Euro NCAP 2018: Ford Tourneo Connect – Čtyři hvězdy místo pěti
Ford Tourneo Connect se v původní podobě své aktuální v pořadí druhé generace účastnil testů organizace Euro NCAP již v roce 2013 a tehdy získal pět hvězd. Aktuální modernizované provedení díky závažnému zaváhání v ochraně dospělých cestujících dosáhlo jen na čtyři hvězdy.
Předmětem testu byl Ford Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium s pětidvéřovou karoserií MPV a pohotovostní hmotností 1690 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana pánve řidiče hodnocena jako nedostačující, zatímco u hrudníku byla dostatečná a hlavy, krku i nohou dobrá. Ochrana figuríny cestujícího na zadním sedadle byla při tomto typu nárazu mezní v oblasti hrudníku a dobrá u ostatních části těla.
Maximální počet bodů získal Ford Tourneo Connect za boční náraz i náročnější náraz bokem na sloup.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,2 | 6,4 | 16 | 1,6 | 4 | 35,2 | 92% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 12 | 8 | 7 | 12 | 39,0 | 79% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dostatečnou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
Ochrana chodců | 14,9 | 4,4 | 6 | 5,9 | 31,2 | 65% |
Asistenční systémy
Ford Tourneo Connect má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a rozpoznával cyklisty i chodce.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 2,6 | 9,9 | 75% |
Celkový výsledek: Čtyři hvězdy
Ford Tourneo Connect dosáhl v jednotlivých testech organizace Euro NCAP slušných výsledků, ale na plný počet hvězd nedosáhl. Důvodem je především nedostačující ochrana pánve řidiče při čelním nárazu celou přídí.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 92% | 39 | 79% | 31 | 65% | 9,9 | 75% | 81% |
Počet hvězd | **** |