouzivaju pevne uchytene Isofix podsedaky a nepomaha to. Proste dieta sa skruti podobne ako cele auto a hlava sa vracia presne do medzery, vid. Tiguan (podsedak je pevne spojeny) [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Somewhere-je-uz-prec

        Somewhere je už preč 31.05.  16:16

        « Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

        Deti nad 150 musia mať detskú sedačku?
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 31.05.  14:45

      « Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

      Nemyslím si, že problém je apriori chybějící pevné spojení podsedáku se sedačkou, nemám pocit, že by došlo k nějakému zásadnímu posunu sedáku vůči sedačce.

      Tělo letící nejdřív dopředu a následně zachyceno pásy dozadu už stejně není v žádném těsném kontaktu s autem, takže bez ohledu na polohu sedáku trefuje sedačku mimo hlavovou opěrku.
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 31.05.  14:49

        « Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

        Myslim že se mýlíš = a závěrečná unicornova věta platí
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 31.05.  15:04

          « Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

          Bylo by zajímavé vědět, jestli byl ten podsedák chycený na isofixech nebo ne. V případě Nissanu se používá Takata Maxi, to je normálně isofixová sedačka s odjímatelnými zády [odkaz]

          Kodiaq má Nania Booster, nejspíš tohle:
          [odkaz]
          ...což je možná sedák bez isofixů, ale těžko říct, na Nania Booster vyhodí google padesát různých věcí.
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 31.05.  15:09

            « Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

            Užívat v dnešní době na crash test sedák bez isofixů mi přijde absurdní
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 31.05.  15:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

              V tom případě se nemýlím, nebo jo? Problém není posun podsedáku proti sedačce, ale posun auta proti letícímu tělu.

              Pokud máš podsedák jakožto zbytek sedačky, tak jo, tam isofix spíš bude. Ale pokud někdo kupuje cíleně rovnou podsedák, tak si myslím, že jich bude víc bez isofixu než s ním... a většina bude z Lidlu a z Globusu :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 31.05.  15:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                Na pneumatikách a dětský sedačce bych nešetřil = s tim Lidlem a Globusem máš bohužel nejspíš pravdu :-|

                Já teda nešetřim na pneumatikách :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 31.05.  15:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                  Ve finále - hlavní úloha toho podsedáku je ta, aby dítě bylo ve správné výšce oproti bezpečnostnímu pásu. Aby pás nevedl přes krk dítěte a aby se nesesmekl při čelním nárazu (což zrovna u té Micry neklaplo). V tomhle asi poslouží i sedák bez isofixu.

                  Nějaké následné pohyby po nárazu už nejsou tak důležité, tam už se jedná o řádově menší síly a taky je to dost náhoda (přesazení o 10% menší, dítě o 5cm větší a výsledek může být úplně jiný).

                  U fullsize sedačky je to jiné, ta je sama o sobě dost těžká a je dobře, pokud ji na místě drží i něco jiného než pás - ideálně třeba isofix + top teather. Ale sedák bez isofixu bych asi neviděl jako zásadní problém.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 31.05.  15:26

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                    Fajn ale vraťme se na začátek = v čem přesně teda vidíš příčinu že je kodiaq pro děti nebezpečnější než micra a mini?
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 31.05.  15:36

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                      To není začátek, ale tvůj začátek ;-)

                      Rozdíl je vidět z figurín - Kodiaq má oranžový krk většího dítěte, Micra má oranžový hrudník menšího. Krom toho má Micra zbytek zelený a Kodiaq má hrudníky žluté. Výsledný rozdíl 77 vs. 79% je vítězství na body, pro mě asi celkem nezajímavé, oba výsledky jsou ok.

                      PS: Reálná bezpečnost bude samozřejmě lepší v Kodiaqu díky velikosti auta.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 31.05.  15:38

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                        Ne tvuj = 14:09 a celkem nevhodný: Zase nevíš o čem mluvíš :-!

                        Všechny testy na stránkách NCAP mám otevřený = chápu že pro tebe je to ok = odnesou to přece děti vzadu ne ty ;-)

                        Ve škodovce obě = jednomu to možná zlomí vaz. Proto je škodovka hodnocená jako horší

                        Myslim že oba od začátku víme o čem mluvíme = co? :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 31.05.  15:43

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                          Promiň, ale to je opět nepřesná citace. Ne "nevíš o čem mluvíš", ale "nevíš o čem se mluví". Ty víš o čem mluvíš, ale mluvíš o něčem jiném, než ostatní ve vláknu, na které reaguješ.

                          Prostě - nemluvilo se o bodovém hodnocení, ale o obecném problému nezachycení hlavy dítěte opěrkou při zpětném pohybu po čelním nárazu s částečným překryvem ;-) (to je ale blbá věta).
                          • 00 Reagovat !

