Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Twingo v Euro NCAP: Nový Renault získal poprvé po 4 letech jen 4 hvězdy (+ video)

Je to neuvěřitelné, ale poslední čtyřhvězdičkový výsledek vozu značky Renault (před tímto Twingem) přišel v roce 2003! Kde našli inženýři Euro NCAP u malého Renaultu problém?
Zpět na článek
30. 8. 2007 09:52
anonym
30. 8. 2007 10:03
neregistrovaný "dada.zak"
30. 8. 2007 10:27
anonym
30. 8. 2007 12:00
neregistrovaný "někdo"
30. 8. 2007 12:28
neregistrovaný "shaggy"
30. 8. 2007 11:59
neregistrovaný "já"
30. 8. 2007 21:09
neregistrovaný "hany"
30. 8. 2007 15:25
30. 8. 2007 17:31
31. 8. 2007 08:54
neregistrovaný "Petto"
30. 8. 2007 10:30
30. 8. 2007 11:33
neregistrovaný "jjk"
30. 8. 2007 12:17
neregistrovaný "blue.sun"
30. 8. 2007 14:27
neregistrovaný "blue.sun"
30. 8. 2007 11:29
neregistrovaný "jjk"
30. 8. 2007 11:50
neregistrovaný "71A"
30. 8. 2007 12:11
anonym
30. 8. 2007 12:27
neregistrovaný "Honza"
30. 8. 2007 12:32
anonym
30. 8. 2007 12:34
anonym
30. 8. 2007 12:45
anonym
30. 8. 2007 12:49
anonym
30. 8. 2007 13:32
anonym
30. 8. 2007 13:37
anonym
30. 8. 2007 14:24
anonym
30. 8. 2007 14:50
anonym
30. 8. 2007 14:53
anonym
30. 8. 2007 15:15
neregistrovaný "71A"
30. 8. 2007 15:29
anonym
30. 8. 2007 15:40
anonym
30. 8. 2007 15:42
anonym
31. 8. 2007 12:44
neregistrovaný "Frantik"
26. 12. 2007 12:17
neregistrovaný "neprihlaseny Bart"
30. 8. 2007 11:04
neregistrovaný "kenika"
30. 8. 2007 12:18
neregistrovaný "Petto"
30. 8. 2007 11:07
neregistrovaný "ALGUN"
30. 8. 2007 11:09
anonym
30. 8. 2007 11:17
neregistrovaný "wolff"
30. 8. 2007 11:44
neregistrovaný "spokojený"
30. 8. 2007 18:43
neregistrovaný "jjk"
31. 8. 2007 16:09
neregistrovaný "jjk"
31. 8. 2007 21:39
neregistrovaný "jjk"
30. 8. 2007 13:34
31. 8. 2007 09:27
neregistrovaný "Petto"
31. 8. 2007 09:28
neregistrovaný "Petto"
30. 8. 2007 18:39
neregistrovaný "jjk"
31. 8. 2007 09:16
neregistrovaný "Petto"
31. 8. 2007 13:08
neregistrovaný "jjk"
26. 12. 2007 12:26
neregistrovaný "neprihlaseny Bart"
30. 8. 2007 20:51
neregistrovaný "Ilf"
30. 8. 2007 21:43
neregistrovaný "jjk"
26. 12. 2007 12:27
neregistrovaný "neprihlaseny Bart"
30. 8. 2007 21:49
anonym
30. 8. 2007 22:30
neregistrovaný "TommyEngelo"
31. 8. 2007 12:07
anonym
31. 8. 2007 00:11
neregistrovaný "AG"
31. 8. 2007 10:59
neregistrovaný "A2"
anonym
30. 8. 2007 09:52
super
Francouzy konecne pochopili, ze 5 hvezdicek je de fuckto vyhazovani penez...tento vysledek to jednoznacne potvrzuje, protoze kde se musi setrit na nakladech? jednoznacne u takovychto aut ... rikam to furt: pocet hvezd neuvadi, jak tuhou ma vozidlo karoserii a jak je bezpecne, ale jak uspelo pri danem poctu airbagu a ty bud chci nebo nechci ;) KONECNE a pochopili to i Francouzi, kdyz se po x-letech podivali do ucetnich knih (neni vsechno zlato, co se trpiti;)))
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "dada.zak"
30. 8. 2007 10:03
Re: super
hmm... přesně... když se srazí pětihvězdičkový megane s tříhvězdičkovým SUV, stejně z toho vyjde mnohem lépe to SUV :-)
anonym
30. 8. 2007 10:27
Re: super
ale zase, když narazíš do zdi/stromu/skály, zkrátka do pevné překážky v pětihvězdičkovém Méganu a pak s tříhvězdičkovým SUV, dopadneš lépe v Renaultu. :-)
neregistrovaný "někdo"
30. 8. 2007 12:00
Re: super
jenže víc než stromů jezdí po silnici různých volů >:D
neregistrovaný "shaggy"
30. 8. 2007 12:28
Re: super
ale tomu volovi sa snazis uhnut a vacsinou skoncis v strome. a dementny vol bez skrabanca :no:
neregistrovaný "já"
30. 8. 2007 11:59
Re: super
spíš frantíkum došly prachy na uplatky pro pány testovače!
