S-Klasse byla vždy na špičce evropských luxusních vozů, pochopitelně vyjma aristokratických britských dvou R a okřídleného B. U série W116 tomu nebylo jinak, získala si dokonce i obdiv motoristických novinářů.
Jo 6,9 bylo opravdu super, hlavně když ti to podřadilo v zatáčce na mokru na dvojku >:-[] Souhlas s kolegou níže, s w126 se jezdilo o něco líp a paradoxně 560 táhla výrazně lépe než papírově ne o tolik slabší 500.
Skoda ze dnes ho uz vacsina populacie povazuje za cigansky povoz. Sice je to len okrajove, ale v casti o svetlach ste mohli spomenut ze rovnake mala aj Tatra 613 špeciál :-)
Tatra 613 byla skutečně dobovým souputníkem tohoto Benze. Jen na té smutnější straně železné opony. Samozřejmě o ABS, vzduchovém podvozku, automatu či klimatizaci (s výjimkou několika kusových Speciálů) si mohla nechat zdát…
Při vší úctě k Tatře 613, která je z r. 75, tak už při uvedení její 3,5 l osmiválec měl o 20 Kw míň, než 3,5 V8 od Mercedesu, který byl považován za zastaralý a byl v dalším roce vyměněn. Tatra nestíhala technologií výroby, nestíhala technicky, MB byl oproti Tatře asi 100x lépe vyvážený, atd........... Navíc bez inovací a kvůli zastavenému vývoji Tatra rychle zestárla, a kdyby byla tak dobrá, tak v ní tehdy jezdil místo MB Saddám Husajn a jiní tehdy spřátelení diktátoři.
W 116 je skvostný, ale nástpce s označením W126 se mi líbí ještě o dost více, podle mě je to vůbec nejkrásnější Esko všech dob. Současná generace mě vzhledově vůbec neoslovuje, hlavně pak svojí "rozteklou" zádí s vertikálně orientovanými svítilnami a podivným víkem kufru. Z toho auta přímo sálá čínský nevkus... :'-(:no: