Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: BMW X3 pouze se čtyřmi hvězdami

Aleš Jungmann
Diskuze (107)
BMW X3 patří k nejpopulárnějším SUV v Evropě. Na pětihvězdičkový verdikt ale nedosáhlo.

Čelní náraz

Prostor pro pasažéry zůstal při nárazu stabilní. Struktury palubní desky s sebou přinášejí riziko poranění kolen a stehen pro cestující na předních sedadlech.

Za čelní náraz obdrželo 1745 kilogramů těžké malé SUV BMW X3 12 bodů z celkových šestnácti možných.

Boční náraz

Při bočním nárazu i nárazu na kůl se zadní dveře na straně nárazu otevřely. Vůz byl za toto penalizován, protože otevření dveří s sebou nese hrozbu vypadnutí zadních pasažérů mimo vůz. Pokud bychom toto otevření nevzali v potaz, na základě údajů z testovacích figurín by X3 obdržela za boční náraz plný počet bodů.

Za připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů nedostalo BMW X3 ani jeden bod ze dvou možných, za dobrovolný boční náraz na kůl obdrželo 1 bod. Celkový výsledek za ochranu dospělé posádky při nehodě činí 28 bodů z 36 celkových a tomu odpovídající 4 hvězdy.

crashtest bmw novemodely premioveznacky crashtest bmw novemodely premioveznacky  

Ochrana dětí

Za ochranu tříletého pasažéra při bočním i čelním nárazu obdrželo BMW X3 plný počet hvězd. Úchyt systému ISOFIX na předním sedadle je dodáván na přání, současně s ním je v balíčku i možnost deaktivace pasažérova čelního airbagu. Štítek, který varuje před použitím proti směru jízdy umístěné autosedačky, pakliže není deaktivován airbag, neobsahoval text ve všech evropských jazycích. Přítomnost systému ISOFIX na zadních sedadlech nebyla dostatečně jasně vyznačena.

BMW X3 vykazuje velmi dobrý stupeň ochrany pro dětské pasažéry, z testu si odnáší čtyři hvězdy za 39 bodů ze 49.

Ochrana chodců

Za stupeň ochrany, jakou poskytuje chodcovým nohám nárazník a přední hrana kapoty neobdrželo BMW X3 v testu ani jeden bod. Ochrana, která je poskytována kapotou chodcově hlavě v případě nárazu, byla vyhodnocena jako převážně nedostatečná.

Za ochranu chodců obdrželo BMW X3 velmi špatných 5 bodů ze 36 a jednu hvězdu. Nutno ale dodat, že podobný tragický výsledek není v tomto segmentu neobvyklým jevem.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/BMW_X3_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/BMW_X3_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/BMW_X3_2008_Pole_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/BMW_X3_2008_Pole_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/BMW_X3_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/BMW_X3_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

Aleš Jungmann
Diskuze (107)
13. 3. 2008 16:37
Re: Kľud
Opravdu se nevyjadruj k necemu o cem nemas ani paru. Testovani se ctyrvalcem neni o zadnem "podfuku BMW", ale o standardni metodice EuroNCAP, ktera testuje vozy v nejnizsi vybave a tyka se samozrejme i kompletni konkurence. Je to jedno ze zjednoduseni, ktere je nutno v testech z financnich duvodu udelat, protoze jinak by kazdy vuz musel byt testovan dvacetkrat, coz nikdo nezaplati.
13. 3. 2008 16:35
Re: bmw-nic moc
Prosim te, radeji se nevyjadruj k vecem o kterych nemas vubec poneti, protoze takovy blabol uz jsem necetl velmi, ale velmi dlouho.
Testovane BMW 3 je model z uplneho pocatku devadesatych let (vyrabela se od roku 1991), tudiz jeji bezpecnost odpovida sve dobe. Ano, v dobe testu v roce 1997 byla tato sedm let stara konstrukce jiz za svym zenitem a tesne pred nahradou za novejsi model E46. Nicmene zadne stejne stare auto by proste lepsi vysledek neudelalo.
BMW E39 dosahlo ve sve dobe vubec nejlepsiho vysledku spolecne se Saabem 9-5, ktery je o malinko mladsi, tj. opravdu slo o nejbezpecnejsi vuz sve doby.
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2008 07:57
Re: EPITAF
Samopalem těžko... pokud tedy neberete jako samopal naši vz. 58, která je podle nábojové klasifikace ve skutečnosti útočnou puškou. Samopaly používají pistolové náboje a pistole blok motoru neprostřelí. Ani malorážové útočné pušky typu M16 už motor neprostřelí, ale naše 7,62mm jo. Kulomet už je bez diskusí...
Avatar - da_b0mb
13. 3. 2008 00:05
Re: EPITAF
Nestrileli treba nahodou z M82 ?
12. 3. 2008 23:45
Re: Nejsem Renault fanoušek ale toto stojí za to
Vidíš to moc jednostraně. Motor vpředu napříč a pohon předních kol: výrazně větší podíl hmotnosti na přední nápravě, až na vyjímky přísně nedotáčivé chování, větší náchylnost k akvaplaningu, nepříjemná jízda ve vyjetých kolejích, věškerá ztráta trakce se přenáší do řízení, horší rejd...