Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Lexus ES – Pět hvězd i přes jisté zaváhání

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Lexus ES na evropský trh vstupuje s plným počtem pěti hvězd a udržuje tradiční hodnocení své značky v testech Euro NCAP.

Lexus ES je nejprodávanějším sedanem a po RX druhým nejprodávanějším modelem v historii své značky. Na evropském trhu se ovšem jedná o novinku, která zde nahradí model GS.

V případě testů Euro NCAP se prozatím všechny vozy zastupující značku Lexus mohou pyšnit pětihvězdičkovým hodnocením. Nový model ES není výjimkou, i když má prostor pro zlepšení.

Předmětem testu Lexus ES 300h Comfort se čtyřdvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1740 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče i předního spolujezdce, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

crashtest lexus euroncap novemodely video vyssistredni crashtest lexus euroncap novemodely video vyssistredni

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou jeho hrudníku, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako dostačující. V případě cestujícího na zadním sedadle byla ochrana hlavy i nohou dobrá a hrudníku dostačující, ale u pánve byla hodnocená jako nedostačující, protože figurína klouzala pod břišní části bezpečnostního pásu.

Při bočním nárazu a náročnějším nárazu bokem na sloup byla ochrana posádky dobrá, ale s ohledem na nesprávnou funkci hlavových airbagů bylo hodnocení u ochrany hlavy sníženo na dostačující.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,56,6151,6434,791%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí16871243,087%

Ochrana chodců

Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve své střední částí a dostačující nebo mezní po svém obvodu. Ochrana kolem prostoru A sloupků karoserie byla hodnocena jako nedostačující.

Dobře jsou v celé šířce vozu při srážce s ním chráněny nohy i pánev chodce.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců20,36611,343,790%

Asistenční systémy

Lexus ES má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který při rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,432,32,410,177%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Lexus ES i přes zaváhání v podobě podklouznutí pánve figuríny dospělého cestujícího na zadním sedadle vychází z testů organizace Euro NCAP s plným počtem pěti hvězd.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3591%4387%4490%10,177%87%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2018 22:32
Re: Nadstandard ochrany krku na zadnom sedadle
Hm, něco na tom je.
25. 10. 2018 19:41
Nadstandard ochrany krku na zadnom sedadle
O co ide? Mnoho havarii je s ciastocnym prekrytim pri naraze a podla statistiky velke percento vaznych poraneni suvisi s krkom (hlavu neudrzia svaly).
Problem ochrany krku spociva aj v tom, ze vacsina aut ma velku medzeru medzi zadnymi opierkami. Pri naraze s ciastocnym prekrytim sa auto mierne stoci a hlava zadneho pasaziera moze letiet presne do medzery medzi opierkami, napr. Ford Focus video [odkaz]
Lexus ES je jedno z mala aut, ktore ma sirsie zadne opierky, ktore lepsie chrania krk zadnych pasazierov pri naraze s ciatocnym prekrytim, vid. ES video [odkaz]
Treba dodat, ze Euro NCAP tento problem so zadnymi opierkami nevyhodnocuje, obidve auta dostali maximalny pocet bodov za ochranu deti pri priamom naraze.
NCAP ES 2018 [odkaz]
NCAP Focus 2018 [odkaz]