Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP: BMW X3 pouze se čtyřmi hvězdami

BMW X3 patří k nejpopulárnějším SUV v Evropě. Na pětihvězdičkový verdikt ale nedosáhlo.
Zpět na článek
12. 3. 2008 10:37
12. 3. 2008 10:53
neregistrovaný "gutbayer"
12. 3. 2008 11:32
12. 3. 2008 16:49
neregistrovaný "chytrak1"
12. 3. 2008 18:44
neregistrovaný "Honzus"
12. 3. 2008 11:47
12. 3. 2008 11:49
12. 3. 2008 11:55
12. 3. 2008 12:01
12. 3. 2008 12:11
12. 3. 2008 12:23
12. 3. 2008 12:36
12. 3. 2008 13:02
12. 3. 2008 18:02
12. 3. 2008 16:50
neregistrovaný "chytrak1"
12. 3. 2008 17:50
12. 3. 2008 10:53
neregistrovaný "spokojený"
12. 3. 2008 10:59
12. 3. 2008 11:37
12. 3. 2008 11:42
12. 3. 2008 11:58
12. 3. 2008 12:19
12. 3. 2008 12:27
12. 3. 2008 12:49
12. 3. 2008 13:45
neregistrovaný "gld"
12. 3. 2008 23:09
12. 3. 2008 13:08
12. 3. 2008 21:19
anonym
13. 3. 2008 16:37
12. 3. 2008 11:17
12. 3. 2008 12:11
neregistrovaný "Sarkan"
12. 3. 2008 12:12
12. 3. 2008 12:19
12. 3. 2008 12:39
12. 3. 2008 12:29
12. 3. 2008 12:38
12. 3. 2008 12:43
12. 3. 2008 12:53
12. 3. 2008 13:10
12. 3. 2008 13:15
12. 3. 2008 12:53
12. 3. 2008 13:13
12. 3. 2008 13:51
neregistrovaný "gld"
12. 3. 2008 15:39
13. 3. 2008 08:49
neregistrovaný "gld"
12. 3. 2008 20:26
neregistrovaný "vpc"
12. 3. 2008 12:40
12. 3. 2008 12:57
12. 3. 2008 13:04
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 14:00
12. 3. 2008 14:12
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 14:18
12. 3. 2008 14:53
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 15:47
neregistrovaný "nepřihlášený Michal Polan"
12. 3. 2008 16:54
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 16:58
neregistrovaný "e"
12. 3. 2008 19:53
12. 3. 2008 20:38
neregistrovaný "Alessio."
12. 3. 2008 21:36
12. 3. 2008 21:59
13. 3. 2008 00:05
13. 3. 2008 07:57
12. 3. 2008 14:16
neregistrovaný "The Real VanJ"
12. 3. 2008 14:21
12. 3. 2008 13:06
12. 3. 2008 13:45
12. 3. 2008 17:44
anonym
12. 3. 2008 19:56
12. 3. 2008 21:53
12. 3. 2008 18:06
12. 3. 2008 13:08
anonym
12. 3. 2008 13:11
12. 3. 2008 16:16
anonym
12. 3. 2008 17:23
anonym
12. 3. 2008 17:44
anonym
12. 3. 2008 18:07
anonym
13. 3. 2008 16:35
12. 3. 2008 13:21
neregistrovaný "JXJ"
12. 3. 2008 13:49
neregistrovaný "gld"
12. 3. 2008 14:10
12. 3. 2008 14:52
neregistrovaný "Práša"
12. 3. 2008 15:44
12. 3. 2008 16:53
neregistrovaný "Práša"
12. 3. 2008 17:38
12. 3. 2008 17:48
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 19:00
12. 3. 2008 21:53
neregistrovaný ".arfan"
12. 3. 2008 21:56
12. 3. 2008 22:09
neregistrovaný ".arfan"
12. 3. 2008 18:16
anonym
12. 3. 2008 19:05
12. 3. 2008 19:55
neregistrovaný "ela"
12. 3. 2008 20:01
anonym
12. 3. 2008 20:01
anonym
13. 3. 2008 09:48
neregistrovaný "Práša"
12. 3. 2008 17:56
neregistrovaný "BeranK"
12. 3. 2008 15:24
neregistrovaný "FR"
12. 3. 2008 15:31
neregistrovaný "ozawasa-n"
12. 3. 2008 16:55
neregistrovaný "dozoris"
12. 3. 2008 20:47
neregistrovaný "Honza Z."
12. 3. 2008 20:47
neregistrovaný "rimer"
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 10:37
:-)
Nic nového pod sluncem, opět se ukazuje, že zastavit na místě takovou masu železa prostě bezpečně moc nejde. Na druhé straně ta masa železa (vyjádřená číslovkou hmotnosti) je přímo magickým slůvkem pro všechny, kdo tvrdí, jak jim záleží na vlastním bezpečí.. A co ti ostatní okolo vás???
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "gutbayer"
12. 3. 2008 10:53
Re: :-)
1,7 tuny zas není tak moc... to má Fabie naložená 5 lidma taky... :-)
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 11:32
Re: :-)
Jo... jenže tahle krabice váží těch 1,75 tuny prázdná. Celkovou hmotnost má přes 2,2 tuny. A to je už rozdíl.
