Euro NCAP 2018: Nissan Leaf – Pět hvězd i pro novou generaci elektromobilu
Nissan Leaf ve své nejnovější podobě se stal první vozem, který organizace Euro NCAP podrobila testům podle hodnocení pro rok 2018, kdy v případě asistenčních systémů začíná věnovat ještě více pozornosti ochraně chodců a cyklistů.
Předmětem testu byl Nissan Leaf s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1545 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující.
crashtest nissan elektromobil euroncap novemodely video
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou pánve, kde byla vyhodnocena jako nedostatečná, zatímco u zadního spolujezdce byla dobrá s výjimkou hrudníku, nějž je uvedena mezní.
Za oba boční nárazové testy získal Nissan Leaf maximální počet bodů.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,2 | 6,6 | 16 | 1,5 | 4 | 35,4 | 93% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krku, kde byla slabá ochrana. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana dobrá.
Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
Ochrana dětí | 14,3 | 8 | 8 | 12 | 42,3 | 86% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře a Nissan Leaf za tuto oblast získal maximum bodů.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
Ochrana chodců | 15,1 | 6 | 6 | 7,1 | 34,2 | 71% |
Asistenční systémy
Nissan Leaf má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 1,9 | 2,5 | 2,5 | 2,4 | 9,3 | 71% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Nissan Leaf i přes zaváhání v nárazovém testu celou šíří vozu představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila rozsáhlá výbava asistenčními systémy.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 35 | 93% | 42,3 | 86% | 34 | 71% | 9,3 | 71% | 83% |
Počet hvězd | ***** |