Euro NCAP 2011: Mercedes-Benz C Coupé – Pět hvězd

Euro NCAP 2011: Mercedes-Benz C Coupé – Pět hvězd

 
 

Pátou hvězdu bude Mercedes-Benz C Coupé vozit od roku 2012 na kapotě.

Mercedes-Benz C Coupé se i přes vynikající výsledky v letošních testech Euro NCAP zařadil do dlouhého seznamu automobilů, které by v příštím roce plný počet hvězd nezískaly.

Podobně jako řada dalších automobilů testovaných v letošním roce i Mercedes-Benz C Coupé nabízí ochranu své posádky na nejvyšší úrovni a nabízí i poměrně dobrou ochranu chodců. Pokud by ovšem byl testován podle požadavků, které vstoupí v platnost od příštího roku, pak by právě letošních velmi dobrých 57 % za ochranu chodců stálo za ziskem jen čtyř hvězd.

Předmětem testu byl Mercedes Benz C220 CDI s karoserií dvoudveřové kupé, s pohotovostní hmotností 1615 kg a s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a stabilizační systém. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí bezpečnostních pásů) autosedačka Britax Römer Baby Safe, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo Plus ISOFIX instalovaná pomocí úchytů ISOFIX a top tether a orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Mercedes-Benz C Coupé je za příplatek vybaven systémem PRE-SAFE®, který udržuje v pohotovosti ochranné systémy pro případ kolize. Při testech čelního a bočního nárazu byl tento systém vypnut.

Při testech čelního nárazu zůstal prostor pro cestující stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce.

Mercedes-Benz zaručuje stejnou míru ochrany kolen a stehen bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

 [555×192]

Kupé třídy C získalo při testu bočního nárazu maximální počet bodů za dobrou míru ochrany všech sledovaných oblastí těla.

Při nárazu na sloup byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana ostatních částí těla dobrá.

Třída C je vybavena aktivními hlavovými opěrkami. Automobil automaticky detekuje náraz zezadu a přední strana hlavové opěrky se pohne dopředu, aby rychleji podepřela krk cestujícího.

Mercedes ukázal, že systém pracuje při širokém pásmu rychlostí a sil nárazu. Ochrana krku při nárazu zezadu byla vyhodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,591%88%7,493%2,460%3290%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v autosedačce s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny správně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce je možno vypnout pouze pro dětskou autosedačku Mercedes Benz, pokud je vůz za příplatek vybaven systémem automatické detekce známým jako CPOD. Tento systém nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Airbag spolujezdce může být také vypnut prodejcem vozů Mercedes Benz.

Na nebezpečí umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce bez vypnutí airbagu je ve voze jasně upozorněno.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,168%4100%2100%14,178%--
36 měsíční9,781%4100%2100%15,787%--
Vozidlo-969%
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje převážně špatnou ochranu.

Třída C má tzv. aktivní kapotu. Senzory zachytí náraz do chodce a zvednou kapotu, aby se zvětšila vzdálenost mezi ní a tvrdými částmi motoru pod ní. Vůz byl testován s tímto systémem.

V oblastech možného nárazu dětské hlavy poskytuje kapota dobrou ochranu, v oblastech možného nárazu hlavy dospělého poskytuje dobrou ochranu, v oblasti čelního skla je poskytovaná ochrana špatná.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,661%00%6100%2157%

Asistenční systémy

Mercedes-Benz třídy C je již v základu vybaven elektronickým stabilizačním systémem, splňujícím požadavky Euro NCAP, i připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Standardem je i omezovač rychlosti, který však nesplňuje požadavky Euro NCAP 2011.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz C Coupé dosáhl v nárazových testech Euro NCAP vynikajících výsledků, k dokonalosti chybí hlavně vylepšení ochrany chodců.

Zlepšit by se mohla i ochrana krku při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%3979%2157%686%81%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Mercedes-Benz C Coupé (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD

Státní podnik Prisko by za akcie společnosti OKD, která…

Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů

Základní odborové organizace podporují celorepublikovou…

Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz

Online rozvozce potravin Košík.cz rozšiřuje nabídku o…

Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…