Euro NCAP 2011: Peugeot 508 – Pět hvězd

Euro NCAP 2011: Peugeot 508 – Pět hvězd

 
 

Peugeot 508 spolehlivě chrání převážené osoby, k chodcům už tak vlídný není.

Peugeot 508 měl velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, s ochranou chodců už to není tak slavné. Potřebuje vylepšit zóny pro náraz hlavy, pánve a nohou dospělého chodce.

Testovaný vůz byl 4dveřový sedan Peugeot 508 s dieselovým motorem o 1,6 l, výbavou Active, levostranným řízením a hmotností 1405 kg.

Bezpečnostní výbava Peugeotu obsahovala čelní airbagy řidiče a spolujezdce, ESP, omezovač rychlosti a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte pomocí pásů instalována proti směru jízdy autosedačka Britax Römer Babysafe+, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo + (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ochrana kolen a stehen řidiče a spolujezdce byla vyhodnocena jako dobrá. Peugeot poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek sedícím v různých pozicích.

 [555×192]

Údaje z figurín ukazují na dostatečnou ochranu hrudníku při bočním nárazu, ostatní části těla mají dobrou ochranu.

Při nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku mezní.

Sedadlo a hlavové opěrky poskytují dobrou ochranu proti zranění při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,691%7,796%6,986%3,280%3290%

Ochrana dětí

Peugeot 508 získal maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Přepínač je jasně vidět a řidič má k dispozici informaci o stavu airbagu. A tento systém byl Euro NCAP oceněn.

Štítky jasně upozorňují na nebezpečí a nutnost vypnout airbag při použití dětské autosedačky.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,798%4100%2100%17,798%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-754%
Ochrana dětí-4387%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům ve většině oblastí dobrou ochranu v několika ale také nízkou.

Přední hrana kapoty vykazuje nízkou nebo mezní ochranu.

Většina oblastí, kde může narazit dětská hlava, poskytuje kapota dobrou ochranu, bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako nízká.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,640%1,525%467%1541%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESP a připomínání zapnutí pásu pro přední i zadní sedadla.

Omezovač rychlosti je v několika evropských zemích volitelný, ve většině je však vybavení tímto zařízením standardem. Euro NCAP vyžaduje toto zařízení jako standardní a proto udělilo 95 %.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%3100%3100%797%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Zatímco v oblasti ochrany řidiče a cestujících dosahuje Peugeot 508 výborných výsledků, problematická je především ochrana pánve a hlavy dospělých.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4387%1541%797%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Peugeot 508 (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

Pokus o odstřel Zimoly nevyšel. Na hlasování ani nedošlo Pokus o odstřel Zimoly nevyšel. Na hlasování ani nedošlo

Zastupitelé Jihočeského kraje nakonec nehlasovali o…

Z parketu Davida Kocourka: Britové mění přístup k inflaci Z parketu Davida Kocourka: Britové mění přístup k inflaci

Velká Británie poutá v poslední době pozornost hlavně…

 
Zdroj: EuroNCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Listkiewicz o rozhodčích: Chyby jsou, ale důvěra se zlepšila

Listkiewicz o rozhodčích: Chyby jsou, ale důvěra se zlepšila

Předseda komise rozhodčích Fotbalové asociace ČR Michal Listkiewicz je spokojený s tím, jak sudí odřídili…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…

Jiří Fabián: Muž, který je schopen pomocí pěti otázek zjistit, kdo jste

Jiří Fabián: Muž, který je schopen pomocí pěti…

V osmi letech mu imponoval prezident Gustav Husák, který na sjezdu ÚV KSČ sklízel frenetický potlesk, dnes hledá…