Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: průměrné výsledky vozů Hyundai Santa Fe a Kia Magentis

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Prosincového kola crashtestů se zúčastnili také dva zástupci korejské školy – nová generace Hyundai Santa Fe a sedan Kia Magentis.

Hyundai Santa Fe (4 hvězdy)

Ani jeden z modelů korejské skupiny nedosáhl na nejvyšší hodnocení v oblasti bezpečnosti dospělé posádky, bezpečnost dětí však EuroNCAP ohodnotila minimálně třemi hvězdičkami. Poslední generace velkého SUV Santa Fe dostala od organizace 12 bodů (75 procent) za čelní a 17 bodů (95 procent) za boční náraz. Za připomenutí nezapnutých pásů Santa Fe body nedostalo, celkově si tedy vysloužilo 29 bodů a čtyři hvězdičky.

Výborného výsledku dosáhlo velké SUV v oblasti hodnocení bezpečnosti dětí, a to čtyř hvězdiček za 37 bodů (76 procent). Vůz však zcela propadl v testu zkoumajícím bezpečnost chodců, Santa Fe skončilo bez bodu a bez hvězdičky. EuroNCAP navrhla automobilce, aby sama označila zóny, které budou lépe vyhovovat kritériím testu, Hyundai to však neučinil. Proto zůstává v kolonce bezpečnost chodců u modelu Santa Fe prázdno.

Kia Magentis (4 hvězdy)

Korejský tříprostorový sedan rozšířil početnou řadu vozů se 4 hvězdami. Výsledek, dříve považovaný za úspěch bývá dnes již doplněn nelichotivým komentářem ze strany Euro NCAP. Kia je kritizována za nedostatečné nafouknutí airbagu spolujezdce v prvním testu. Zádržný systém nedokázal zabránit kontaktu hlavy spolujezdce s přístrojovou deskou. Na straně řidiče byly zjištěny příliš velké posuny pedálové skupiny, které by mohly podle Euro NCAP ohrozit dolní končetiny řidiče.

Také v tomto případě povolilo Euro NCAP nové testování po provedených konstrukčních změnách. Opatření týkající se deformací a pohybu pedálové skupiny nebyla zřejmě dostatečná, protože i při opakovaném testu došlo ke zvýšení rizika poranění cestujících. Tvrdé části přístrojové desky jsou potenciálním rizikovým faktorem jak pro řidiče, tak i pro spolujezdce.

Euro NCAP udělilo 10 bodů za ochranu cestujících při čelním nárazu (tj.63 % maxima), 16 bodů za boční náraz (89 % maxima) a 2 body za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Celkem tedy bylo uděleno za ochranu cestujících 28 bodů, což stačí dle metodiky Euro NCAP na 4 hvězdy.

Magentis posbíral plný počet bodů za ochranu tříletého pasažéra v autosedačce, u 1,5letého dítěte konstatuje Euro NCAP problém s kompatibilitou dětské sedačky a zádržného systému vozidla (sedačka při nárazu rotovala). Kritika opět směřovala k nedostatečným varovným instruktážním piktogramům. Euro NCAP udělilo 32 bodů za ochranu dětí ve voze tj. 65 %.

Magentis nezískal žádné body za ochranu noh chodců při kontaktu s předním nárazníkem, hranou kapoty ani body za ochranu hlavy při střetu s kapotou. Euro NCAP udělilo 3 body za ochranu malých chodců.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
23. 12. 2006 13:30
zatím
Na automobilové giganty,které vyrábí auta několik desetiletí zatím korejci v bezpečnosti prostě nemají.Mnoholeté zkušenosti se koupit nedají... :-O
23. 12. 2006 12:37
Re: HNUS
Do silvestru ještě pár dní zbývá... >:-[]