nebo se snad dá věřit testum?
neregistrovaný "hany"
30. 8. 2007 21:09
Re: super
cocote
30. 8. 2007 15:25
Re: super
No,osobne si myslim,ze to renault radne nas.... .Nebo aspon nastvalo.Ale,na druhou stranu sou ctyri hvezdy velmi dobrym vysledkem pro takove pidi auto.Na druhou stranu(teda na treti) vetsine uzivatelu se tato sprava donese(teda myslim)a ti kteri se daji velmi lehce ovlivnit a slychavaji pouze o petihvezdach........
30. 8. 2007 17:31
Re: super
Testuje sa v základnej verzii, takže tie airbagy si nemôžeš vyberať. Samozrejme, ak žiješ na východ od nemeckých hraníc, tak môžu byť základné výbavy odlišné od tých testovaných EuroNCAP...
neregistrovaný "Petto"
31. 8. 2007 08:54
Re: super
Chcem to vidieť aby malo Twingo v základe 6 airbagov aj na západe, to isté platí aj pre 500. 7 airbagov základka? Sa zobuď. Žiadne základnky sa netestujú.
Avatar - sargis
30. 8. 2007 10:30
dojmy a pojmy
Mozno je to moj blby nazor, ale podla napisaneho prednedavnom mi tu 4-star Fabia II vysla ovela lepsie ako tento "*" z Renaultu.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Ghostyx
30. 8. 2007 11:01
Re: dojmy a pojmy
To je fakt hochu jenom tvuj blbej nazor, protoze srovnavas nesrovnatelne, prinejmensim 2 nesrovnatelne velikostni kategorie vozu. :no: Twingo nepatri do kategorie Fabie II, trubko... ;-)
Avatar - sargis
30. 8. 2007 11:09
Re: dojmy a pojmy
Trubka si zrejme ty, inak by si pochopil, ze mi ide o objektivne vyznenie clanku, nie o porovnanie vozidiel. Nepatrim k tym, ktori maju bordel s radenim aut do kategorii.
30. 8. 2007 11:27
Re: dojmy a pojmy
Ale bordel mas v hlave. Bez ohladu na kategorie je nova Fabka realne o 30 cm dlhsia a o nejake to kilo tazsia. Takze zrovnavas naozaj nezrovnatelne.
neregistrovaný "jjk"
30. 8. 2007 11:33
Re: dojmy a pojmy
A? co? Preco? Ak by pojazdny kacer dostal 5* tak po strete s pevnou prekazkou na tom budes lepsie v kacerovi nez vo Fabii...
30. 8. 2007 12:37
Re: dojmy a pojmy
To by som netvrdil. Fabia doplatila len na nejake drobnosti, inak je podla mna dostatocne bezpecna. S Twingom treba porovnavat ine miniauta, nie vozy o triedu vyssie.
neregistrovaný "blue.sun"
30. 8. 2007 12:17
Re: dojmy a pojmy
Když je těžší, znamená to také, že má tím pádem tužší konstrukci, pokud při nárazu dopadla lépe, než Twingo, neboť se tato musela vyrovnat právě s tou vyšší hmotností. Klaudie Zaslepený, ty už nevíš, jak Fabii očernit. Připomínáš mi opak GTIho.
30. 8. 2007 12:28
Re: dojmy a pojmy
Ty si blby, alebo co? Kto tu ociernuje Fabiu, ty expert? Si tak slepy, ze vidis vsade ociernovanie Fabie a nedochadza ti, ze som napisal len holy fakt. Napisal som, ze Fabiu s Twingom zrovnavat nemozes, pretoze je vacsia a tazsia ako Twingo. Tym padom musi mat tak ako ma presviedcas (neviem sice preco, mne to je jasne) na rovnake vysledky v teste odlisnu konstrukciu, pretoze musi pri naraze odburat viac energie ale zaroven ma aj dlhsiu deformacnu zonu. Takze kamo ked nevies napisat nic rozumne a mienis iba vyskakovat po druhych tak drz jazyk za zubami a na ruky si radsej sadni, aby zbytocne nesahali na klavesnicu. :no: ;-\
Avatar - Ghostyx
30. 8. 2007 12:36
Re: dojmy a pojmy
Sohlas... :yes:
neregistrovaný "blue.sun"
30. 8. 2007 14:27
Re: dojmy a pojmy
Fajn, co se týká invektiv vůči druhému, vedeš, máš delší větu >:D
Ale zpět k peci... teda k věci. Srovnávání aut napříč třídami a velikostmi je (a zvláště v případě Fabie) zcela normální. Dělá se to jak směrem nahoru (FII x Cee'd), tak i dolů. Když byl zveřejněn test Cee'du, mohli se všichni ukřičet, jak to Kia Škodě natřela. A že se jedná o auta z jiných tříd se ani nezmínilo. A když tedy najednou srovnává někdo dvě čtyřhvězdičková auta z jiných tříd, nesmí se to? Divný, ne?
