Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Toyota Yaris – Pět hvězd i s několika nedostatky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Toyota Yaris i přes jistá zaváhání v nárazových testech organizace Euro NCAP dosáhla na plný počet hvězd.

Toyota Yaris ve své aktuální generaci podstoupila testy organizace Euro NCAP jako zcela nový model v roce 2011 a získala tehdy pětihvězdičkové hodnocení. Stejného výsledku dosáhl tento malý hatchback i nyní ve své modernizované podobě.

Předmětem testu byla Toyota Yaris Hybrid s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1155 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá až mezní. Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá a dostačující, zatímco u zadního spolujezdce došlo k podklouznutí pánve pod bezpečnostním pásem a navíc byla ochrana jeho hlavy vyhodnocena jako mezní.

crashtest toyota euroncap video malevozy crashtest toyota euroncap video malevozy

V bočním nárazovém testu získal model Yaris maximální počet bodů a při bočním nárazu na sloup byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou hrudníku, u nějž byla mezní.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých65,814,32,62,931,783%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá. U figuríny šestiletého dítěte byla dostačující ochrana hrudníku i krku a dobrá ochrana hlavy.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte došlo ke kontaktu hlavy s obložením interiéru vozu a její ochrana byla vyhodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,46,9611,339,580%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků. Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu. K ochraně pánve chodců uvádí Euro NCAP, že je dobrá s výjimkou prostoru nad hlavními světlomety, kde je naopak slabá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,746026,763%

Asistenční systémy

Toyota Yaris má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře, ale vedle automobilů nedokázal detekovat cyklisty a chodce.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy031,52,46,957%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Toyota Yaris i přes několik zaváhání v nárazových testech představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila rozsáhlá výbava asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3283%39,580%2763%6,957%73%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
21. 12. 2017 21:34
Re: Porovnanie
Prave naopak, tuhost je uplne zasadna,preto sa vyrobcovia predbiehaju o kolko ju kazdou generaciou zlepsili.
Na deformacie mas programovane deformacne zony.
Karoseria je samonosna klietka, ktora ma ochranit pasazierov, nie dolamat im hnaty deformaciou, ci prekrutenim podlahy a destrukciou im sformovat zo seba truhlu.
Ked trafis strom celne, je dost zasadne, ci ho trafis v bakelitovom auticku alebo v ocelovom, bez ohladu na spomalenie. Ked sa auto zdeformuje tak, ze placnes hlavou o kmen stromu, je neskoro.
20. 12. 2017 14:32
Re: Porovnanie
Tak na 5* není třeba mít vše na 100 %, že. Jen nesmíš nic příliš pohnojit. I tak má myslím kůl za cca. 75-80 % (nakonec marginální je 3 z 5). A hlava dopadla dobře, tedy hlavový airbag zafungoval na výbornou. Těžko z toho soudit, že je něco špatně.

Tady vůbec nejde o torzní tuhost. To jsi vedle, jak ta jedle. Ta je důležitá například pro jízdní vlastnosti. Při jakém nárazu musí karoserie nějak zásadně odolávat zkrutu? Když velké SUV narazí do malého auta a chce ho celé převálcovat? A příliš tuhá karoserie je nebezpečná. Čím je tužší, tím k menší deformaci dochází a tím větších hodnot dosahuje zpomalení. Tkáň nevydrží to samé co ocel. Proto se ostatně zavedl ten druhý čelní náraz s plným přesahem. Vnitřní zranění nejsou sranda.

Viděl jsi někdy crash test bez airbagů?
18. 12. 2017 23:57
Re: Porovnanie
Iste, ale napriek tomu ma 5*. Asi je daco zle, ze.

Klasicky celny naraz v Punte nemal snahu narvat koleso pod predny podbeh dovnutra, nerozmlatil celne sklo a neposunul palubovku.

Co si napr. Modre Slniecko nevie uvedomit je, ze naraz moze byt aj vo vyssej rychlosti, nez testovanej a ked palubovka vrazi do ksichtu sofera, je mu kazdy airbag totalne nahovno. Maximalne nebude mat odreninu na zlomenej tvarovej kosti.

Torzna tuhost je zasadny parameter, viac nez pocet bagov.
18. 12. 2017 23:52
Re: Porovnanie
Skus este nejaky debilnejsi napad, tank proti dvom autam rovnakej kategorie je malo extremny. Co tak lietadlovu lod?
18. 12. 2017 16:00
Re: Porovnanie
Také si všimni, že má Yaris u kůlu marginální ochranu. To není dobrý výsledek. Zatímco s Puntem se o to ani nepokoušeli, protože nemělo hlavové airbagy. Ani klasický čelní náraz s částečným přesahem u Punta nedopadl zrovna na výbornou.