Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Ochrana cestujících v Peugeotu 308 CC lepší než v hatchbacku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

1512 kg těžký kupé-kabriolet nižší střední třídy dosáhl zajímavého výsledku v oblasti ochrany cestujících. Získal totiž větší počet bodů než výchozí hatchback Peugeot 308.

Čelní náraz

Kupé-kabriolet absolvoval zkoušky v nejnáročnější konfiguraci, tedy s otevřenou střechou, kdy je tuhost bezpečnostní schránky zajišťována pouze podlahou vozidla. Prostor pro pasažéry zůstal během čelního nárazu stabilní. Záznamy z figuríny ukázaly dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Peugeot ukázal, že dobře chráněni budou cestující různých výšek, sedící v různých polohách.

Celkových 15 bodů za čelní náraz je o jeden méně než maximum, přitom pětidveřový hatchback odjel v roce 2007 jen se 14 body.

Boční náraz

Peugeot 308 CC získal při testech bočního nárazu maximum možných bodů, tj. 16. Boční náraz na kůl se projevil ve výsledku dvěma body a připomínače nezapnutí bezpečnostních pásů třemi. Celkový výsledek 36 bodů patří mezi nejlepší nejen mezi kabriolety, ale také v absolutním pořadí modelů.

crashtest peugeot euroncap video nizsistredni kabriolet crashtest peugeot euroncap video nizsistredni kabriolet

Ochrana dětí

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možné umístit na přední sedadlo proti směru jízdy dětskou sedačku. Bohužel informace pro řidiče o stavu airbagu není dostatečně zřetelná. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla podle Euro NCAP na zadních sedadlech dostatečně vyznačena.

Celkem má CC za ochranu dětí 34 bodů a 3 hvězdy. Hatchback si odvezl 39 bodů a 4 hvězdy.

Ochrana chodců

Přední nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců. Plocha kapoty však poskytuje jen převážně špatnou ochranu dospělým i dětem před úderem do hlavy.

Výsledek je dalším překvapením, protože hodnocení kapoty hatchbacku bylo lepší, odvezl si za ochranu chodců 19 bodů a 3 hvězdy, zatímco 308 CC jen 12 bodů a 2 hvězdy.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Peugeot_308CC_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Peugeot_308CC_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Peugeot_308CC_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Peugeot_308CC_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
3. 12. 2008 10:49
No vida...
...otvárajú sa nové perspektívy. Teda v oblasti bezpečnosti. Výstuhy podlahy a dverí z kabrioletov ako nové prvky pasívnej bezpečnosti aj pri uzavretých karosériách. Zase o krok vpred. >:-[]