Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Schváleno: Europoslanci prosadili zavedení tísňového volání 112 u aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (81)
Nejpozději do března 2018 budou muset být nová auta povinně vybavena systémem nouzového volání eCall, který automaticky spojí vůz s linkou tísňového volání 112. Počet mrtvých při autonehodách by se měl díky tomu snížit o desetinu.

Nový systém tísňového volání pro automobily umožní rychleji a efektivněji zachraňovat životy lidí při nehodách a navíc povede ke snížení nákladů, proto je třeba jej zavést na celoevropské úrovni. Shodla se na tom dnes většina zástupců europoslaneckých frakcí během diskuse o systému eCall. Kritici však systému vyčítají, že podle nich umožní úřadům získat přístup k záznamům o pohybu vozidel.

Systém eCall má podle návrhu využívat evropskou linku tísňového volání 112 a automaticky upozorní záchranáře, hasiče a policisty na vážnou dopravní nehodu. Záchranné složky budou tak podle europoslanců moci rychleji rozhodnout o efektivním způsobu zásahu a předejít zbytečným průtahům. „Díky evropské spolupráci můžeme snížit úmrtnost při nehodách. Je naší povinností zavést eCall do praxe," prohlásil Carlos Coelho z nejpočetnější frakce evropských lidovců.

Podobně se k návrhu předloženému českou zpravodajkou Olgou Sehnalovou vyjadřovali zástupci většiny frakcí, kteří dali najevo eCall podporu. Odmítavá slova mířila především k možnému konfliktu systému a ochrany soukromí řidičů. „Proč nedat kupujícímu volbu, aby sám rozhodl, zda chce systém v autě mít?", tázal se Jan Philipp Albrecht z frakce zelených, podle něhož by řidič měl vědět o tom, že jeho vůz bude se systémem dohledatelný.

Podle Sehnalové však systém nebude zneužitelný k získávání údajů o poloze vozu, neboť auto nebude v běžném provozu vysledovatelné. „Systém zůstane nečinný, dokud se nespustí tísňový režim," uvedla česká europoslankyně. Odpůrci současného znění návrhu však chtějí otázku zabezpečení soukromí lépe ošetřit. „Pokud budou úřady chtít, informace (o poloze vozu) si dohledají," nesouhlasil s míněním zastánců systému Albrecht.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (81)
29. 4. 2015 21:23
Re: Škoda
Systém eCall jako takový nevyžaduje možnost aktivace zvenčí. Stejně tak kamerový systém nemusí být přístupný zvenčí. Lepší analogie tedy je: Vadilo by vám mít v bytě alarm, který sám zavolá policii, když ho někdo spustí? Místo spoléhání se na sousedy. A to má kde kdo (byť je to třeba PCO, ne přímo policie).
29. 4. 2015 15:24
Re: No vyborne...
To nic nemeni na veci, ze je to neefektivna p...ina. Blbci v EU snivaju, ze sa tym znizi spotreba, a resp. CO2. Ale ako dosli k tym svojim zazracnym udajom, ani boh netusi.
A na takych numerickych halucinaciach je postavena vacsina EU.
29. 4. 2015 14:19
Re: Pekne, pekne... :-!
Ne nutně (vektorů je vícero). A jsou také schopni podvádět a využívat sociálního inženýrství. Ve výsledku je jedno, jestli úpravu provedou na dálku, nebo skrze fyzický přístup - něco musí provést, to byla pointa.
29. 4. 2015 14:11
Re: Škoda
V ČR to přeci mají na starost hasiči, tak jaká "dopravka"? A potřebné mobilní sítě jsou samozřejmě ve vlastnictví (nestátních) firem.
29. 4. 2015 14:08
Re: Pekne, pekne... :-!
Tak nakazit spywarem počítač je možné, takže je pravděpodobně možné nakazit i telefon, ale musíš potvrdit, že chceš něco nainstalovat...bez tvého vědomín těžko.