Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami

 
 

Před šesti lety začalo tažení francouzských automobilů na poli pasivní bezpečnosti. Druhá generace Laguny byla v roce 2001 prvním automobilem, který se mohl chlubit maximálním počtem hvězd v testech Euro NCAP. Třetí generace výsledek dále vylepšila.

Kdo říká, že automobilky připravují automobilovou techniku jen z hlediska testů Euro NCAP, má v zásadě pravdu. Kéž by to všichni dělali s pečlivostí Renaultu.

Euro NCAP si vybudovalo za 10 let své existence nesmírný respekt. Na rozdíl od povinných předpisů EHK/ECE, které musí automobily při homologaci absolvovat, standardy Euro NCAP nejsou ani v nejmenším povinné nebo zákonem předepsané. Přesto jsou respektovány všemi automobilkami, které chtějí na evropském trhu prodávat.

Pokud se výrobce nehodlá ucházet o zákazníky v USA, jsou testy dle standardů Euro NCAP obvykle tou největší zkouškou pasivní bezpečnosti. Ví to Renault, stejně jako ostatní. Před deseti lety byly katastrofální výsledky vysvětlitelné tím, že metodika nebo sama organizace nebyla dostatečně známá nebo respektovaná a mnoho aut bylo vyvíjeno v době, kdy se vše teprve připravovalo.

Dnes už je to jinak. Rozdíly jsou dané spíše prioritami jednotlivých výrobců a ochotou investovat do bezpečnostních výsledků vývojové prostředky. Pro zákazníky to znamená jednak vyšší cenu a hmotnost aut, ale také podstatně vyšší úroveň pasivní bezpečnost.

 [555×192]

Renault se chlubí 9 automobily s pětihvězdičkovým výsledkem. Jejich názvy jsou Laguna II (2001 a 2003), Vel Satis (2002 a 2005), Megane II (2002), Espace IV (2003), Scenic II (2003), Modus (2004), Megane Coupe-cabriolet (2004), Clio III (2005) a nyní Laguna III (2007).

Renault Laguna - devátý Renault s pěti hvězdami
1470 kg těžká Laguna 2.0 dCi se vydala proti zdi s deformovatelnou bariérou rychlostí 64 km/h a celé to skončilo 16 body z 16 maximálně možných. Struktura zůstala stabilní, stejně jako před šesti lety u minulé pětihvězdičkové generace. Jedinou sekcí, která nedostala maximální počet bodů při čelním nárazu, byla oblast pravé řidičovy nohy. Kolena a stehna jsou dobře chráněna i bez kolenních airbagů, a to bez ohledu na velikost cestujících a jejich polohy sezení.

Při bočním nárazu, kdy do automobilu naráží pohyblivá bariéra s deformovatelným čelem rychlostí 50 km/h, absolvovala nová Laguna se ztrátou jediného bodu, za otevření dveří na straně do které bariéra narazila. Renault problém zkoumá.

Celkový výsledek za testy ochrany dospělých cestujících činí 16 bodů za čelní náraz, 15 bodů za boční náraz, 3 body za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů a 2 body za dobrovolný náraz bokem vozu na kůl. Celkový výsledek 36 bodů patří k nejlepším hodnocením v Euro NCAP vůbec a Renault má 5 hvězd.Testovaná Laguna měla čelní, boční a hlavové airbagy.

Ochrana dětí
Automobil dostal maximum bodů za ochranu tříletého dítěte v dětské sedačce při čelním a bočním nárazu. Airbag spolujezdce může být deaktivován, ale informace o aktuálním stavu airbagu není podle Euro NCAP ani u Renaultu dostatečná. Ani přítomnost úchytů ISOFIX není podle Euro NCAP jasně vyznačena. Laguna dostala 41 bodů a 4 hvězdy za ochranu dětských cestujících.

Ochrana chodců
Přední hrana kapoty nezískala ani jeden bod za kompatibilitu s dolními končetinami chodců při případné kolizi.Ochrana chodců při střetu hlavy s kapotou také dostala jen převážně slabé hodnocení. Celkový výsledek 10 bodů znamená 2 hvězdy v této disciplíně.

Anketa

5 hvězd od Euro NCAP dnes považuji...
  • ...za samozřejmost u všech aut.

    34,8

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od střední třídy výše.

    10,4

    Hlasovat

     
  • ...za samozřejmost u aut od nižší střední třídy výše.

    8,9

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, stejně mne v praxi sestřelí velké SUV.

    20,7

    Hlasovat

     
  • ...za zbytečnost, kdyby byla auta lehčí, k mnoha nehodám by nedošlo.

    25,2

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP: Renault Laguna - devátý Renault…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…