"The Tesla system does not allow the driver to deviate from the lane centering path and will disengage when a driver inputs steering torque. "
Priznam se, ze s temi systemy nemam zatim zkusenost, muze mi nekdo rict v cem je to spatne? Pokud sahnu na volant tak se to vypne, takhle bych predpokladal ze to ma fungovat, ne ze se v krizove situaci budu prat s autem o volant.
Neni to mysleno tak, ze do urcite miry do toho lze tomu systemu kecat, aniz by se vypnul? Treba kdyz clovek vidi diru a volantem auto uhne, aniz by se system vypnul. Pokud se staci dotknout, mohlo by to vypinat driv, nez uzivatl chce. Imho ani jedno neni chyba, jen jiny pristup. Co je chybou je cela ta slepa duvera v tyhle systemy. Ocividne je to stale na zacatku a nezvlada ani naprosto bezne situace, natoz aby to v dohledne dobe dalo ty obcasne. Schvalne bych chtel videt, jestli by treba Tesla, ktera je asi nejdal, dala Kolbenovu s prejezdem pres tramvajovy pas do protismeru nebo rekonstrukci dalnice v systemu 2+1. Je teda fakt, ze ona to neda ani spousta lidi.
Naprosto souhlasím s tím co píšeš, ale na obhajobu systému, průjezd Prahou bude těžký oříšek ještě po mnoho let pro jakýkoliv systém >:D
Na druhou stranu, občas se až divím, jak zadělané a zarostlé značky umí přečíst moje auto, které rozhodně není tak sofistikované, jako ty testované. Jistě, že občas nějaká značka vypadne, ale spíše se stane, že systém nepozná ukončení omezené rychlosti odbočkou (cca 2x jsem zaregistroval).
Každý den, kdy není o Tesle uflusnuto, anebo alespoň otřeno o Teslu mordou, tak takový den je promarněný.
Takto se dají shrnout snad všichni pisálci z ČR médií. A ani mi nemátne. Joudi.
že každá automobilka to má jinak. Při přesedání z vozu do vozu někdy není čas se učit, jak se auto chová. V tom případě je lepší asi všechno vypnout. Jinak jezdím a EyeSight a považuju systém za výborný, ale při přesedání do staršího vozu si musím chvíli zvykat, že mi nic nepomůže. Jinak jsem pro “mate”, “mátne” je nějaký patvar, ale pokud to textový editor pustil...
Nojo, ale zase... chceme, aby nám to někdo, třeba EU, standardizoval?
Dneska - vidím dvě skupiny asistentů:
1) Běžná jízda, třeba popojíždění v koloně na adaptivní tempomat apod. - to si holt musí každý u svého auta osahat, aby věděl, co to dělá... a pak klidně používat, ale s rukama na volantu.
2) Nouzové systémy - to si člověk asi úplně nevyzkouší... ale já to stejně beru tak, že je člověk povinen si to hlídat a brzdit sám, asistent tam je až jako poslední backup, který může (ale nemusí) zachránit řidič zadek v situaci, kdy on sám už to nezvládl.