Aha, takže taková Oktávka nebo Fabia je vlastně taky ošizenej korejec, protože mají úplně stejný čtyři hvězdy? Doufám, že si teď aspoň sám před sebou přiznáš, že jsi ze sebe udělal hlupáka... >:-[]
Hele, mám nápad, pane Škodovka, ty si sedneš do oktávky, já do santy, rozjedeme to proti sobě každý na třicet, a na otázku co je bezpečnější už nestačíš odpovědět...Můj Range Rover má taky čtyři hvězdy, když narazím do zdi, tak se auto složí jak domeček s karet, ale při střetu s osobákem je to tank. Nesrovnávej nesrovnatelný.
panove tak uz to vipada ze i korejci umej udelat relativne bezpecne auto... tak koho budem pomlouvat ted? Prima facia si musime pockat na cinsky auta ty budou hrde i na dve hvezdy. Uz se tesim to zas bude kecu... :-)
Hm,možná jsem *,ale alesoň umím jako majitel 3 roky staré Škody-a bezporuchové...(teda krom jiných aut) napsat bonmot.Že jej někdo nepochopí,je spíše jeho osobné tragédie,že? Bonmot je slovo pro specifický druh fórku.Kdybys zase nevěděl....tynaše zvaná trotl >:D:yes:
Znovu musím opakovat, co jsem řekl jinde: metodika NCAP, při které nějakých 95% aut získá 4-5 hvězd,je podle mě nedostatečně jemná v rozlišení rizik a jejich váhy. To, co se jako detailní připomínky napíše do komentářů, už je obvykle interpretace provedená některým z pracovníků NCAP (v horším připadě redaktorů médií) a není tvrdě vztažená na systematická bodovaná a vážená kritéria. Pak se tady můžeme do nekonečna dohadovat, jestli je lepší, když se při čelním nárazu ustřihne Roomsteru kabeláž nebo Magentisu posune pedálová skupina... Mimochodem, tzv. bottom-out, tedy propad hlavy figuriny až na dno nafouknutého airbagu, se zkrátka občas objevuje u nejrůznějších značek (viz SX4), a to zřejmě kus od kusu, ne vždy - a protože airbagy pravděpodobně dodává automobilkám několik málo globálních výrobců, pokládám to spíš za otazník s vykřičníkem pro ně. Tuším, že problém bude hodně složitý - zkombinovat požadavek dostatečného nafouknutí a zároveň neuražení hlavy a koordinace s čidly a pásy nebude žádná švanda, tím spíš u soudobých dvoustupňových airbagů, které v první fázi nafukují "měkce". Typicky se ve zdejší debatě projevilo i to, že díky zúžení výsledků testů mezi 4-5 hvězd se dnes výsledek 4 hvězdy pokládá za chabý, přestože ještě doslova před pár lety znamenal už velmi dobré hodnocení. "Odborníkům" na "korejské" produkty jen připomenu, že OII, Fabia i Superb mají po 4 hvězdách, z toho Superb s jistými potížemi. Pro úplnost taky připomenu, že úplně jiná organizace (britská Thatcham) podle jiné metodiky provádí testy sedaček (tj. zejména hlavových opěrek), ve kterých četné renomované automobilky (evropské i neevropské) propadají do nejnižších stupňů hodnocení, týká se to i prémiových kategorií. Jinak řečeno, čelní náraz je jedna věc, offsetový náraz, při kterém vám špatná opěrka zlomí krční páteř je věc druhá (btw: tradičně nejlepší jsou Saab a Volvo, přitom 36% testovaných aut doaáhlo v roce 2005 hodnocení "slabé"). Proto bych byl velmi opatrný při vynášení laických soudů o bezpečnosti určitého modelu, a už vůbec podle automobilky nebo dokonce země sídla mateřské společnosti. -- Veselé Vánoce a přeju všem, ať příští rok jezdí bez nehody :-)