Euro NCAP 2010: Ford C-MAX – Pět hvězd

Euro NCAP 2010: Ford C-MAX – Pět hvězd

 
 

V rámci špičkového výsledku existuje prostor pro zlepšení ochrany chodců a ochrany cestujících při nárazu na kůl.

Z testů Euro NCAP si Ford C-MAX zaslouženě odváží 5 hvězd, které by ale v roce 2012 neuhájil díky ochraně chodců. Potenciál pro zlepšení hledejme právě tam (pánev, hlava dospělého chodce). Zlepšit by se dále mohla ochrana hrudníku při nárazu na kůl.

Testy, jejichž výsledky Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval model Ford C-MAX 1.6 TDCi ve výbavě Trend s karoserií MPV o hmotnosti 1390 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Römer Baby safe plus, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Dodatečné testy prokázaly, že stejná míra ochrany je zaručena bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

 [555×192]

Při bočním nárazu je zaručena dobrá míra ochrany všech sledovaných oblastí těla až na hrudník, kde je ochrana dostačující.

Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku (hodnocená na základě míry stlačení žeber) mezní.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,490%8100%7,189%3,793%3392%

Ochrana dětí

Na základě vyhodnocení údajů změřených zkušební figurínou, činila zráta u tříleté figuríny pouze čtyři desetiny bodu. Mladší figurína získala plný počet bodů. Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní.

Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače, který je součástí příplatkové výbavy, a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Testované vozy nebyly tímto přepínačem vybaveny.

Varovná samolepka zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,697%4100%2100%538%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Ochrana nohou v oblasti nárazníku je dobrá ve většině zkoušených oblastí (ve 4 ze 6), ve zbylých oblastech je nedostačující.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je převážně nedostačující, pouze ve dvou zónách je mezní.

V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana dobrá (jde o 4 ze 6 zkušebních zón).

Naproti tomu je ochrana hlavy dospělého chodce hodnocena převážně jako nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1354%0,915%467%1850%

Asistenční systémy

Ford C-MAX je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je k dispozici jako příplatková výbava.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ford C-MAX podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení maximální počet hvězd. Ochrana dospělých i dětí je na velmi dobré úrovni. Zlepšit by se mohla například ochrana hrudníku při nárazu na kůl nebo ochrana pánve či hlavy dospělého chodce.

Současných 5 hvězd by v roce 2012 neobhájil kvůli ochraně chodců.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%4183%1850%571%80%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Ford C-MAX (2010)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největším investorem v USA je Británie, Čína se nevešla do první desítky Největším investorem v USA je Británie, Čína se nevešla do první desítky

Zatímco menší státy jako Španělsko, Irsko a Nizozemsko…

Pilného úřad jedná o prodeji slovinských papíren Vipap Pilného úřad jedná o prodeji slovinských papíren Vipap

Ministerstvo financí jedná se dvěma zájemci o prodeji…

Úřad kvůli azbestu zastavil demoliční řízení developera JRD Úřad kvůli azbestu zastavil demoliční řízení developera JRD

Plánovanému developerskému projektu společnosti JRD…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Ford Euro NCAP MPV

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá Test ojeté Toyoty GT86: Zadokolka je úžasně ovladatelná. A spolehlivá

Ze spolupráce Toyoty a Subaru vzešlo jedno z…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Ford C-Max a S-Max: První jízdní dojmy z Mallorky (aktualizováno) Ford C-Max a S-Max: První jízdní dojmy z Mallorky (aktualizováno)

Ford uspořádal novinářskou prezentaci modernizovaného…

Ford C-Max a Grand C-Max: Modernizovaná MPV mají české ceny Ford C-Max a Grand C-Max: Modernizovaná MPV mají české ceny

Modernizovaný C-Max je dostupný se čtyřmi motory. Za…

 



 
Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

Dnes 14:58

Mercedes-Benz letos na evropském trhu jasně vládne luxusním značkám. Jasně patrné to bylo i minulý měsíc, kdy dokonce skončil třetí v celkovém pořadí všech značek!




Blesk.cz

Z komunitní zahrady je feťácké doupě: Praha 2 Na Smetance plánuje sportoviště

Z komunitní zahrady je feťácké doupě: Praha 2 Na…

Místo komunitní zahrady v ulici Na Smetance v Praze 2 je zde nyní „feťácké“ doupě. Tam, kde ještě letos byl…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři body, vítěz nejdřív v neděli

Jak se bude hrát Laver Cup? Výhry za jeden i tři…

Start Laver Cupu se blíží kvapíkovým tempem. Tenisová akce pořádaná jako pocta australské legendě Rodu Laverovi…

Barcelona soptí! Kdyby Dembélé nedělal patičky, je zdravý, řekl kouč

Barcelona soptí! Kdyby Dembélé nedělal patičky, je…

Neštěstí, náhoda, ale třeba i karma za zradu Dortmundu. Zranění nejdražší posily v historii Barcelony Ousmaneho…

 

Reflex.cz

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři týdny, politici selhali, říká novinářka Uhlová

V Babišových drůbežárnách jsem nevydržela ani tři…

Novinářka Saša Uhlová půl roku pracovala v pěti různých zaměstnáních. Spojovalo je jedno: náročné podmínky a…

Legendární česká oštěpařka Dana Zátopková dnes slaví 95. narozeniny

Legendární česká oštěpařka Dana Zátopková dnes slaví…

Ve čtvrtek 24. července 1952 obletěla sportovní svět senzační (a z dnešního pohledu tak trochu i „pohádková“)…