Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

 
 

Před šesti lety začalo tažení francouzských automobilů na poli pasivní bezpečnosti. Druhá generace Laguny byla v roce 2001 prvním automobilem, který se mohl chlubit maximálním počtem hvězd v testech Euro NCAP. Třetí generace výsledek dále vylepšila.

Kdo říká, že automobilky připravují automobilovou techniku jen z hlediska testů Euro NCAP, má v zásadě pravdu. Kéž by to všichni dělali s pečlivostí Renaultu.

Euro NCAP si vybudovalo za 10 let své existence nesmírný respekt. Na rozdíl od povinných předpisů EHK/ECE, které musí automobily při homologaci absolvovat, standardy Euro NCAP nejsou ani v nejmenším povinné nebo zákonem předepsané. Přesto jsou respektovány všemi automobilkami, které chtějí na evropském trhu prodávat.

Pokud se výrobce nehodlá ucházet o zákazníky v USA, jsou testy dle standardů Euro NCAP obvykle tou největší zkouškou pasivní bezpečnosti. Ví to Renault, stejně jako ostatní. Před deseti lety byly katastrofální výsledky vysvětlitelné tím, že metodika nebo sama organizace nebyla dostatečně známá nebo respektovaná a mnoho aut bylo vyvíjeno v době, kdy se vše teprve připravovalo.

Dnes už je to jinak. Rozdíly jsou dané spíše prioritami jednotlivých výrobců a ochotou investovat do bezpečnostních výsledků vývojové prostředky. Pro zákazníky to znamená jednak vyšší cenu a hmotnost aut, ale také podstatně vyšší úroveň pasivní bezpečnost.

 [555×192]

Renault se chlubí 9 automobily s pětihvězdičkovým výsledkem. Jejich názvy jsou Laguna II (2001 a 2003), Vel Satis (2002 a 2005), Megane II (2002), Espace IV (2003), Scenic II (2003), Modus (2004), Megane Coupe-cabriolet (2004), Clio III (2005) a nyní Laguna III (2007).

Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami
1470 kg těžká Laguna 2.0 dCi se vydala proti zdi s deformovatelnou bariérou rychlostí 64 km/h a celé to skončilo 16 body z 16 maximálně možných. Struktura zůstala stabilní, stejně jako před šesti lety u minulé pětihvězdičkové generace. Jedinou sekcí, která nedostala maximální počet bodů při čelním nárazu, byla oblast pravé řidičovy nohy. Kolena a stehna jsou dobře chráněna i bez kolenních airbagů, a to bez ohledu na velikost cestujících a jejich polohy sezení.

Při bočním nárazu, kdy do automobilu naráží pohyblivá bariéra s deformovatelným čelem rychlostí 50 km/h, absolvovala nová Laguna se ztrátou jediného bodu, za otevření dveří na straně do které bariéra narazila. Renault problém zkoumá.

Celkový výsledek za testy ochrany dospělých cestujících činí 16 bodů za čelní náraz, 15 bodů za boční náraz, 3 body za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů a 2 body za dobrovolný náraz bokem vozu na kůl. Celkový výsledek 36 bodů patří k nejlepším hodnocením v Euro NCAP vůbec a Renault má 5 hvězd.Testovaná Laguna měla čelní, boční a hlavové airbagy.

Ochrana dětí
Automobil dostal maximum bodů za ochranu tříletého dítěte v dětské sedačce při čelním a bočním nárazu. Airbag spolujezdce může být deaktivován, ale informace o aktuálním stavu airbagu není podle Euro NCAP ani u Renaultu dostatečná. Ani přítomnost úchytů ISOFIX není podle Euro NCAP jasně vyznačena. Laguna dostala 41 bodů a 4 hvězdy za ochranu dětských cestujících.

Ochrana chodců
Přední hrana kapoty nezískala ani jeden bod za kompatibilitu s dolními končetinami chodců při případné kolizi.Ochrana chodců při střetu hlavy s kapotou také dostala jen převážně slabé hodnocení. Celkový výsledek 10 bodů znamená 2 hvězdy v této disciplíně.

Anketa

5 hvězd od Euro NCAP dnes považuji...
  • ...za samozřejmost u všech aut.

    35,4

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od střední třídy výše.

    10,1

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od nižší střední třídy výše.

    8,8

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, stejně mne v praxi sestřelí velké SUV.

    20,6

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, kdyby byla auta lehčí, k mnoha nehodám by nedošlo.

    25,1

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Online: Velká cena Monaka 2017

Online: Velká cena Monaka 2017

Dnes 13:30

V ulicích Monte Carla se jede jeden z klenotů sezóny formule 1, Velká cena Monaka. Šestý závod sezóny sledujeme v online reportáži.




Blesk.cz

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

Problémy British Airways nekončí. Aerolinky rušily i lety Londýn-Praha

Problémy British Airways nekončí. Aerolinky rušily i…

Britské aerolinky se v sobotu potýkaly s výpadkem počítačových systémů. Cestující, kteří se chystali využít…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…