                            foto Hammunasakra

                            Hammunasakra 31.05.  15:48

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                            Ok = měj se :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto unicorn64

                    unicorn64 31.05.  15:27

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                    ??? ak nemas opierku pri nehode, tak si "v haji" ...
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 31.05.  15:39

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                      Jsi v háji, pokud nemáš opěrku při silném nárazu zezadu, protože tam jde o primární energii nárazu a setrvačnost hlavy ti zlomí vaz.

                      Při nárazu zepředu to MOŽNÁ nemusí být tak dramatické... viz i ta Micra - hlava sice při zpětném pohybu míjí opěrku, ale krk figuríny je zelný, což NEJSPÍŠ znamená, že tam žádné kritické síly nebyly (a nebo to to měření není schopné postihnout).

                      Já s tebou souhlasím - dobrý postřeh, obecně tam ten problém je, hlava jde mimo opěrku. Jak moc je to vážné nejsem schopen říct.
                      • 10 Reagovat !

                        foto unicorn64

                        unicorn64 31.05.  16:47

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                        Dramaticke to je, pretoze video ukazuje, ze cas pohybu hlavy dopredu a dozadu je priblizne rovnaky a ked hlavu nezastavi opierka tak je problem. Pomocou svalov pri tychto pretazeniach vela neurobis a ani nestihnes. Navyse sa bavime len o 64km/h.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 31.05.  22:12

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                          No já nevím. Při pohybu dopředu působí setrvačnost těla závislá na rychlosti auta, při návratu zpět už je to jen jakási reakční síla, podle mě řádově menší... asi to neumím ideálně vysvětlit, ale myslím si, že je ten zpětný pohyb obecně slabší.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Hammunasakra

                            Hammunasakra 31.05.  22:19

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                            Problém je že ta jakási reakčí řádově menší síla = zlomí vaz

                            Nebo v lepšim případě poškodí obratle apod. Souhlasim s jinejma výrazně kritičtějšíma výkladama tohohle crash testu. Body za autonomní brzdy a hlídání jízdních pruhů sou fajn ale podstata by měla bejt jinde = v tomhle případě je blbý že de navíc o bezpečnost dětí. To by na 5 hvězd bejt nemělo :-!
                            • 00 Reagovat !

                              foto Emel

                              Emel 01.06.  08:41

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                              Ale stejný problém je skoro u každého auta.

                              Jestli zlomí nebo nezlomí... podle mě by to ta figurína měla být schopná změřit, takže asi nezlomí.
                              • 00 Reagovat !

                                foto Hammunasakra

                                Hammunasakra 01.06.  09:54

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                                To je super = dítku co vezu vzadu se vaz asi nezlomí. Tak snad to vyjde :-)
                                • 10 Reagovat !

                                  foto Emel

                                  Emel 01.06.  13:39

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                                  Hele... já věřím, že ta figurína je schopná to namáhání krku změřit a ty uvedené barvičky platí. Samozřejmě stačí aby bylo něco trošku jinak a problém je na světě, což je obecný problém nárazových testů... a i proto neberu nějaké drobné rozdíly v hodnocení moc vážně. 5* je záruka dobrého výsledku, i 4* můžou být pořád v klidu (viz ta mnou pomotaná C3).

                                  Obecně beru, že má unicorn pravdu a minutí hlavové opěrky je potenciálně nebezpečná vlastnost současných bezpečnostních standardů při tomto typu nárazu.
                • 10 Reagovat !

                  foto twistedTSD

                  twistedTSD 31.05.  15:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                  Pro mě je tohle španělská vesnice, ale od doby co jsem strejdou, mě překvapuje, že ani na jedné z rodičovstvem poskytnutých sedaček a podsedáků (nejméně 5) jsem žádný isofix ani jiný fix nenašel. Vždy mám divný pocit z těch sedaček navolno plandajících v pásech.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 31.05.  15:36

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

                    Taky sem jen strejda = asi je to tak jak napsal Emel = vítězí nejlevnější modely z Lidlu apod. Jinak kvalitní dobře hodnocený sedačky s isofixem se běžně prodávaj i u nás a zas tak drahý nejsou
      • 00 Reagovat !

        foto unicorn64

        unicorn64 31.05.  15:02

        « Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

        Diky, opravil som to, ani som necital tvoj prispevok :-)
        Na Euro NCAP pouzivaju Isofix podsedaky a nepomaha to, vid. vyssie.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 31.05.  15:09

          « Re: Re: Re: Detske podsedaky su SMRTELNE nebezpecne!

          Tak teď jsi zase s tím isofixem předběhl o příspěvek mě :-)

          ...a ve výsledku se shodneme, nejde ani o to, že by se podsedák posunul proti autu, ale auto se hne proti té letící postavě. Asi už to ale nebude tak strašná pecka, přece jen nejde o energii nárazu, ale jen o sekundární pohyb zpět. Jak přesně to dopadne je asi dost dílem náhody a NCAP ukazuje jen ilustrační výsledek.

          PS: nechápu, proč nemůžou používat stejný model podsedáku pro všechny testy...
  • 00 Reagovat !

    foto Auto-CZ

    Auto CZ 31.05.  16:38

    Test NCAP sa nekonal !

    to, čo vidíme je iba test vo virtuálnej realite, žiadna embéčka fyzicky nebola na teste 8-s 8-s
  • 20 Reagovat !

    foto El-Senor

    El_Senor 31.05.  18:40

    Celni naraz

    Clovek by cekal, ze kdyz je Kokodak velky auto, tak je tu mnohem vetsi prostor pro pohlceni deformacni enrgie. Clovek by cekal, ze takovy Kokodak je oproti Micre pri celnim narazu mnohem bezpecnejsi a ono ne, ona je Micra pri celnim barazu lepsi 8-s
    Micra
    [odkaz]
    Kokodak
    [odkaz]
    Kde asi soudruzi z AZNP udelali chybu? 8-s
    • 32 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 31.05.  19:01

      « Re: Celni naraz

      To je moc hezký, že "by měl mít větší prostor pro pohlcení energie" - on ho má, ale taky energie Kodiaqu při čelním nárazu je velmi výrazně větší, než energie Micry při tomtéž. Pokud by se srazili Kodiaq s Microu, je celkem jasný, kdo si to odnese víc. Při nárazu do pevné překážky to zdaleka tak jednoznačný není.
      • 20 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 31.05.  20:01

        « Re: Re: Celni naraz

        Měl by mít dostatek prostoru na pohlcení své vlastní energie. Proč to dokáže malá C3, proč to dokáže C-HR, proč to dokáže Q5, zatímco Kodiak ne? Protože nadauto zkrátka až tolik "nad" není...
        • 11 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 31.05.  20:27

          « Re: Re: Re: Celni naraz

          Nechápu, proč u Kodiaqu používáš "nadauto". Nějak si to pleteš s Hyundaiem. [odkaz]

          A k věci - různá auta umí různé věci různě dobře, a v čelním nárazu Kodiaq není z nejlepších. No a? Souvislost s nějakou malou Microu a pod. mi uniká, protože žádná není. To, že je velký, neznamená automaticky že musí být v téhle disciplíně lepší než malá auta. Myslím, že Kodiaq není špičkový ve více věcech a neshledávám v tom nic tak objevného a zajímavého. Ty jo?
        • 11 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 31.05.  22:19

          « Re: Re: Re: Celni naraz

          Co dokáže CX-3? Při full čelním nárazu je zadní pasažér hnědý (hrudník)... při nárazu zezadu má červený krk... to jsou barvy, které mi vadí (červená a hnědá). Oranžová není ideál, ale budiž.
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 31.05.  22:21

            « Re: Re: Re: Re: Celni naraz

            Ne CX-3 ale C3 = ta levná pixla je v něčem lepší než prémiový SUV
            Ostatně i nová Micra je vzhledem k velikosti a ceně rozumně bezpečná

            Kritika posledních modelů jednoho koncernu byť se vždycky dostaly na konečnejch 5* je spíš na místě a jinde proběhla = ACZ nezklamalo >:-[]
          • 03 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 31.05.  23:07

            « Re: Re: Re: Re: Celni naraz

            Buď stárneš, nebo při kritice Škody vidíš moc rudě. Obojí ti znemožňuje správně číst...
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 31.05.  20:07

        « Re: Celni naraz

        Nebraň ten Kaďák = viz já 14:34 poslední odstavec :-)
        • 12 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 31.05.  20:29

          « Re: Re: Celni naraz

          Přestaň už de.bilně pořád dokola odkazovat na svoje starší výroky, nenapadá mě jediný duševně prospěšný důvod, proč bych je vyhledával.
    • 10 Reagovat !

      foto -awson

      Đawson 31.05.  21:01

      « Re: Celni naraz

      když je ve velkém autě malý motor, je pod kapotou plno prostoru co náraz nepohltí >:D a QoQodaQ s nejlepším tříválcem na světě, ho tam má víc, než Micra v kufru >:D
      • 10 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 31.05.  21:08

        « Re: Re: Celni naraz

        Hmm, a který konkrétní tříválec v Kodiaqu máš na mysli?
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 31.05.  21:16

