Tohle jezdí s bídou 50. je to taková alternativa malý motorky se 4 kolama, takže řešit u toho bezpečnost mi přijde scestný. Pořád jsi v tom bezpečnější než na nějakým prskoletu.
Trošku tomu nerozumím. Jestli se nepletu, jedná se o stroje pro náctileté, na které postačuje řidičák Am, ten kryje motocykl, moped, tříkolku do 45km/h a právě 4kololové vozidlo do 45km/h. Takže i v reklamách uváděli, že stačí řidičák na moped. No takže pojďme férově srovnat crashtesty daného segmentu - mopedu, motocyklu a tohoto kolového vozidla. Myslím, že je král bezpečnosti, co myslíte. Srovnávat to s normálníma autama je trochu mimo mísu.
Mě to nepřijde, jezdí v normální provozu a srážka microauta s normální hrozí úplně stejně jako s normálním. Btw tohle papundeklový "něco jako auto" bych 15ti letému nepořídil, navíc to není úplně levná sranda...
Moped není to samé, má to stejný výkon, ale jen 2 kola a řekl bych že motocyklisti si dávají většího majzla, kdežto tyhle microauta navozují obestavěným prostorem falešný pocit bezpečí, tj zkoumat jejich bezpečnost je na místě ;-)
Přesně, navíc tady v této rychlosti by se dle mého ani nemělo počítat třeba s nárazem do stromu, a vůbec pevné stabilní překážky, tzn. že érbeg je tu k prakticky ničemu. Spíš by se měli výrobci zaměřit na co nejpevnější kastli. Za tu cenu co tyhle auta stojí a "masovosti" produkce bych uvažoval i o tvrdém dřevu >:D Protože je největší nebezpečí že auto bude ze silnice smeteno jiným vozidlem.... Máme zkušenosti z rodiny.
néé, motocyklisti si dávají mnohem menšího majzla a jezdí jako blázni. motorka letí 200 a ochrana je nulová, tohle jede 50 a ochrana je proti motorce nepoměrně vyšší.
docela jsem přemýšlel nad tím, proč někdo řeší pásy v autě, když na motorce se neřeší vůbec, ale vůbec nic, krom přilby.
Dneska mají tuningové kity a i padesátkový mopedy jezdí 90-110... doba se změnila. Nicméně, myšlenka je následovná: proč se řeší bezpečnost plechomodepu, když na opravdové motorce je ochrana daleko horší a rizika mnohonásobně vyšší...
rek bych ze to vyplyva z logiky věci, resp sirky mopedu a plechomopedu.
tam kde se moped + 2 auta ještě vejdou vedle sebe, tam plechomoped logicky konci na strome, v prikope, nebo pod protijedouci tatrovkou.
manevrovatelnost mopedu je taky mnohem lepsi nez plechomopedu
Celkom som Euro NCAP nepochopil, že aká je pointa takéhoto testu. Má to mať nejaký výchovný rozmer, aby s tým decká a dôchodcovia nejazdili závody alebo bol len niekto veľmi zvedavý ako sa to rozfláka?
Vůbec ne, i když třeba taková Lada Niva není dnes do města až tak špatný nápad. Do města stačí normální malý auto s neprorezlou kastlí, na dálnici a mimo město samozřejmě větší :-)
A co prostě jen začít u jednostopých vozidel aplikovat rozum? Kolik lidí na kole či motorce zbytečně riskuje, nebo ani neumí pořádně jezdit a neznají zákony? Extrémem jsou elektrocyklisti, kteří najednou mají v rukou rychle jedoucí stroj, který ale neumí ovládat.
Můj utopistický sen. Ale záleží na konkrétním městě, někde jsou zvyklí na skútry - v Evropě hlavně středomořská města, někde na kola - Holandsko tak tam to asi nezměníme >:D
No veď našťastie. Ak by v takom Amsterdame nahradili každý bicykel autom, tak sa tam zbláznia. U nás sú v mestách alternatívy k autám tiež najpravdepodobnejšou budúcnosťou.
postaci normalne auto ako fabia.... ale ozaj tieto pomale vozitka pre decka su v dnesnej premavke k comu dobre? snad jedine na vznik koliznych situacii tym ake su pomale a este k tomu v nich mozes ocakavat aj neskusene osoby takze celkom solidna kombinacia ako sa dostat do slamastiky hoci aj nechtiac a nevinne
a to si představ že když jdeš pěšky nebo jedeš na kole tak ti hrozí taky srážka s jiným autem a to je pak teprv průšvih tady máš kolem sebe aspoň nějaký plechy, který tě ochrání.