neregistrovaný "chytrak1"
12. 3. 2008 16:49
Re: :-)
to leda že bys za sebu táhl ještě přívěs s 200kg prasetem či koněm. A tonje sci-fi, protože to se už zas fabka nerozjede. :-)
neregistrovaný "Honzus"
12. 3. 2008 18:44
Re: :-)
Nj ale 1,7 tuny váží obyčejný 2.0d ale co takový 3.0sd to už je o něčem jiném ne :-)
Avatar - T613
12. 3. 2008 11:47
Re: :-)
Obecně vzato platí pravidlo : první jsem já a má rodina, pak přátelé, potom známí, pak dlouho nic a teprve po té přijde na řadu anonymní okolí.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 11:49
Re: :-)
Spíš já, já, já dlouho já a pak vy všichni ostatní. :-(
Avatar - T613
12. 3. 2008 11:55
Re: :-)
Ať se to humanistům líbí nebo ne, člověk je zvíře jako každé jiné. A jako takový je ovládán svými pudy. Takže ano bude smutné, že se po srážce s mým autem těžce zranilo několik lidí ve fáčku, ale první co mě bude zajímat je jak dopadli mí spolucestující. Je to sice odporné a cynické chování, ale tak to bude.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2008 12:01
Re: :-)
Ono se špatně žije s tím, že jsem svou nepřiměřenou rychlostí, zanedbáním svých povinností atd. zavinil smrt dítěte, ačkoliv není moje... (není to naštěstí má situace, ale nerad bych se v této situaci ocitnul)
Avatar - T613
12. 3. 2008 12:11
Re: :-)
To tam nikde ani náznakem nepopírám. Pocit viny zde bude, ale prvotní reakcí dle mě bude, že zkontroluji své spolucestující. A proto většina lidí zvolí od pohledu bytelnější auto, a ověsí si jej rámy apod. V prvé řadě budeš vždy nejdříve ochránit sebe a svou rodinu.
P.S.: To samozřejmě neznamená, že řidiče který vědomě a hrubě poruší pravidla a někoho smete. Takového řidiče by měli pověsit za kou.. na nejbližší lampu.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 12:23
Re: :-)
Nelíbí se mi akorát to, že taková masivní auta jsou pro velké množství nezodpovědných lidí omluvou pro to, že jezdí rychle a hlavně nebezpečně (a zejména ve městech) ve stylu "když se něco stane, tohle auto mě ochrání". Bohužel, znám takové i osobně a je mi z toho hodně smutno.
Avatar - T613
12. 3. 2008 12:36
Re: :-)
S idioty nic nenaděláš. Bohužel :no:
Ale nevztahoval bych to na nějakou třídu aut. Idioti jsou rozloženi tak nějak rovnoměrně
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 13:02
Re: :-)
Spíš jde o nebezpečnost takového individua. Ale ne, budu mlčet, než ze mě udělají komunistu, diktátora a kdovícoještě...
neregistrovaný "chytrak1"
12. 3. 2008 16:50
Re: :-)
to leda že bys za sebu táhl ještě přívěs s 200kg prasetem či koněm. A tonje sci-fi, protože to se už zas fabka nerozjede. :-)
Avatar - Falco
12. 3. 2008 17:50
Re: :-)
odporné a cynické? Nevidím na tom nic špatného, když člověk prvotně chrání sebe a své blízké
neregistrovaný "spokojený"
12. 3. 2008 10:53
Slušný průšvih
Stát se něco podobného škůdce, tak je tady 280 kritických příspěvků :-) Jinak soudruhům z BMW dávám za ty čtyři hvězdy :no: Za ty chodce dávám :no: :no: :no: neb toto pseudo terénní X3 bude hlavně používáno ve městěch.
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2008 10:59
Kľud
X3-ka je stara ako "5" V., ktora dosiahla tiez len 4. Je to auto z doby, ked * nebolo standartom, ale prestiznou vizitkou. Mna X3 nijak neoslnuje, len sa proste necudujem.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ronault.
12. 3. 2008 11:37
Re: Kľud
No, ono v té době bylo stabilním výsledkem třeba Renaultu 5 hvězd, kde je dostala Laguna už v roce 2001, Megane II, Espace, Scenic, Clio III... Totéž panovalo i u jiných značek a nemusely to být prémie, takže říkat, že v té době to nebylo běžné, je tak trochu omyl. Navíc BMW jakožto prémiová značka by na bezpečnost dbát měla. Navíc nic jiného se ani čekat nedalo, hlavně od ochrany chodců, což, jak tady již někdo zmínil, je celkem tragické, protože SUV dnes jezdí více po městě, než mimo město.
Avatar - MajoThePuk
12. 3. 2008 11:42
Re: Kľud
Viem co mu naznacujes, ale...ber v potaz aj vahu tebou spomenutych vozidiel...inak s tvojim prispeckom suhlasim :yes:
Avatar - Ronault.
12. 3. 2008 11:58
Re: Kľud
Jasně... strach o své bezpečí bych v tom autě rozhodně neměl, oproti jiným vozům na našich silnicích. Ono řidič tohoto vozu si musí uvědomit jako kynetickou energii má a co to znamená. Jako chodec bych strach měl 8-s
12. 3. 2008 12:19
Re: Kľud
Na jar roku 2003 ich mala len Laguna II., Vel Satis, Megane II., mozno Espace IV., ale isty si nie som. Je ale fakt, ze od BMW sa to mozno logicky ocakavalo, ale v tej dobe novucka 5-ka dostala tiez len 4 (MB E 5*). Treba to porovnavat s autami z tej doby. Nic viac.
Clio III. prislo o dost neskor, tam si prestrelil.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2008 12:27
Re: Kľud
Jasně, s tím Cliem jsem to přestřelil, to jsem si byl vědom už při psaní, jen jsem chtěl nějakého zástupce malých aut, což Clio III splnilo.