30. 8. 2007 14:45
Re: dojmy a pojmy
To si mal kricat pri cee´de. Divne je, ze vnasas invektivy tam kde nie su a zbytocne cloveka nastves. :no:
neregistrovaný "jjk"
30. 8. 2007 11:29
Re: dojmy a pojmy
Pocuj kontrabas tak uved aky je rozdiel medzi sledovanym narazom v X5 a v punte. To chces naznacit ze 3* v SUV su lepsie ako 5* v kat. mini pri strete s pevnou prekazkou? Haa haa.
30. 8. 2007 11:34
Re: dojmy a pojmy
Rozmyslas nad tym, co pises? Rozdiel je v hmotnosti. Zopakuj fyziku, tam kde sa pise o hmotnosti, zotrvacnych silach, pripadne zakon zachovania energie a vsetko okolo toho a potom pochopis...
neregistrovaný "71A"
30. 8. 2007 11:50
Re: dojmy a pojmy
Prave, ze on fyzice rozumi lip nez ty! Pri stretu s PEVNOU prekazkou nehraje roli, jestli auto vazi 1 nebo 2 tuny...
anonym
30. 8. 2007 12:11
Re: dojmy a pojmy
tak nám ještě napiš rovnici kinetické energie, jedna polovina em vé na druhou, a jaci čím větší je to em, tak tím větší je ta energie a ta větší energie se při nárazu do pevné překážky stejnou rychlostí musí jaksi přeměnit na ostatní druhy energie, a pokud je ta energie jaksi u X5 mnohem, ale mnohem větší než u punta tak určitě dopadnou stejně, viď? ještě když k tomu připočtu výsledky EuroNCAP, které měří zatížení figurín při nárazu do DEFORMOVATELNÉ překážky, ne do stromu, kterej neuhne ani o píď
neregistrovaný "Honza"
30. 8. 2007 12:27
Re: dojmy a pojmy
To ovsem predpoklada, ze X5 je jenom Punto s tunovym zavazim - a to tak pochopitelne neni, vsechny nosniky jsou u X5 podstatne mohutnejsi, tzn. absorbuju vice energie - oboji je ze zeleza, ale u X5 je zeleza proste vic, takze i lip pohlcuje naraz - ve vysledku je to proste vicemene stejny...

Kdyz zesilis nosnik 2x, tak sice bude 2x tezsi, ale taky pohlti - vicemene - 2x tolik energie...
anonym
30. 8. 2007 12:32
Re: dojmy a pojmy
kdyby líp pohlcoval energii, nebyly by figuríny při crashtestu zatíženy větším silou/energií chceš-li, tohle prostě okecat nejde X5 má horší deformační zóny, více jde až na posádku....
anonym
30. 8. 2007 12:34
Re: dojmy a pojmy
což nelépe dokazuje zvýšené zatížení hrudníku (od pásů, které zachycují více energie) a kolen od blbě tvarované palubky.....
anonym
30. 8. 2007 12:45
Re: dojmy a pojmy
Zvysené zatizení hrudníku od pásů, které zachycují více energie?!? Jakoze si v X5 tezsi než v Puntu? Tenhle byl fakt dobrej... :D:D:D:D
anonym
30. 8. 2007 12:49
Re: dojmy a pojmy
kolik ti je? znamená to asi, že nosníky pohltí méně energie, tudíž tobě zůstane větší VÉ z toho vzorečnu pro kinetickou energii a tu zachytí pásy a odnese tvůj hrudník, tak se tu prosím neztrapňuj
anonym
30. 8. 2007 13:32
Re: dojmy a pojmy
Chlapce, pasy vzdycky pohlti celou tvoji energii, vis? Teda pokud netrefis pristrojovou desku... Jde jen o to, do jakyho casu havarii rozlozis! Nehraje tam roli, jak je tezky auto - doufam,ze si videl crashtest smartu - karoserie se skoro ani nehne - nosnik pohlti celou energii, ale zrychleni (resp. zpomaleni) cestujicich v pasech je daleko vetsi nez v X5, protoze ma lepsi deformacni zony - pletes sem veci, co sem nepatri...

