Euro NCAP: Daihatsu Cuore – slušný výsledek mikrohatchbacku

Euro NCAP: Daihatsu Cuore – slušný výsledek mikrohatchbacku

 
 

Daihatsu Cuore obdrželo v nárazových zkouškách Euro NCAP čtyři hvězdy. Pomineme-li pětihvězdčikový Fiat 500, srovnatelného výsledku ve třídě nejmenších aut dosáhl jen Citroën C1, Hyundai i10 a nový Renault Twingo.

Ve třídě minivozů bývá nejčastějším výsledkem v testech Euro NCAP zisk tří hvězd. Jen 3,47 m dlouhé Daihatsu Cuore získalo hvězdy čtyři a zařadilo se tak po bok dalších dvou čtyřhvězdičkových Daihatsu – větších modelů Materia a Sirion. Testované Cuore mělo tříválcový motor 1,0 a pohotovostní hmotnost 813 kg. Výsledky se vztahují ale na všechny verze této modelové řady.

Čelní náraz
Prostor pro cestující a konstrukce skeletu okolo nohou zůstaly stabilní. Airbag spolujezdce by vzhledem k rychlosti odpálení nemusel zabránit poranění obličeje a očí. Řidiče by mohl ohrozit sloupek řízení a spínací skříňka, které se nebezpečně přiblížily kolenům a stehenním kostem, stejný problém byl zaznamenán s dvířky přihrádky před spolujezdcem. Ochrana stehenních kostí u řidiče i spolujezdce tak má hodnocení „mezní“.

Boční náraz
Ochrana hrudníku při bočním nárazu byla kvůli velkému zatížení ohodnocena jako „mezní“. Testované Cuore ale nebylo vybaveno bočními airbagy. Zkouška bočního nárazu na kůl nebyla kvůli absenci okenních airbagů provedena. Součet 13 bodů za čelní náraz, 11 bodů za boční náraz a jednoho bodu za připomínač nezapnutých pásů dává 25 bodů a tedy v tomto segmentu slušný zisk čtyř hvězd.

 [555×192] 

Ochrana dětí
Airbag spolujezdce může být deaktivován, aby bylo možné použít sedačku, ve které dítě sedí čelem proti směru jízdy. Informace o aktuálním stavu (zapnutí/vypnutí) airbagu ale není podle Euro NCAP jednoznačně vyznačena. Štítek s varováním před použitím takové dětské sedačky společně se zapnutým je srozumitelný a pevně umístěný. Přítomnost úchytů ISOFIX na krajních místech vzadu není dostatečně vyznačena. Za ochranu dětí bylo uděleno 32 bodů ze 49 možných, což znamená 3 hvězdy.

Ochrana chodců
Přední část kapoty poskytuje minimální ochranu dolním končetinám chodců. Ochrana hlavy dítěte při střetu s horní částí kapoty je slabá.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Daihatsu Euro NCAP Minivozy

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP: Daihatsu Cuore – slušný…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Daihatsu na Tokyo Motor Show 2015: Ve znamení kei cars Daihatsu na Tokyo Motor Show 2015: Ve znamení kei cars

Doby, kdy se produkce japonského specialisty na miniauta…

Video: Daihatsu Cuore – specialista na městský provoz Video: Daihatsu Cuore – specialista na městský provoz

Japonská automobilka Daihatsu má již více než stoletou…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…