reklama


Euro NCAP 2011: Peugeot 508 – Pět hvězd

Euro NCAP 2011: Peugeot 508 – Pět hvězd

 
 

Peugeot 508 spolehlivě chrání převážené osoby, k chodcům už tak vlídný není.

Peugeot 508 měl velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, s ochranou chodců už to není tak slavné. Potřebuje vylepšit zóny pro náraz hlavy, pánve a nohou dospělého chodce.

Testovaný vůz byl 4dveřový sedan Peugeot 508 s dieselovým motorem o 1,6 l, výbavou Active, levostranným řízením a hmotností 1405 kg.

Bezpečnostní výbava Peugeotu obsahovala čelní airbagy řidiče a spolujezdce, ESP, omezovač rychlosti a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte pomocí pásů instalována proti směru jízdy autosedačka Britax Römer Babysafe+, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo + (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ochrana kolen a stehen řidiče a spolujezdce byla vyhodnocena jako dobrá. Peugeot poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek sedícím v různých pozicích.

 [555×192]

Údaje z figurín ukazují na dostatečnou ochranu hrudníku při bočním nárazu, ostatní části těla mají dobrou ochranu.

Při nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku mezní.

Sedadlo a hlavové opěrky poskytují dobrou ochranu proti zranění při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,691%7,796%6,986%3,280%3290%

Ochrana dětí

Peugeot 508 získal maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Přepínač je jasně vidět a řidič má k dispozici informaci o stavu airbagu. A tento systém byl Euro NCAP oceněn.

Štítky jasně upozorňují na nebezpečí a nutnost vypnout airbag při použití dětské autosedačky.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,798%4100%2100%17,798%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-754%
Ochrana dětí-4387%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům ve většině oblastí dobrou ochranu v několika ale také nízkou.

Přední hrana kapoty vykazuje nízkou nebo mezní ochranu.

Většina oblastí, kde může narazit dětská hlava, poskytuje kapota dobrou ochranu, bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako nízká.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,640%1,525%467%1541%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESP a připomínání zapnutí pásu pro přední i zadní sedadla.

Omezovač rychlosti je v několika evropských zemích volitelný, ve většině je však vybavení tímto zařízením standardem. Euro NCAP vyžaduje toto zařízení jako standardní a proto udělilo 95 %.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%3100%3100%797%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Zatímco v oblasti ochrany řidiče a cestujících dosahuje Peugeot 508 výborných výsledků, problematická je především ochrana pánve a hlavy dospělých.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4387%1541%797%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Peugeot 508 (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: EuroNCAP
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama