Euro NCAP 2010: Seat Exeo – Čtyři hvězdy podle zpřísněné metodiky

Euro NCAP 2010: Seat Exeo – Čtyři hvězdy podle zpřísněné metodiky

 
 

Z testů Euro NCAP si Exeo odváží čtyři hvězdy. Na plných pět hvězd nemohlo pomýšlet díky ztrátám v oblasti ochrany dospělých a v oblasti asistenčních systémů.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Seat Exeo 1.6 Reference s karoserií sedan o hmotnosti 1430 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dvoustupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů jen na místě řidiče.

Kolenní airbag nakonec nepracoval tak účinně jak by měl, a proto se dosažené hodnocení vztahuje i na varianty vozu bez tohoto bezpečnostního prvku.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka FAIR G0/1 a pro starší figurínu (pomocí úchytů ISOFIX a popruhů Top Tether) autosedačka SEAT Roemer Duo, tentokrát ve standardní konfiguraci ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní.

Specifikace pro nizozemský trh, kde byly zkušební vozy zakoupeny, obsahuje v základní výbavě kolenní airbag řidiče, který jinak není dostupný ve všech evropských zemích. Nicméně výsledky zkoušky ukázaly, že kolenní airbag řidiče nepracoval efektivně, a proto nelze zanedbat vliv tuhých částí přístrojové desky na potenciální riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče. Celkový výsledek je velmi podobný vozu, který tímto bezpečnostním prvkem nebyl vybaven. Hodnocení se proto vztahuje současně na vůz bez i s kolenním airbagem řidiče.

 [555×192]

Při bočním nárazu získal Seat Exeo maximální počet bodů. Při nebezpečnějším nárazu na kůl byla na základě míry stlačení žeber ochrana hrudníku vyhodnocena jako slabá.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu si od zkušebních komisařů vysloužila známku mezní.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,968%8100%6,581%2,460%2877%

Ochrana dětí
Na základě údajů naměřených zkušební figurínou simulující starší dítě byly vozu přiděleny maximální body za ochranu, jakou poskytuje při čelním a bočním nárazu 36 měsíčnímu dítěti. Dopředný pohyb hlavy nebyl nadlimitní a figurína byla při bočním nárazu dokonale chráněna uvnitř svého zádržného systému, stejně jako mladší figurína.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná. Samolepka upozorňující na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedačce spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu je rovněž nejasná a navíc není trvale připojena k vozidlu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,798%4100%2100%431%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4081%

Ochrana chodců
Ochrana nohou v oblasti nárazníku je převážně dobrá. Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty byla ovšem vyhodnocena jako nedostačující.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte byla ochrana oceněna známkou mezní, avšak ochrana hlavy dospělého je převážně nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,251%00%5,998%1850%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém je k dispozici již v základní výbavě, stejně jako připomínač nezapnutého bezpečnostního pásu na místě řidiče.

V základní výbavě najdeme i pasivní omezovač rychlosti nastavitelný řidičem. Tento pouze varovný systém nebyl bodován.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%133%457%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Seat Exeo podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy.

Rezervy pro zlepšení lze nalézt prakticky všude, až na ochranu dětí, která je příkladná.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2877%4081%1850%457%71%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Seat Exeo (2010)
Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Seat Exeo Last Edition: Audi A4 z roku 2000 definitivně odchází Seat Exeo Last Edition: Audi A4 z roku 2000 definitivně odchází

Seat s velkým Exeem neuspěl, sedany a kombi se loučí.…

SEAT ukončí výrobu Exea, jeho nástupci budou Toledo a Leon ST SEAT ukončí výrobu Exea, jeho nástupci budou Toledo a Leon ST

Španělský model střední třídy se prodává od roku 2009.…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…