reklama


Euro NCAP 2010: Seat Exeo – Čtyři hvězdy podle zpřísněné metodiky

Euro NCAP 2010: Seat Exeo – Čtyři hvězdy podle zpřísněné metodiky

 
 

Z testů Euro NCAP si Exeo odváží čtyři hvězdy. Na plných pět hvězd nemohlo pomýšlet díky ztrátám v oblasti ochrany dospělých a v oblasti asistenčních systémů.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Seat Exeo 1.6 Reference s karoserií sedan o hmotnosti 1430 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, dvoustupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů jen na místě řidiče.

Kolenní airbag nakonec nepracoval tak účinně jak by měl, a proto se dosažené hodnocení vztahuje i na varianty vozu bez tohoto bezpečnostního prvku.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka FAIR G0/1 a pro starší figurínu (pomocí úchytů ISOFIX a popruhů Top Tether) autosedačka SEAT Roemer Duo, tentokrát ve standardní konfiguraci ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní.

Specifikace pro nizozemský trh, kde byly zkušební vozy zakoupeny, obsahuje v základní výbavě kolenní airbag řidiče, který jinak není dostupný ve všech evropských zemích. Nicméně výsledky zkoušky ukázaly, že kolenní airbag řidiče nepracoval efektivně, a proto nelze zanedbat vliv tuhých částí přístrojové desky na potenciální riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče. Celkový výsledek je velmi podobný vozu, který tímto bezpečnostním prvkem nebyl vybaven. Hodnocení se proto vztahuje současně na vůz bez i s kolenním airbagem řidiče.

 [555×192]

Při bočním nárazu získal Seat Exeo maximální počet bodů. Při nebezpečnějším nárazu na kůl byla na základě míry stlačení žeber ochrana hrudníku vyhodnocena jako slabá.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu si od zkušebních komisařů vysloužila známku mezní.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých10,968%8100%6,581%2,460%2877%

Ochrana dětí
Na základě údajů naměřených zkušební figurínou simulující starší dítě byly vozu přiděleny maximální body za ochranu, jakou poskytuje při čelním a bočním nárazu 36 měsíčnímu dítěti. Dopředný pohyb hlavy nebyl nadlimitní a figurína byla při bočním nárazu dokonale chráněna uvnitř svého zádržného systému, stejně jako mladší figurína.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná. Samolepka upozorňující na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedačce spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu je rovněž nejasná a navíc není trvale připojena k vozidlu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,798%4100%2100%431%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4081%

Ochrana chodců
Ochrana nohou v oblasti nárazníku je převážně dobrá. Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty byla ovšem vyhodnocena jako nedostačující.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte byla ochrana oceněna známkou mezní, avšak ochrana hlavy dospělého je převážně nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,251%00%5,998%1850%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém je k dispozici již v základní výbavě, stejně jako připomínač nezapnutého bezpečnostního pásu na místě řidiče.

V základní výbavě najdeme i pasivní omezovač rychlosti nastavitelný řidičem. Tento pouze varovný systém nebyl bodován.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%133%457%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Seat Exeo podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení 4 hvězdy.

Rezervy pro zlepšení lze nalézt prakticky všude, až na ochranu dětí, která je příkladná.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2877%4081%1850%457%71%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Seat Exeo (2010)
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: Euro NCAP
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Seat Exeo Last Edition: Audi A4 z roku 2000 definitivně odchází Seat Exeo Last Edition: Audi A4 z roku 2000 definitivně odchází

Seat s velkým Exeem neuspěl, sedany a kombi se loučí.…

SEAT ukončí výrobu Exea, jeho nástupci budou Toledo a Leon ST SEAT ukončí výrobu Exea, jeho nástupci budou Toledo a Leon ST

Španělský model střední třídy se prodává od roku 2009.…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama