Euro NCAP 2011:  Nissan Juke – Pět hvězd

Euro NCAP 2011: Nissan Juke – Pět hvězd

 
 

Z testů Euro NCAP si Juke odváží 5 hvězd, které by v roce 2012 neuhájil kvůli ochraně chodců.

Potenciál pro zlepšení je právě v ochraně chodců, ochraně krční páteře a v ochraně hrudníku při nárazu na kůl. Naopak pochvalu zaslouží úroveň ochrany dětí.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v únoru 2011, absolvoval model Nissan Juke 1.6 Acenta s karosérií hatchback o hmotnosti 1172 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR BIMBOFIX G0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka RÖMER BRITAX DUO+ (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní a pohyb sloupku volantu směrem vzad byl malý. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami sice indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce, nicméně konstrukce přístrojové desky se považuje za potenciálně nebezpečnou s ohledem na různé tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení. Proto byla ochrana v této oblasti nakonec vyhodnocena pouze jako mezní.

 [555×192]

Při bočním nárazu i při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,786%7,796%7,493%2,768%3187%

Ochrana dětí

Juke získal při dynamických testech maximální počet bodů za ochranu tříleté figuríny.

Pohyb hlav obou figurín byl při čelním i bočním nárazu dobře zvládnutý.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu airbagu spolujezdce není řidiči dostatečně zřetelně zprostředkována.

Varovná samolepka upozorňující na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu je výstižná a je trvale viditelná na sluneční cloně a vyhotovená v požadovaných jazykových mutacích EU.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční10,789%4100%2100%538%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4081%

Ochrana chodců

Ochranu nohou v oblasti nárazníku je nedostatečná pouze v levé krajní zóně, v ostatních je dobrá a dostačující.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je téměř všude nedostačující. V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana dobrá.

Ochrana hlavy dospělého chodce je však nedostačující.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,540%0,813%4,473%1541%

Asistenční systémy

Nissan Juke je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem i připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce. Omezovač rychlosti nastavitelný řidičem nesplnil požadavky EuroNCAP pro udělení bodů, protože je k dispozici pouze v rámci mimořádné výbavy.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Nissan Juke podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle metodiky pro rok 2011 získal v celkovém hodnocení 5 hvězd.

Tento výsledek by ale v roce 2012 s ohledem na zpřísnění metodiky neobhájil kvůli ochraně chodců.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3187%4081%1541%571%75%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Nissan Juke (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Nissan Euro NCAP Crossover

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí! Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno…

Přijde Nissan Juke o naftové motory? Přijde Nissan Juke o naftové motory?

Nissan finišuje vývoj druhé generace modelu Juke a…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se na Stínadlech hrát nebudou

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se…

Fotbalisté Teplic předkolo Evropské ligy hrát nebudou. I když měli svůj osud ve vlastních rukou, poslední ligový…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…