Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Peugeot 207 CC i Mini s pěti hvězdami

Ondřej Láník
Diskuze (17)
3,7 m dlouhé Mini i otevřený Peugeot 207 CC splnili očekávání a patří také do pětihvězdičkového klubu.

Euro NCAP v dubnu prověřilo pasivní bezpečnost dvou lifestylových aut pro radost.

Mini Cooper

Britský automobil s německými kořeny je jen 3,7 m dlouhý a má velmi krátkou příď, takže pro dobrý výsledek v testu Euro NCAP bylo třeba udělat více než u většiny konkurenčních vozů s délkou kolem 4 m. Posádka Mini je při čelním nárazu chráněna dobře, Euro NCAP poukazuje jen na riziko poranění kolen a stehen po kontaktu s přístrojovou deskou při čelním nárazu. Mini Cooper si odnesl 13 bodů (81 % maxima) za ochranu posádky při čelním nárazu, 16 bodů za výsledek bočního nárazu (89 % maxima) a 3 body za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Celkem tedy 32 bodů a 5 hvězd pro Mini.

Ochrana dětských pasažérů byla ohodnocena 29 body (59 % maxima), což odpovídá průměrným 3 hvězdám. Euro NCAP tradičně kritizuje na nedostatečné varování uživatelů před umisťováním dětských sedaček proti směru jízdy na sedadle spolujezdce.Zádržný systém nedokázal zadržet pohyb hlavy tříletého dítěte při bočním nárazu, což by pravděpodobně skončilo poraněním hlavy dítěte. Ve stejném testu hlava 1,5 letého dítěte přišla do kontaktu s čalouněním interiéru, což by také mohlo způsobit poranění hlavy při reálné nehodě. Formální kritika směřuje také k nedostatečně vyznačené přítomnosti úchytů ISOFIX na zadních sedadlech.

Ochrana chodců patří podle Euro NCAP, stále k nejproblematičtějším oblastem pasivní bezpečnosti. Mini dostalo 14 bodů (tj. 39 % maxima) a to odpovídá 2 hvězdám.

Peugeot 207 CC

Peugeot na příkladu 207 CC ukazuje, že i otevřený automobil může být nadprůměrně bezpečný. Test kabrioletu probíhá vždy v nejméně příznivé konfiguraci se střechou složenou za sedadly. Cestující jsou při čelním nárazu velmi dobře chráněni. Řidičovy kolena se vůbec nesetkaly s přístrojovou deskou, mj. díky účinnému kolennímu airbagu. Peugeot dobrovolně prezentoval Euro NCAP také výsledky interně prováděných testů na cestujících větších rozměrů. U vysokých řidičů, kteří budou sedět příliš vpředu a budou mít kolena v blízkosti přístrojové desky, existuje riziko, že síly působící na dolní končetiny těsně pod koleny by mohly být vyšší než je kolenní kloub schopen běžně přenášet. Za ochranu cestující v čelním nárazu udělilo Euro NCAP 13 bodů (tj. 81 % maxima), za bezpečnost při bočním nárazu si kabriolet odváží maximum 18 bodů a za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů 2 body. Celkem tedy 33 bodů za ochranu dospělé posádky a 5 hvězd.

Ochrana dětských pasažérů nebyla ohodnocena, vzhledem k tomu, že metodika Euro NCAP pro čelní a boční náraz říká, že přední sedadlo má být ve střední poloze (nastavení v podélném směru), ve které nebylo možné výrobcem doporučenou dětskou sedačku do vozu namontovat.

Euro NCAP chválí konstrukci nárazníku vzhledem k ochraně chodců, ale problematické místa na kapotě nakonec nepřinesla lepší výsledek než 16 bodů (tj. 44 % maxima).

Výsledky testů Euro NCAP (duben 2007)
KriteriumOchrana dospělé posádkyOchrana dětské posádkyOchrana chodců
Testovaný vůzPočet hvězd / bodyPřední nárazBoční nárazPřip. pásůPočet hvězd / bodyPočet hvězd / body
Mini Cooper5/3213 (81 %)16 (89 %)33 / 29 (59 %)2 / 14 (39 %)
Peugeot 207 CC5/3313 (81 %)18 (100 %)2nehodnoceno2 / 16 (44 %)

Ondřej Láník
Diskuze (17)
29. 4. 2007 09:25
Re: Ah mein gott!!
Za to by měl jít "stvořitel" tohoto paskvilu na víkend do basy 8-s ;-\
Avatar - Pekelná Micinka
28. 4. 2007 21:52
Ah mein gott!!
[odkaz] 8-s 8-s 8-s
28. 4. 2007 10:56
volant
proč má peugeot 207 cc i mini volant na druhý straně?? :-O