Hezky je to vysvetleny v prispevku Klaudia
anonym
30. 8. 2007 13:37
Re: dojmy a pojmy
ježiš, to je jak hrách na zeď, jistěže pohltí tvou energii, kinetickou, pokud tomu slou nerozumíš, pak energii pohybu tvého těla, ale ta energie závisí na dvou faktorech, hmotnosti (tvé ta se nemění) a rychlosti. a pokud ta zbytková rychlost, kterou nepohltí deformační zóna auta, zůstane vyšší, pak i energie, kterou zachycují pásy je větší. takže jedinej kdo tu motá několik věcí dohromady, jsi ty, pleteš si energii a hmotnost, tak si to ještě jednou přečti a zkus to pomaleji, pokněkud ses totiž ztratil ;-)
anonym
30. 8. 2007 14:24
Re: dojmy a pojmy
Moc to nechapes, vid? Celou tvoji energii pohlcujou pasy! Je to jediny spojeni s autem, co mas! Pokud teda nenarazis do pristrojovy desky, ta ti taky pomuze zbrzdit!! :D:D Bozi, diskuze, fakt me bavis...
anonym
30. 8. 2007 14:50
Re: dojmy a pojmy
bože ty jsi ale pako, jakou energii pohlcují, vysvětli mi to? Nikde nepíšu že pásy nepohlcují nějakou tvojí nenergii, ale JAK VELKOU panebóže, to si na tom opravdu sedíš?
anonym
30. 8. 2007 14:53
Re: dojmy a pojmy
opravdu mi asi nezbývá, než konstatovat, že neumíš číst >:D >:D o pohlcování tvé KINETICKÉ energie píšu v příspěvku, na který reaguješ, že píšu, že nepohlcují, jsi tragický příklad diskutéra bez mozku, a pokud budu chtít být puntičkářský, tak mi vysvětli, jak pásy pohlcují tvou energii tvých prdů, ty hlavo >:D
neregistrovaný "71A"
30. 8. 2007 15:15
Re: dojmy a pojmy
Az pujdes do skoly, tak se to naucis, uvidis. Zjistis, co to znamena inercialni vztazna soustava a mozna i neco navic...

Pri havarii, se auto zastavuje a deformuje o prekazku, tvoje telo, ale chce pokracovat dal.. puvodni narazovou rychlosti. V ten moment ho chyti pasy... Cim vetsi je deformacni zona, tim je delsi cas, po ktery tvoje telo zbrzduje -> zrychleni (a sila pusobici na hrudnik) je mensi...

Ty jsi fakt hustej tupec!!!! :-)

Veskerou kinetickou energii posadky pohlcujou pasy!! Tvoje demence nezna mezi, kdyz to nedokazes pochopit!!!

Nebezpeci velkejch aut totiz tkvi v tom, ze velka vaha znacne zdeformuje karoserii a cestujici narazi do pristrojovy desky! U malych aut se to nestane tak casto, ale cestujici jsou vystaveni daleko vetsimu zrychleni...
anonym
30. 8. 2007 15:29
Re: dojmy a pojmy
Milý Honzo, nezbývá mi konstatnovat, že jsi opravdu hloupý Honza a nauč se alepoň číst a chápat psané texty, protože jinak ti nepomůže ani inerciální vlažná voda na omývání postižených míst. celá tato debata vznikla tvým zmateným příspěvkem, že při nárazu do pevné překážky nezáleží na hmotnosti objektu. Takže zavři strejdu wikipedii a oháněj se inertností někde, kde ti zbaštěj, ty rozumbrado >:-[]
anonym
30. 8. 2007 15:40
Re: dojmy a pojmy
Ne, nema to opravdu cenu... Nepochopis, ze to je jedno!!! Je to jedno kolik auto vazi, pokud nenastane stav, ze narazis do konstukce vozu - ktera se pohybuje (z tvyho pohledu proti tobe)... Nerikej, ze si chodil do skoly!!
anonym
30. 8. 2007 15:42
Re: dojmy a pojmy
Tak me napada, proc kazda havarie autobusu do objektu podobne tezkyho (kamion atd.) nebo do zdi nekonci smrti vsech cestujicich - kdyz ma autobus nekolikrat vetsi hmotnost nez Punto!!! :D:D:D:D Ale jednou ti to dojde...
