Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Nissan Navara napodruhé se třemi hvězdami

Ondřej Láník
Diskuze (52)
Euro NCAP dnes zveřejnilo výsledek crash-testu Nissanu Navara s inovovaným softwarem řídicí jednotky airbagu.

V prvním testu měl Nissan Navara problémy s tuhostí struktury a s funkcí zádržných systémů. Airbagy a předpínače bezpečnostních pásů byly při nárazu aktivovány pozdě a údaje z měřicí figuríny hovořily o velkém riziku život ohrožujícího zranění v oblasti řidičovy hlavy. Elektronika prošla revizí ve výrobě a náhradní software dostanou v rámci svolávací servisní akce také všechny Navary vyrobené od roku 2005.

Čelní náraz

Software, kteří řídí aktivaci airbagu při nehodě byl upraven a nyní ve druhém testu byly vystřeleny čelní airbagy tak, že byly optimálně účinné. Struktura karoserie byla i při opakovaném testu nestabilní, což v kombinaci se stlačením naměřeným na hrudníku figuríny, vede k slabému hodnocení ochrany hrudě řidiče. Struktury palubní desky s sebou přinášejí riziko zranění pro kolena a horní části nohou řidiče a spolujezdce. Část rámu prorazila podlahu na straně řidiče a vytvořila díru v oblasti pedálové skupiny. Proto má figurína řidiče v protokolu Euro NCAP ochranu dolních končetin označenou výrokem slabá, stejně jako ochrana chodidel a kotníků, které jsou ohrožovány posunem samotné pedálové skupiny.

Celkový výsledek 2036 kg těžké Navary v kapitole čelní náraz je 7 bodů ze 16 možných.

Nissan svolá Navary (od výrobního čísla VSKCVND40U0016577 výše) k náhradě softwaru airbagu.

Boční náraz

Za boční náraz bylo uděleno všech 16 bodů, za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů pak 1 bod, test nárazem na kůl nebyl vzhledem k nepřítomnosti hlavových airbagů prováděn.

Celkový výsledek za ochranu dospělé posádky znamená zisk 24 bodů odpovídajících třem hvězdám.

crashtest nissan euroncap pickup crashtest nissan euroncap pickup  

Ochrana dětí

Za oblast ochrany dětí dostal Nissan Navara nadprůměrných 40 bodů (82 % maxima). Za ochranu tříletého pasažéra při předním a bočním nárazu obdržel plný počet bodů. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena. Varovný štítek na sluneční cloně před spolujezdcem srozumitelně poukazoval na nutnost odpojení airbagu před tím, než se na sedadlo umístí proti směru jízdy obrácená dětská autosedačka. Nissan deklaroval jazykové mutace varovných štítků informujících o používání zádržných systémů, což přispělo ke zlepšení výsledku na 4 hvězdy.

Ochrana chodců

Ta část kapoty vozu, kam s největší pravděpodobností dopadne při střetu vozidla s chodcem jeho hlava, byla z velké části ohodnocena jako dobrá. Všechny ostatní části jako například prostor, kam by při střetu narazila hlava dítěte, přední hrana kapoty a také nárazníku byly z hlediska bezpečnosti ohodnoceny převážně jako špatné.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Nissan_Navara_2008_Front_2.wmv"

src="http://mmpuk.com/Nissan_Navara_2008_Front_2.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

Ondřej Láník
Diskuze (52)
Avatar - T613
15. 3. 2008 21:00
Re: golf vs SUV
Dost lidí tady zapomíná, že SUV a off-roady jsou notně vyšší než klasické osobáky. Takže ty je de facto podjedou..
15. 3. 2008 20:37
Re: golf vs SUV
Radsej beriem vatsie auto:
[odkaz]
Avatar - T613
15. 3. 2008 19:49
Re: tak schválně
Zajímavé, že lidem kterým se nelíbí off-roady, SUV nebo jiné velké auta se začnou chytat Freuda. Ty si jeď ve Smartu, on v Navaře. Stejně všichni umřeme na rakovinu >:D
Avatar - MajoThePuk
15. 3. 2008 19:30
Re: Navara
ono to je realita podla testu takze o vtip neslo :-!
15. 3. 2008 19:25
Re: tak schválně
No tak buď patríš medzi tých, čo potrebujú vyztužiť ego alebo ti to pomalšie zapína. :-)