Euro NCAP: Hyundai H-1 – Slabá ochrana chodců i dospělých cestujících

 

Hyundai H-1 je na trhu od roku 2008 a není tedy nijak žhavou novinkou. Euro NCAP jej i přesto zařadilo do své poslední letošní sady testů.

Hyundai H-1 vstoupilo na evropský trh v roce 2008 a stejně jako u podobně starého Fiatu Scudo i u něj má na nepříliš lichotivých výsledcích v současných testech Euro NCAP svůj podíl jeho věk.

Testovaným vozem byl v tomto případě Hyundai H-1 2,5 CRDi GLS s pohotovostní hmotností 2095 kg a s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava automobilu obsahovala ESP, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly pro přední sedadla a čelní airbag řidiče a spolujezdce.

Pro testy bezpečnosti dětí byly použity sedačky Britax Baby Safe Plus, umístěná proti směru jízdy pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu, a Britax Duo Plus umístěná pomocí úchytů ISOFIX a top tether ve směru jízdy vozidla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukazují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče a spolujezce. Přesto některé části palubní desky mohou pro cestující jiných rozměrů a sedících v jiných pozicích než figuríny představovat riziko poranění.

 [555×192]

Při testu bočního nárazu byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla dobrá. Vzhledem k tomu, že testovanému vozu chyběly airbagy chránící při bočním nárazu hlavu, nebyl proveden test bočního nárazu na sloup.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu byla hodnocena na základě analýzy geometrie předního a zadního sedadla a opěrky hlavy. Výsledky odhalily špatnou ochranu při tomto druhu nárazu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,465%7,898%00%1,435%2055%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín během dynamických testů získalo Hyundai H-1 maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte. Pohyb hlavy tříletého dítěte dopředu při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu sedačky dobře ochránily obě figuríny před nárazem hlavy do částí interiéru automobilu.

Airbag předního spolujezdce nelze vypnout. Ve voze jsou jasná varování před nebezpečím umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy bez předchozího vypnutí airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,672%4100%2100%14,681%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-3775%

Ochrana chodců

Nárazník získal nejvyšší počet bodů za ochranu nohou chodců. Naproti tomu ochrana hlav dětských i dospělých chodců je převážně špatná. Vzhledem k tvaru a výšce vozidla není vhodné hodnotit oblasti přední hrany kapoty.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců4,218%00%6100%1034%

Asistenční systémy

ESC je u Hyundai H-1 součástí standardní výbavy. Na druhou stranu H-1 nemá připomínání nezapnutých pásů ani pro řidiče a nemá ani omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%00%343%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Hyundai H-1 dosáhl nejlepších výsledků v ochraně dětí, zatímco ochrana dospělých cestujících na předních sedadlech není příliš přesvědčivá. Nejslabších výsledků dosáhl tento jihokorejský van v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.
Jednotkybody%body%body%body%
Výsledky2055%36,675%1034%343%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Hyundai H-1 (2012)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici

Vysoký maďarský vládní činitel nešetrně přirovnal šéfa…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Hyundai Euro NCAP

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Taxi z Barcelony do Británie za 4600 liber (130 tisíc Kč) Taxi z Barcelony do Británie za 4600 liber (130 tisíc Kč)

Sopečný popel z islandského vulkánu Eyjafjallajökull má…

Hyundai H-1 2011: Nový turbodiesel Hyundai H-1 2011: Nový turbodiesel

Hyundai H-1 pro rok 2011 nabízí upravený diesel 2,5 l…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Dnes 18:55

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…