Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým Méganem, který se od elipsovitého předchůdce značně odlišoval.
Zpět na článek
25. 7. 2016 19:20
26. 7. 2016 08:02
26. 7. 2016 08:44
26. 7. 2016 09:05
Avatar - lamal
25. 7. 2016 19:20
megy
Vzdy to bolo nevyspytatelne auto... v 1 gen tie prve kusy boli neskutocne sroty kamaratova rodina ho kupila ako novy v bordovej metle 1,4e HB krasne auto ... ale jak sa to sr. alo to bolo neskutocne asi najporuchovejsie auto ako poznam a po 136tis km bolo uplne na odpis, este aj hnile v zadu a to stalo vacsinou v garazi... /asi 100x cievky, kabelaz, prepinace svetiel, tlmice KO, motor siel podla nalady, central zamykanie to je osobitna story, sedacka vodica zlomena v operadle, kontrolky svietili tiez podla nalady, atd skoda pisat/ naopak o 2r mladsi megane sedan 1,6e co mala rodina druheho kamarata fungoval aj funguje do dnes v pohode a aj interier viac vydrzal... sice tiez uz hnije ale nie tak ako HB 1.4.

V 2 generaci som isiel na 1.5 dci kombi 80k, az na vydrete loziska na vackach kt odisli este pred 80tis km s tym autom za 5r nic nebolo a to ho majitel nesetri ani za studena, sadne a ide hned 120 >:D spotreba okolo 5l v priemere a prijemne tichy chod za tepla i pruznost... loziska na vackach menili po tichu v servisoch, malo kto vedel >:D 2ka nebola podvozkovo spatna
Rozbalit vlákno
3
26. 7. 2016 08:02
Re: megy
Nojo jsou to sroty ze se to fakt jen tak nevidi.
Jednicka totalni srot.
Dvojka taky totalni srot.
Trojka taky dost slusnej srot - kamos mi rika treba tyjo ja ujedu 20 tisic km a mam prosoupany koberecky, to Dacie je proti tomu lepsi. Ve triceti mu zacal reznout. V padesati mu vymenili prevodovku. Po trech letech to v 80 tis prodal ze fakt uz nikdy - to vite, byl zvyklej na Skodovky, tak to nejak nemohl pochopit...

Zajimavy je, ze ty maly Renaulty jako Clio docela ujdou, ale tim to taky konci.
Avatar - grifith
26. 7. 2016 08:44
Re: megy
Jednička a dvojka do FL na tom nebyly kvalitativně moc dobře. Dvojka po FL už spoustu chyb vychytala a trojka? Tam dělaly problémy zejména staré dCi, jinak bych to tak tragicky neviděl. Samozřejmě jako vždy a všude se může najít "zfušovanej" kus páteční směny před dovolenou. Já s tureckým sedanovým derivátem jezdil přes 4 roky a to zcela bez problémů a ještě jsem jej prodal za víc než slušný peníze. V tomto směru nedám na Renault dopustit, ať se to někomu líbí nebo ne.
26. 7. 2016 09:05
Re: megy
No trojkovej megoš už takovej šrot není. Kamarád ho má a i na 200 tis nic nezlobí a jen základní údržba. Motor 1,5 dci 81 kW taky pořád drží a to do něj tankuje kde ho napadne. Olej teda mění po 20 tis. Úplně jsem žasnul jak to auto funguje ač ho vůbec nešetří. Takže 3 megana bych se nebál koupit. Frantíci se v tomhle případě dost snažili.
Avatar - Ada je zase tady
25. 7. 2016 20:57
najporuchovejsie auto ako poznam
Přesně tak :yes: A ten 1,5DCI zadřený po 80 tis km. I to mohu z vlastní zkušenosti ve firmě potvrdit. Prostě rendlík! Neskutečný šrot!

