Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

 
 

Před šesti lety začalo tažení francouzských automobilů na poli pasivní bezpečnosti. Druhá generace Laguny byla v roce 2001 prvním automobilem, který se mohl chlubit maximálním počtem hvězd v testech Euro NCAP. Třetí generace výsledek dále vylepšila.

Kdo říká, že automobilky připravují automobilovou techniku jen z hlediska testů Euro NCAP, má v zásadě pravdu. Kéž by to všichni dělali s pečlivostí Renaultu.

Euro NCAP si vybudovalo za 10 let své existence nesmírný respekt. Na rozdíl od povinných předpisů EHK/ECE, které musí automobily při homologaci absolvovat, standardy Euro NCAP nejsou ani v nejmenším povinné nebo zákonem předepsané. Přesto jsou respektovány všemi automobilkami, které chtějí na evropském trhu prodávat.

Pokud se výrobce nehodlá ucházet o zákazníky v USA, jsou testy dle standardů Euro NCAP obvykle tou největší zkouškou pasivní bezpečnosti. Ví to Renault, stejně jako ostatní. Před deseti lety byly katastrofální výsledky vysvětlitelné tím, že metodika nebo sama organizace nebyla dostatečně známá nebo respektovaná a mnoho aut bylo vyvíjeno v době, kdy se vše teprve připravovalo.

Dnes už je to jinak. Rozdíly jsou dané spíše prioritami jednotlivých výrobců a ochotou investovat do bezpečnostních výsledků vývojové prostředky. Pro zákazníky to znamená jednak vyšší cenu a hmotnost aut, ale také podstatně vyšší úroveň pasivní bezpečnost.

 [555×192]

Renault se chlubí 9 automobily s pětihvězdičkovým výsledkem. Jejich názvy jsou Laguna II (2001 a 2003), Vel Satis (2002 a 2005), Megane II (2002), Espace IV (2003), Scenic II (2003), Modus (2004), Megane Coupe-cabriolet (2004), Clio III (2005) a nyní Laguna III (2007).

Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami
1470 kg těžká Laguna 2.0 dCi se vydala proti zdi s deformovatelnou bariérou rychlostí 64 km/h a celé to skončilo 16 body z 16 maximálně možných. Struktura zůstala stabilní, stejně jako před šesti lety u minulé pětihvězdičkové generace. Jedinou sekcí, která nedostala maximální počet bodů při čelním nárazu, byla oblast pravé řidičovy nohy. Kolena a stehna jsou dobře chráněna i bez kolenních airbagů, a to bez ohledu na velikost cestujících a jejich polohy sezení.

Při bočním nárazu, kdy do automobilu naráží pohyblivá bariéra s deformovatelným čelem rychlostí 50 km/h, absolvovala nová Laguna se ztrátou jediného bodu, za otevření dveří na straně do které bariéra narazila. Renault problém zkoumá.

Celkový výsledek za testy ochrany dospělých cestujících činí 16 bodů za čelní náraz, 15 bodů za boční náraz, 3 body za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů a 2 body za dobrovolný náraz bokem vozu na kůl. Celkový výsledek 36 bodů patří k nejlepším hodnocením v Euro NCAP vůbec a Renault má 5 hvězd.Testovaná Laguna měla čelní, boční a hlavové airbagy.

Ochrana dětí
Automobil dostal maximum bodů za ochranu tříletého dítěte v dětské sedačce při čelním a bočním nárazu. Airbag spolujezdce může být deaktivován, ale informace o aktuálním stavu airbagu není podle Euro NCAP ani u Renaultu dostatečná. Ani přítomnost úchytů ISOFIX není podle Euro NCAP jasně vyznačena. Laguna dostala 41 bodů a 4 hvězdy za ochranu dětských cestujících.

Ochrana chodců
Přední hrana kapoty nezískala ani jeden bod za kompatibilitu s dolními končetinami chodců při případné kolizi.Ochrana chodců při střetu hlavy s kapotou také dostala jen převážně slabé hodnocení. Celkový výsledek 10 bodů znamená 2 hvězdy v této disciplíně.

Anketa

5 hvězd od Euro NCAP dnes považuji...
  • ...za samozřejmost u všech aut.

    35,3

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od střední třídy výše.

    10,1

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od nižší střední třídy výše.

    8,8

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, stejně mne v praxi sestřelí velké SUV.

    20,6

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, kdyby byla auta lehčí, k mnoha nehodám by nedošlo.

    25,1

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz

Pražský magistrát spustil do plného provozu svoji…

Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce

Ministerstvo zemědělství chce zrychlit přijímání…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Na 68 milionů korun vyšla první etapa dostavby Muzea lidových staveb v Kouřimi. Ve skanzenu vyrostla stylizovaná…

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska v sobotu řidičům komplikují dlouhé dopravní zácpy i nehody. ČTK o tom informoval český…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na koupališti v Šárce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka, kde se…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…