Pointa je v ukázce, jak nebezpečná ta vozítka jsou. V podstatě i náraz v malé rychlosti může být smrtelný, i ten mopedista je na tom v té chvíli líp. Dobře to popsal výše ericn, ta klec dává pocit bezpečí, které tam ale vůbec není.
pred xy rokmi ked bola hustota premavky podstatne nizsia a jazdilo sa pomalsie by to bola parada ( v casoch 105/120 ci trabantu by to bola pecka ) ... ale dnes? ozaj by dnes do mestskej dzungle pustil niekto v tejto pojazdnej kadibudke 15 rocneho chlapca? neverim... dnesna premavka v meste kde je to same silne SUV a hatch a kde sa jazdi vcelku svizne nedovoluje taketo skatulky na kolesach fakticky nijako bezpecne a adekvatne vyuzit ... snad jedine ako nejake vozitko na nakup kdesi za mestom na dedine hlboko mimo civilizacie kde jazdi len par aut denne .... ale kde v meste s tymto sa da dnes jazdit? ved uz na prvej krizovatke pri vyjazde z akehokolvek parkoviska na akomkolvek sidlisku by som s tymto vozitkom bol brzda premavky a uzil by som si asi hodne nepekne reakcie soferov.... a predstava ze v taktomto niecom v zaplave dospelakov na naslapanych vozoch za ostrej dennodennej premavky jazdi 15 rocny chlapcisko je doslova az desiva... podla mna je to hodne nebezpecna hracka.... to uz radsej tie 3 roky vydrzat a sadnut uz rovno do normalneho vozu s normalnym vodicakom .. do vozu ktory bude plne respektovat plynulost a okolnosti vyplyvajuce z dnesnej cestnej premavky
Teenager 15+ ma v ramci vyberu motoroveho vozidla dve moznosti:
1. Mikroauto
2. Moped/skuter
Z tychto moznosti je mikroauto bezpecnejsie, neprsi dovnutra, a teenager za mokra nespadne v kazdej zakrute na kockach ci na kolajniciach.
Ano, bezpecnost je nizsia ako pri dospelackych autach - ale tie su o kategoriu inde. A ak si ma rodic vybrat, ci posadi potomka na skuter alebo do Ligieru, tak Ligier vyhrava.
Pokud má rodič rozum, nedovolí mu ani jedno ;-) Jinak tvůj závěr je celkem nesmysl, kdo vyhodí oknem 250 tis Kč za kapotovaný moped, když za to může mít za 3 roky normální auto? ;-)
Prosím tě. Ve státech se řídí "dospělý" auta už od 16? Zbytečná hysterie. A ten kapotovaný moped může jezdit i v zimě, kdybych ho v 15 měl, vůbec by mi to nevadilo.
I když je to srandovní přemisťovadlo, furt lepší než MHD...
uz nevim kde (mozna policejni denik) sem cetl o nehode tohohle stroje, dokonce i majitele se v diskuzi shodli, ze za mokra nebo na kostkach je to "auto" neriditelny...co teprv kdyz napadne snih....
Preco kupovat dietatu topanky cislo 2.5 ked o par rokov mu bude treba kupit cislo 5. Preco mu kupovat Duplo, ked o 2 roky sa uz bude moct hrat s normalnym LEGOm.
Skratka ak niekto chce/potrebuje a je ochotny za to zaplatit, tak to teenagerovi kupi - hoci ojazdene.
Podle vyhlášky lze řídit tyhle mikroauta s řidičákem AM nebo B1. To znamená že je můžete řídit i s béčkem i áčkem(A, A1 a A2) protože nižší skupiny máte automaticky. Zajímá mě jestli je možné odblokovat omezovač rychlosti a těchto aut jako u motorek do 50ccm když máte vyšší skupinu??? Mimochodem Bajaj je mimocohdem výrobce originálního Tuk Tuku.
Re: resenim je umoznit jezdit normanim autem uz od 15/16 let
a to i s nejakym omezenim - administrativnim nebo technickym co se tyce rychlosti a vykonu a klidne i se záznamem rychlosti. technicky opatreni by se urcite najit dalo.
urcite by to bylo několikrát bezpecnejsi nez nechat jezdit deti v takovyhle rakvích, který jsou navíc dražší nez normalni maly auto
Pokud tu ma byt rec o ferovosti, pojdte srovnat ceny techto vozitek s CIMKOLIV -s koly, mopedy, ale klidne i normalnima autama. NEJLEVNEJSI Aixam v zakladu stoji 10390 Ecek vc. dph, "nejluxusnejsi" pak 14490 Euro vc. dph. ELEKTRO AIXAM pak stoji v zakladu 16390 Euro vc. dph a LUXUSNI 20490 vc. dph. Jen totalni de.bil muze dat tolik penez za takovou s.r.acku. A muzete srovnavat, jak chcete a cco chcete. Vztah mezi uzitnou hodnotou a cenou, pripadne jizdnimi vlastnostmi je ABSOLUTNE mimo misu a crashtesty na tom nikdy NIC NEZMENI! VIZ: [odkaz]
Já jsem sehnal elektro skútr, který se dobíjí jen 6 hodin, a dojezd má až 100 km. Jsem s ním opravdu spokojeny, hlavně s jeho velice rychlým a pružným rozjezdem do křižovatky.