A navíc bylo tohle auto neskutečně hnusné. Jen ten kombík už vypadal trochu lépe.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
25. 7. 2016 23:07
Re: najporuchovejsie auto ako poznam
Nemáš pravdu Ádo, první generace Mégane byla poruchovější. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
26. 7. 2016 00:44
Re: najporuchovejsie auto ako poznam
To není mé vyjádření . viz "lamal" výše. Já jsem měl jen R9 (ó Bože, jaký pitomec jsem byl) a považuji jí dodnes za nejporuchovější krám a zejména za typického představitele rendlíkovských křápů. Jet s tím do zahraničí si vyžadovalo spoustu odvahy a dobrý talisman v kapse. :-)
Avatar - speedfred
26. 7. 2016 09:33
Re: najporuchovejsie auto ako poznam
Ahoj,takže ty si mal iba R9 a tak fundovane píšeš o Renó? Máš aj nejaké dalsie negatívne skúsenosti?
25. 7. 2016 23:51
Kombík a sedan ušel, ale
...ten hatchbackový hrbáč, to byl neuvěřitelný úlet. Nejen, že byl ten zadek hnusný, on byl i nesmírně nepraktický - výrazně omezoval objem i využitelnost kufru. Kdo tohle mohl schválit do výroby... Chvála bohu, od té doby design Renaultu urazil pořádný kus cesty a dnes patří Renaulty mezi nejpohlednější auta na trhu! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
26. 7. 2016 07:14
Re: Kombík a sedan ušel, ale
Ta zadková odpornost byla převzata z plastových odporností typu Vel Satis. Teď se Renault opravdu designově chytl. Jenže Lagunu s 2,0 dci a se základním podvozkem, který je lepší než ten šmajdavý.
Avatar - KANKUNEN
26. 7. 2016 11:08
Re: Kombík a sedan ušel, ale
Proč nám bezmozci dávají mínus, renault sám upustil od hrůzných zadků a kreaturám Vel Satis nedal nástupce.
27. 7. 2016 10:31
Re: Kombík a sedan ušel, ale
Z toho si nic nedělej, já vždycky k naprosto každému svému příspěvku dostanu alespoň jedno mínus, i kdybych napsal, že slunce je žluté nebo že tráva je zelená! >:D
26. 7. 2016 08:48
Za mě spolehlivý
Grandtour mám a nechám si ho,najeto 320000km a za celou dobu jedna závada,když se člověk stará,mění olej po 15 tis...atd,opravy jen spotřbák,pohodlné auto :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
26. 7. 2016 09:16
mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)
prvni registrace zkraje 2003, kupovany cca v 2004 s najetymi par km.

všude kam sem prijel, me zezačátku povazovali ze nejakyho extravagantního blazna, coz vzhledem k tomu, ze to bylo zezačátku provozovany jako firemni auto, bylo jasny, ze jsem slapnul vedle.

hlavni zavady:
- barevna hudba - kontrolky se rozsvecely a po case pozhasinaly bez zjevného duvodu
- zezačátku odchazely zapalovaci civky snad aspon jedna mesicne (asi 2 roky sem s tim jezdil přes 50tis km rocne), s sebou sem mel vždy aspoň jednu nahradni vcetne naradi a několikrát menil po ceste, casem sem je zacal opravovat a problém vpodstate zmizel
- predni potkávací zarovky zivotnost v prumeru 15 tiskm, takze každých cca 7tis jednu menim, tady do dnes cca 30vymen, kdy to je na zlomen ruky
- jednou to prestalo jet a uz jsem to nenastartoval, tak sem volal odtahovku, abych to po 10 minutach naskočilo, takze sem odtahovku odvolaval a uz nikdy se nic podobnyho neobjevilo
- na cca 160tis vymena prestavovace vacek za cca 10tis kc (udajne typicka zavada - motor rachta při nastartovani)
- 2x menena karta, když znovu prestala fungovat, tak jsem ji rozparal, vse proletoval, omotal izolačkou a funguje dal
- zniceho nic se zacala vybijet baterka když auto stalo, dospelo to tak daleko, ze jsem ji po prijezdu odpojoval, po cca pul roce tohodle rezimu se to samo opravilo a uz se nevybiji

co me vadilo
- evidentne chybi sestka, při 130 to toči 4tis otáček a ramus je neprijemnej, takze na nejaky vetsi cestovani to není
- malej a debilni kufr, v okamziku, kdy jsme zacali vozit kocarek se auto jako rodinny stalo nepouzitelny

další problémy:
- kolem cca 180tis km to zacalo vynechávat, při rozjezdu to kolikrat i zastavilo, takze sem se toho chtěl zbavit, ale protože do 1.8tsi leju V100, zacal jsem to lit i do tohodle a po cca pul roce problém zmizel a za další 3 roky se uz neobjevil

plus:
- spotřeba vpohode do 7 litru (az na dalnici), při trose snahy hluboko pod 6
- nikdo to nekradne, skoro rok sem to ani nezamykal, protože to neslo
- motor pote co leju V100 evidentne ozil a i když to z podstaty moc nejede, nepozoruju zadny ubytek vykonu

zpetny pohled
po koupi jsem to povazoval za katastrofu, dnes to zas az tak strasne nevidim. auto ma najeto přes 200tis, pouzivanej jako hnojak a na ***cky s minimalni udrzbou, je to odreny, otluceny, volat hnusnej, stejne jako celej interier, ale viditelna koroze zadna (napr predni blatniky jsou plastove) a jestli to na podzim projde technickou, ještě ho necham. je to asi moje poslední atmosféra a na ty ***cky vhodnejsi nez ta 1.8tsi
Rozbalit vlákno
4
26. 7. 2016 12:53
Re: mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)
1) Zkoušel už jsi žárovky s delší životností? Na Fabii se mi osvědčily, opravdu vydrží déle.
2) Jak si začal opravovat ty cívky?
26. 7. 2016 14:12
Re: mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)
1) zkousel jsem zarovky od 50 do snad 300kc a bylo to uplne jedno, tak jsem zustal u tech nejlevnějších. neslysel jsem, ze by nejaky zarovky byly oznaceny primo na delší zivotnost. dnes to neresim, s timhle autem najedu max 10tis rocne tedy 1-2vymeny rocne coz je akorát na to, abych to nezapomnel, u druhyho auta mam xenony a denni sviceni a zatím (cca 150tis km) odesla jen jedna parkovacka

2) civky většinou koncily tak, ze doslo k elektrickému prurazu izolace a jiskra pak místo na svicce preskakovala mezi tou casti civky co se nazasuje na svicku a hlavou. pruraz byl většinou jasne zretelny - takova cerna prasklina. nejdriv jsem materiál z praskliny odvrtal malym vrtackem a zaplacnul normalnim vterinakem, pak jsem ještě navrch pridaval kousek sklolaminatu jako dodatečnou izolaci. jedna takova civka ma najeto tipuju dalších 100tis km, casem zacaly byt spolehlive i ty nove, stále ještě jednu mam. co vzpominam, tak jedna stala kolem 1600kc, takze ne uplne malo..
26. 7. 2016 18:35
Re: mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)
1) Jsou. Já jsem koupil Osram Ultralife H7, stojí cca 200 Kč za kus. Jedna vydržela 83 tkm a ta druhá ještě nepraskla, má zatím 90 tkm. Předtím jsem ty obyčejné měnil častěji, ale nezapisoval jsem si to, takže přesná čísla nemám, ale myslím si, že vydržely v průměru odhadem 30 tkm.
2) Aha, takže to stačilo zaizolovat a zase to fungovalo. To si vykoumal sám nebo ti to někdo řekl?
26. 7. 2016 20:20
Re: mam jeden z prvnich vyrobenych hatch MII (1.6/83kW)
1) tak to je slusna vydrz, ale uz to asi resit nebudu
2) delam vyvoj prumyslovy elektroniky, takze k temhle vecem mam blizko, i když ja se pohybuju v radu mikro-mili-voltu, ne kilovoltu