Euro NCAP: Peugeot 207 CC i Mini s pěti hvězdami

Euro NCAP: Peugeot 207 CC i Mini s pěti hvězdami

 
 

3,7 m dlouhé Mini i otevřený Peugeot 207 CC splnili očekávání a patří také do pětihvězdičkového klubu.

Euro NCAP v dubnu prověřilo pasivní bezpečnost dvou lifestylových aut pro radost.

Mini Cooper

Britský automobil s německými kořeny je jen 3,7 m dlouhý a má velmi krátkou příď, takže pro dobrý výsledek v testu Euro NCAP bylo třeba udělat více než u většiny konkurenčních vozů s délkou kolem 4 m. Posádka Mini je při čelním nárazu chráněna dobře, Euro NCAP poukazuje jen na riziko poranění kolen a stehen po kontaktu s přístrojovou deskou při čelním nárazu. Mini Cooper si odnesl 13 bodů (81 % maxima) za ochranu posádky při čelním nárazu, 16 bodů za výsledek bočního nárazu (89 % maxima) a 3 body za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů. Celkem tedy 32 bodů a 5 hvězd pro Mini.

Ochrana dětských pasažérů byla ohodnocena 29 body (59 % maxima), což odpovídá průměrným 3 hvězdám. Euro NCAP tradičně kritizuje na nedostatečné varování uživatelů před umisťováním dětských sedaček proti směru jízdy na sedadle spolujezdce.Zádržný systém nedokázal zadržet pohyb hlavy tříletého dítěte při bočním nárazu, což by pravděpodobně skončilo poraněním hlavy dítěte. Ve stejném testu hlava 1,5 letého dítěte přišla do kontaktu s čalouněním interiéru, což by také mohlo způsobit poranění hlavy při reálné nehodě. Formální kritika směřuje také k nedostatečně vyznačené přítomnosti úchytů ISOFIX na zadních sedadlech.

Ochrana chodců patří podle Euro NCAP, stále k nejproblematičtějším oblastem pasivní bezpečnosti. Mini dostalo 14 bodů (tj. 39 % maxima) a to odpovídá 2 hvězdám.

Peugeot 207 CC

Peugeot na příkladu 207 CC ukazuje, že i otevřený automobil může být nadprůměrně bezpečný. Test kabrioletu probíhá vždy v nejméně příznivé konfiguraci se střechou složenou za sedadly. Cestující jsou při čelním nárazu velmi dobře chráněni. Řidičovy kolena se vůbec nesetkaly s přístrojovou deskou, mj. díky účinnému kolennímu airbagu. Peugeot dobrovolně prezentoval Euro NCAP také výsledky interně prováděných testů na cestujících větších rozměrů. U vysokých řidičů, kteří budou sedět příliš vpředu a budou mít kolena v blízkosti přístrojové desky, existuje riziko, že síly působící na dolní končetiny těsně pod koleny by mohly být vyšší než je kolenní kloub schopen běžně přenášet. Za ochranu cestující v čelním nárazu udělilo Euro NCAP 13 bodů (tj. 81 % maxima), za bezpečnost při bočním nárazu si kabriolet odváží maximum 18 bodů a za přítomnost připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů 2 body. Celkem tedy 33 bodů za ochranu dospělé posádky a 5 hvězd.

Ochrana dětských pasažérů nebyla ohodnocena, vzhledem k tomu, že metodika Euro NCAP pro čelní a boční náraz říká, že přední sedadlo má být ve střední poloze (nastavení v podélném směru), ve které nebylo možné výrobcem doporučenou dětskou sedačku do vozu namontovat.

Euro NCAP chválí konstrukci nárazníku vzhledem k ochraně chodců, ale problematické místa na kapotě nakonec nepřinesla lepší výsledek než 16 bodů (tj. 44 % maxima).

Výsledky testů Euro NCAP (duben 2007)
KriteriumOchrana dospělé posádkyOchrana dětské posádkyOchrana chodců
Testovaný vůzPočet hvězd / bodyPřední nárazBoční nárazPřip. pásůPočet hvězd / bodyPočet hvězd / body
Mini Cooper5/3213 (81 %)16 (89 %)33 / 29 (59 %)2 / 14 (39 %)
Peugeot 207 CC5/3313 (81 %)18 (100 %)2nehodnoceno2 / 16 (44 %)
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
Zdroj: Euro NCAP
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…