Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Hyundai i30 odjelo jen se čtyřmi hvězdami

Ondřej Láník
Diskuze (61)
Někdo má a někdo nemá. Mezi petihvězdičkové premianty nižší střední třídy se novinka od Hyundaie nezařadí, a tak má dceřinná Kia Motors, která za bezpečnost posádky Cee'du dostala 5 hvězd, silný prodejní argument.

Hyundaii uniklo nejvyšší bodové hodnocení jen o vlásek. Komisaři rozhodli, že tento model na zařazení do tohoto klubu nemá právo. Kde byl problém?

Hyundai i30 bylo v akreditované laboratoři Euro NCAP posláno proti zdi rychlostí 64 km/h a po plánovaném přesazeném střetu přídě s deformovatelnou překážkou došlo podle analýzy zatížení a pohybu figurín, k potenciálně nebezpečnému relativnímu pohybu mezi pravou stehenní a holení kostí. Když se k tomu přidalo riziko poranění kolen od konstrukce přístrojové desky byla snížena míra ochrany této části těla cestujícího na úroveň "slabá".

Boční náraz Euro NCAP ohodnotilo plným počtem bodů (16 b.). Automobil byl vybaven motorem 1,6 CVVT, pohotovostní hmotnost činila 1293 kg, na palubě byly čelní, boční i hlavové airbagy.

Podle pravidel, která Euro NCAP používá to znamená, že výsledek nebyl vyrovnaný ve všech sledovaných oblastech a proto ani při zisku 12 bodů za čelní náraz (maximum je 16 bodů), plném počtu 16 bodů za boční náraz, 3 bodů za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů a 2 bodů za náraz na kůl, nemůže být uděleno pětihvězdičkové hodnocení. Hranici 33 bodů pro získání 5 hvězd Hyundai i30 splnilo, získalo právě 33 bodů, konkurenční a konstrukčně příbuzná Kia Cee'd byla o 1 bod lepší, ale problémy se kterými se potýkalo i30 se nevyskytly. Kia Cee'd zůstává i nadále jediným automobilem korejské značky, který drží nejvyšší hodnocení bezpečnosti dospělé posádky.

Ochrana dětí byl ohodnocena 34 body a 4 hvězdami (Kia 37 bodů a hvězdy). Body se strhávaly za nedostatečně vyznačený stav vypnutí/zapnutí airbagu spolujezdce, což může být rozhodující při umístění dětské sedačky na sedadle vedle řidiče. Informace o úchytech ISOFIX na zadních sedadlech není dle Euro NCAP dostatečně vyznačena.

Ochrana chodců při střetu s i30 je pouze průměrná, což Euro NCAP hodnotí 14 body a 2 hvězdami, ze 4 možných (Kia Cee'd 11 bodů, 2 hvězdy).

Výsledek vozu Kia Cee'd najdete v článku Euro NCAP: Kia Cee'd má 5 hvězd (+ video).

Ondřej Láník
Diskuze (61)
26. 9. 2007 19:01
Re: skoda ale je to tesne
Hyundai není VW. Možná pro tento koncern není důležité, co se prodá více, ale že jdou jeho auta na odbyt. Protože každé se počítá.
26. 9. 2007 17:49
Re: * korejske
ty co si za exota....
26. 9. 2007 17:28
Re: KOLENO
Verim ze si sa preklepol a malo tam byt miesto "future" "feature" - vlastnost. V preklade "je to chyba alebo vlastnost (naschval)" >:D
26. 9. 2007 15:57
Re: skoda ale je to tesne
A sedel si v obidvoch autach? Ja hej. Tak si ich bez vyskusat a potom mi povedz co som nenapisal objektivne.

Ja som sa vyjadril len k interieru. Jazdne vlastnosti i30 ma v principe nezaujimaju, pretoze to nemoze byt nic zazrazne co by vyrazne vybocovalo zo svojej triedy. Ked ma nenadchla kamosova Alfa 147 tak i30 asi tazko. Ja si kupujem auto ktore sa mi paci na vozenie a nie na pretekanie. Keby som chcel "pretekat" kupim si Focus. Pri normalnej aj sportovejsej jazde nemam s Cee'dom problem drzat krok s nikym. Limity podvozka som este neobjavil, len limity pneumatik ktore su od vyroby.

Kludne s i30 pojdem na testovaciu jazdu a potom ti poviem presne ako ma nastaveny podvozok oproti Kii, a lepsie ako nejaky novinar ktory ho testoval pred pol rokom, to si uvedom. Ziaden markantny rozdiel to nebude.

A keby som sa na "stare kolena"(32r) predsa len chcel fakt sportovo vozit, staci kupit sportove tlmice a znizene pruziny. Ci si ich dam do Kie, i30 alebo ineho auta, to mi moze byt jedno ked mam na to motor.

Co sa tyka svietivosti, verim ze i30 ma lepsie svetla, lebo to je (zatial) asi jedina oblast kde by som Cee'dovi dal znamku 2-.

Co sa tyka toho kanibalizmu, myslim ze obidve auta oslovuju rozne cielove skupiny, podla toho su aj rozne prezentovane v mediach (hlavne v zahranici), vid reklamu na i30 - najlepsi rodinny priatel, Cee'd - dynamika, "power to suprise"...

edit: [odkaz] - zaujimavy test Golf-i30-Cee'd, sice nerozumiem skoro vobec nemecky ale mam pocit ze hovoria nieco v tom zmysle ako ja.
26. 9. 2007 14:48
Re: Pocet bodu
Presne tak. Skandinavie by byla na toto nejlepsi. Jde o nezaujatost. Nemci jsou prilis zaujati proti vychodu.