Evropská komise představila plán snižování emisí CO2, které do ovzduší vypouštějí osobní automobily. O návrhu musejí rozhodnout členské země Evropské unie.
Hmm, myslím že se bohužel dočkám likvidace všech těch krásných aut, a budem všichni jezdit např. v Superbu s motorem 1,2HTTP. Který sice papírově produkuje málo splodin, ale v reálu jede stále s nohou na podlaze v neefektivních vysokých otáčkách a čmudí jak...
O značkách Ferrari, Labmbo, Maser, Bug... =Likvidace
Kdyby radši řešily to podstatné. 1 tepelná elektrárna v severních čechách vypustí pomalu tolik škodlivin. Jako všechny auta u nás ve stejnou dobu. A kolik tech elektráren máme... Zavřít jedinou je stejný, jako by u náz ze dne na den začli jezdit všechny náklaďáky na proud.
A co letadla, zámořský lodě a pod. Zde je problém. A to by se mělo řešit nejdřív, až pak dílčí znečištění 8-s
Kdyz se v roce 87 Montrealskou dohodou zakazovaly freony jako naplne do lednicek taky vyrobci lednicek breceli jakoby mel nastat konec sveta - a prd se stalo, zato mame ekologictejsi lednicky.
Mno, porovnávat ledničky a auta je mimo - někteří lidé mají z jízdy autem i radost a požitek, a neberou to jako přesun z A do B; neznám však nikoho, kdy by měl požitek z práce s ledničkou...
Já sám jsem pro ekologizaci našeho chování, ale rozhodně ne tímto způsobem. Tento způsob mi totiž zavání hodně těžkou demagogií směřovanou k masám. Kolik lidí v Evropě má na to, aby jezdili v motorech od V8 nahoru? A kolik takových vozidel tu jezdí v porovnání s ostatními kubaturami? A proč to tedy musí schytávat zrovna tato auta?
Pre auto s emisiami 400 gCO2 na km (ako napriklad Ferrari) to bude navyse pokuta vo vyske opriblizne 25 000 Euro na vozidlo. A co je to 25 000 E pre majitela Ferrari??
- - -
Komisia tieto auta nezakazuje, len ich predrazuje. V8, W12, ... a podobne motory sa montuju tam, kde to v pohode kupujuci zaplati. Problem je s motormi 2-3 litre, ktore uz kupujuci zaplatit nebudu ochotny. Napriklad Volvo S60 D5 by stalo o peknych 4 000 Euro navyse, co tvori 10-15% ceny auta. Obdobne pre Mondeo, Passat, Audi, BMW, ... A tato kategoria s emisiami 160-200 gCo2/km je ta, kde nastanu podla mna najvacsie zmeny.
V podstate s tebou souhlasim, je to opravdu tezka demagogie :no: (+blijici smajlik)
Jen mala poznamka na zaver - spalovaci motor ma obecne vyssi ucinnost pri vysokych otackach - u benzinaku nemas pri plne otevrene skrtici klapce jeji ztraty apod...
To je sice pravda, ale vzhledem k tomu, že je pohyb pístů a ojnic přímačarý nekontinuální. Píst se zastaví, rozběhne zpět, zastaví.... Podobně ventily atd. Je zde zapotřebí mnohem větší síly pro překonání setrvačnosti. Dál, tření a obecně nižší efektivita spalování. Proti tomu je škrtící klapka zanedbatelná. Věř mi, motory studuju :yes:
Mám technický dotaz na kohokoliv včetně redakce. Již mnohokrát bylo psáno, že limit bude na automobilku/koncern, ale nikdy nepadlo, jak presne se bude pocitat.
To se jako spocita aritmeticky prumer vsech motorizaci vsech modelu? Nebo se vezme prumer vsech prumeru z modelu (imho blbost). Logicke by bylo, kdyby se pocital prumer ze skutecne vyrobenych poctu kazdeho modelu. Tedy vazeny. Jako priklad - Fabia ma nejakou dieslovou green verzi, ale kolik se jich proda proti benzinove 1.4?
Dalsi vec. Pokud by slo o skutecne pocty, budou se brat vyrobene, prodane, nebo registrovane do provozu?
aritmeticky prumer vsech vozidle registrovanych do provozu od entity zodpovednej za typove schvalenie vozidla (co nemusi byt vzdy nutne vyrobca vozidla)
- - -
teda pokial schvalili a nezmenili to, co bolo v navrhu minuly tyzden.
francouzi a italove se v EU ze svojimi 50konovymi prditkami prosadili aby tak mohli lip nemcum konkurovat. Konec koncu rozhoduje zakaznik BMW nemuze nic zato ze bohati maji radeji jejich 300HP jak 100HP peugeoty.
Doufam ze nemecka vlada bude svoje zajmy prosazovat a neustoupi ostatnim krajinam jak dela v posledni dobe porad.
BMW udelalo velky kus prace s jejich "efficient dynamics", spotreby sly hodne dolu a vykony nahoru, ukazali, ze to jde, jeste kdyby domakali design aby se na to dalo koukat, byly by to fakt dobry auta, ale uznavam, ze motory maji jedny z nejlepsich, lepe receno na spici.
ok, žere nebo nežere, záleží na konktrétním jízdním stylu. Věřím že můžeš jet za 6 nebo za 12. Důležité je že má stejnou normovanou spotřebu jako třeba 1.2HTP a to je 2x výkonější a o polovinu těžší. Takže technologie by tu byla a jak ukazuje třeba Mazda2 ani cena nemusí být vysoká. Proč to neumí třeba Mercedes či Ford či jiné značky ? ;-)
Já nechci nižší emise!!! Chci řvoucí šestiválec uprostřed ranního oparu na okresce... jak drtí veverky i ježky, a jeho dechberoucí ryk láme větve stromům i v lese poschovávaným aktivistům obroučky brejlí!!!! :-) Nechci lít do nádrže ani vodík ani kozí moč!!!
(Autor: neznámý z internetu)