12. 3. 2008 12:49
Re: Kľud
Doba sa meni, dnes ma 5* aj Twingo (za to :yes: ), len v roku 2003 bolo 5* naozaj niecim stale nie beznym. Pozri na vtedajsie auta, 4* bol fakt bezny standart. Preto sa nijak zvlast nedivim tomuto vysledku. 5* som ocakaval pri Euro-NCAP skor od "5-ky".
neregistrovaný "gld"
12. 3. 2008 13:45
Re: Kľud
pozor pozor, nové Twingo má 4*
12. 3. 2008 23:09
Re: Kľud
fakt? som si bol isty, ze 5
12. 3. 2008 13:08
Re: Kľud
Ale prd. Dulezite je, ze to auto pochazi z doby, kdy se BMW rozhodlo prodavat levna auta za drahe penize. Takze zatimco petka E39 dosahla na vysledek ve sve dobe odpovidajici absolutni spicce v podstate nejlepsi vubec (coz je neco co by se od premioveho vozu za podobne penize) ocekavalo, tak novejsi E60 uz predvedla nevelke zlepseni vuci E39tky z doby bezpecnostni prehistorie a zaroven tim i zdaleka nejhorsi vysledek ve sve tride a s bidou prumerny vysledek i vuci stredni tride stojici polovicku penez.
Proste BMW modely 2000+ jsou vsechny osizene, aby akcionari meli radost a zakaznik je kazdemu ukradeny. To ze diky tomu petka E60 vyklidila pozice konkurenci se ctyrmi kruhy je vcelku jedno, protoze "terenaky" se prodavaji dobre, takze ekonomicke vysledky netrpi.
anonym
12. 3. 2008 21:19
Re: Kľud
Pětka E39 nedosáhla žádné špičky, přečti si to oněkolik řádek níže, zcela normální bezpečnostní šmejd. Úpravy svarů, senzorů až po provedených zkouškách a výsledek na úrovni Oktávie z roku 96, tedy nic moc. A navíc klasický podfuk spočívající v provedení zkoušky s vozem se čtyřválcovým motorem, což v případě bmw pětkové řady je motor, který se tam moc nevyskytuje. Zkouška s řadovým šestiválcem je výrazně větší průser.
13. 3. 2008 16:37
Re: Kľud
Opravdu se nevyjadruj k necemu o cem nemas ani paru. Testovani se ctyrvalcem neni o zadnem "podfuku BMW", ale o standardni metodice EuroNCAP, ktera testuje vozy v nejnizsi vybave a tyka se samozrejme i kompletni konkurence. Je to jedno ze zjednoduseni, ktere je nutno v testech z financnich duvodu udelat, protoze jinak by kazdy vuz musel byt testovan dvacetkrat, coz nikdo nezaplati.
Avatar - MajoThePuk
12. 3. 2008 11:17
Test
Ako napisal Lorenz, je to uz "starsie" vozidlo...s tym s nim suhlasim, ale aj tak je to pre mna sklamanie. To auto naozaj nie je zas az tak tazke 1,7 tony maju takmer vsetky nove auta strednej triedy a zastavenie mu robilo problem...nie som prekvapeny, ani znechuteny ako v pripade Nissanui Navara, ale som spravodlivo sklamany :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Sarkan"
12. 3. 2008 12:11
Bakelitove Motorove Wozidlo
cena by mala v tom pripade ist tak o pätinu dole za tu jednu hviezdu, ale to sa asi nestane ;-)
Rozbalit vlákno
0
12. 3. 2008 12:12
EPITAF
Neboj, skutečnost, že si při čelním nárazu do zdi ve stodevádesáti přerazíš čéšku tě nemusí moc vzrušovat. Tuhle ránu stejně nepřežije ani tvoje kára ani ty.

Zato čelní střet s picantem... tam už se o výhodách SUV dá velmi reálně uvažovat. Dost dobře nechápu nářky dietních kovbojů, jimž vadí na silnici střední či velká SUV... jako by nevěděli, že oproti tirákům jsme všichni jen lehká váha. Nakonec, každý si najde v tomto kontextu důvod, proč jezdí tím čím jezdí. Lehkonohej picant argumentuje mrštností a schopností odskočit v mžiku do vedlejšího pruhu. Esůvák kontruje argumentem sněžného pluhu... Pravda, jak známo, je tam někde venku.

P.S. Jezdi tak, abys neměl na náhrobní desce epitaf - zemřel v záběhu. Totiž, přežít... jen o to jde.
Rozbalit vlákno
38
Avatar - T613
12. 3. 2008 12:19
Re: EPITAF
Můj děda říkal: "Když pán Bůh chce tak tě stejně dostane!"
takže hlavně dávat bacha a znesnadnit mu to! ;-)
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 12:29
Re: EPITAF
Na silnicích mi nevadí auta, ta za chování lidí za volantem nemohou. Kamion ve městě není zdaleka tak nebezpečný, ze dvou důvodů. Za prvé jich je dost málo oproti SUV a podobným jednomístným autobusům. Za druhé kamion potřebuje poměrně dost manévrovacího prostoru a tak se ve městě nemůže ani tak moc rozjet, nestíhá to. Neplatí to všude, třeba na dlouhých a přímých ulících (viz Palackého-Štefánikova-Lidická v Brně, přímá trojulice dlouhá 5 km) to riziko je vyšší, ale jak přijde klikatější prostředí, kamion prostě musí hodně zpomalit.
12. 3. 2008 12:38
Re: EPITAF
Já myslím, že úhel pohledu, který prezentuješ nahoře ve svém prvním příspěvku je neudržitelný. Skrytě osočovat ty, co mají těžší auta ze sobectví... to prostě nejde. Ona přece ani není žádná referenční váhová hranice auta. Jsou než... auta. Dodávky, kamiony, cabria, limuzíny atd... Ostatně, má zkušenost ze silnic je taková, že ti v silných (těžkých) SUV jsou zpravidla klidní jezdci, kteří ví co řídí. A naopak pokud mě někdo někdy na silnici ohrozí, jsou to tuneři v neskutečně zpitvořených stopětkách, favoritech či civikách... tedy, tuněné lehké auto, tuněný lehký mozek. Toho se obávám více, než BMW X5 či MB-GL.
Avatar - T613
12. 3. 2008 12:43
Re: EPITAF
Obávám se, že idioti jsou za volantem rozloženi rovnoměrně, napříč třídami.
A pak jsou zde mladí zapálení řidiči, kteří si myslí že umějí jezdit, protože mají mokré papíry a jsou nesmrtelní :no:
12. 3. 2008 12:53
Re: EPITAF
Jo, z hlediska věku je nejrizikovější 20-25 a pak 90-95 :-) U toho rozložení podle "kvalit" auta, tam bohužel se podle mého více neumětelství koncentruje do nižších tříd. Už jen pro větší četnost takovýchto aut na silnici. Ostatně, potkat tu jedno GL... to je takřka svátost... A potkat blba v GL... no, to je asi tak nadějné jako srážka s pendolinem...
Avatar - T613
12. 3. 2008 13:10
Re: EPITAF
spíš bych dal 18-23. Pak asi od sedmdesáti nahoru..
Jedno vím z prostředkovaně od svého otce. Ten dokud dělal dennodenně lítal s osobákem mezi městy (ročně najezdil tisíce km), tak byl klidný řidič, flegmatik. Pak se na OSVČ vykašlal a šel jezdit s autobusem k dopravnímu podniku. Od té doby je z něj nervák a nenávidí za volantem čepičkáře (i s kšiltem), cyklisty a baby za volantem. >:D
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 12:53
Re: EPITAF
Neosočuju je skrytě, osočuju je zcela otevřeně ;-) Chtěl bych mít tvé zkušenosti, protože v Brně se právě tímto způsobem řidiči (a hlavně řidičky) mastodontů nechovají. Možná mám maličký auto, ale brzdí stále lépe, než dvoutunové SUV a pohled na obrovský nárazník nalepený na mém zadním okně se mi nelíbí.
S tuningovými souhlasím, ale ty potkávám spíše mimo města... a tam, když to jde, jim s úklonou hlavy uhnu ke krajnici, aby se mohli ve své euforii převalit okolo.
12. 3. 2008 13:13
Re: EPITAF
Mrkni na brzdné dráhy... možná tě účinnost brzd Cayenne příjemně překvapí.
neregistrovaný "gld"
12. 3. 2008 13:51
Re: EPITAF
a čo tvoj uhol pohľadu? pre teba sú zase blbci všetci tí čo jazdia na stodvácach a favoritoch ;-\
12. 3. 2008 15:39
Re: EPITAF
Píši o - neskutečně zpitvořených autech... ano, jejich vlastníky za "lehké mozky" považuji. Naopak před vlastníkem dokonale udržované, zachovalé stopět smekám... zkus to pochopit.
neregistrovaný "gld"
13. 3. 2008 08:49
Re: EPITAF
"podle mého se více neumětelství koncentruje do nižších tříd" napísal si to alebo nie, prepáč ale reagujem na to čo napíšeš nie čo si myslíš..skús to pochopiť ty
neregistrovaný "vpc"
12. 3. 2008 20:26
Re: EPITAF
Myslim, že na tom něco bude; subjektivně větší auto mě netáhne k rychlejší jízdě a naopak - používám XC 90 a největší pohoda mimo město je tak kolem 90 km/h, ale v malý V 50 si někdy říkám, že těch 150 je nějak pomalejch... ;-)
Avatar - T613
12. 3. 2008 12:40
Re: EPITAF
V autech je to o tom, kdo je řídí. Pokud bys jel v konstrukčně starším voze a trefil tě někdo ve zbrusu novém taky máš menší pravděpodobnost, že z toho vyvázneš lépe nebo stejně jako ten v tom novém
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 12:57
Re: EPITAF
Může a nemusí být. Kolik je ten rozdíl? Generace? Dvě? Tři? Srážka mé 206 s o generaci mladším či starším modelem dopadne plusminus stejně, takže si myslím, že ta hmotnost hraje dost velkou roli oproti stáří auta.
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 13:04
Re: EPITAF
ehm, roli hraje energie. (Hmotnot je jen jedna její veličina.) Už zase mlčím :-)
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 14:00
Re: EPITAF
Nedávno jsem tu psal rozbor toho, kolik činí kinetická energie různých hmotnostních kategorií vozidel při crash testu, tam se uvažuje stálá rychlost. A výsledek daleko více závisel na hmotnosti, jak na rychlosti.
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 14:12
Re: EPITAF
To víte, že jo. A právě proto neprostřelí deková kulka tunové auto, že? :-)
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 14:18
Re: EPITAF
Auto neletí rychlostí zvuku, pane strojaři, to za prvé. A za druhé průstřel několika milimetrů plechu nakolmo nemá opravdu s hmotností auta co společného. Přes blok motoru už ta kulka neprojde ;-)
Jo, kdybyste napsal, vážený pane, že ta kulka auto odsune, asi by to byl argument proti.
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 14:53
Re: EPITAF
Tak blokem motoru kulka samozřejmě projde, pokud je její energie větší, než jaká je zapotřebí k jeho destrukci. Čímž se dostáváme k meritu věci, že při stejných energiích těles, projde tuhé těleso plastickým, přičemž se bude energie mařit změnou rychlostí a tvaru těles.(Nechte si vrazit do dnešního dvoutunového auta včerejší Volhou, ať máte představu.) A tudíž, pokud už chcete něco ořezat na stejné rychlosti a demonstrovat věci jen na rozdílu hmotností, měl byste definovat i tuhost. Snad si opravdu nemyslíte, že pouze hmotnost auta, ochrání jeho posádku třeba při střetu, se čtvrtinu vážícím motocyklem. Až ty trubky s motorem vpadnou dovnitř, tak budou v autě na stejnou kaši, jako ten motorkář. Zrovna tak se může zadařit, pokud trefí zvíře. Viděl jsem, když před pár lety u Řitky, vrazily dvě ženské do koně. A ten kůň stál a auto jelo kolem kila. Kůň nemá ani zdaleka hmotnost auta. To Vás pak ta fyzika v praxi, rychle odnaučí papouškovat PR kidy. :-)
neregistrovaný "nepřihlášený Michal Polan"
12. 3. 2008 15:47
Re: EPITAF
S tou kulkou je to už naprosto mimo téma, ale můj náznak jste nepochopil. S tuhostí máte pravdu, záleží na typu střetu s motorkou. Při čelní srážce nemá motorkář šanci, zboku proletí i autobusem (to jsem pro změnu viděl já). Neustále se snažíte odvádět rozhovor jinam, takže toho nechávám. Na pokusy o manipulaci nemám opravdu náladu.
