Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

Ondřej Láník
Diskuze (37)
Před šesti lety začalo tažení francouzských automobilů na poli pasivní bezpečnosti. Druhá generace Laguny byla v roce 2001 prvním automobilem, který se mohl chlubit maximálním počtem hvězd v testech Euro NCAP. Třetí generace výsledek dále vylepšila.

Kdo říká, že automobilky připravují automobilovou techniku jen z hlediska testů Euro NCAP, má v zásadě pravdu. Kéž by to všichni dělali s pečlivostí Renaultu.

Euro NCAP si vybudovalo za 10 let své existence nesmírný respekt. Na rozdíl od CRASHTESTpovinných předpisů EHK/ECE, které musí automobily při homologaci absolvovat, standardy Euro NCAP nejsou ani v nejmenším povinné nebo zákonem předepsané. Přesto jsou respektovány všemi automobilkami, které chtějí na evropském trhu prodávat.

Pokud se výrobce nehodlá ucházet o zákazníky v USA, jsou testy dle standardů Euro NCAP obvykle tou největší zkouškou pasivní bezpečnosti. Ví to Renault, stejně jako ostatní. Před deseti lety byly katastrofální výsledky vysvětlitelné tím, že metodika nebo sama organizace nebyla dostatečně známá nebo respektovaná a mnoho aut bylo vyvíjeno v době, kdy se vše teprve připravovalo.

Dnes už je to jinak. Rozdíly jsou dané spíše prioritami jednotlivých výrobců a ochotou investovat do bezpečnostních výsledků vývojové prostředky. Pro zákazníky to znamená jednak vyšší cenu a hmotnost aut, ale také podstatně vyšší úroveň pasivní bezpečnost.

crashtest renault euroncap strednitrida testy crashtest renault euroncap strednitrida testy

Renault se chlubí 9 automobily s pětihvězdičkovým výsledkem. Jejich názvy jsou Laguna II (2001 a 2003), Vel Satis (2002 a 2005), Megane II (2002), Espace IV (2003), Scenic II (2003), Modus (2004), Megane Coupe-cabriolet (2004), Clio III (2005) a nyní Laguna III (2007).

Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

1470 kg těžká Laguna 2.0 dCi se vydala proti zdi s deformovatelnou bariérou rychlostí 64 km/h a celé to skončilo 16 body z 16 maximálně možných. Struktura zůstala stabilní, stejně jako před šesti lety u minulé pětihvězdičkové generace. Jedinou sekcí, která nedostala maximální počet bodů při čelním nárazu, byla oblast pravé řidičovy nohy. Kolena a stehna jsou dobře chráněna i bez kolenních airbagů, a to bez ohledu na velikost cestujících a jejich polohy sezení.

Při bočním nárazu, kdy do automobilu naráží pohyblivá bariéra s deformovatelným čelem rychlostí 50 km/h, absolvovala nová Laguna se ztrátou jediného bodu, za otevření dveří na straně do které bariéra narazila. Renault problém zkoumá.

Celkový výsledek za testy ochrany dospělých cestujících činí 16 bodů za čelní náraz, 15 bodů za boční náraz, 3 body za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů a 2 body za dobrovolný náraz bokem vozu na kůl. Celkový výsledek 36 bodů patří k nejlepším hodnocením v Euro NCAP vůbec a Renault má 5 hvězd.Testovaná Laguna měla čelní, boční a hlavové airbagy.

Ochrana dětí

Automobil dostal maximum bodů za ochranu tříletého dítěte v dětské sedačce při čelním a bočním nárazu. Airbag spolujezdce může být deaktivován, ale informace o aktuálním stavu airbagu není podle Euro NCAP ani u Renaultu dostatečná. Ani přítomnost úchytů ISOFIX není podle Euro NCAP jasně vyznačena. Laguna dostala 41 bodů a 4 hvězdy za ochranu dětských cestujících.

Ochrana chodců

Přední hrana kapoty nezískala ani jeden bod za kompatibilitu s dolními končetinami chodců při případné kolizi.Ochrana chodců při střetu hlavy s kapotou také dostala jen převážně slabé hodnocení. Celkový výsledek 10 bodů znamená 2 hvězdy v této disciplíně.

Ondřej Láník
Diskuze (37)
Avatar - Ronault.
26. 12. 2007 15:48
Re: Nemám dobrý pocit
Nebuďte paranoidní. To je takový problém si přiznat, že dostala ta proklínaná Laguna opět 5 hvězd a je opět nejbezpečnější :yes: ? Tak krabice je zřejmě na registraci, zda se koleno dotklo přístrojové desky. Takže čím tenčí, tím menší prostor. Viz test Volva V70, to má ty krabičky užší... Taky ta krabice bypadá jako lehe promáčnutelná, takže je uvnitř senzor. Chce to trochu popřemýšlet a nešířit humornou poplašnou zprávu
Avatar - Ghostyx
26. 12. 2007 12:37
Re: Laguna 3.
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Ghostyx
26. 12. 2007 12:37
Re: To nejlepsi, co se s timto francouzskym vyrobkem da udel
No uz jsem se bal, ze se mistni internetovy sasek neozve... Ze ho snad jiz prejelo nejake skopcacke superkvalitni auto jako treba tou spolehlivosti velevyhlaseny koncern VW. >:D :no:
Avatar - Ronault.
25. 12. 2007 19:08
Re: To nejlepsi, co se s timto francouzskym vyrobkem da udel
Aaaa, znalec... osobní zkušenost, nebo vaříš z vody... já mám s Lagunou II dobré zkušenosti... Asi další "bezporuchový" člev VW Groupe
25. 12. 2007 16:42
Re: Nemám dobrý pocit
Ja to tam mam teda taky. Je to patentni elektronicky pohlcovac celniho narazu s dvema mikroprocesory. Maj to az vyssi vybavy. ;-)