Diskuse

Euro NCAP 2017: Toyota Yaris – Pět hvězd i s několika nedostatky

17.12.2017

Toyota Yaris i přes jistá zaváhání v nárazových testech organizace Euro NCAP dosáhla na plný počet hvězd.

 

  • 02 Reagovat !

    foto Avanti

    Avanti 17.12.2017  18:56

    a teraz pohľad spätne

    Porovnajme si ten hrozny prepadak Fiat Punto s 0 hviezdickami.
    A pozrime sa na deformaciu 5 hviezdickoveho japonca.
    Je jednoznacne vidiet ktora karoseria sa ako deformuje a kde konci pohltenie kinetickej energie pri ciastocnom prekryti celneho narazu.

    Deformuje sa pohlad ludi na bezpecnost aut akymisi hviezdickami, ktore nic nevypovedaju. Co ak pojde Yaris 74 kmh pri rovnakom naraze? Otvoria sa vodicove dvere? Punto malo dostatocnu rezervu a predsa 0. Myslim, ze by sa malo testovanie rozdelit na testy aktivnej a testy pasivnej bezpecnosti zvlast.

    Nemam nic proti Yarisu a k vysledku mu blahozelam,
    • 30 Reagovat !

      foto Rasto

      Rasto 17.12.2017  21:48

      « Re: a teraz pohľad spätne

      Treba si uvedomiť, že to nie je iba o tom či sa nič neohne - postaviť supertuhú kasňu, ktorá sa pri náraze nedeformuje je asi ľahšie ako postaviť niečo, čo pohltí čo najviac energie.
      Ďalej podľa toho či ta vychýlili dvere o centimeter viac vieš sponzať čo by sa stalo pri inej rýchlosti - to neznamená, že nemáš pravdu, ale nieje to moc čím podložiť.
      A hlavne punto si za to môže samo, keď má v základe len 2 vaky. Yaris má 7 - a to si myslím, že zmysel má.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 18.12.2017  15:37

      « Re: a teraz pohľad spätne

      Auto se sice klidně zastaví na pětníku, ale lidské tělo na to není stavěné a je tu riziko vnitřních zranění. Existuje tedy něco jako příliš tuhá karoserie.

      A ty bys chtěl Punto s dvěma airbagy? Jak už jsem párkrát myslím napsal, Fiat si za to může z části sám tím, jakou výbavu do Punta dává. S plným počtem airbagů by to vypadalo lépe. I nějakého toho asistenta by Punto mohlo zvládnout, třeba připomínač pásů, ten v příplatcích určitě někde bude.

      Yaris není nějaká hvězda. Toyota jen ukázala, že i starší auto může získat plný počet hvězd dle nejnovější metodiky.
  • 02 Reagovat !

    foto Makovnik

    Makovnik 18.12.2017  00:23

    Porovnanie

    A teraz si dajme porovnavacku narazov:
    [odkaz]
    [odkaz]
    Pri celnom naraze dokonca Yarisu odpadne vnutorny spetak a mierne sa posunie dovnutra cela palubovka. Pri naraze na stlp dojde k slusnemu posunu B stlpika dnu . Napriek tomu 5*.
    V NCAP musia daco fajcit.
    • 11 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 18.12.2017  12:29

      « Re: Porovnanie

      No a teď si zkus třeba tank... deformace nebude žádná a přesto bych v něm při nárazu v 60 km/h nechtěl sedět.
      • 00 Reagovat !

        foto Makovnik

        Makovnik 18.12.2017  23:52

        « Re: Porovnanie

        Skus este nejaky debilnejsi napad, tank proti dvom autam rovnakej kategorie je malo extremny. Co tak lietadlovu lod?
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 18.12.2017  16:00

      « Re: Porovnanie

      Také si všimni, že má Yaris u kůlu marginální ochranu. To není dobrý výsledek. Zatímco s Puntem se o to ani nepokoušeli, protože nemělo hlavové airbagy. Ani klasický čelní náraz s částečným přesahem u Punta nedopadl zrovna na výbornou.
      • 00 Reagovat !

        foto Makovnik

        Makovnik 18.12.2017  23:57

        « Re: Re: Porovnanie

        Iste, ale napriek tomu ma 5*. Asi je daco zle, ze.

        Klasicky celny naraz v Punte nemal snahu narvat koleso pod predny podbeh dovnutra, nerozmlatil celne sklo a neposunul palubovku.

        Co si napr. Modre Slniecko nevie uvedomit je, ze naraz moze byt aj vo vyssej rychlosti, nez testovanej a ked palubovka vrazi do ksichtu sofera, je mu kazdy airbag totalne nahovno. Maximalne nebude mat odreninu na zlomenej tvarovej kosti.

        Torzna tuhost je zasadny parameter, viac nez pocet bagov.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 20.12.2017  14:32

          « Re: Re: Re: Porovnanie

          Tak na 5* není třeba mít vše na 100 %, že. Jen nesmíš nic příliš pohnojit. I tak má myslím kůl za cca. 75-80 % (nakonec marginální je 3 z 5). A hlava dopadla dobře, tedy hlavový airbag zafungoval na výbornou. Těžko z toho soudit, že je něco špatně.

          Tady vůbec nejde o torzní tuhost. To jsi vedle, jak ta jedle. Ta je důležitá například pro jízdní vlastnosti. Při jakém nárazu musí karoserie nějak zásadně odolávat zkrutu? Když velké SUV narazí do malého auta a chce ho celé převálcovat? A příliš tuhá karoserie je nebezpečná. Čím je tužší, tím k menší deformaci dochází a tím větších hodnot dosahuje zpomalení. Tkáň nevydrží to samé co ocel. Proto se ostatně zavedl ten druhý čelní náraz s plným přesahem. Vnitřní zranění nejsou sranda.

          Viděl jsi někdy crash test bez airbagů?
          • 00 Reagovat !

            foto Makovnik

            Makovnik 21.12.2017  21:34

            « Re: Re: Re: Porovnanie

            Prave naopak, tuhost je uplne zasadna,preto sa vyrobcovia predbiehaju o kolko ju kazdou generaciou zlepsili.
            Na deformacie mas programovane deformacne zony.
            Karoseria je samonosna klietka, ktora ma ochranit pasazierov, nie dolamat im hnaty deformaciou, ci prekrutenim podlahy a destrukciou im sformovat zo seba truhlu.
            Ked trafis strom celne, je dost zasadne, ci ho trafis v bakelitovom auticku alebo v ocelovom, bez ohladu na spomalenie. Ked sa auto zdeformuje tak, ze placnes hlavou o kmen stromu, je neskoro.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě! Kamarád ji odlákal, sám zemřel

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě!…

Tragédií skončil v sobotu výlet dvou cyklistů do hor na západě Spojených států, kde na ně zaútočila puma…

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká spolujezdkyně!

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká…

Tragédie se odehrála na Slovensku. U Nového Města v regionu Kysuce se srazila čelně dvě auta. Nehodu nepřežila…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Zemřel mistr Evropy Brabec, který stál za zlaty Železného či Změlíka

Zemřel mistr Evropy Brabec, který stál za zlaty…

V 68 letech dnes zemřel bývalý úspěšný koulař a později vrhačský trenér Jaroslav Brabec. O úmrtí halového mistra…

 

Reflex.cz

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových zubů potvrdili, že diktátor zemřel v roce 1945

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových…

Po celá desetiletí se po druhé světové válce objevovaly různé konspirační teorie o tom, že Adolf Hitler nezemřel…

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa. Uslyšíte češtinu, znají tu Masaryka i Gočára

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa.…

Prestižní škola a hlavní most v Užhorodu nesou jméno prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua…