Diskuse

Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

25.7.2016

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým Méganem, který se od elipsovitého předchůdce značně odlišoval.

 

  • 13 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 25.07.2016  19:20

    megy

    Vzdy to bolo nevyspytatelne auto... v 1 gen tie prve kusy boli neskutocne sroty kamaratova rodina ho kupila ako novy v bordovej metle 1,4e HB krasne auto ... ale jak sa to sr. alo to bolo neskutocne asi najporuchovejsie auto ako poznam a po 136tis km bolo uplne na odpis, este aj hnile v zadu a to stalo vacsinou v garazi... /asi 100x cievky, kabelaz, prepinace svetiel, tlmice KO, motor siel podla nalady, central zamykanie to je osobitna story, sedacka vodica zlomena v operadle, kontrolky svietili tiez podla nalady, atd skoda pisat/ naopak o 2r mladsi megane sedan 1,6e co mala rodina druheho kamarata fungoval aj funguje do dnes v pohode a aj interier viac vydrzal... sice tiez uz hnije ale nie tak ako HB 1.4.

    V 2 generaci som isiel na 1.5 dci kombi 80k, az na vydrete loziska na vackach kt odisli este pred 80tis km s tym autom za 5r nic nebolo a to ho majitel nesetri ani za studena, sadne a ide hned 120 >:D spotreba okolo 5l v priemere a prijemne tichy chod za tepla i pruznost... loziska na vackach menili po tichu v servisoch, malo kto vedel >:D 2ka nebola podvozkovo spatna
    • 02 Reagovat !

      foto Freddka

      Freddka 26.07.2016  08:02

      « megy

      Nojo jsou to sroty ze se to fakt jen tak nevidi.
      Jednicka totalni srot.
      Dvojka taky totalni srot.
      Trojka taky dost slusnej srot - kamos mi rika treba tyjo ja ujedu 20 tisic km a mam prosoupany koberecky, to Dacie je proti tomu lepsi. Ve triceti mu zacal reznout. V padesati mu vymenili prevodovku. Po trech letech to v 80 tis prodal ze fakt uz nikdy - to vite, byl zvyklej na Skodovky, tak to nejak nemohl pochopit...

      Zajimavy je, ze ty maly Renaulty jako Clio docela ujdou, ale tim to taky konci.
      • 20 Reagovat !

        foto grifith

        grifith 26.07.2016  08:44

        « megy

        Jednička a dvojka do FL na tom nebyly kvalitativně moc dobře. Dvojka po FL už spoustu chyb vychytala a trojka? Tam dělaly problémy zejména staré dCi, jinak bych to tak tragicky neviděl. Samozřejmě jako vždy a všude se může najít "zfušovanej" kus páteční směny před dovolenou. Já s tureckým sedanovým derivátem jezdil přes 4 roky a to zcela bez problémů a ještě jsem jej prodal za víc než slušný peníze. V tomto směru nedám na Renault dopustit, ať se to někomu líbí nebo ne.
      • 20 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 26.07.2016  09:05

        « Re: megy

        No trojkovej megoš už takovej šrot není. Kamarád ho má a i na 200 tis nic nezlobí a jen základní údržba. Motor 1,5 dci 81 kW taky pořád drží a to do něj tankuje kde ho napadne. Olej teda mění po 20 tis. Úplně jsem žasnul jak to auto funguje ač ho vůbec nešetří. Takže 3 megana bych se nebál koupit. Frantíci se v tomhle případě dost snažili.
  • 06 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 25.07.2016  20:57

    najporuchovejsie auto ako poznam

    Přesně tak :yes: A ten 1,5DCI zadřený po 80 tis km. I to mohu z vlastní zkušenosti ve firmě potvrdit. Prostě rendlík! Neskutečný šrot!

    A navíc bylo tohle auto neskutečně hnusné. Jen ten kombík už vypadal trochu lépe.
    • 02 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 25.07.2016  23:07

      « Re: najporuchovejsie auto ako poznam

      Nemáš pravdu Ádo, první generace Mégane byla poruchovější. ;-)
      • 05 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 26.07.2016  00:44

        « Re: Re: najporuchovejsie auto ako poznam

        To není mé vyjádření . viz "lamal" výše. Já jsem měl jen R9 (ó Bože, jaký pitomec jsem byl) a považuji jí dodnes za nejporuchovější krám a zejména za typického představitele rendlíkovských křápů. Jet s tím do zahraničí si vyžadovalo spoustu odvahy a dobrý talisman v kapse. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 26.07.2016  09:33

          « Re: Re: Re: najporuchovejsie auto ako poznam

          Ahoj,takže ty si mal iba R9 a tak fundovane píšeš o Renó? Máš aj nejaké dalsie negatívne skúsenosti?
  • 14 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 25.07.2016  23:51

    Kombík a sedan ušel, ale

    ...ten hatchbackový hrbáč, to byl neuvěřitelný úlet. Nejen, že byl ten zadek hnusný, on byl i nesmírně nepraktický - výrazně omezoval objem i využitelnost kufru. Kdo tohle mohl schválit do výroby... Chvála bohu, od té doby design Renaultu urazil pořádný kus cesty a dnes patří Renaulty mezi nejpohlednější auta na trhu! :-) :yes:
    • 03 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 26.07.2016  07:14

      « Re: Kombík a sedan ušel, ale

      Ta zadková odpornost byla převzata z plastových odporností typu Vel Satis. Teď se Renault opravdu designově chytl. Jenže Lagunu s 2,0 dci a se základním podvozkem, který je lepší než ten šmajdavý.
    • 02 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 26.07.2016  11:08

      « Kombík a sedan ušel, ale

      Proč nám bezmozci dávají mínus, renault sám upustil od hrůzných zadků a kreaturám Vel Satis nedal nástupce.
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 27.07.2016  10:31

        « Re: Kombík a sedan ušel, ale

        Z toho si nic nedělej, já vždycky k naprosto každému svému příspěvku dostanu alespoň jedno mínus, i kdybych napsal, že slunce je žluté nebo že tráva je zelená! >:D
  • 20 Reagovat !

    foto spojka

    spojka 26.07.2016  08:48

    Za mě spolehlivý

    Grandtour mám a nechám si ho,najeto 320000km a za celou dobu jedna závada,když se člověk stará,mění olej po 15 tis...atd,opravy jen spotřbák,pohodlné auto :yes: :yes: :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto topten

    topten 26.07.2016  09:16

    mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)

    prvni registrace zkraje 2003, kupovany cca v 2004 s najetymi par km.

    všude kam sem prijel, me zezačátku povazovali ze nejakyho extravagantního blazna, coz vzhledem k tomu, ze to bylo zezačátku provozovany jako firemni auto, bylo jasny, ze jsem slapnul vedle.

    hlavni zavady:
    - barevna hudba - kontrolky se rozsvecely a po case pozhasinaly bez zjevného duvodu
    - zezačátku odchazely zapalovaci civky snad aspon jedna mesicne (asi 2 roky sem s tim jezdil přes 50tis km rocne), s sebou sem mel vždy aspoň jednu nahradni vcetne naradi a několikrát menil po ceste, casem sem je zacal opravovat a problém vpodstate zmizel
    - predni potkávací zarovky zivotnost v prumeru 15 tiskm, takze každých cca 7tis jednu menim, tady do dnes cca 30vymen, kdy to je na zlomen ruky
    - jednou to prestalo jet a uz jsem to nenastartoval, tak sem volal odtahovku, abych to po 10 minutach naskočilo, takze sem odtahovku odvolaval a uz nikdy se nic podobnyho neobjevilo
    - na cca 160tis vymena prestavovace vacek za cca 10tis kc (udajne typicka zavada - motor rachta při nastartovani)
    - 2x menena karta, když znovu prestala fungovat, tak jsem ji rozparal, vse proletoval, omotal izolačkou a funguje dal
    - zniceho nic se zacala vybijet baterka když auto stalo, dospelo to tak daleko, ze jsem ji po prijezdu odpojoval, po cca pul roce tohodle rezimu se to samo opravilo a uz se nevybiji

    co me vadilo
    - evidentne chybi sestka, při 130 to toči 4tis otáček a ramus je neprijemnej, takze na nejaky vetsi cestovani to není
    - malej a debilni kufr, v okamziku, kdy jsme zacali vozit kocarek se auto jako rodinny stalo nepouzitelny

