reklama


Euro NCAP 2010:  Nissan Cube – Čtyři hvězdy podle nové metodiky díky slabší ochraně dětí

Euro NCAP 2010: Nissan Cube – Čtyři hvězdy podle nové metodiky díky slabší ochraně dětí

 
 

Nová, v pořadí již třetí, generace vozu Nissan Cube se poprvé objevila v roce 2008 na autosalonu v Los Angeles. Vůbec poprvé však světlo světa spatřil vůz nesoucí označení Cube již v roce 1998.

Z testů Euro NCAP si Cube odváží čtyři hvězdy. Prostor pro vylepšení je určitě v oblasti ochrany dětí (ta neumožnila zisk plného počtu hvězd) a v oblasti ochrany hlavy dospělého chodce při kontaktu s kapotou.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Nissan Cube 1.6 Look, Zen Pack, s karoserií pětidveřové MPV o hmotnosti 1264 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitým předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dvoustupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G0/1 ISOFIX, v případě mladší figuríny s orientací proti směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Konstrukce přístrojové desky obsahuje tuhé struktury, které představují riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

 [555×192]

Nissan Cube získal za ochranu cestujících při bočním nárazu maximum bodů. Při nebezpečnějším nárazu na kůl došlo ke stlačení žeber, které odpovídá mezní ochraně, ostatní hodnocené oblasti těla jsou ohodnoceny známkou dobrá.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu odpovídá mezní úrovni ochrany.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,478%8100%6,885%2,768%3083%

Ochrana dětí
Při čelním nárazu překročil dopředný pohyb hlavy starší figuríny přepravované v zádržném systému instalovaném ve směru jízdy doporučené limity. S tím souvisí zvýšené riziko kontaktu hlavy s interiérem vozu.

Nicméně při bočním nárazu byly dětské figuríny spolehlivě ochráněny uvnitř svých zádržných systémů.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,293%4100%00%431%--
36 měsíční867%4100%00%--
Ochrana dětí-3164%
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Nissan Cube maximum bodů. Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty byla ovšem vyhodnocena převážně jako nedostačující.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte byla ochrana oceněna známkou dobrá.

Ochrana hlavy dospělého je zaručena spolehlivě pouze v 1 ze 6 zkušebních sektorů.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1458%0,35%6100%2056%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém je k dispozici již v základní výbavě stejně jako omezovač rychlosti jízdy, který brání překročení limitu nastaveného řidičem.

Připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce vpředu jsou rovněž zahrnuty v základní výbavě vozu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,990%3100%267%684%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Nissan Cube podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy.

Problematická je hlavně mezní ochrana krční páteře při nárazech zezadu, ochrana staršího dítěte při čelním nárazu, ochrana pánve při kontaktu s přední hranou kapoty a ochrana hlavy dospělého chodce.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3083%3164%2056%684%74%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Nissan Cube (2010)
Spolupracujeme s TipCars.com
Počet odběratelů plynu klesá už sedm let v řadě, zvrat nepřinesly ani dotace Počet odběratelů plynu klesá už sedm let v řadě, zvrat nepřinesly ani dotace

Stát dotuje přechod domácností na vytápění plynem, ale…

Ministerstvo pro místní rozvoj dá na opravy silnic 10 miliard Ministerstvo pro místní rozvoj dá na opravy silnic 10 miliard

Ministerstvo pro místní rozvoj má na rekonstrukci a…

Maďarské banky se loni vrátily k zisku Maďarské banky se loni vrátily k zisku

Maďarské banky se loni vrátily k zisku, celkem 111 bank…

Komentář Bohumila Pečinky: Sobotka aneb Příběh muže bez názoru Komentář Bohumila Pečinky: Sobotka aneb Příběh muže bez názoru

Kdyby politika byla obor na úrovni matematiky, musel by…

 
Zdroj: Euro NCAP
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 




Nissan Cube to má nahnuté, pravděpodobně příští rok skončí Nissan Cube to má nahnuté, pravděpodobně příští rok skončí

Extravagantní malé MPV sázející na prostorovou výhodnost…

Nissan Cube: Japonská krychle prošla faceliftem Nissan Cube: Japonská krychle prošla faceliftem

Mimo Japonsko se extravagantnímu Nissan příliš nedaří, na…

 



 
Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

Poprvé za volantem Seatu Leon Cupra 300. Golf R má problém!

Dnes 12:50

VW Golf R jsme vždy považovali za skvělého univerzála, který zaujal v různých situacích. Z koncernové stáje ale přijíždí auto, které nabízí to samé, ale s výrazně nižší cenovkou!




Blesk.cz

Karlín se těší na masopust: Kdo si nestihne koupit masku, vyrobí ji na místě

Karlín se těší na masopust: Kdo si nestihne koupit…

Karlín už netrpělivě vyhlíží další ročník tradičního masopustního veselí. Masky, ohnivá show, průvody lidí v…

Vichřice způsobila kalamitu. Stovky domácností jsou odříznuté od elektřiny

Vichřice způsobila kalamitu. Stovky domácností jsou…

Energetici vyhlásili na Šumpersku kvůli velkému množství poruch na vedení kalamitní stav. Na odstraňování poruch…

 

iSport.cz

Gáboríkův otec vrací úder: Marián že na mladé kašle? Libu jsem tu neviděl

Gáboríkův otec vrací úder: Marián že na mladé kašle?…

U východních sousedů to pěkně jiskří, rozhovor Igora Liby pro iSport.cz spustil pořádnou přestřelku. Někdejší…

Pulkrab skončil v krvi. Fotbal je pro slečinky, napsal útočník Sparty

Pulkrab skončil v krvi. Fotbal je pro slečinky,…

Na tenhle dvojzápas budou chtít fotbalisté Sparty rychle zapomenout. Nejenže prohráli v Evropské lize na půdě…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: I šumavské dítě je součást ekosystému

Václav Klaus ml.: I šumavské dítě je součást ekosystému

Druhým dílem pokračuje nová pravidelná rubrika, ve které na aktuální otázky odpovídá Václav Klaus ml.

Troufli byste si sem autem? Podívejte se na 12 nejnebezpečnějších silnic světa

Troufli byste si sem autem? Podívejte se na 12…

Obklopují je úžasné scenérie, jsou rájem fotografů z celého světa a postrachem řidičů, kteří na nich musí…

 
 
reklama