Euro NCAP: Daihatsu Cuore – slušný výsledek mikrohatchbacku
Ve třídě minivozů bývá nejčastějším výsledkem v testech Euro NCAP zisk tří hvězd. Jen 3,47 m dlouhé Daihatsu Cuore získalo hvězdy čtyři a zařadilo se tak po bok dalších dvou čtyřhvězdičkových Daihatsu – větších modelů Materia a Sirion. Testované Cuore mělo tříválcový motor 1,0 a pohotovostní hmotnost 813 kg. Výsledky se vztahují ale na všechny verze této modelové řady.
Čelní náraz
Prostor pro cestující a konstrukce skeletu okolo nohou zůstaly stabilní. Airbag spolujezdce by vzhledem k rychlosti odpálení nemusel zabránit poranění obličeje a očí. Řidiče by mohl ohrozit sloupek řízení a spínací skříňka, které se nebezpečně přiblížily kolenům a stehenním kostem, stejný problém byl zaznamenán s dvířky přihrádky před spolujezdcem. Ochrana stehenních kostí u řidiče i spolujezdce tak má hodnocení „mezní“.
Boční náraz
Ochrana hrudníku při bočním nárazu byla kvůli velkému zatížení ohodnocena jako „mezní“. Testované Cuore ale nebylo vybaveno bočními airbagy. Zkouška bočního nárazu na kůl nebyla kvůli absenci okenních airbagů provedena. Součet 13 bodů za čelní náraz, 11 bodů za boční náraz a jednoho bodu za připomínač nezapnutých pásů dává 25 bodů a tedy v tomto segmentu slušný zisk čtyř hvězd.
crashtest daihatsu euroncap minivozy
Ochrana dětí
Airbag spolujezdce může být deaktivován, aby bylo možné použít sedačku, ve které dítě sedí čelem proti směru jízdy. Informace o aktuálním stavu (zapnutí/vypnutí) airbagu ale není podle Euro NCAP jednoznačně vyznačena. Štítek s varováním před použitím takové dětské sedačky společně se zapnutým je srozumitelný a pevně umístěný. Přítomnost úchytů ISOFIX na krajních místech vzadu není dostatečně vyznačena. Za ochranu dětí bylo uděleno 32 bodů ze 49 možných, což znamená 3 hvězdy.
Ochrana chodců
Přední část kapoty poskytuje minimální ochranu dolním končetinám chodců. Ochrana hlavy dítěte při střetu s horní částí kapoty je slabá.