30. 8. 2007 12:35
Re: dojmy a pojmy
Zjednodusene mate obaja pravdu, ale nic z toho nie je jednoznacne. Obvykle slabsie vysledky v narazovych testoch sa u SUV a podobnych vozoch pripisuju prave vyssim hmotnostiam, pricom pevnost konstrukcie a schopnost absorpcie narazovej energie nerastie priamo umerne s hmotnostou auta. Teda (velmi zjednodusene) nie ze by velke auta boli horsie konstruovane, len su uz proste prilis tazke. Extrem pre predstavu: Naraz s Puntom v styridsiatke do stromu - prezijes. Priviaz Punto pred nalozenu Tatru a urob to iste - rovnaka rychlost, ale z Punta ostane placka. Preco asi? ;-)
neregistrovaný "Frantik"
31. 8. 2007 12:44
Re: dojmy a pojmy
někdy před rokem (?) jsem četl v německé AMS test, kdy simulovali off-set čelní srážku Mercedes S-klasse a proti byl tuším Opel koza (nebo Polo?). Vozy se srazily jen polovinou svých přídí-tedy byly "přesazené. Výsledek byl jasný: posádka z medvěda by vystoupila asi sama s drobnými zraněními. Z toho menšího auta by nevystoupil nikdo. Cestující by byly vytaženi a pak uloženi. Do rakve. Bohužel tak to je, že větší hmotnost (delší bezpečnostní zony, lepší bezpečnostní systémy,...) u větších a dražších vozidel mají technické výhody. A ty větší vozy ty menší prostě rozdrtí...
neregistrovaný "neprihlaseny Bart"
26. 12. 2007 12:17
Re: dojmy a pojmy
Vidis, ja ten test cetl taky a jak si to pamatuju ja, tak ti z Corsy by sice byli hur pomackani, nez ti z Mercu, ale prezili by vsichni. Ten test totiz mj. taky ukazal, ze velky auta (nebo aspon ten Merc) je "kolegialni" a prevezme na sebe vetsi cast energie, je lidove receno na zacatku mekci. Blby je jen, kdyz se srazi stary velky auto (ktery je tvrdy) a stary maly auto (ktery je mekky), to pak je vysledkem opravdu "vyroba sekany"...
neregistrovaný "kenika"
30. 8. 2007 11:04
Fiat ukazuje, ze to jde
Nová petistovka ma 5 hvezd a je take pidi. Kdyz se chce, tak to jde. A nemusi to mini stat zrovna pul milionu.....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Petto"
30. 8. 2007 12:18
Re: Fiat ukazuje, ze to jde
No ten fiat co bol skuskach mal aj kolenny airbag na rozdiel od twinga. Aj ked v twingu je trosku neohladuplna palubka. Ale vsetko je to o cene. 500 bude o dost drahsia. Ked by renault chcel tak by spravil 5 hviezd. Ale inac - chvala fiatu.
neregistrovaný "ALGUN"
30. 8. 2007 11:07
LIDI ale ty hvezdy nejsou jen za narazy,ale taky za to ze ch
LIDI ale ty hvezdy nejsou jen za narazy,ale taky za to ze chodec si nezlomi nohy atp. ptakoviny
Rozbalit vlákno
1
30. 8. 2007 11:28
Re: LIDI ale ty hvezdy nejsou jen za narazy,ale taky za to z
Ty ptakoviny s chodci se hodnoti zvlast CLOVECE.
anonym
30. 8. 2007 11:09
Máte na výběr
Po absolvování čelního nárazu máte na výběr, polámané hnáty nebo pár modřin a pohmožděnin. Twingo ;-\ F 500 :yes:
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "wolff"
30. 8. 2007 11:17
Re: Máte na výběr
>:D :yes: Hold já bych teda jako bral ten malej propadák F 500 >:D
30. 8. 2007 11:31
Re: Máte na výběr
Dochadzam k nazoru, ze hodnotenie vysledkov testov hviezdami je zavadzajuce aj pre laika. Ovela objektivnejsie by bolo hodnotenie jednotlivych narazov a zrozumitelne vysvetlenie nasledkov na zdravi pasazierov. Isteze, potom to nebude taky jednoznacny udaj, a nebudeme mat o com polemizovat, ci 5 hviez musi byt lepsie ako 4 hviezdy, ale rozhodne by to bolo presnejsie a praktickejsie.
neregistrovaný "spokojený"
30. 8. 2007 11:44
Re: Máte na výběr
Nad čím chceš polemizovat, kritéria jsou dána a 5 hvězd je lepší výsledek než 4 hvězdy. Právě laikům je toto zjednodušení určeno. Štoural si najde podrobnosti na webu Euro NCAP.
