Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evoluce Volva S60, V70 a XC70 v Birminghamu

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Volvo právě představilo aktualizované verze modelů S60, V70 a XC70. Stalo se tak při příležitosti birminghamského autosalonu. Nezbytné retuše vnějšího vzhledu jsou jako obvykle doplněny novými bezpečnostními prvky.

Volvo právě představilo aktualizované verze modelů S60, V70 a XC70. Stalo se tak při příležitosti birminghamského autosalonu. Nezbytné retuše vnějšího vzhledu jsou jako obvykle doplněny novými bezpečnostními prvky.

Začneme u vzhledu. Větší maska chladiče a nové nárazníky mění „look“ prostředního Volva, směrem ke kulatějším tvarům. Může za to příplatkové lakování celého nárazníku v barvě vozu (horní část nárazníku je v barvě standardně) a nová světla (přední světlomety i koncová). Obdobně jako u dvojice S40/V50, liší se i u S60/V70 vzhled předního nárazníku a tvar mlhovek.

Uvnitř Volva je přepracovaná středová konzole, vykládaná pravým dřevem nebo hliníkovým dekorem, revizí prošel také středový tunel. Audiosystém v přístrojové desce může nyní obsahovat i měnič až na 6 CD. Vylepšená sedadla zvyšují komfort i bezpečnost.

Four-C pro všechny

Druhá generace aktivního podvozku Four-C (Computer Controlled Chassis Concept) umí bleskurychle měnit charakteristiku tlumičů. Na rozdíl od dosavadní praxe, je nyní Four-C v příplatkové nabídce pro všechny modely (dosud jen pro verze R a S80). Dva programy – Sport a Comfort – jsou rozdílně naladěny pro sedan S60 (sportovnější), kombi V70 (více cestovního komfort) a XC70 (on road/offroad).

BLIS = konec mrtvého úhlu

Blind Spot Information Systém (BLIS) je první aplikací svého druhu v sériovém autmobilu. Za anglickým názvem se ukrývá zařízení pracující na bázi digitální kamery, vestavěné do zpětného zrcátka. Jeho úkolem je varovat řidiče, kdykoliv se v mrtvém úhlu nachází pohybující se objekt. Kamera odesílá 25 snímků za sekundu a vyhodnocuje všechny předměty do vzdálenosti 3 m od automobilu a 9,5 m za autem. Jakmile dosáhne automobil rychlosti 10 km/h (nebo vyšší) a v mrtvém úhlu je pohybující se objekt, rozsvítí se v interiéru varovný trojúhelník na A-sloupku. Řidič tak při každém manévru, kdy kontroluje pohledem do zpětného zrcátka situaci kolem auta, dostává navíc informaci o přítomnosti vozidla v mrtvém úhlu.

Další užitečnou pomůckou v každodenním provozu jsou vodu odpuzující boční skla a zpětná zrcátka, která trvale zlepšují viditelnost z vozidla za deště.

Silnější T5

Řadový přeplňovaný pětiválec pro verzi T5 má nyní větší zdvihový objem 2,4 l, výkonnější turbodmychadlo a nové naladění, které má přinést spontánnější odezvu než dříve. Výkon vzrostl ze 184 kW na 191 kW a maximální točivý moment pak ze 330 Nm na 350 Nm. Důležitá je také příznivější momentová charakteristika v nižších otáčkách. Při 1800 ot/min je napřéklad k dispozici 280 Nm (+65 Nm), Výše uvedené maximum 350 Nm je k mání již při 2100 ot/min (dříve max. točivý moment od 2400 ot/min). S60 T5 zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s (o 0,3 s rychleji než dříve).

Ondřej Láník
Diskuze (7)