Euro NCAP 2018: Lexus ES – Pět hvězd i přes jisté zaváhání
Lexus ES je nejprodávanějším sedanem a po RX druhým nejprodávanějším modelem v historii své značky. Na evropském trhu se ovšem jedná o novinku, která zde nahradí model GS.
V případě testů Euro NCAP se prozatím všechny vozy zastupující značku Lexus mohou pyšnit pětihvězdičkovým hodnocením. Nový model ES není výjimkou, i když má prostor pro zlepšení.
Předmětem testu Lexus ES 300h Comfort se čtyřdvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1740 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče i předního spolujezdce, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.
crashtest lexus euroncap novemodely video vyssistredni
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou jeho hrudníku, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako dostačující. V případě cestujícího na zadním sedadle byla ochrana hlavy i nohou dobrá a hrudníku dostačující, ale u pánve byla hodnocená jako nedostačující, protože figurína klouzala pod břišní části bezpečnostního pásu.
Při bočním nárazu a náročnějším nárazu bokem na sloup byla ochrana posádky dobrá, ale s ohledem na nesprávnou funkci hlavových airbagů bylo hodnocení u ochrany hlavy sníženo na dostačující.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,5 | 6,6 | 15 | 1,6 | 4 | 34,7 | 91% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 16 | 8 | 7 | 12 | 43,0 | 87% |
Ochrana chodců
Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve své střední částí a dostačující nebo mezní po svém obvodu. Ochrana kolem prostoru A sloupků karoserie byla hodnocena jako nedostačující.
Dobře jsou v celé šířce vozu při srážce s ním chráněny nohy i pánev chodce.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 20,3 | 6 | 6 | 11,3 | 43,7 | 90% |
Asistenční systémy
Lexus ES má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který při rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||||
- | body | body | body | body | body | % | |||
Asistenční systémy | 2,4 | 3 | 2,3 | 2,4 | 10,1 | 77% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Lexus ES i přes zaváhání v podobě podklouznutí pánve figuríny dospělého cestujícího na zadním sedadle vychází z testů organizace Euro NCAP s plným počtem pěti hvězd.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 91% | 43 | 87% | 44 | 90% | 10,1 | 77% | 87% |
Počet hvězd | ***** |