Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací kompaktních vozů rüsselsheimské značky v nepřetržité řadě. Oproti předchůdci je lehčí a lépe jezdí.
Zpět na článek
30. 10. 2016 19:15
30. 10. 2016 21:02
30. 10. 2016 22:39
31. 10. 2016 10:42
30. 10. 2016 22:49
31. 10. 2016 10:12
31. 10. 2016 09:56
31. 10. 2016 13:51
31. 10. 2016 15:35
31. 10. 2016 15:43
Avatar - Verny_2013
30. 10. 2016 18:12
astra se prostě povedla
Nejen designově ale celkovým sladěním auta. Jezdil jsem 1,4 Turbo v obou verzích a jsou to skvělé turbobenzíny, tiché pružné a úsporné. Do 4000 ot. se chovají prakticky stejně, ten silnější má i jakousi špičku při 5000 ot. Zvenku je astra krásná a uvnitř útulná. Je jen málo věcí co bych ji vytknul, asi ten debilní tvar řadičky a na horším asfaltu vyšší hluk od podběhů. Jinak mě nic nenapadá. Moje volba je 1,4 Turbo + AGR sedačky. A svižné komfortní cestování je zaručeno.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
30. 10. 2016 18:51
Re: astra se prostě povedla
Já bych pár výtek našel... třeba torzka s wattem zřejmě jen u top motorizací, relativně omezená volba převodovek (jen dva motory s automatem + robot pro 1.0, oba nejsilnější motory jen MT), absence 4x4 a adaptivních tlumičů... ale není to nic tak zásadního a naopak je tam pár hezkých cukříků jako AGR sedačky nebo segmentová LED.
31. 10. 2016 15:13
Re: astra se prostě povedla
Pre 150k benzin a 130k diesel je lepsia zadna naprava za priplatok 200 euro a ten kto ide po budget konfiguracii ju aj tak neoceni. Predpokladam, ze u vas to bude rovnako.

Nemoznost mat adaptivne tlmice - nie je to skor o neochote inych naladit tlmice uz v zakladnej cene rozumne, miesto ziadania priplatku? Chapal by som to ako vytku u OPC :)

4x4 je vsak skoda, na druhej strane to je vacsinou aj tak zalezitost konfiguracii, ktora je cenovo na urovni Insignia a tam ta moznost je...
Avatar - Emel
31. 10. 2016 15:39
Re: astra se prostě povedla
Jasně, já říkám že to nejsou zásadní věci...

Máš pravdu, tu nápravu už mají v ceníku... Uměl bych si ji představit i u té 1.4T 92kW, radši bych tam viděl víceprvek, ale ok.

Podle mě ne, možnost přepnutí dle toho kde a jak jedu je taky bonus.

Insignia se teď sice vyprodává v akci za zajímavé ceny, ale to je podle mě jen dočasná záležitost na podporu starého modelu. Bez akční slevy je nejlevnější Insi 4x4 za 916t.
31. 10. 2016 19:25
Re: astra se prostě povedla
Suhlas, moznost vybrat si je ideal a najsilnejsie motory by multilink ocenili, zial v tejto triede sa od neho upusta. Na druhej strane ak by som si mal vybrat medzi nim a rozumnym motorom, radsej motor. O triedu vyssie ocakavam oboje a schopnost odviest 1000km a nebyt zniceny :-)

Na Astre ma osobne serie mala nadrz. 46l sa da ako tak prezit pri diesly, ale pre 200 benzin mi to vyslovene vadi. Chodit kazdy tyzden tankovat je otrava, aj ked da sa s tym zit.
Avatar - Emel
31. 10. 2016 21:15
Re: astra se prostě povedla
Uvidíme... Civic je zpět u ML, někteří ho mají pořád (Mazda, Ford, H&K), někteří aspoň někde (VW & spol., Toyota).

Rozumný motor má skoro každý, 1.6TGDI už je i u Hyundaie (nevím teda jak je to teď s přechodem na novou generaci). Horší je zase ta kombinovatelnost, Renault má 1.6TCe jen s EDC, Astra a 308 pro změnu jen s manuálem...

Nádrž souhlas, každý litr pod 50 je zločin... a i těch 50 je nic moc. Ale tak pod 50 mělo i WRX STi :-)
Avatar - pumpkin
30. 10. 2016 19:15
Poďakovanie
Keďže sa seriál Európske automobily roku týmto zavŕšil, chcel by som sa Alešovi poďakovať za fajn čítanie, ktoré sa ešte snaží udržať úroveň Auto.cz, aj keď mám pocit, že neúspešne.