          « Re: Re: Re: Celni naraz

          Myslel asi krátkou verzi [odkaz] :-)

          Ale ten výsledek a klasicky nadpis = je na zaváhání :-|

          Zvláštní že někde na to správně upozorníš = a tady stojíš na straně redakce 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 31.05.  21:21

            « Re: Re: Re: Re: Celni naraz

            Jo, jasan, nebo tím "kokodákem" myslel fabii, to je jedno, že.
            Nikde se ty troubo nezastávám klasicky stupidního nadpisu. Co má nadpis společnýho s tříválcem v Kodiaqu? Ty seš matroš.... 8-s
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 31.05.  21:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Celni naraz

              Ne fabie ne = jen si poplet krátkou a dlouhou verzi Q = teda q :-)

              Nepřeháněj to s těma osloveníma = jen za dnešek máš na dost dlouho vyčerpáno

              Viz já 20:40 >:-[]

              Co to má společnýho s tříválcem? Fakt nevíš? Dawson to napsal dost srozumitelně = auto jako malý natož velký q má dost prostoru na pohlcení energie nárazu = že ho trumfnou vozy jako C3 nebo Micra je zaváhání

              Mimochodem jen další z důkazů že SUV nejsou ta nejlepší cesta = prognózy na růst jejich prodejů se eště zhoršily = myslim zvýšily :yes: >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 31.05.  21:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celni naraz

                [odkaz]

                Ještě jednou pro duševně zaostalé: co má NADPIS společného s tříválcem?
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 31.05.  21:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celni naraz

                  Jj dřív tam byl i Range Rover Sport = jako vůbec nejbezpečnější auto :-)

                  Což ale nic nemění na tom co sem ti já nebo MT napsal = SUV sou problematická cesta = nejdražší a svym způsobem nejhorší konstrukce = a viz i tahle diskuze a tenhle test = zdaleka nejsou tak bezpečný jak si lidi myslej

                  Mezi těma 11 nej- je i Lexus CT = což je jen lepší verze Aurise [odkaz] jak se s tim vyrovnáváš? ;-)

                  ad tvá editace: Já duševně zaostalej nejsem = proč se ptáš mě? :-)
                  Zkus neřešit blbosti a pápni [odkaz] = třeba pak budeš víc kritickej k místnímu pojetí článku a NADPISU a míň k Đawsonovi a mě ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto praptak

      praptak 01.06.  18:55

      « Re: Celni naraz

      Očekáváte špatně, podívejte se, jak dopadlo při čelním nárazu aktuální Audi Q7 (i první generace).
  • 20 Reagovat !

    foto Martin

    Martin 31.05.  21:58

    tipoval jsem to

    na 7 hvězdiček
  • 20 Reagovat !

    foto roubicek25

    roubicek25 31.05.  22:21

    Rozpačité...

    Taky to jako extra výsledek nevidím..každopádně je škoda, že EURO NCAP sklouzlo k bodování nálepek a nedělají třeba nárazy s malým přesahem.. To bychom asi zírali nad výsledky..
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 31.05.  22:23

      « Re: Rozpačité...

      Funkce fakt přeceňujou = a současně podstatu, teda reálnou bezpečnost karoserie nějak začali podceňovat ;-\
      • 10 Reagovat !

        foto roubicek25

        roubicek25 31.05.  23:01

        « Re: Re: Rozpačité...

        jako nic proti některým pomocníkům když dobře fungují, třeba sledování mrtvého uhlu atd. je fajn, ale chybí mi tam v testech právě ten malý přesah, (který dopadl v USA pro všechny evropské značky krom Volva ostudou ), stejně tak zadní náraz, převrácení....
  • 10 Reagovat !

    foto Katikakus

    Katikakus 01.06.  14:16

    Bez zavahani...

    ...to teda rozhodne nebylo. Pr*del v hodnoceni mu zachranilo AEB - Automatic Emergency Braking. Takze zase body za vybavu a ne za skutecnou bezpecnost.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi.…

Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka chce Zlín i Slovan

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka…

Ondřej Mazuch, Tiémoko Konaté, Mario Holek, Matěj Hybš. Čtveřice fotbalistů, se kterými už nepočítají na Spartě,…

 

Reflex.cz

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov Dhigurah a poznejte pravou tvář tropického ráje

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov…

Donedávna neměli turisté ponětí, jak se žije skutečným Maledivcům. Pozlátko luxusních resortů mělo málo…

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude učit jen 4 dny v týdnu

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude…

Ve Francii se chystá na základních školách už třetí zásadní změna ve vyučování za posledních devět let. V rámci…