Euro NCAP: Hyundai H-1 – Slabá ochrana chodců i dospělých cestujících
Hyundai H-1 vstoupilo na evropský trh v roce 2008 a stejně jako u podobně starého Fiatu Scudo i u něj má na nepříliš lichotivých výsledcích v současných testech Euro NCAP svůj podíl jeho věk.
Testovaným vozem byl v tomto případě Hyundai H-1 2,5 CRDi GLS s pohotovostní hmotností 2095 kg a s volantem vlevo.
Bezpečnostní výbava automobilu obsahovala ESP, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly pro přední sedadla a čelní airbag řidiče a spolujezdce.
Pro testy bezpečnosti dětí byly použity sedačky Britax Baby Safe Plus, umístěná proti směru jízdy pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu, a Britax Duo Plus umístěná pomocí úchytů ISOFIX a top tether ve směru jízdy vozidla.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukazují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče a spolujezce. Přesto některé části palubní desky mohou pro cestující jiných rozměrů a sedících v jiných pozicích než figuríny představovat riziko poranění.
Při testu bočního nárazu byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla dobrá. Vzhledem k tomu, že testovanému vozu chyběly airbagy chránící při bočním nárazu hlavu, nebyl proveden test bočního nárazu na sloup.
Ochrana krční páteře při nárazu zezadu byla hodnocena na základě analýzy geometrie předního a zadního sedadla a opěrky hlavy. Výsledky odhalily špatnou ochranu při tomto druhu nárazu.
Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na sloup | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 10,4 | 65% | 7,8 | 98% | 0 | 0% | 1,4 | 35% | 20 | 55% |
Ochrana dětí
Na základě údajů z figurín během dynamických testů získalo Hyundai H-1 maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte. Pohyb hlavy tříletého dítěte dopředu při čelním nárazu nebyl nadlimitní a při bočním nárazu sedačky dobře ochránily obě figuríny před nárazem hlavy do částí interiéru automobilu.
Airbag předního spolujezdce nelze vypnout. Ve voze jsou jasná varování před nebezpečím umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce proti směru jízdy bez předchozího vypnutí airbagu.
Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 8,6 | 72% | 4 | 100% | 2 | 100% | 14,6 | 81% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Vozidlo | - | 4 | 31% | |||||||
Ochrana dětí | - | 37 | 75% |
Ochrana chodců
Nárazník získal nejvyšší počet bodů za ochranu nohou chodců. Naproti tomu ochrana hlav dětských i dospělých chodců je převážně špatná. Vzhledem k tvaru a výšce vozidla není vhodné hodnotit oblasti přední hrany kapoty.
Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 4,2 | 18% | 0 | 0% | 6 | 100% | 10 | 34% |
Asistenční systémy
ESC je u Hyundai H-1 součástí standardní výbavy. Na druhou stranu H-1 nemá připomínání nezapnutých pásů ani pro řidiče a nemá ani omezovač rychlosti.
Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 0 | 0% | 3 | 43% |
Celkový výsledek: Tři hvězdy
Hyundai H-1 dosáhl nejlepších výsledků v ochraně dětí, zatímco ochrana dospělých cestujících na předních sedadlech není příliš přesvědčivá. Nejslabších výsledků dosáhl tento jihokorejský van v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů.
Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků | ||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Výsledky | 20 | 55% | 36,6 | 75% | 10 | 34% | 3 | 43% |
Počet hvězd | *** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012) | |||||||||
2012 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |