Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Ford Tourneo Connect – Čtyři hvězdy místo pěti

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Ford Tourneo Connect ve své modernizované podobě nedosáhl v nárazových testech organizace Euro NCAP na plný počet pěti hvězd a získal jen čtyři.

Ford Tourneo Connect se v původní podobě své aktuální v pořadí druhé generace účastnil testů organizace Euro NCAP již v roce 2013 a tehdy získal pět hvězd. Aktuální modernizované provedení díky závažnému zaváhání v ochraně dospělých cestujících dosáhlo jen na čtyři hvězdy.

Předmětem testu byl Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium s pětidvéřovou karoserií MPV a pohotovostní hmotností 1690 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující.

crashtest ford euroncap video crashtest ford euroncap video

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana pánve řidiče hodnocena jako nedostačující, zatímco u hrudníku byla dostatečná a hlavy, krku i nohou dobrá. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu mezní v oblasti hrudníku a dobrá u ostatních části těla.

Maximální počet bodů získal Ford Tourneo Connect za boční náraz i náročnější náraz bokem na sloup.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,26,4161,6435,292%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí12871239,079%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dostatečnou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců14,94,465,931,265%

Asistenční systémy

Ford Tourneo Connect má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,52,52,32,69,975%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Ford Tourneo Connect dosáhl v jednotlivých testech organizace Euro NCAP slušných výsledků, ale na plný počet hvězd nedosáhl. Důvodem je především nedostačující ochrana pánve řidiče při čelním nárazu celou přídí.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3592%3979%3165%9,975%81%
Počet hvězd****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
23. 9. 2018 08:52
Re: Tak kdo je tady pitomec?
Vyzerá to na tradične nedokončený článok…..
22. 9. 2018 23:32
Re: Tak kdo je tady pitomec?
Pokud máš pravdu, pak jsem tedy pitomec já. Na mou obranu jen konstatuji, že tedy hodnocení resp. číselné vyjádření výsledků je přinejmenším nešťastné. Podle bodů a procent to vypadá good, v textu zmíní červenou oblast, ale nikde nezazní, že za to berou hvězdu a nakonec 4*.

Nezbývá mi tedy pokud máš skutečně pravdu, než se redaktorovi omluvit!
Avatar - Ham.
22. 9. 2018 10:30
Re: Tak kdo je tady pitomec?
Nemáš pravdu, pravdu má redaktor. Co se týče jednotlivých kapitol, tak z hlediska procent ve všech kategoriích Tourneo splnilo, protože na 5* je potřeba 80% v nárazovém testu (skutečnost 92%), ochrana dětí stačí 75% (skutečnost 79%), ochrana chodců 60% (skutečnost 65%), asistenční systémy 50% (skutečnost 75%). V ochraně dětí a chodců auto splnilo normu na 5*. A nesplnilo ji v nárazovém testu a čtyřhvězdičkové hodnocení je zde proto, že při nárazu celou přídí do překážky hrozí fatální poranění v oblasti pánve řidiče (to je ta červená na obrázku s řidičem). A zde platí jednoduché pravidlo, že i přes procentní splnění normy na 5* to 5* nedostane, protože jedna oblast je fatální, prostě jedna červená znamená stržení jedné hvězdy. Podívej se na barevný obrázek testovacích figurín a zaměř se "Frontal full Width"
[odkaz]
21. 9. 2018 22:54
Tak kdo je tady pitomec?
Obávám se, že ten pitomec je tady autor článku. Píše o EuroNCAP ale neumí si dát do souvislostí věci složitosti malé násobilky...
Tourneo dostalo za ochranu dospělých cestujících 35 bodů, což je 92%. A autor píše nebo opisuje, že auto díky závažnému zaváhání v ochraně dospělých cestujících dosáhlo jen na čtyři hvězdy. Jenže Audi A6 získalo ve stejných testech za ochranu dospělých cestujících 36 bodů, což je 93%. Tak to asi nebude ten problém, ne?

Connect oproti A6 (berme to jako poslední benchmark) ztratil v ochraně dětí 79% vs. 85%, v ochraně chodců 65% vs. 81% a v asistenčních systémech se Connect vyrovnal vlajkové lodi koncernu (pominu-li A8) poměrem 75% vs. 76%.

Takže když si to shrnu a terminologií malé násobilky spočtu 1x2, tak to Connect nezvládnul především v ochraně dětí a chodců. Kdyby si to autor alespoň přečetl a snažil pochopit. Ale to je na ty pisálky tady na auto.cz prostě moc...

Dělejte svou práci pořádně!!!