    další problémy:
    - kolem cca 180tis km to zacalo vynechávat, při rozjezdu to kolikrat i zastavilo, takze sem se toho chtěl zbavit, ale protože do 1.8tsi leju V100, zacal jsem to lit i do tohodle a po cca pul roce problém zmizel a za další 3 roky se uz neobjevil

    plus:
    - spotřeba vpohode do 7 litru (az na dalnici), při trose snahy hluboko pod 6
    - nikdo to nekradne, skoro rok sem to ani nezamykal, protože to neslo
    - motor pote co leju V100 evidentne ozil a i když to z podstaty moc nejede, nepozoruju zadny ubytek vykonu

    zpetny pohled
    po koupi jsem to povazoval za katastrofu, dnes to zas az tak strasne nevidim. auto ma najeto přes 200tis, pouzivanej jako hnojak a na couracky s minimalni udrzbou, je to odreny, otluceny, volat hnusnej, stejne jako celej interier, ale viditelna koroze zadna (napr predni blatniky jsou plastove) a jestli to na podzim projde technickou, ještě ho necham. je to asi moje poslední atmosféra a na ty couracky vhodnejsi nez ta 1.8tsi
    • 00 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 26.07.2016  12:53

      « mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)

      1) Zkoušel už jsi žárovky s delší životností? Na Fabii se mi osvědčily, opravdu vydrží déle.
      2) Jak si začal opravovat ty cívky?
      • 00 Reagovat !

        foto topten

        topten 26.07.2016  14:12

        « Re: mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)

        1) zkousel jsem zarovky od 50 do snad 300kc a bylo to uplne jedno, tak jsem zustal u tech nejlevnějších. neslysel jsem, ze by nejaky zarovky byly oznaceny primo na delší zivotnost. dnes to neresim, s timhle autem najedu max 10tis rocne tedy 1-2vymeny rocne coz je akorát na to, abych to nezapomnel, u druhyho auta mam xenony a denni sviceni a zatím (cca 150tis km) odesla jen jedna parkovacka

        2) civky většinou koncily tak, ze doslo k elektrickému prurazu izolace a jiskra pak místo na svicce preskakovala mezi tou casti civky co se nazasuje na svicku a hlavou. pruraz byl většinou jasne zretelny - takova cerna prasklina. nejdriv jsem materiál z praskliny odvrtal malym vrtackem a zaplacnul normalnim vterinakem, pak jsem ještě navrch pridaval kousek sklolaminatu jako dodatečnou izolaci. jedna takova civka ma najeto tipuju dalších 100tis km, casem zacaly byt spolehlive i ty nove, stále ještě jednu mam. co vzpominam, tak jedna stala kolem 1600kc, takze ne uplne malo..
        • 00 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 26.07.2016  18:35

          « Re: Re: mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)

          1) Jsou. Já jsem koupil Osram Ultralife H7, stojí cca 200 Kč za kus. Jedna vydržela 83 tkm a ta druhá ještě nepraskla, má zatím 90 tkm. Předtím jsem ty obyčejné měnil častěji, ale nezapisoval jsem si to, takže přesná čísla nemám, ale myslím si, že vydržely v průměru odhadem 30 tkm.
          2) Aha, takže to stačilo zaizolovat a zase to fungovalo. To si vykoumal sám nebo ti to někdo řekl?
          • 00 Reagovat !

            foto topten

            topten 26.07.2016  20:20

            « Re: Re: Re: mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)

            1) tak to je slusna vydrz, ale uz to asi resit nebudu
            2) delam vyvoj prumyslovy elektroniky, takze k temhle vecem mam blizko, i když ja se pohybuju v radu mikro-mili-voltu, ne kilovoltu
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Další zvrat v krizi Růžičkových: Překvapivé foto a tajemný vzkaz

Další zvrat v krizi Růžičkových: Překvapivé foto a…

Poslední dobou to vypadalo, že hokejový trenér Vladimír Růžička (55) se bude podruhé rozvádět, jelikož se údajně…

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu  musel vytáhnout jeřáb s plachtou

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu…

Ve slovenském městě Poltár našli v pátek v podvečer mrtvého nejtěžšího Slováka, Pavla Zuberce, zvaného „Fečo“.…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…