Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EuroNCAP 2017: Toyota C-HR – Pět hvězd hned napoprvé

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Kompaktní crossover značky Toyota se v testech Euro NCAP předvedl jako velmi bezpečný automobil pro svou posádku i okolní provoz a získal plný počet hvězd.

Toyota C-HR představuje v nabídce své značky zcela nový model bez přímého předchůdce a v testech Euro NCAP si tato loňská novinka vedla velmi dobře. Ve všech kategoriích dosáhla dobrého hodnocení a pouze v ochraně dospělých cestujících má velmi drobné nedostatky a v případě ochrany chodců ji trápí podobné problémy jako většinu současných automobilů.

Předmětem testu byla Toyota C-HR Hybrid, s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1470 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla a kolení airbag řidiče. Vůz byl také vybaven AEB systémy pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a systémem varování řidiče před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax Romer Kidfix XP a pro desetileté Safety 1st Manga.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Toyota C-HR prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech částí těla řidiče dobrá, s výjimkou hrudníku, kde byla hodnocena jako dostatečná a stejná situace byla u cestujícího na zadním sedadle.

Hodnoty zaznamenané figurínami ukázaly dobrou ochranu všech důležitých částí těla při testu bočního nárazu i nárazu na sloup a Toyota C-HR získala maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Standardní součástí výbavy crossoveru C-HR je Toyota Safety Sense, jehož součástí je i systém autonomního nouzového brzdění. Při testování v simulovaném městském provozu fungoval systém dobře za všech zkoušených rychlostí a získal maximální počet bodů.






Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem
Jednotky body body body body body body %
Ochrana dospělých 6,9 7,6 16 2,7 3 36,2 95%

crashtest toyota novemodely video crossover crashtest toyota novemodely video crossover

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byla ochrana všech částí těla šestiletého dítěte dobrá s výjimkou mezní ochrany hrudníku. Ochrana desetiletého dítěte byla mezní v oblasti krku, dostatečná v případě hrudníku a ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těl obou figurín dětských pasažérů dobrá a vůz získal maximum bodů.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček, s výjimkou prostředního místa.






Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 13,8 8 5 11,3 38,0 77%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem ve své střední částí dobrou a po stranách dostatečnou až mezní ochranu jeho hlavě. Špatné výsledky byly zaznamenány v oblasti kolem sloupků čelního skla.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu na všech testovaných místech. Ochrana pánevní oblasti byla smíšená, kdy střední část přídě poskytuje špatnou ochranu, zatímco kraje dobrou ochranu.

Systémem autonomního nouzového brzdění chodce dobře detekuje a v testech získal maximální počet bodů, protože vždy zamezil srážce při nízkých rychlostech a při rychlostech vyšších pak dokázal dosáhnout jejich požadovaného snížení.






Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 18,4 3 6 4,8 32,2 76%

Asistenční systémy

Euro NCAP uvádí pro kategorii asistenční systémy, že systémem autonomního nouzového brzdění fungoval dobře i při testech prováděných při dálničních rychlostech. Pokud se C-HR přibližoval k pomaleji se pohybujícímu vozu, zvládl systém vždy zabránit kolizi a v případě stojících vozů se jí vyhnul ve většině případů a v těch zbývajících dosáhl výrazného snížení rychlosti.

Standardní výbavou je signalizace nezapnutí bezpečnostních pásu pro všechny řady sedadel, omezovač rychlosti i systém varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu řidiče.






Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
- body body body body body %
Asistenční systémy 1,3 3 2,5 2,7 9,4 78%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Toyota C-HR dosáhla v testech Euro NCAP dobrých výsledků ve všech kategoriích. Crossover je připraven poskytnout ochranu na vysoké úrovni své posádce i chodcům, i když v případě této kategorie se ani tento model nevyhnul tradičnímu problému většiny současných vozů, jímž pánevní oblast.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků

Kategorie1234Celkem

NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr

Jednotkybody%body%body%body%%

Výsledky3695%3877%3276%978%84%

Počet hvězd*****

 

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.









Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy
Pro ***** 80% 75% 60% 50%
Pro **** 70% 60% 50% 40%
Pro *** 60% 30% 40% 25%
Pro ** 50% 25% 30% 15%
Pro * 40% 15% 20% 10%

 

 

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)