Euro NCAP 2009:  Mercedes Benz GLK –  Hvězda s pěti hvězdami, ale rezervy existují

Euro NCAP 2009: Mercedes Benz GLK – Hvězda s pěti hvězdami, ale rezervy existují

 
 

V nárazových testech Euro NCAP získal Mercedes Benz GLK v celkovém hodnocení 5 hvězd. Ochrana dospělých při čelním nárazu je slušná. Problémy jsou při nárazu na kůl v oblasti hrudníku. Zlepšovat se dále může i ochrana dětí, ve voze i mimo něj.

Mercedes Benz GLK je pro značku prvním vozem kategorie SUV vyráběným v Německu (Brémy). Řada GLK má společné některé stylistické prvky s řadou C. Konkurentem na trzích mu může být například Audi Q5.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2009 absolvoval model Mercedes Benz GLK 220 CDI v základní výbavě s karosérií SUV o hmotnosti 1845 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bohatá bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dvoustupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční a hlavové airbagy.

Jako absolutní novinka se objevuje pánevní airbag (od výrobního čísla WDC204****F450200). Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 měsíců instalována (pomocí tříbodového bezpečnostního pásu) sedačka Britax Römer Baby Safe Universal s orientací proti směru jízdy. Pro starší z figurín se použila autosedačka Britax Römer Duo Plus ISOFIX instalovaná (pomocí úchytů ISOFIX a popruhu Top Tether) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Mercedes Benz nabízí v rámci příplatkové výbavy systém PRE-SAFE, který detekuje nevyhnutelnou nehodu a předem aktivuje prvky pasivní bezpečnosti. Zkoušené vzorky tento systém neměly. Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní, A sloupek karosérie se posunul směrem vzad o pouhé 3 mm. Údaje naměřené zkušebními figurínami odpovídají dobré ochraně kolen a stehen obou figurín vpředu. Výrobce byl schopen prokázat, že zaručuje stejnou úroveň ochrany kolen a stehen nezávisle na velikosti cestujících a v různých pozicích při sezení.

Od výrobního čísla WDC204****F450200 jsou vozy vybavovány pánevním airbagem již v základní výbavě a současné hodnocení Euro NCAP se nevztahuje na vozy vyrobené dříve.

 [555×192]

Za ochranu při bočním nárazu získal vůz maximum bodů. Ochrana hrudníku při nárazu na kůl byla hodnocena známkou mezní, stejně jako míra ochrany krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,389%8100%7,391%2,460%3289%

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín (přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy) při čelním nárazu nepřekročil bezpečné meze a při bočním nárazu ochránil dětský zádržný systém spolehlivě hlavy obou figurín.

Autosedačky pro instalaci proti směru jízdy prodávané výrobcem vozidla jsou přímo detekovatelné senzorikou vozu a airbag spolujezdce je automaticky deaktivován. Toto neplatí pro autosedačky zakoupené jinde než u výrobce vozidla. V takovém případě airbag spolujezdce zůstane nadále aktivní. Proto je ve voze trvale viditelná varovná samolepka upozorňující na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční9,680%4100%2100%646%--
36 měsíční9,781%4100%2100%--
Ochrana dětí-3776%

Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získal vůz maximum bodů. Hůře je na tom ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty hodnocená převážně jako nedostačující. Stejná situace je i v oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem mezi dětskou hlavou a kapotou. Naopak oblasti, kde by s největší pravděpodobností dopadla hlava dospělého chodce poskytují převážně dobrou úroveň ochrany.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,740%00%6100%1644%

Asistenční systémy
Všechny verze disponují již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech. Rovněž i omezovač rychlosti nastavitelný řidičem je součástí základní výbavy. Výrobce přesto nechtěl, aby tento systém Euro NCAP hodnotilo.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd
Mercedes Benz GLK podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získal v celkovém hodnocení 5 hvězd. Ochrana dospělých cestujících při čelním nárazu je slušná.

Problematický je náraz na kůl (ochrana hrudníku) a ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash). Prostor pro zlepšení lze spatřit i v oblasti ochrany dětí přepravovaných ve voze, ale i dětských chodců.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3289%3776%1644%686%77%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Mercedes Benz GLK (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Mercedes-Benz Euro NCAP

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK Video: Mercedes-Benz testuje příští generaci GLK

Nové GLK s kódovým označením X205 dorazí v roce 2015.

Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč Mercedes GLK 200 a GLK 250: Benzinový dvoulitr bez 4Maticu stojí od 959.530 Kč

Mercedes-Benz rozšiřuje nabídku modelu GLK o nové verze s…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…