Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

 
 

Před šesti lety začalo tažení francouzských automobilů na poli pasivní bezpečnosti. Druhá generace Laguny byla v roce 2001 prvním automobilem, který se mohl chlubit maximálním počtem hvězd v testech Euro NCAP. Třetí generace výsledek dále vylepšila.

Kdo říká, že automobilky připravují automobilovou techniku jen z hlediska testů Euro NCAP, má v zásadě pravdu. Kéž by to všichni dělali s pečlivostí Renaultu.

Euro NCAP si vybudovalo za 10 let své existence nesmírný respekt. Na rozdíl od povinných předpisů EHK/ECE, které musí automobily při homologaci absolvovat, standardy Euro NCAP nejsou ani v nejmenším povinné nebo zákonem předepsané. Přesto jsou respektovány všemi automobilkami, které chtějí na evropském trhu prodávat.

Pokud se výrobce nehodlá ucházet o zákazníky v USA, jsou testy dle standardů Euro NCAP obvykle tou největší zkouškou pasivní bezpečnosti. Ví to Renault, stejně jako ostatní. Před deseti lety byly katastrofální výsledky vysvětlitelné tím, že metodika nebo sama organizace nebyla dostatečně známá nebo respektovaná a mnoho aut bylo vyvíjeno v době, kdy se vše teprve připravovalo.

Dnes už je to jinak. Rozdíly jsou dané spíše prioritami jednotlivých výrobců a ochotou investovat do bezpečnostních výsledků vývojové prostředky. Pro zákazníky to znamená jednak vyšší cenu a hmotnost aut, ale také podstatně vyšší úroveň pasivní bezpečnost.

 [555×192]

Renault se chlubí 9 automobily s pětihvězdičkovým výsledkem. Jejich názvy jsou Laguna II (2001 a 2003), Vel Satis (2002 a 2005), Megane II (2002), Espace IV (2003), Scenic II (2003), Modus (2004), Megane Coupe-cabriolet (2004), Clio III (2005) a nyní Laguna III (2007).

Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami
1470 kg těžká Laguna 2.0 dCi se vydala proti zdi s deformovatelnou bariérou rychlostí 64 km/h a celé to skončilo 16 body z 16 maximálně možných. Struktura zůstala stabilní, stejně jako před šesti lety u minulé pětihvězdičkové generace. Jedinou sekcí, která nedostala maximální počet bodů při čelním nárazu, byla oblast pravé řidičovy nohy. Kolena a stehna jsou dobře chráněna i bez kolenních airbagů, a to bez ohledu na velikost cestujících a jejich polohy sezení.

Při bočním nárazu, kdy do automobilu naráží pohyblivá bariéra s deformovatelným čelem rychlostí 50 km/h, absolvovala nová Laguna se ztrátou jediného bodu, za otevření dveří na straně do které bariéra narazila. Renault problém zkoumá.

Celkový výsledek za testy ochrany dospělých cestujících činí 16 bodů za čelní náraz, 15 bodů za boční náraz, 3 body za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů a 2 body za dobrovolný náraz bokem vozu na kůl. Celkový výsledek 36 bodů patří k nejlepším hodnocením v Euro NCAP vůbec a Renault má 5 hvězd.Testovaná Laguna měla čelní, boční a hlavové airbagy.

Ochrana dětí
Automobil dostal maximum bodů za ochranu tříletého dítěte v dětské sedačce při čelním a bočním nárazu. Airbag spolujezdce může být deaktivován, ale informace o aktuálním stavu airbagu není podle Euro NCAP ani u Renaultu dostatečná. Ani přítomnost úchytů ISOFIX není podle Euro NCAP jasně vyznačena. Laguna dostala 41 bodů a 4 hvězdy za ochranu dětských cestujících.

Ochrana chodců
Přední hrana kapoty nezískala ani jeden bod za kompatibilitu s dolními končetinami chodců při případné kolizi.Ochrana chodců při střetu hlavy s kapotou také dostala jen převážně slabé hodnocení. Celkový výsledek 10 bodů znamená 2 hvězdy v této disciplíně.

Anketa

5 hvězd od Euro NCAP dnes považuji...
  • ...za samozřejmost u všech aut.

    35,5

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od střední třídy výše.

    10,1

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od nižší střední třídy výše.

    8,8

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, stejně mne v praxi sestřelí velké SUV.

    20,5

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, kdyby byla auta lehčí, k mnoha nehodám by nedošlo.

    25,1

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Textilce Pegas klesly tržby, plnánuje ale novou výrobní linku Textilce Pegas klesly tržby, plnánuje ale novou výrobní linku

Výnosy znojemské textilky Pegas Nonwovens se loni…

K bankmatu jen se smartphonem. Wells Fargo zavádí bezkontaktní bankomaty K bankmatu jen se smartphonem. Wells Fargo zavádí bezkontaktní bankomaty

Klienti americké banky Wells Fargo & Co mohou ve…

Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého

Evropa má zase skandál, tentokrát slovní. Jeroen…

Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy

Klíčová studie EIA bude připravena v polovině dubna, poté…

 
Zdroj: Euro NCAP
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Miláček publika lachtan Meloun: Nejen s ním Zoo Praha nabízí setkání

Miláček publika lachtan Meloun: Nejen s ním Zoo…

Setkání s lachtaní rodinkou v zázemí a polibek od lachtana Melounka je jen jednou z novinek a překvapení, která…

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to exprezident ustál?

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to…

I zkušený diplomat se může někdy pořádně „seknout“. Své o tom ví i exvelvyslanec v USA, Velké Británii a Izraeli…

 

iSport.cz

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…