A k samotným oceneniam COTY. Mala by to byť naďalej výzva pre automobilky ponúknuť čo najlepšie autá a kašlať na krčmové kecy o tom, ako sa ocenenie kupuje. Ide tu o prestíž s dlhoročnou tradíciou, ktorú si treba ceniť.

Kamarát si nedávno kúpil svoje prvé auto - červenú Astru v slušnej výbave a musím uznať, že ocenenie získala zaslúžene. Keď som sa pozrel do schránky spolujazdca, našiel som malú nálepku Car of the Year 2016. Kamoš len hrdo dodal, že kupuje predsa to najlepšie, takže nejakú váhu to asi mať bude. :-)
Rozbalit vlákno
3
30. 10. 2016 21:02
Re: Poďakovanie
K poděkování pro pana Dragouna za tento seriálek článků se připojuji. :yes:

(A věřím, že máš i jiné kamarády, třeba takové, kteří nálepku Car of the Year až takhle neprožívají. :-) ;-) )
Avatar - pumpkin
30. 10. 2016 22:39
Re: Poďakovanie
Jasné, neboj sa. ;-)
31. 10. 2016 10:42
Re: Poďakovanie
Tiež sa pridávam k poďakovaniu a dúfam, že bude nasledovať nejaký ďalší rovnako zaujímavý seriál, trebárs World Car of the Year (aj keď tri autá, ktoré získali tento titul, boli už spracované v tejto sérii - Polo MkV, Golf 7 a Nissan Leaf) :-)
30. 10. 2016 22:49
Ale ano....
Astra je nepochybně jeden z nejlepších vozů C segmentu. Ale! Cílem Opelu nepochybně bylo, když už ne vyrovnat, tak alespoň dosáhnout na etalon třídy - Golf, jeho sestru Octavii (i když uznávám, že toto srovnání není zcela fair) a bratra Leona. A to se dle mého názoru ne zcela povedlo. Pominu-li design exteriéru, který je do značné míry subjektivní záležitostí a navíc v podání Astry vcelku slušivý, musím, jakožto člověk, který se aktuálně rozhoduje nad koupí nového vozu, zmínit pár věcí, které se tedy opravdu nepovedly. Mnozí mohou namítnout, že jde o marginálie, ale pokud máte v plánu investici cca 600 tisíc, pak i relativní detaily budete brát v potaz. Stran motorizací, poráží Opel celkem jednoznačně koncern VW dieselovou 1,6 cdti, která je o dost lepší jak koncernová 1,6ka a dokonce se plně vyrovná 2,0 TDI. Oproti tomu ve srovnatelných kubaturách benzinových motorů je jak 1,0 tak 1,4 TSI zkrátka lepší volba, než turba od Opelu. Ne o moc, ale jsou. Všemi hodně chválený interiér Astry má několik, pro mne fatálních přešlapů. Budíky v kapličce jsou malé, o dost hůře přehledné a čitelné, navíc s divným sklonem, než u koncernu. Po přesednutí např, z Leona mně to opravdu vadí. Ovládání klimatizace je stejně tak u koncernu nesrovnatelně přehlednější, ergonomičtější a intuitivnější. Génius, který vymyslel namísto koncernovské přihrádky pro telefon s USB konektory pod ovládáním klimy, přiblblý držák, byl zjevně mdlého rozumu. Řešení, kdy z USB vstupu v loketní opěrce (oproti koncernu není výškově nastavitelná) vedete kabel přes celou středovou konzoli k držáku telefonu před řadící pákou, je doslova středověké faux pas!!! A o materiálu a zpracování celé středové konzole, tlačítka elektronické ruční brzdy a příšerného 12 V konektoru, se raději nevyjadřuji, neboť si nezadá s Dacií Sandero. Bohužel pro Astru, je úroveň těchto partií u všech koncernových vozů o dost jiný vesmír. Kdo viděl, ví o čem mluvím. Ostatní partie vozu jsou celkem v pohodě a srovnatelné s vozy koncernu VW (vyjma AGR sedaček, které Opel vždy uměl). Bohužel pro Astru, pokud úzkostlivě neřešíte peníze a opravdu se cíleně zaměříte na kvalitu, jsou v benzinové motorizaci jak Golf, tak Leon, v globále stále lepší volba. U naftových, srovnatelných dieselů je to fifty-fifty. Můj názor.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Verny_2013
31. 10. 2016 00:23
Re: Ale ano....
Sám mám golfa 1,4 TSi 92Kw. Musím na začátek říct že jsem s ním velmi spokojen. Mám i sedadla ergoactivy které jsou super. S astrou jsem absolovoval jen zkušební jízdy s oběma 1,4 T v řádu 50-70 km. No a byl jsem velmi příjemně překvapen. Komfortem podvozku, přesným řízením, skvělými sedačkami, které mi přišly ještě o chlup lepší než ty ergoactivy u golfa. Motor - 1,4T 92 Kw je určitě lepší, pružnější než stejný u Golfa, je tam totiž 45Nm rozdíl ve prospěch Astry. Jinak jsou si motory svou kultivovaností srovnatelné. Spotřebu samozřejmě hodnotit nemohu. Líbil se mi útulný interiér, ke zpracování jsem taky neměl výhrady. Ty ergonomické přešlapy co popisuješ třeba pro mě nejsou až tak důležité, a mimochodem to co u golfa provedli konstruktéři kteří narvali CD měnič a sloty na USB + paměťovou kartu do schránky spolujezdce je podle mě mnohem větší přešlap a taky to ve své recenzi náležitě kritizuji. Ještě jedna poznámka k astře - s těma co jsem jezdil pokud si vzpomínám byla klasická ruční brzda, nikoliv ta elektronická, ta je zřejmě za příplatek ve vyšších výbavách. To byl pro mě další plus. Co mě na astře naopak velmi vadilo byla příšerná hlavice řadící páky s jakousi bradavicí na zpátečku. Zkrátka kdybych auto kupoval teď a ne před 2 lety, tak bych měl sakra zamotanou hlavu jestli golf, nebo astra.
Avatar - Emel
31. 10. 2016 10:12
Re: Ale ano....
Jedno USB je ve schránce před řadičkou, ne? CD changer v kastlíku mi nepřijde špatné řešení... velikost kastlíku je pořád ok a je to za mě lepší než klasicky vzadu v kufru.
Avatar - Verny_2013
31. 10. 2016 18:31
Re: Ale ano....
Tak jsem se byl podívat jak to mám vlastně s tím umístěním USB v Golfovi. měl jsi pravdu, je v uzavíratelné schránce před řadičkou. V klimatizované schránce před spolujezdcem je jen CD měnič s několika sloty na různé typy paměťových karet. Ještě jsem totiž žádný z nich nepoužil, při jízdě poslouchám rádio. Ale s tou velikostí kastlíku před spolujezdcem bych teda polemizoval. CD changer ho zaplnil tak že se tam stěží vejde jedna 0,3l plechovka piva.
31. 10. 2016 09:56
Re: Ale ano....
Taky jsem vybíral auto za 600k, taky jsem se rozhodoval mezi Astrou a Golfem. Objednal jsem Astru. Obě auta jsou z mého pohledu akceptovatelná. Rozhodly 2 věci:

