Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropská komise se snaží přimět VW k odškodnění zákazníků v Evropě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (58)
Dohoda o řešení skandálu v USA zahrnuje méně než půl milionu naftových vozů. V Evropě se skandál týká zhruba 8,5 milionu naftových aut.

Evropská komise spolupracuje s organizacemi na ochranu práv spotřebitelů ve snaze přimět německý koncern Volkswagen, aby odškodnil evropské zákazníky za skandál kolem manipulace s měřením emisí podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech. Informuje o tom agentura Reuters.

Eurokomisařka pro spravedlnost Věra Jourová podle mluvčího komise Christiana Wiganda minulý týden oslovila organizace na ochranu spotřebitelů v jednotlivých členských zemích unie, aby zjistila, s jakými problémy se v souvislosti se skandálem potýkají a jak by mohly koordinovat postup. Spolupráce s těmito organizacemi má podle ní zajistit evropským spotřebitelům spravedlivý přístup.

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller začátkem července odmítl výzvy, aby automobilka odškodnila zákazníky v Evropě podobně jako v USA. V rozhovoru s listem Welt am Sonntag řekl, že odškodnění evropských zákazníků po vzoru dohody v USA by bylo vzhledem k rozdílným právním podmínkám nepřiměřené a navíc příliš nákladné.

Volkswagen v červnu přistoupil na to, že ve Spojených státech za urovnání vládních a spotřebitelských žalob souvisejících se skandálem zaplatí až 15,3 miliardy dolarů (376,6 miliardy Kč). Majitelé aut, kterých se skandál týká, se mohou rozhodnout, zda budou požadovat úpravu aut, nebo aby Volkswagen jejich auto koupil zpět. Dohoda rovněž předpokládá, že majitelé obdrží odškodné 5100 až 10.000 dolarů (zhruba 125.000 až 246.000 Kč).

K odškodnění evropských zákazníků automobilku již dříve vyzvala eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská, podle níž by bylo nespravedlivé, kdyby Volkswagen k zákazníkům v Evropě přistupoval jinak než v USA.

Šance na získání odškodného od Volkswagenu ale v Evropě podkopává nedostatek účinných právních mechanismů, jako je například systém hromadných žalob v USA. Situaci komplikuje rovněž to, že pravidla pro emise naftových vozů jsou v Evropě méně přísná než v USA.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (58)
28. 7. 2016 08:46
Re: Zákazníci poškození nebyli, zákazníci by si
Teď ti moc nerozumím jaký kouření máš na mysli >:D
27. 7. 2016 15:31
Re: Zákazníci poškození nebyli, zákazníci by si
Koureni je taky zakonem dovoleno
27. 7. 2016 14:38
Re: Zákazníci poškození nebyli, zákazníci by si
A proč bych si nemohl koupit něco co je zákonem povolený a běžně se to prodává? Až to povolený nebude nebo to bude nevýhodný ve srovnání s jiným pohonem, tak si to nekoupím respektive zákazníci si to nekoupí. Co ti na tom přijde nejasnýho?
27. 7. 2016 14:34
Re: Zákazníci poškození nebyli, zákazníci by si
Když už si takovej pamětník, tak musíš uznat, že počet aut za kterýma se nedá dýchat postupem času ubývá. Trochu mě děsí představa jak budou cítit současné motory, které už od novoty žerou olej za 10 let, až s postupným opotřebením poddimenzovaného malolitrážního motoru toho oleje budou žrát jednou nebo 2x tolik. ;-\
27. 7. 2016 10:41
Re: Zákazníci poškození nebyli, zákazníci by si
ryccardo kdo si koupil diesel je ohnout, cadic, smradoch a ignorant nejvyssi kategorie ktery za usetrenou krounu nici zdravi jinych lidi a jeste se smeje, kdyz ti tu sracku natlaci do obliceje na krizovatce.