reklama


EvoBus otevřel novou výrobní halu v Holýšově

EvoBus otevřel novou výrobní halu v Holýšově

 
 

Ve výrobním závodu EvoBusu v Holýšově na Plzeňsku byla 26. března slavnostně otevřena výrobní hala, jejíž výstavba trvala 12 měsíců.

Při slavnostním aktu byl předán symbolický klíč od haly z rukou Andrease Petera, ředitel výrobního sdružení a inženýringu EvoBus GmbH, a Axela Stokingera, jednatel EvoBus Bohemia s.r.o., do rukou ředitele výrobního závodu v Holýšově Reinera Springmeiera. Slavnostního předání se také zúčastnil představitel města, starosta Holýšova, Antonín Pazour.

EvoBus Bohemia s.r.o. je dceřinnou společností EvoBus GmbH Německo a ta je členem skupiny Daimler. Hlavní aktivity EvoBus Bohemia s.r.o. představuje výroba segmentů pro autobusy v Holýšově a prodej i servis autobusů značek Mercedes-Benz a Setra. S ukončením investice se závod v Holýšově rozrostl o plochu 5.600 m2.

Hodnota exportu z Holýšova pro mateřskou společnost je přibližně dvojnásobná v porovnání s hodnotou prodeje autobusů na území ČR.

Od svého otevření v roce 2001 se továrna několikrát přebudovala. Nové plochy jsou nutné pro nové autobusové modely, které přijdou na trh v příštích měsících. Na letošní podzimní veletrh užitkových vozidel IAA v Hannoveru je naplánována premiéra zcela nové vlajkové lodi značky Setra, kterou se podle zástupců společnosti stane model S 500.

Na výstavbě a na vybavení haly se podílela řada českých dodavatelů. Také nová zařízení pocházejí z České republiky, jakož i většinová část dodávaných dílů. Na dokončení nové haly spolupracovala i společnost MBtech, která mimo jiné poskytuje elektronická řešení pro automobilový průmysl a v Holýšově se prezentovala prostřednictvím odkazu na svou studii lehkého užitkového vozu Reporter z roku 2010 a designérským modelem šestimístného MPV Smart Bus.

Uvnitř nové výrobní haly byla v rámci jejího slavnostního otevření vystavena elektřinou poháněná vozidla Mercedes-Benz Vito E-Cell a Smart Fortwo Electric Drive. Venkovní plocha před halou byla vyhrazena pro Mercedes-Benz Citaro druhé generace,zájezdové Travego, tahače Actros nové i předchozí generace a nákladní terénní vozidla Zetros a Unimog, která zde rovněž vznikají vybrané komponenty. Závod Holýšov je navíc přímo zapojen i do výroby vozidel s plynovým, hybridním pohonem a také pohonem na palivové články.

V české lokalitě Holýšova vyrábí EvoBus s téměř 400 vlastními zaměstnanci karosářské komponenty a součásti pro autobusy značek Mercedes-Benz a Setra. Další výrobní linky se nacházejí v Mannheimu, Neu-Ulmu a v Ligny (Francii). Vyrobené autobusy jsou určeny pro evropský, severoamerický a další trhy jako například Turecko.

Divize Daimler Buses se značkami Mercedes-Benz, Setra a Orion je největším světovým výrobcem v segmentu autobusů a autokarů nad 8 tun. Produktové portfolio pokrývá městskou, meziměstskou a zájezdovou dopravu a sahá od minibusu až po patrový autobus, vždy s nabídkou rozdílného provedení motorizace a vybavení.

V roce 2011 zaměstnával Daimler Buses celkem 17.495 zaměstnanců po celém světě; ve stejném roce bylo prodáno 39.700 autobusů. Z tohoto počtu mířilo do západní Evropy 5.900 vozidel a z nich bylo prodáno 2.200 v Německu. Za evropský obchod s autobusy odpovídá společnost EvoBus GmbH, 100% dceřiná společnost Daimler AG.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 






 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama