Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropská komisařka vyzývá Volkswagen: Odškodněte zákazníky v Evropě

Americkým zákazníkům Volkswagen nabízí v přepočtu 25.000 Kč, aby získal zpět jejich důvěru. Jedna z evropských komisařek požaduje podobné odškodnění i v Evropě.
Zpět na článek
20. 1. 2016 12:39
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
20. 1. 2016 12:31
proc zakazniky??
ti si ty jedo a rakovino mety koupili dobrovolne, protože to jsou kolenovrti, a chteli tak usetrit par korun.
kdo odskodni nas, co musíme ty smrady a jedy dýchat??

soudružka komisarka by spis mela prosadit zvyseni spotřebni dane na naftu tak, aby kolenovrti s naftou skoncili.
Rozbalit vlákno
15
20. 1. 2016 13:37
Re: proc zakazniky??
Presne to jsem chtel napsat. Kdo odskodni nas, co to musime dychat? Pritom naftovy zakaznici VW maji nejake emise na poslednich prickach preferencii. Presne to vystihuje nazor experta SM Martina "stara plecka" Vaculika, 1.9TDI neprodavat a opecovavat.
Nakonec do dopadne tak, ze svolavacka povinna nebude a jeste dostanou i odskodeni, napriklad 100 litru nafty zdarma.
20. 1. 2016 14:03
Re: proc zakazniky??
Teda vy dva jste se hledali až jste se našli >:D
20. 1. 2016 14:12
Re: proc zakazniky??
Pokud je ta stará plečka v pořádku, tak proč ji házet do šrotu? To není moc ekologický. Zatím žádnej lepší motor VW nepředstavilo, taky přemýšlím za co vyměním svoji starou TDI oktávku. Když ono to ale furt jezdí a nic to nechce, tak přeci nepůjdu do nějakýho nespolehlivýho TSI a to jen kvůli tomu, abych vyměnil EURO3 za EURO5. To je mi úplně ukradený. Čili souhlasím s panem Vaculíkem. Osobně si to ještě tak rok dva nechám a pak se uvidí. Třeba už se ve VW zmátoří a začnou vyrábět nějaký fungující benzínový motory. Nebo nakonec koupím něco jinýho než koncern vergl.
20. 1. 2016 14:22
Re: proc zakazniky??
Moje kamna na PET lahve taky furt funguji, i dkyz neco malo kouri sousedum preci je nebudu hazet do srotu, je to neekologicky a nikdo nic lepsiho nevyrabi.
20. 1. 2016 14:56
Re: proc zakazniky??
Kamna na PET lahve někdy dostaly homologaci, že se můžou používat a topit s nima??? Tvoje příměra je tak blbá jako sám autor. >:D
21. 1. 2016 08:58
Re: proc zakazniky??
Když k těm kamnům přidáš software, který upraví výsledky měření, tak budou nejčistším ekologickým zdrojem, stejně jako naftové motory VW.
21. 1. 2016 10:09
Re: proc zakazniky??
Jo a to je velky problem EU, ted se ustupuje zakaznikum, kteri si kamna koupili a je jich hodne.
21. 1. 2016 10:51
Re: proc zakazniky??
Znova ti to zdůrazním. Kamna na PET lahve se nikdy neprodávaly ani nikdy nedostaly homologaci. To je ten obrovský rozdíl oproti starým autům, který jsou na silnicích naprosto legálně a můžou tam být i 10-15 let po tom co tu homologaci dostaly. Bez ohledu na to jestli nějaký Nicco a tobě podobní usoudí, že co je starší 3-5-8 let je už stará plečka a měla by se sešrotovat.
Avatar - WinNatural
20. 1. 2016 20:33
Re: proc zakazniky??
A co kdyby sis pro změnu koupil auto namísto VW mr.dek? >:D
20. 1. 2016 22:43
Re: proc zakazniky??
Už sem nad tím přemýšlel, ale bojím se drahýho servisu. Tak holt čekám, až zase Škodovka vyrobí něco fungujícího ;-\
20. 1. 2016 19:27
Re: proc zakazniky??
Za tu polovina dieselu jezdi s uriznutym katalyzatorem je kazdemu jedno, ze tu ma spousta aut prehrany firmware, takze silene coudi je taky kazdemu jedno, ale ze zanovni opecovane oktavky uplne nesplnuji emisni normu je tragedie.

VW podvadel, popravu to odskace, ale z hlediska smradu co musis dychat je cela afera naprosto nepodstatna.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2016 19:48
Re: proc zakazniky??
To je velmi dobrá připomínka. Že nikomu nevadí, kolik (zvlášť naftových) aut je u nás přečipovaných a vykuchaných takovým způsobem, že by nesplnily ani Euro 1 a z výfuků jim pomalu padají brikety.
20. 1. 2016 22:45
Re: proc zakazniky??
Přesně tak. :yes:
21. 1. 2016 08:55
Re: proc zakazniky??
Souhlas, ale je dobré, že na to alespoň upozornila, protože v ČR to směřuje k tomu, že se vlastně nic nestalo, a kdyby si náhodou přeci jenom někdo chtěl nechat upravit motor, aby splňoval předepsané požadavky, tak může.
21. 1. 2016 10:52
Re: proc zakazniky??
Teď si přesně vystihl situaci. Ano tak to v ČR je. Ne že to k tomu směřuje.
20. 1. 2016 12:32
Když odškodnění, tak každému
To je možná poprvé, co EU nevymyslela zbytečnou kravinu. Taky si říkám, že pokud má VW za skandál dávat odškodnění, aby si získala zpět důvěru, měla by ho dávat každému, koho se problém týká. Proč by měl Američan dostat 1000 dolarů a Evropan tak nanejvýš omluvu? Není to trochu (ačkoliv to slovo nemám rád, tak se hodí) diskriminující?
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
20. 1. 2016 12:39
Re: Když odškodnění, tak každému
To mas tak, je rozdiel odskodnit par desiatok tisic zakaznikov v USA a niekolko milionov Europanov.
20. 1. 2016 12:40
Re: Když odškodnění, tak každému
že by to bylo spíš proto, že v USA je to podle legislativy a v EU je nic nenutí?
20. 1. 2016 13:01
Re: Když odškodnění, tak každému
Celkom by ma zaujimalo ako sa na vzniknutu situaciu okolo odskodnenia divaju samotny Nemci. Ich materska automobilka na nich kasle a planuje odskodnit iba Americanov :-)
20. 1. 2016 13:40
Re: Když odškodnění, tak každému
Myslim, ze teraz maju vaznejsie starosti ako patrat v ktorej postkomunistickej diere skoncili ich ojazdene herky ;-)
20. 1. 2016 14:06
Re: Když odškodnění, tak každému
Já hlavně nevím proč by měl být zákazník odškodněný, když mu žádná újma nenastala. Buď si nechá auto zadarmo upravit nebo s ním bude dál jezdit jak je a žádná škoda mu nevzniká, tak proč se řeší nějaký odškodnění?
Avatar - pelikoš
20. 1. 2016 14:26
Re: Když odškodnění, tak každému
a to, že to plní normy jen při testu a v normálním provozu ne, to je jako v pořádku?
pokud to tedy v normálním provozu normy neplní, buď to dát do pořádku anebo vrátit peníze...
20. 1. 2016 14:58
Re: Když odškodnění, tak každému
To ovšem každý auto vykazuje v reálným provozu jiný hodnoty spotřeby a emisí než při laboratorních testech.
20. 1. 2016 15:44
Re: Když odškodnění, tak každému
Můžeš jmenovat jediné nové auto, které je v normálním provozu plní? >:D
20. 1. 2016 17:30
Re: Když odškodnění, tak každému
muzes jmenovat jedine nove benzinove auto, které limity podle prislusne euro x normy v realnym provozu neplni??
20. 1. 2016 18:37
Re: Když odškodnění, tak každému
Mazda 6 r.v. 2015 2,0i 107kw komb. 5,5/100 realita 7,2/100 jestli chceš tvrdit, že se přebytečný benzín spálil na vodu tak můžeš přepočítavat to nebudu.
20. 1. 2016 19:16
Re: Když odškodnění, tak každému
který parametr normy euro 6 tahle mazda prekracuje??
ano, část benzinu se spalenim premeni na vodu, cast na CO2 a část na emise, z nichž ty sledovane se musí vejit do limitu prislusne euro x normy.

ptam se ještě jednou, ktery emisni limit podle platne euro 6 tahle mazda neplni??
