Euro NCAP 2017: Toyota Yaris – Pět hvězd i s několika nedostatky
Toyota Yaris ve své aktuální generaci podstoupila testy organizace Euro NCAP jako zcela nový model v roce 2011 a získala tehdy pětihvězdičkové hodnocení. Stejného výsledku dosáhl tento malý hatchback i nyní ve své modernizované podobě.
Předmětem testu byla Toyota Yaris Hybrid s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1155 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá až mezní. Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá a dostačující, zatímco u zadního spolujezdce došlo k podklouznutí pánve pod bezpečnostním pásem a navíc byla ochrana jeho hlavy vyhodnocena jako mezní.
crashtest toyota euroncap video malevozy
V bočním nárazovém testu získal model Yaris maximální počet bodů a při bočním nárazu na sloup byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla mezní.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 6 | 5,8 | 14,3 | 2,6 | 2,9 | 31,7 | 83% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá. U figuríny šestiletého dítěte byla dostačující ochrana hrudníku i krku a dobrá ochrana hlavy.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte došlo ke kontaktu hlavy s obložením interiéru vozu a její ochrana byla vyhodnocena jako mezní.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 15,4 | 6,9 | 6 | 11,3 | 39,5 | 80% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků. Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu. K ochraně pánve chodců uvádí Euro NCAP, že je dobrá s výjimkou prostoru nad hlavními světlomety, kde je naopak slabá.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 16,7 | 4 | 6 | 0 | 26,7 | 63% |
Asistenční systémy
Toyota Yaris má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře, ale vedle automobilů nedokázal detekovat cyklisty a chodce.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 0 | 3 | 1,5 | 2,4 | 6,9 | 57% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Toyota Yaris i přes několik zaváhání v nárazových testech představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila rozsáhlá výbava asistenčními systémy.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 32 | 83% | 39,5 | 80% | 27 | 63% | 6,9 | 57% | 73% |
Počet hvězd | ***** |