1, blízký facelift Golfa - nedokázal jsem rozdýchat představu, že v okamžiku přebírání nového vozu bude auto už zastaralé

2, chování dealerů - u Opelu perfektní služba, možná až moc. Naopak u několika dealerů VW opakované nedodržení slibů, bazarnické "vysvětlování" slabin apod. Zkrátka jsem měl dojem, že u Opelu si ty moje peníze víc zaslouží (na což bych kašlal, pokud by Golf byla objektivně lepší volba).

Mimochodem, interiér u Leona se mi nelíbil. Plasty vypadaly tak "honosně", že by asi šly omývat vodou z hadice. U Oktávky se mi to líbilo víc, ale Golf je oproti těmto dvěma opravdu nejlepší. Astra jak kde, většinou se mi interiér líbí, partie mezi řadičkou a opěrkou je opravdu slabší, ale tvrdit, že je hroší než Leon, seděl jsi v těch autech vůbec???

Ten držák na telefon v Astře má přímo na sobě kontakty, není nutné tahat kabel z opěrky.
31. 10. 2016 13:51
Re: Ale ano....
Předně odkazuji na poslední dvouslovnou větu mého prvního příspěvku. Rozhodně nikomu nehodlám vyvracet jeho pohled na věc, stejně jako mně dost těžko může někdo vnucovat ten svůj :-). Nicméně. Rodiče měli Vectru A, Astru G, já jsem měl první auto Vectru B a posledních pět let jezdím Astrou J. Takže vozy s bleskem jsou mi opravdu velmi blízké. V práci jezdím Octavií 1,4 tsi 103 Kw. Kolega má rok Golfa 1,4 tsi 110kw. Měl jsem zapůjčenou Astru K 1,4 t 110 kw, kdy jsme cca 2. hodiny srovnávali Golfa a Astru. Oba jsme se shodli na tom, že koncernová 1,4 je pružnější, točivější, tišší, s lepší reakcí na plyn. Lepší materiály v interiéru, včetně ergonomie, má stejně tak Golf. Můžete s tím sice nesouhlasit, ale to je tak vše co se s tím dá dělat. V Leonu jsem samozřejmě opakovaně seděl a kromě výplní dveří, které má Astra opravdu o dost lepší, se mi jak designem, tak kvalitou ostatních materiálů líbí Leon víc. Kvalitu sedaček nezpochybňuji, neboť v nich dlouho, pravidelně ve své Astře sedávám. Bohužel jsou věci, ve kterých Astra na koncern z mého pohledu ztrácí. Jestli to někomu vadí, rozhodně se s tím smířím. :-) P.S. Ten držák si musíte za úplatu koupit, zatímco jinde je tam jaksi ta přihrádka s USB ve standardu. Navíc je celý systém zbytečně komplikovaný.
Avatar - Verny_2013
31. 10. 2016 15:03
Re: Ale ano....
Já srovnával opět bezprostředně u svého Golfa 1,4 TSi 92 Kw s 1,4T astry a v tomto případě měla astra v obou verzích jasně navrch. Krouťák vyšší o 45Nm prostě musí být znát. Liší se to verze od verze, ale taky samozřejmě nikomu nic nevnucuju.
31. 10. 2016 15:35
Re: Ale ano....
Ono je to hlavne o tom kto co pozaduje. Mna osobne extremne serie na Golfe, ze nevie elektricke sedacky s pamatou a to ani u R-ka za 40k eur! A pritom tie ErgoActive su fajn a dalo by sa s nimi zit :-)

Druha vec je nezmyselna nemoznost mat kombi od GTI. Takto ostava (relativne) slaba 1.8, ktora je vyslovene no-go s automatom alebo az R za 2x cenu (s problemom sedaciek).

Pre mna osobne to znamena ze si u Golfa nemozem vybrat, ale nerobi to Golf zlym autom.
31. 10. 2016 15:43
Re: Ale ano....
Jasně, je to otázka osobního vkusu, konkrétní nabídky a taky i náhody. Já bych toho Golfa taky klidně bral, a ani u Astry nebudu fanaticky tvrdit, že by nemohla být lepší.

Auta, která jsem srovnával já, nebyla k přímému srovnání moc vhodná. Golfy byly vesměs o něco zajetější, než Astry. Lidi dnes kupují hlavně diesely, takže předváděček v benzínu není tolik a v zamýšlené výbavě už vůbec ne. Takže Astry (2 ks), ve kterých jsem jel, měly pár km, naopak Golfy (4ks) měly už vesměs přes 5000 km. Astry mi taky připadly línější, ale přisuzoval jsem to syrovému motoru. U Golfa mi živější připadla i 1.2 TSI. Další téma by mohlo být multilink vs vlečka, DSG vs HDM....

U interiéru záleží i na stupni výbavy, levnější Astra se mi taky nelíbila, kožený interiér se mi líbil velmi. Stejně tak u Golfu se mi nelíbil světlý hliník, tmavější u Maratonu je mnohem lepší a piánová čerň u Highlinu to posouvá ještě o kus výš, tedy aspoň na pohled. Ergonomie mi přišla u obou v pohodě, ale já srovnávám s Focusem, kde si pravidelně vypínám světla kolenem, takže mám laťku nízko.

Držák na telefon je detail, kvůli kterému bych žádné auto ani nezavrhl, ani neomilostnil. Kastlík s deklem, jako to mají lépe vybavené Golfy, mi taky přijde nejlepší, už jen proto, že se tam vůbec nemusí strkat zrovna mobil. Ale řešení Astry má taky potenciál, právě v tom, že je to držák na držák, do kterého půjde koupit ledasco (zatím akorát nějaké vonítko a držák na smartphone s drátovým napájením) a v případě potřeby vyměnit. Zkrátka když se u Oplů rozhodli strčit pojistky do středového panelu pod ovládací panel klimatizace, tak už tam nemůže být jeskyně pro mobil. Takže nabídli modulární držák s napájením, s možností mít display mobilu aspoň částečně na očích, pokud by někomu nevyhovoval mirrorlink. Já to mít nebudu, bude tam jenom základní mělká kapsička.