30. 8. 2007 12:22
Re: Máte na výběr
Nie je to velmi realisticke. Komu zalezi na tom, aby sa viezol bezpecne, tak sa priputa a nepotrebuje na to nervy drasajuci pripomienkovac napriklad. Takze napriklad pre mna realne ten pripomienkovac nijake zvysenie bezpecnosti neznamena, ale body zan sa pripocitavaju alebo odpocitavaju. Kontrolka mi zivot nezachrani. A takych blbin, ktore skresluju realny vysledok je dost. Ide o bezpecost auta ako takeho a nie o to, ako Ta auto nuti tie prvky vyuzivat...
neregistrovaný "jjk"
30. 8. 2007 18:43
Re: Máte na výběr
Ak sa priputavas automaticky (bod plus) je ti samozrejme ukradnuty a skor ta nasie*a pripominac nezapnutych pasov (ako mna). Typka ktory sa nepriputa a v aute s 3* ho presvedci pripominac aby sa priputal, tak pre neho je urcite bezpecnejsie 3* s pripominacom ako 5* kde sa nezapne...
31. 8. 2007 15:03
Re: Máte na výběr
Ktore auto s 3 hviezdickami ma pripominac?
neregistrovaný "jjk"
31. 8. 2007 16:09
Re: Máte na výběr
Pre pokoj tvojej duse napr. Kia Cerato, alebo Chevrolet Aveo ktory ma dokonca hviezdy len dve. Bohuzial si klasicky pripad bezpohlavneho diskutera ktory chce radoby argumentovat, ale nema cim. Najskor ti lezie cely system hodnotenia krkom, tvaris sa aky je nezrozumitelny a nepouzitelny aby si ho nasledne pouzil ako argument. Nechaj si klud, absolvuj skolu, utvor si vlastny nazor a pohlad na svet a potom sa vrat.
31. 8. 2007 17:33
Re: Máte na výběr
Ty si musel padnut na hlavu, ale inac si zdravy...? Co to tu dristas? Jednoducho som sa spytal, co som chcel vediet, nestacilo dat jednoduchu odpoved? Musis tu trepat pomimo a vylievat si svoju "intelektualnu" nadradenost? A vymyslat blbiny? Skludni hormony a kym nieco take zase napises, tak radsej uvazuj, mozog snad mas.
neregistrovaný "jjk"
31. 8. 2007 21:39
Re: Máte na výběr
Ospravedlnujem sa, z tvojho prispevku som vycitil podton, ktory zrejme nemal.
Avatar - hattori_hanzo
30. 8. 2007 13:37
Re: Máte na výběr
Pěknou pí...ptákovinu jsi tu anonyme zase vyblil,nezklamals! :no:
Avatar - freeman
30. 8. 2007 13:34
Zla sprava
Osobne taktiež nie som bezhlavý fanúšik 5 hviezdičiek. Ale ak príde na "lámanie" chleba pri marketingu je Renault oproti Fiat 500 v nevýhode. A v tomto našlapanom segmente rozhodujú o úspechu maličkosti. Proste zla správa pre Renault
Rozbalit vlákno
3
30. 8. 2007 14:33
Re: Zla sprava
Mozno ano, mozno nie. Ak chybajucu hviezdicku vyvazi tak ako slubuje vyrazne nizsou cenou, sance mozu byt vyrovnanejsie. Ovsem 5 hviezdiciek a dobra cena, to by bola bezpochyby tutovka. Osobne sa ale obavam, ze na taky uspech ako mala prva generacia proste tento vozik nema. Originalita, mily vyraz, hravost, to mu uz chba. Takmer tuctove auto, hoci patri k tomu krajsiemu co je v ponuke...
neregistrovaný "Petto"
31. 8. 2007 09:27
Re: Zla sprava
Nemyslím, že nebude mať problémy s nadviazaním na úspechy svojho predchodcu. Videl som to auto v Brne a môžem povedať, že v každom smere predčilo predchodcu. Či už v priestore, variabilite a kvalite. A aj niektoré vozidlá vo vyššom segmente sa nechytajú na vnútorný priestor a variabilitu tohto malého zázraku. Som zvedavý aj na 500, fiatu patrí pochvala. Teším sa na porovnanie týchto dvoch vozítok aj keď u 500 je to skôr imidžová záležitosť. ČO som si istý je, že cenovo bude na tom Twingo lepšie a to v porovnateľnej výbave. Komu sa nové Twingo páči môžem len povedať - chodte si ho pozrieť a vyskúšať, určite vás chytí za srdce.
neregistrovaný "Petto"
31. 8. 2007 09:28
Re: Zla sprava
Trochu som to poplietol. Myslím, že nebude mať ...
