Americkým zákazníkům Volkswagen nabízí v přepočtu 25.000 Kč, aby získal zpět jejich důvěru. Jedna z evropských komisařek požaduje podobné odškodnění i v Evropě.
ti si ty jedo a rakovino mety koupili dobrovolne, protože to jsou kolenovrti, a chteli tak usetrit par korun.
kdo odskodni nas, co musíme ty smrady a jedy dýchat??
soudružka komisarka by spis mela prosadit zvyseni spotřebni dane na naftu tak, aby kolenovrti s naftou skoncili.
Presne to jsem chtel napsat. Kdo odskodni nas, co to musime dychat? Pritom naftovy zakaznici VW maji nejake emise na poslednich prickach preferencii. Presne to vystihuje nazor experta SM Martina "stara plecka" Vaculika, 1.9TDI neprodavat a opecovavat.
Nakonec do dopadne tak, ze svolavacka povinna nebude a jeste dostanou i odskodeni, napriklad 100 litru nafty zdarma.
Pokud je ta stará plečka v pořádku, tak proč ji házet do šrotu? To není moc ekologický. Zatím žádnej lepší motor VW nepředstavilo, taky přemýšlím za co vyměním svoji starou TDI oktávku. Když ono to ale furt jezdí a nic to nechce, tak přeci nepůjdu do nějakýho nespolehlivýho TSI a to jen kvůli tomu, abych vyměnil EURO3 za EURO5. To je mi úplně ukradený. Čili souhlasím s panem Vaculíkem. Osobně si to ještě tak rok dva nechám a pak se uvidí. Třeba už se ve VW zmátoří a začnou vyrábět nějaký fungující benzínový motory. Nebo nakonec koupím něco jinýho než koncern vergl.
Moje kamna na PET lahve taky furt funguji, i dkyz neco malo kouri sousedum preci je nebudu hazet do srotu, je to neekologicky a nikdo nic lepsiho nevyrabi.
Znova ti to zdůrazním. Kamna na PET lahve se nikdy neprodávaly ani nikdy nedostaly homologaci. To je ten obrovský rozdíl oproti starým autům, který jsou na silnicích naprosto legálně a můžou tam být i 10-15 let po tom co tu homologaci dostaly. Bez ohledu na to jestli nějaký Nicco a tobě podobní usoudí, že co je starší 3-5-8 let je už stará plečka a měla by se sešrotovat.
Za tu polovina dieselu jezdi s uriznutym katalyzatorem je kazdemu jedno, ze tu ma spousta aut prehrany firmware, takze silene coudi je taky kazdemu jedno, ale ze zanovni opecovane oktavky uplne nesplnuji emisni normu je tragedie.
VW podvadel, popravu to odskace, ale z hlediska smradu co musis dychat je cela afera naprosto nepodstatna.
To je velmi dobrá připomínka. Že nikomu nevadí, kolik (zvlášť naftových) aut je u nás přečipovaných a vykuchaných takovým způsobem, že by nesplnily ani Euro 1 a z výfuků jim pomalu padají brikety.
Souhlas, ale je dobré, že na to alespoň upozornila, protože v ČR to směřuje k tomu, že se vlastně nic nestalo, a kdyby si náhodou přeci jenom někdo chtěl nechat upravit motor, aby splňoval předepsané požadavky, tak může.
To je možná poprvé, co EU nevymyslela zbytečnou kravinu. Taky si říkám, že pokud má VW za skandál dávat odškodnění, aby si získala zpět důvěru, měla by ho dávat každému, koho se problém týká. Proč by měl Američan dostat 1000 dolarů a Evropan tak nanejvýš omluvu? Není to trochu (ačkoliv to slovo nemám rád, tak se hodí) diskriminující?
Celkom by ma zaujimalo ako sa na vzniknutu situaciu okolo odskodnenia divaju samotny Nemci. Ich materska automobilka na nich kasle a planuje odskodnit iba Americanov :-)
Já hlavně nevím proč by měl být zákazník odškodněný, když mu žádná újma nenastala. Buď si nechá auto zadarmo upravit nebo s ním bude dál jezdit jak je a žádná škoda mu nevzniká, tak proč se řeší nějaký odškodnění?
a to, že to plní normy jen při testu a v normálním provozu ne, to je jako v pořádku?
pokud to tedy v normálním provozu normy neplní, buď to dát do pořádku anebo vrátit peníze...
Mazda 6 r.v. 2015 2,0i 107kw komb. 5,5/100 realita 7,2/100 jestli chceš tvrdit, že se přebytečný benzín spálil na vodu tak můžeš přepočítavat to nebudu.
který parametr normy euro 6 tahle mazda prekracuje??
ano, část benzinu se spalenim premeni na vodu, cast na CO2 a část na emise, z nichž ty sledovane se musí vejit do limitu prislusne euro x normy.
ptam se ještě jednou, ktery emisni limit podle platne euro 6 tahle mazda neplni??
Mě se líbí jak někteří naivové jako třeba ty věří, že když auto plní nějakou EURO normu tak je snad pomalu zdravý ho čuchat a když ji neplní, tak kvůli tomu umírají tisíce lidí. Já nechápu, že to někdo takhle strašně žere ty EURO normy na emise >:D
hele ty chytraku, dyzlgejt je o NOx, coz jsou emise podle euro x kontrolovane a jejich prekroceni v testu znamena, ze auto emisnim testem neproslo.
prekroceni CO2 nad nejaky limit stanoveny nejakou smernici neznamena, ze auto emisnim testem neproslo.
CO2 je v podstate neskodny plyn, i když to neznamena, ze ve vysokych koncentracích není jedovaty. o NOx tahle neskodlivost neplati, i proto se NOx v emisnim homologacnim testu tak sleduje...
Ako už písali hore ide o získanie dôvery späť. O pár rokov si budú rovnakí majitelia kupovať znovu autá. Čiže treba to brať ako investíciu do budúcnosti. Trochu divné je to ,že americký zákazník je pre nich dôležitejší. ( Pretože VW to berie tak ,my sme tu doma (v EU) a naši nám odpustia ( Európania ))
Amíci jsou trochu jiný. Netolerují podvody a firma která u nich přijde o kredit to má těžké. Víš proč v EU nebude VW vykupovat auta a v USA ano? Protože americká společnost je velmi citlivá na to s čím je spojovaná a většina amiku nechce před sousedy být ten co podporuje podvodníky. V EU to tak nefunguje.
jj tomu věřím, že by to tak mohlo být. Však jsem psal, že jsou trochu jiný. Miroslav Horníček jednou o Americe řekl, že tam žijou takovým zvláštním střeštěným způsobem. Já si myslím, že to řekl zbytečně moc eufemicky >:D
by se spíše měla postarat o to, aby evropské normy měření nešlo obcházet. VW může dát pokutu, odsoudit jej k výplatě odškodného nebo jakkoliv jinak potrestat až ve chvíli, kdy jim prokáže, že u evropského měření podváděl (jako to dokázali Američané). Protože dodnes nikdo v EU nic takového neudělal, nemusí si VW z požadavku paní komisařky dělat těžkou hlavu (na rozdíl od USA, kde soudy nejspíše rozhodnou o odškodnění jak v žalobě státu proti VW, tak i v individuálních žalobách).