Euro NCAP 2009:  Kia Soul – Plný počet hvězd, průměrná ochrana kolen a stehen

Euro NCAP 2009: Kia Soul – Plný počet hvězd, průměrná ochrana kolen a stehen

 
 

Zajímavé designové pojetí karoserie Soulu plní svoji funkci i v nouzovém režimu a komisaři Euro NCAP přiřkli vozu celkově 5 hvězd.

Při čelním nárazu je nejhůře hodnocena ochrana stehen a kolen řidiče i spolujezdce a ochrana hrudníku při nárazu na kůl. Při bočním nárazu se uvolnily dveře na straně řidiče, což bylo potrestáno srážkou jednoho bodu. Ochrana chodců má u vozu Kia Soul velké rezervy.

Design globálního crossoveru (tedy vozu, který nese prvky více kategorií) Kia Soul byl navržen v designérském středisku Kia v Kalifornii a vyrábí se v Jižní Koreji. Soul má ambice definitivně změnit pohled na značku Kia.Vůz podobného zaměření a podobných rozměrů nabízí snad jen Suzuki SX4 a jeho dvojče Fiat Sedici anebo japonská Toyota Urban Cruiser. Na rozdíl od konkurence se však Soul nabízí výhradně s jednou poháněnou nápravou. Použitá platforma technicky neumožňuje zástavbu agregátu pro pohon všech kol. Výrobce argumentuje tím, že Soul je určen výhradně pro městský provoz.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v květnu 2009, absolvoval model Kia Soul 1,6 EX s karosérií hatchback o hmotnosti 1170 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 i 36 měsíců věku použita sedačka Fair G0/1 ISOFIX, která byla pro mladší z dětí instalována proti směru jízdy. Obě sedačky byly uchyceny pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky představuje potenciální riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce, ochrana v těchto partiích těla je pouze „mezní“.

Za boční náraz získala sice Kia Soul maximum bodů na základě údajů naměřených zkušební figurínou, ale protože po nárazu nezůstaly dveře na straně řidiče plně zajištěné ve svém zámku, komisaři trestali srážkou jednoho bodu.

Problematická je ochrana hrudníku při nárazu na kůl, která odpovídá pouze „mezní“ úrovni. Pochvalu si zaslouží ochrana krční páteře při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,182%7,594%7,391%3,383%3187%

Ochrana dětí
Kia Soul nabízí dětským cestujícím opravdu bezpečí, když na základě hodnot naměřených zkušebními figurínami simulujícími děti ve věku 18 a 36 měsíců získala při čelním a bočním nárazu maximální počet bodů. Míra dopředného pohybu hlavy starší figuríny při čelním nárazu (v sedačce s orientací ve směru jízdy) nepřekročila bezpečné meze. Airbag spolujezdce může být deaktivován a na jeho sedadle lze potom přepravovat dítě v sedačce instalované proti směru jízdy. Informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči je ovšem málo zřetelná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční12100%4100%2100%646%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4286%
Ochrana chodců
Ochrana nohou chodců v oblasti předního nárazníků získala téměř maximum bodů (5,9 b. ze 6 b.). Naopak nevyhovující je ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty (0 b.). Rovněž ochrana hlavy dítěte i dospělého je převážně nedostačující. Akceptovatelná úroveň ochrany není zaručena v jediném kompletním zkoušeném sektoru kapoty. Body jsou připsány pouze díky segmentům několika zkušebních sektorů v místech, kde pravděpodobně výrobce žádal o dodatečné testy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců833%00%5,998%1439%

Asistenční systémy
Kia Soul disponuje již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem (ESC) i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech (vpředu i vzadu).

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Kia Soul si z nárazových testů organizace Euro NCAP odnáší celkově 5 hvězd. Při čelním nárazu jsou nejvíce ohroženy kolena a stehna řidiče i spolujezdce. Boční náraz pro cestujícího samotného není problematický, komisaři však strhnuli bod za nezajištěné dveře řidiče po nárazu. Náraz na kůl ohrožuje hrudník řidiče. Ochrana krční páteře při nárazech zezadu je naopak na vysoké úrovni. Chodci by se měli raději vyhnout kontaktu s kapotou Soulu zejména v oblasti hlavy a pánve. Úroveň ochrany chodců by již v roce 2010 pro zisk 5 hvězd Soulu nestačila.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3187%4286%1439%686%77%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Kia Soul (2009)

Spolupracujeme s TipCars.com
Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Kia Euro NCAP Crossover

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Kia Track’ster bez tajemství: Je to rozšířený Soul Kia Track’ster bez tajemství: Je to rozšířený Soul

Jihokorejský koncept používá přeplňovaný dvoulitr o…

Kia Track'ster concept: První fotografie Kia Track'ster concept: První fotografie

Po zveřejněné skice Kia odhalila i záď studie chystané…

 



 
Online: Velká cena Monaka 2017

Ferrari po 16 letech vyhrálo v Monaku! Triumfoval Vettel před Räikkönenem

Dnes 13:30

Vettel si připsal třetí vítězství sezóny formule 1, když vyhrál Velkou cenu Monaka! Úspěch Ferrari podtrhl druhým místem Räikkönen.




Blesk.cz

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

Problémy British Airways nekončí. Aerolinky rušily i lety Londýn-Praha

Problémy British Airways nekončí. Aerolinky rušily i…

Britské aerolinky se v sobotu potýkaly s výpadkem počítačových systémů. Cestující, kteří se chystali využít…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…