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 16:54
Re: EPITAF
Tak už se nečilte. Já jen prostě neberu argumentaci o bezpečí aut, vyplývajícím pouze z jejich hmotnosti, jak jste ji postavil na počátku vlákna. :-)
neregistrovaný "e"
12. 3. 2008 16:58
Re: EPITAF
chyba , gulka z akejkolvek zbrane-nie malorazky ,prejde blokom motora...vlastne cez cele auto a to je jedno kde strielas....skus niekedy pozriet discovery
Avatar - da_b0mb
12. 3. 2008 19:53
Re: EPITAF
coze ? To mi chces rict, ze kulka projde napric motorem a kabinou a vyleti vikem kufru jo?
neregistrovaný "Alessio."
12. 3. 2008 20:38
Re: EPITAF
Viděl jsem to také - se samopalem prostřelíš auto napříč dokonce i přes motor (ne 100%, ale většina kulek projde). Podélně jich asi projde míň.
Avatar - da_b0mb
12. 3. 2008 21:36
Re: EPITAF
Vazne auto na dylku? ty jo to se mi nechce verit. Preci jen blok motoru neco vydrzi. plus karoserie a dalsi prvky... Jdu to zkusit najit na youtube :-)
Avatar - T613
12. 3. 2008 21:59
Re: EPITAF
Tak nejsem odborník na palné zbraně, ale pamatuji si na jeden dokument o teroristických útocích v Sudánu a tam zkoušeli co udělá střelba z různých palných zbraní na jedoucí dodávku. Zastavující účinek měl až kulomet ráže 7,62mm
Avatar - da_b0mb
13. 3. 2008 00:05
Re: EPITAF
Nestrileli treba nahodou z M82 ?
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2008 07:57
Re: EPITAF
Samopalem těžko... pokud tedy neberete jako samopal naši vz. 58, která je podle nábojové klasifikace ve skutečnosti útočnou puškou. Samopaly používají pistolové náboje a pistole blok motoru neprostřelí. Ani malorážové útočné pušky typu M16 už motor neprostřelí, ale naše 7,62mm jo. Kulomet už je bez diskusí...
neregistrovaný "The Real VanJ"
12. 3. 2008 14:16
Re: EPITAF
No ona kineticka energia rozhodne viac zavisi na rychlosti. Na hmotnosti zavisi linearne, a na rychlosti kvadraticky. Ale pokial porovnavate zrazky dvoch vozidiel pri rovnakych rychlostiach, tak zavisi LEN od hmotnosti.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 14:21
Re: EPITAF
Právě proto jsem psal, že se to týká případu crash testu, kde je rychlost konstanta. A ty rozdíly způsobené hmotností nebyly v řádech pár joulů, ale ve stovkách kJ. Auto totiž už je tak velký objekt, že i ta hmotnost má velký vliv, nikoli zanedbatelný, jak se snaží naznačit někteří.
Avatar - T613
12. 3. 2008 13:06
Re: EPITAF
Auta s každou generací těžknou..
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 13:45
Re: EPITAF
Ne o tolik, kolik dělá rozdíl tříd. Je rozdíl 200 kg (205 vs 206, 206 vs 207) a půl tuny (206 vs X3 a podobně).
anonym
12. 3. 2008 17:44
Re: EPITAF
Nemyslel som si, že aj ty, ty GTI si tak naivný a myslíš si, že sa 190km/h nutne treba zabiť. To by teda mnoho pilotov F1 za posledné 3 roky umrelo. 8-s
Avatar - da_b0mb
12. 3. 2008 19:56
Re: EPITAF
Porovnavat kci monopostu F1 se seriove vyrabenymi vozy je naprosta blbost...
12. 3. 2008 21:53
Re: EPITAF
ja osobne vidim nemaly rozdil v narazu F1 po projeti sotoliny bokem do pneumatik a celnim narazem do stromu...navyse, nezapominej na to, ze F1, stejne jako supersporty maji docela pevnou vanu a klec...to ze litaj kola a plasty pres celou silnici vubec nic neznamena...taky ty pasy a pozice v sedacce asi hraji nakou roli taky...to je asi jako prirovnavat pad motorky na draze kde se ridic jenom sveze par set metru po ceste nebo trave a skutecnem zivote, kde by bud skoncil prilbou v masce kamionu nebo omotanej kolem stromu...
Avatar - Falco
12. 3. 2008 18:06
Re: EPITAF
Žít a nechat žít, o to jde... ;-)
anonym
12. 3. 2008 13:08
bmw-nic moc
Vozy bmw mají s crash testy problémy. Potíže způsobuje mj. podélně uložený řadový šestiválcový motor vpředu, který zkracuje deformační zónu. U mercedesu proto přešli z řadového šestiválce na vidlicový. Problém klasické koncepce je znám od přelomu šedesátých a sedumdesátých let. Bmw po zavedení nezávislých defo testů bylo úplný propadák ještě v roce 1997 se plácali společně s medvědem na dvou hvězdách, což byl průser. Báchorky o bezpečných vozech by normálně vzaly za své, ale německá propaganda to smázla.
Rozbalit vlákno
6
12. 3. 2008 13:11
Re: bmw-nic moc
Nesmysl. V polovine devadesatych let zkontstruovalo BMW nejbezpecnejsi auta vubec na trhu, vysledek E39 aneb poctive ctyri hvezdy byl v ramci sve doby naprosto famozni a defacto jeste vetsim uspechem nez prvni petkovy hvezdar Laguna II. Pote to ovsem slo do kytek, protoze se zacalo setrit za kazdou cenu.
anonym
12. 3. 2008 16:16
Re: bmw-nic moc
Nevím kde na to chodíš, podíval jsem se právě jenom pro kontrolu na výsledky crash testů (sloupeček vlevo asi 4cm od toho co píšu) a tam má bmw3 v roce 97 jednu hvězdičku !!!!!
Źádný vzor bezpečnosti - horší než Š120 !!!!
anonym
12. 3. 2008 17:23
Re: bmw-nic moc
Nejdřív si zjisti co je E39.
anonym
12. 3. 2008 17:44
Re: bmw-nic moc
To je nepodstatné. Bariérové testy se dělají třicet let takže e39 je nezajímavé. Řada 5 vyráběná, což je vyšší střední třída má taky jen 4 hvězdy čili podprůměr.
anonym
12. 3. 2008 18:07
Re: bmw-nic moc
cituji z testu bmw3 z roku 1997 : Kabina BMW série 3 se stala po čelním nárazu nestabilní. Řidič byl tak vystaven nebezpečí smrtelného poranění hrudníku.
Takže bmw v devadesátých letech konstruovala nejbezpečnější auta. OK. Bez komentáře.
Co se týká E39 tam se píše, že :BMW provedlo některé změny po prvním testování, a to především proto, že přední airbagy vystřelily pozdě. Byl přidán nový nárazový senzor pro airbagy, přední bezpečnostní pásy s omezovači zátěže a nové svary v prostoru pro nohy. Výsledky zde popsané platí pro vylepšené vozy, které se již prodávají. Taže před testem čili před rokem 98 prodávali nebezpečné šmejdy E39. Opravdu konstruktérský skvost. Bravo.
13. 3. 2008 16:35
Re: bmw-nic moc
Prosim te, radeji se nevyjadruj k vecem o kterych nemas vubec poneti, protoze takovy blabol uz jsem necetl velmi, ale velmi dlouho.
Testovane BMW 3 je model z uplneho pocatku devadesatych let (vyrabela se od roku 1991), tudiz jeji bezpecnost odpovida sve dobe. Ano, v dobe testu v roce 1997 byla tato sedm let stara konstrukce jiz za svym zenitem a tesne pred nahradou za novejsi model E46. Nicmene zadne stejne stare auto by proste lepsi vysledek neudelalo.
BMW E39 dosahlo ve sve dobe vubec nejlepsiho vysledku spolecne se Saabem 9-5, ktery je o malinko mladsi, tj. opravdu slo o nejbezpecnejsi vuz sve doby.
neregistrovaný "JXJ"
12. 3. 2008 13:21
Nejsem Renault fanoušek ale toto stojí za to
Crash test Volvo vs. mini Renault

www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "gld"
12. 3. 2008 13:49
Re: Nejsem Renault fanoušek ale toto stojí za to
v tom volve snád nie je motor ;-\
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2008 13:57
Re: Nejsem Renault fanoušek ale toto stojí za to
Frak! Slovo do pranice >:D
anonym
12. 3. 2008 14:18
Re: Nejsem Renault fanoušek ale toto stojí za to
na tom videu je vidieť rozdiel medzi bezpečnosťou nových a starších áut. Aj toto je dobré - crash test VOLVO vs. BMW:
youtube.com/watch?…
anonym
12. 3. 2008 16:51
Re: Nejsem Renault fanoušek ale toto stojí za to
Perfektní instruktážní video. Výsledek odpovídá 30let starým závěrům pro volbu koncepce kompaktních a středních kategorií, která je stále platná - nic se nezměnilo. Motor vpředu napříč - maximální délka deformační zóny, optimální trakce, stabilní řízení bez elektronických pomocníků za všech adhezních podmínek. Klasická koncepce s podélným motorem vpředu - krátké deformační zóny, špatná trakce za snížené adheze, nestabilní řízení obtížné ovládání.
To stále platí - to že prémiové značky cpou kvanta peněz do vymývání mozků zákazníkům a zabírá to - to je druhá věc. Na to si platí i existenci takovýchto serverů jako je auto.cz a oslavných článků nedovzdělaných novinářů.
Nestabilita klasických koncepcí u limuzin je dnes potlačena systémem esp. Bez něj je to na průser.
12. 3. 2008 23:45
Re: Nejsem Renault fanoušek ale toto stojí za to
Vidíš to moc jednostraně. Motor vpředu napříč a pohon předních kol: výrazně větší podíl hmotnosti na přední nápravě, až na vyjímky přísně nedotáčivé chování, větší náchylnost k akvaplaningu, nepříjemná jízda ve vyjetých kolejích, věškerá ztráta trakce se přenáší do řízení, horší rejd...
12. 3. 2008 14:10
jen poznámku
P.S. Jak se odlišuje prémiová automobilka od neprémiové >:-[] A další kontrolní otázka. Ví tady někdo jaké má Porsche SUV brzdy a z čeho jsou udělané a jakou mají životnost a kolik stojí (malý návod - ano stojí 10x tolik co ty na X3, vydrží asi 5x míň než ty na X3 ... >:D ) Takže ano, zastavit jde i tank celkem brzy... ale vzdy je slozitejsí zastavit vetší masu než tu mensi, to je bez debat.
P.S. GTI se zase mam pocit rozhodl perlit, ale nemam silu to čist, jen co sem zahledl...
Rozbalit vlákno
18
neregistrovaný "Práša"
12. 3. 2008 14:52
Re: jen poznámku
No jo, GTI nám opět předvádí svou objektivitu. Není to tak dlouho co jsme se pod čtyřhvězdičkovým hodnocením nejmenovaného vozu jisté japonské automobilky dočetli něco o průšvihu roku a podobně. A to bylo bodové hodnocení nezmíněného vozu, co se týká ochrany posádky, o tři body vyšší. O ochraně chodců ani nemluvím... Tady se GTI omezuje na obhajování zbytečných, těžkých, neekologických, městských terénních vozů, a osočování řidičů vozů sportovnějšího ražení. Pán zřejmě nějaký podobný mastodont vlastní... Respektive německému vozu lze pro jeho "prémiovost" lecos prominout, že? :no:
12. 3. 2008 15:44
Re: jen poznámku
Připomeň mi, Prášo, ten komentář k "průšvihu roku". Pak to zde rozebereme. Ovšem jestli myslíš ten průšvih vyvolán kontaktem obličeje s volantem... to průšvih byl. Velký. A to bez ohledu na počet hvězd. Koneckonců, pokud mě čteš, pak nikdy (napříč spektrem) nestavím vzdušné zámky z počtu hvězd. Naopak, zastávám se těch se čtyřmi. Neb jen antoušek se domnívá že s pěti hvězdami jede v tanku...
neregistrovaný "Práša"
12. 3. 2008 16:53
Re: jen poznámku
Jo jo, tohle jsem měl na mysli. Ten zmiňovaný kontakt totiž nebyl zdaleka tak nebezpečný jak jsi se snažil tvrdit. Ani to totiž nezabránilo tomu, aby vůz dostal o 4 body více (oprava) za ochranu posádky než zde zmiňovaná X3. To, že obhajuješ 4 hvězdy u německých automobilek na tom nic nemění, ba právě naopak to svědčí o tom, že k objektivitě máš dost daleko... Ale to je vlastně nošení dříví do lesa - většina čtenářů už si obrázek udělala. Jen mám prostě občas potřebu tě trošku umravnit... ;-) ... Co se týká těch tanků, tak v tom samozřejmě souhlasím. Ovšem pokud jde o SUV, tak pocit bezpečí vyvolaný mohutným vozem je velmi nebezpečný, a nejhorší na tom právě je, že takový řidič ohrožuje více než sebe své okolí. To je v dnešní sobecké době obzváště nešťastné... ;-\ Netvrdím, že řidiči SUV jezdí obecně nějak riskantně, ale přesto k nim cítím určitý despekt. Pořidit si dvoutunový vůz pro jízdy po městě, přičemž užitečný náklad spočívá většinou v brašně s notebookem, je podle mě prostě zhovadilost. Praktičnost takového řešení je, podle mě, přímo úměrná výši sebevědomí, nebo nepřímo úměrná výši ega, dotyčného...
12. 3. 2008 17:38
Re: jen poznámku
4 hvězdy neobhajuji jen u německých aut. Obhajuji je (v kontextu k hvězdám pěti) u všech aut. Umravňovací aktivity zkoušej u jiných, prosím.

Doufám bys nechtěl převažovat auta a ta nad dvě tuny házet do moře? :-) Tvé postoje mi zní jako ozvěna děla z AURORY... opusť faleš přesvědčení, že ve velkých autech si lidé dokazují něco jiného než v autech malých. Vždy je to jen otázka majetkového postavení. A jak jsem tu psal - ti, co jezdí v miniautech v nich jezdí proto, že musí. Ti, co jezdí v autech velkých v nich jezdí proto, že v nich jezdit chtějí...
neregistrovaný "mam_las"
12. 3. 2008 17:48
Re: jen poznámku
Bože, další magor, který mi chce namluvit, že jenom proto, že jsem milionář, tak nesmím jezdit v GPuntu. Sakra, můžeš mi říct, proč bych se, podle tebe, měl furt dřít s těma velkýma krávama?
12. 3. 2008 19:00
Re: jen poznámku
Pozor, mamlasi, jezdit v Puntu můžeš... můžeš jezdit v čem chceš, nechci ti brát iluze :-) ale zpravidla je tomu tak, že člověk žije na své majetkové úrovni. To není póza, to je zcela přirozená věc. Je to vlastně jasné, jako facka. Platí to zrovna tak u bot, u hodinek jako u aut. Platí to u všeho. Trochu hodně mě překvapuje, že takovéto jasné věci jsou tu pro leckoho zapovězeným tajemstvím. Pomohu ti příkladem - je asi tak stejně boháčů v Pandě, jako švorcáků v... Bentley.

P.S. A protože výrobci umí dokonale cílit, nevyrábí se na světě jenom Trabant, nýbrž jak ta Panda tak ten Bentley.

Mimochodem, máš-li možnost, zkus jak těžké je se (tvými slovy) s těma krávama dřít. Budeš velmi překvapený, jak lehce ti to půjde.
12. 3. 2008 21:29
Re: jen poznámku
Otázka:
Prečo jazdí zakladateľ obchodného reťazca IKEA v Octavii? >:D
neregistrovaný ".arfan"
12. 3. 2008 21:53
Re: jen poznámku
Protože všechny SUV , střední a vyšší střední třída atd. jsou na .....
Spokojný ??
Avatar - T613
12. 3. 2008 21:56
Re: jen poznámku
trochu jsi nepochopil smysl vlákna, ale snaha se cení
neregistrovaný ".arfan"
12. 3. 2008 22:09
Re: jen poznámku
Ještě, že nám ten "zakladatel IKEY" nejezdí v yarisu nebo picantu, to by teprv byly argumenty ...
anonym
12. 3. 2008 18:16
Re: jen poznámku
Ty poslední dvě věty jsou nepravdivé zjednodušení. :no:
12. 3. 2008 19:05
Re: jen poznámku
Ty dvě poslední věty jsou dokonale, dokonale pravdivé a přesně vypovídají o životě. Samozřejmě, že tu není prostor pro soc. studii a ty mi vždy můžeš napsat, že se znáš osobně s majitelem Ikei, a že ten má Octávku... Tak věz, že nyní nejde o Ikeu, jde o 99 % populace...