20. 1. 2016 21:27
Re: Když odškodnění, tak každému
Mě se líbí jak někteří naivové jako třeba ty věří, že když auto plní nějakou EURO normu tak je snad pomalu zdravý ho čuchat a když ji neplní, tak kvůli tomu umírají tisíce lidí. Já nechápu, že to někdo takhle strašně žere ty EURO normy na emise >:D
21. 1. 2016 08:50
Re: Když odškodnění, tak každému
hele ty chytraku, dyzlgejt je o NOx, coz jsou emise podle euro x kontrolovane a jejich prekroceni v testu znamena, ze auto emisnim testem neproslo.
prekroceni CO2 nad nejaky limit stanoveny nejakou smernici neznamena, ze auto emisnim testem neproslo.
CO2 je v podstate neskodny plyn, i když to neznamena, ze ve vysokych koncentracích není jedovaty. o NOx tahle neskodlivost neplati, i proto se NOx v emisnim homologacnim testu tak sleduje...
21. 1. 2016 10:45
Re: Když odškodnění, tak každému
Možná si mě špatně pochopil. Neměl jsem na mysli CO2, ale NOx.
Avatar - peter222
20. 1. 2016 14:27
Re: Když odškodnění, tak každému
Ako už písali hore ide o získanie dôvery späť. O pár rokov si budú rovnakí majitelia kupovať znovu autá. Čiže treba to brať ako investíciu do budúcnosti. Trochu divné je to ,že americký zákazník je pre nich dôležitejší. ( Pretože VW to berie tak ,my sme tu doma (v EU) a naši nám odpustia ( Európania ))
20. 1. 2016 14:59
Re: Když odškodnění, tak každému
V Americe je jiná legislativa a navíc tam jsou schopný podávat žaloby na kde co. Amíci jsou trošku jiný, takže bych to nepoměřoval s Evropou.
20. 1. 2016 16:51
Re: Když odškodnění, tak každému
Amíci jsou trochu jiný. Netolerují podvody a firma která u nich přijde o kredit to má těžké. Víš proč v EU nebude VW vykupovat auta a v USA ano? Protože americká společnost je velmi citlivá na to s čím je spojovaná a většina amiku nechce před sousedy být ten co podporuje podvodníky. V EU to tak nefunguje.
20. 1. 2016 21:15
Re: Když odškodnění, tak každému
jj tomu věřím, že by to tak mohlo být. Však jsem psal, že jsou trochu jiný. Miroslav Horníček jednou o Americe řekl, že tam žijou takovým zvláštním střeštěným způsobem. Já si myslím, že to řekl zbytečně moc eufemicky >:D
21. 1. 2016 01:21
Re: Když odškodnění, tak každému
:yes: >:D
20. 1. 2016 19:30
Re: Když odškodnění, tak každému
Treba proto, ze ta oprava zdarma to auto z podstaty veci musi trochu zkriplit (zhendikepovat)?
20. 1. 2016 21:09
Re: Když odškodnění, tak každému
No zatím o tom nejsou žádný konkrétní důkazy, že by to auto mělo být zkriplený. Možná máš pravdu, ale zajímaly by mě fakta, až to někdo změří.
21. 1. 2016 09:00
Re: Když odškodnění, tak každému
EU nikdy nevymýšlí "kraviny", tak to pouze komentují čeští pisálkové, kteří těm důležitým věcem nerozumí.
20. 1. 2016 16:23
Elžbieta Bieńkowská
by se spíše měla postarat o to, aby evropské normy měření nešlo obcházet. VW může dát pokutu, odsoudit jej k výplatě odškodného nebo jakkoliv jinak potrestat až ve chvíli, kdy jim prokáže, že u evropského měření podváděl (jako to dokázali Američané). Protože dodnes nikdo v EU nic takového neudělal, nemusí si VW z požadavku paní komisařky dělat těžkou hlavu (na rozdíl od USA, kde soudy nejspíše rozhodnou o odškodnění jak v žalobě státu proti VW, tak i v individuálních žalobách).
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2016 17:04
a potom všetkých
prosím si jedno odškodnenie za to, že eú neplní v bežnej prevádzke normu a vypúšťa oveľa viac škodlivín ako píšu v letákoch.
Rozbalit vlákno
1
Re: a potom všetkých
Ja si prosím odškodnenie za globálne oteplenie celkovo. Ovplyvňuje ma veľmi výrazne.