Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Daihatsu Cuore – slušný výsledek mikrohatchbacku

Diskuze (21)
Daihatsu Cuore obdrželo v nárazových zkouškách Euro NCAP čtyři hvězdy. Pomineme-li pětihvězdčikový Fiat 500, srovnatelného výsledku ve třídě nejmenších aut dosáhl jen Citroën C1, Hyundai i10 a nový Renault Twingo.

Ve třídě minivozů bývá nejčastějším výsledkem v testech Euro NCAP zisk tří hvězd. Jen 3,47 m dlouhé Daihatsu Cuore získalo hvězdy čtyři a zařadilo se tak po bok dalších dvou čtyřhvězdičkových Daihatsu – větších modelů Materia a Sirion. Testované Cuore mělo tříválcový motor 1,0 a pohotovostní hmotnost 813 kg. Výsledky se vztahují ale na všechny verze této modelové řady.

Čelní náraz

Prostor pro cestující a konstrukce skeletu okolo nohou zůstaly stabilní. Airbag spolujezdce by vzhledem k rychlosti odpálení nemusel zabránit poranění obličeje a očí. Řidiče by mohl ohrozit sloupek řízení a spínací skříňka, které se nebezpečně přiblížily kolenům a stehenním kostem, stejný problém byl zaznamenán s dvířky přihrádky před spolujezdcem. Ochrana stehenních kostí u řidiče i spolujezdce tak má hodnocení „mezní“.

Boční náraz

Ochrana hrudníku při bočním nárazu byla kvůli velkému zatížení ohodnocena jako „mezní“. Testované Cuore ale nebylo vybaveno bočními airbagy. Zkouška bočního nárazu na kůl nebyla kvůli absenci okenních airbagů provedena. Součet 13 bodů za čelní náraz, 11 bodů za boční náraz a jednoho bodu za připomínač nezapnutých pásů dává 25 bodů a tedy v tomto segmentu slušný zisk čtyř hvězd.

crashtest daihatsu euroncap minivozy crashtest daihatsu euroncap minivozy  

Ochrana dětí

Airbag spolujezdce může být deaktivován, aby bylo možné použít sedačku, ve které dítě sedí čelem proti směru jízdy. Informace o aktuálním stavu (zapnutí/vypnutí) airbagu ale není podle Euro NCAP jednoznačně vyznačena. Štítek s varováním před použitím takové dětské sedačky společně se zapnutým je srozumitelný a pevně umístěný. Přítomnost úchytů ISOFIX na krajních místech vzadu není dostatečně vyznačena. Za ochranu dětí bylo uděleno 32 bodů ze 49 možných, což znamená 3 hvězdy.

Ochrana chodců

Přední část kapoty poskytuje minimální ochranu dolním končetinám chodců. Ochrana hlavy dítěte při střetu s horní částí kapoty je slabá.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/daihatsu_cuore_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/daihatsu_cuore_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/daihatsu_cuore_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/daihatsu_cuore_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

Diskuze (21)
Avatar - gld
1. 9. 2008 14:43
Re: hvězdičkové testy smrdí
pokus o vtip? viem že tých faktov na teba asi bolo už moc..no neva, tak si oddýchni
Avatar - gld
1. 9. 2008 14:41
Re: NCAP čistě pouze reklamní tah
myslím že najvyšší čas, už si sa ukázal v plnej "paráde"
Avatar - gld
31. 8. 2008 22:52
Re: NCAP čistě pouze reklamní tah
do toho čo a s akou výbavou som si kúpil ja ťa nič nie je ;-)
Avatar - gld
31. 8. 2008 20:37
Re: NCAP čistě pouze reklamní tah
to už ale nie je problém automobiliek..oni ti poskytli možnosť zaplatiť si za airbagy navyše..nechceš ich? v pohode, ušetríš pár kačiek a možno ti zostane aj na rakvu..
Avatar - gld
31. 8. 2008 20:34
Re: NCAP čistě pouze reklamní tah
ako kedy..ale rozhodne nie je pravda že automobilky posielajú na testy iba plne vybavené autá