P.S. Jo, a nechytej mě za slovo u druhých a třetích aut v rodinách... Nauč se uchopovat obsah myšlének.
neregistrovaný "ela"
12. 3. 2008 19:55
Re: jen poznámku
,,A jak jsem tu psal - ti, co jezdí v miniautech v nich jezdí proto, že musí. Ti, co jezdí v autech velkých v nich jezdí proto, že v nich jezdit chtějí..." To je samozřejmě demagogie. Nové, slušně vybavené malé auto je dražší, než sice starší, ale stále velmi slušné velké. ,,Ty dvě poslední věty... (možná)... přesně vypovídají o životě. Tvém? Není to trochu bída?
anonym
12. 3. 2008 20:01
Re: jen poznámku
no, asi jsem exot - mohl bych si sice koupit i nějakého mastodonta, ale navzdory tomu, že bych to udělat mohl mi bylo opravdu hloupé to udělat a jako druhé auto (vedle rodinně užívané Octavie) jsem si vybral malé auto. Takže si nemyslím, že by všichni uživatelé malých aut museli být k této volbě nuceni ekonomicky. Obráceně to pochopitelně platí - méně majetný si těžko pořídí velké drahé auto. Ale ke koupi menšího vozu může vést i nechuť jezdit převážně sám velkým vozem s adekvátní spotřebou. A to mám na mysli hlavně nechuť zatěžovat prostředí zbytečnými splodinami a zbytečnou spotřebou. Finanční dopad takové volby je samozřejmě také příjemný - nemusí ale být primárním důvodem.
anonym
12. 3. 2008 20:01
Re: jen poznámku
Velikost auta nevypovídá o jeho ceně. Kvalitní nebo drahé auto se nerovná vždy SUV. Velkým autem jezdí lidé, protože v nich jezdit chtějí. Ale v malých autech také velmi často jezdí lidé, protože v nich jezdit chtějí.

P.S. Ty se zase nauč, že každý nemusí hledat potvrzení nebo sebeuspokojení v tom, jaké má auto, jak vypadá nebo co si o něm lidi myslí.
neregistrovaný "Práša"
13. 3. 2008 09:48
Re: jen poznámku
To je sice bohužel z velké části pravda. Ale to, že se v poslední době stávají ze sobectví a marnivosti kladné povahové vlastnosti neznamená, že to budu schvalovat. Kdyby si takový člověk pořídil radši např. Toyotu Prius, tak by jistě na své okolí působil po všech stránkách lépe, a jistě by nestratil nic ze své důstojnosti, jejíž nedostatek se často právě svým obrazem vůči okolí snaží nahradit...
12. 3. 2008 15:20
Re: jen poznámku
ako sa odlišuje premiova automobilka od nepremiovej?to by si snád už mohol vedieť...však nedavno si tu pásnil o prémiovej Lancii,ktorá ma s prémiovosťou len pramálo spoločné...
neregistrovaný "BeranK"
12. 3. 2008 17:56
Re: jen poznámku
Bingo! Ale neřeš ho, až na pár momentů je to tady diskuze celkem na úrovni, takže není potřeba sem zatahovat staré známé firmy..... :-)
neregistrovaný "FR"
12. 3. 2008 15:24
Sakara
No auto za tie penaize v dnesnej dobe sa s hodnotami 4 hviezdicky moze hanbit!!! A to uz vobec ked ide o premiovku ako BMW! Hamba... :no: :no: :no: ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ozawasa-n"
12. 3. 2008 15:31
unforštelbáá
Dovede te si představit, jak to teď musí vypadat na zasedání managementu vrtule. Zlověstné syčení manažerů marketingu na manažery safety. Manažeři cashflow udivěně civí na marťany z výroby, kteří chtějí zvýšit výrobní náklady, kvůli nějakému zámku... Nakonec se jednou testy zopakují a vrtule bude zase top segmentu. Bude - tak to je. Když s bavorem někam třísknete, máte větší šanci než když někam třísknete s pětihvězdičkovým třímetrovým městským monstrem. Masse verkauft masse - volně parafrázováno - masse schuzt ;-) masse. Ono to sice úplně nebude o tom, kolik plechu a oceli do auta narvete - protože výsledky navarry byly tragické a díky bohu jsem jí nepořídil - což tedy opět svědčí ve prospěch bavora.... No a nakonec - z úhlu tohoto pohledu mi přijde jako nejbezpečnější pořídit si BVP2, které sice nemá abs a airbagy a za střet s chodcem žádnou hvězdičku asi taky nevyfasuje - ale pasivní bezpečnost bude mít v našem provozu více než dobrou. Už se těším jak rychle profrčím v pátek v pět odpoledne jižní spojku - mírně se pohupujíc na vlnkách z plecháčů pod pásy..... paráda...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dozoris"
12. 3. 2008 16:55
X5
Cital som ze nejaka americka poistovna vyhlasila X3 a a X5 za najbezpecnejsie auta. Potom zlty aniel vyhlasil ze X3 je najmenej kazova. Vychadzaju pravdepodobne z realnych poruch a nehod. Tak komu verit?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Honza Z."
12. 3. 2008 20:47
A u Fabie bylo řečí...
Hlavně že u Fabie bylo mraky řečí odpůrců Škodovek, že 5 hvězd je dneska samozřejmost. Jak takoví lidé vysvětli tenhle výsledek u premiové značky ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "rimer"
12. 3. 2008 20:47
hanba
mne z toho vychadza len jedno-pre taku znacku akou je BMW je to hanba a argument o vahe auta neakceptujem,pretoze su aj tazsie auta a maju 5 hviezd.
Rozbalit vlákno
0