neregistrovaný "jjk"
30. 8. 2007 18:39
Pre chlapcov fyzikov
Euro NCAP testuje naraz do tzv. deformovatelnej bariery. Ide o pribliznu simulaciu narazu do ineho auta, ktore, predpokladajme, ma deformacne zony, ktore sa po naraze zdeformuju, nech ide o "akokolvek" tazke auto (povedzme ze tazsie nez 500 kg, pocitame rychlost 64 km/h). Preto sa deformacna bariera pri NCAP zdeformuje uplne, nech testuju mini alebo Touarega. Za touto deformovatelnou barierou je betonovy blok, ktory neposunie ani 15 metrovy party Hummer. Zatial dufam suhlasite, ze hmotnost nehra co sa tyka bariery rolu. Dalej, pri naraze sa na figurinach testuju 2 hlavne veci. Pretazenie a stret s hmotne - nebezpecnymi objektami v interieri. Zacnime tou druhou. Ak sa figurina/clovek pocas celej doby narazu nestretne s nicim hmotne - nebezpecnym ( napriklad koleno s pristrojovou doskou, hlava s volantom a pod.) co by na nom zanechalo skodu/uraz je v pohodicke. Hmotnost auta ani v tomto pripade nehra rolu - este inak povedane, je mi jedno ci mi prestreli pedal spojky litko v mini alebo v touaregu (pozn. autora - musi to byt manual) boliet ma to bude rovnako. Ohladne bodu jedna. Bezne ludske telo zvladne na kratku dobu pretazenie do priblizne 50 G (pri G = 9,81 m/s-2). Pri naraze je telo spomalovane v prvych momentoch z 98% bezpecnostnym pasom, neskor sa pridava aj airbag. Ak pocas celej doby trvania narazu spomalenie neprekroci 50 G, som v pohodicke a je mi jendo ci sedim v mini alebo Touaregu. Jablko svaru je, ci velke SUV zabezpeci vacsiu drahu spomalovania pri naraze - nizsie G po dlhsi cas. Pri prvom pohlade aj ano, ved sa moze deformovat ovela dlhsi predok ako pri malom aute. Problem je, ze ten predok nie je vo vacsine pripadoch prazdny, a s rozmerom auta umerne pribuda aj materialu pod kapotou. Vysledkom, aj nameranym na figurinach je, ze predna cast velkeho auta, napr SUV neposkytne vacsi priestor na deformovanie, nez je to pri aute malom, a teda neznizi pretazenie. Inak povedane (vysoke pretazenie sposobuje napr. kratkodobe oslabenie zraku, malatne stavy a ine haluze) pri naraze do prekazky ako pri testoch NCAP s 5* SUV a 5* mini vystupim (ak vystupim) tak rovnako otraseny. Hmotnost auta teda ani v pripade negativneho zrychlenia nehra rolu (debata o pevnosti a deformacii pouzitych materialov je zabavna, ale na typka za volantom nema vplyv). Pre jednoduchost - ak 500kg faro zrychli na 100 za 10 sekund pocitite rovnake pretazenie/zatlacenie do sedacky ako pri aute co ma 3t a stovku urobi tiez za 10 s. Tolko pripad Euro NCAP. V premavke, ak sa zrazi mini a Touareg, tak mini nepomoze ani cela pohviezdickovana vlajka USA. Tu uz hmotnost auta HRA rolu. Ale o tom inokedy...
Rozbalit vlákno
5
30. 8. 2007 23:37
Re: Pre chlapcov fyzikov
:yes:
Nekde si svuj pripevek uloz, abys ho mohl vlozit, jakmile se tu do sebe zase pusti znalci :-)
Ale vzdycky prosim chvili pockej, cit diskuzi znalcu je vzdy zabava >:-[]
Avatar - Dinar
31. 8. 2007 07:54
Re: Pre chlapcov fyzikov
Perfektně napsáno! :-) :yes: :yes:

Sledovat diskuse pod články o crashtestech plné "odborných" názorů diskutérů, které by znamenaly nedostatečnou z fyziky sedmé třídy ZŠ, může být sice i zábavné, ale tvůj příspěvek bych prosil kopírovat pod každý nový článek s nadpisem "Výsledky Euro NCAP". ;-)
neregistrovaný "Petto"
31. 8. 2007 09:16
Re: Pre chlapcov fyzikov
Je to celé o ničom. Pretože v reálne prichádza k zrážkam úplne odlišným aspoň čo sa týka rýchlosti nárazu. Keď niekto preedbieha pri 90-tke a chytí oproti idúce auto (takťiež v 90-tke) tak človeka nezachrání ani 20 hviezdičiek. Budú ho vyberať ako drteného tuniaka z konzervy. Sused jazdí s kamionom. Pri 80-tke mu behol do cesty (čelne) osobák v 90-tke (z nezistených príčin), odtrhol mu prednú nápravu a týpka (alebo jeho kúsky) našli asi po štyroch hodinách.
Treba si dávať pozor za každých okolností. Ani pať hviezdičiek nie je zárukou nasmrteľnosti.
neregistrovaný "jjk"
31. 8. 2007 13:08
Re: Pre chlapcov fyzikov
Super. A? To ze pri strete s kamionom nemas v ziadnom osobaku sancu je jasne, ale neznamena ze dopravne nehody su len s kamionmi. To by cela bezpecnost aut bola pase. Zasluhou EuroNCAP su napriklad dvojstupnove airbagy a pyrotechnicke napinace pasov - aby telo pri prezitelnom naraze nedostalo na okamih smrtiacu davku pretazenia. Som rad, ze ked ma nedavno zobral passat v 60 kmh do mojich dveri, ze som sedel v aute s 18b za bocny naraz, kde ma pas udrzal v tvarovanom sedadle, bocny airbag mi zachranil lavu ruku v celku, hlavovy gebulu medzi ramenami a b-stlpik zabranil tomu aby som sa na kapote passata vynimal namiest oznaku VW. Nikomu nic nevnucujem, ale ja beriem uz len 5*.
neregistrovaný "neprihlaseny Bart"
26. 12. 2007 12:26
Re: Pre chlapcov fyzikov
Ja bych to tak kriticky nevidel. Ty testy jsou delany z nejaky statistiky narazu, ze ktery vyplyva, ze nejvetsi procento narazu se udeje pri asi 60-70 km/h s presazenou pridi. Neboli typicky pripad pri predjizdeni, kdyz na posledni chvili zmercis, ze to nestihas a zadupnes brzdu a snazis se vejit do praveho pruhu... Jak pise jjk dole, nastesti se vetsina narazu neudeje s kamionem, to bychom si opravdu celou tu armadu airbagu a senzoru rovnou mohli usetrit.
neregistrovaný "Ilf"
30. 8. 2007 20:51
.....
Vás nechápu. "Jenom 4 hvězdičky". Chápu že vy jste všichny závislí na 5 hvězdičkách a to je nej bla bla, kdo ty keci má číst. Stejnak jsou vám naprt, když nabouráte 100km/h tak těch 5 hvězdiček je na nic. A i 4 hvězdičky jsou super co by za to dali jiná auta i 3 hvězdy jsou super, ale vám to prostě nestačí. Já mám Suzuki, který má 2 hvězdy, ale jednu škrt, protože tupci s Euro-NCAP nic neví, kdyby dali verzi s Airbagy tak by měl dvě měl určitě. A zakázal bych opakováný test je to vina autobilek. A ještě více mě štve jak někdo porovnává výsledky auta z roku 1997 a 2006. :'-(
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "jjk"
30. 8. 2007 21:43
Re: .....
Rozdiel medzi 3* a 5* moze byt rozdiel medzi zivotom a smrtou. Prajem vela stastnych kilometrov.
neregistrovaný "neprihlaseny Bart"
26. 12. 2007 12:27
Re: .....
Srovnava se to treba proto, protoze se na nasich silnicich dost casto "potkaji" auta z ruznych stoleti...
anonym
30. 8. 2007 21:49
LOL
Škoda Octavia II má rovněž čtyři hvězdy euro n-cap. A myslím si, že je to trochu jiná kategorie vozů.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "TommyEngelo"
30. 8. 2007 22:30
Re: LOL
No jenže oktávka to má kvůli širokému středovému panelu...a koneckonců fabka taky, kdyby daly na test fabii s užším středovým sloupkem, tak by pět hvězd dostali...takže politiku škodovky občas vážně nechápu ;-\
anonym
31. 8. 2007 12:07
Re: LOL
Já nechápu proč majoritním vlastníkem se stal VW Group. A nevěřim, že Škoda Auto ML nevydělávala. Takže proč ji náš stát prodal?!!??

Ale mají čtyři hvězdy a na tom se nic nemění!!!
neregistrovaný "AG"
31. 8. 2007 00:11
V*yserte se na hvězdy
To jsou tisíce zcela nesmyslných příspěvků,porovnání a hodnocení ohledně hvězd.Nechci se mýlit,ale asi tak 80-ti% kupijících je úplně u p*dele kolik že to ten jejich vybraný kýžený vůz má vlastně hvězd a zajímá je hlavně cena,design a kvalita.Ruku na srdce-je takový rozdíl mezi 4 a 5-ti hvězdami?Vzhledem ke skutečnosti,že o výsledcích rozhoduje umístění samolepek a jiné smrtelně důležité záležitosti,tak asi ne.První věc,kterou bych vyřadil z provozu,kdybych toho byl schopen je připomínač nezapnutí pásů,kterej mi neskutečně .....Ale to by ze mně ortodoxní hvězdáři asi neměli radost. >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "A2"
31. 8. 2007 10:59
Re: V*yserte se na hvězdy
Ty budeš dle tvého příspěvku asi velkej inteligent.